
Sähkölaatikon asento savutustestissä (= katsastus)
Sähkölaatikon asento savutustestissä (= katsastus)
No niin, seuraavanlainen kysely epävarmuuden varmistamiseksi. Tuossa tulee katsastus piakkoin vastaan ja välttämättä en tietystä varauksellisuudesta johtuen luota, että katsastusmies tietää satavarmasti, missä kohdin 5-vaihteisen sähkötomaatin keppi pitää savutusrankaisuhuudatustestissä olla - ettei polta lootasta levyjä, jollaista kauhutarinaa aina silloin tällöin kuulee. Koska en tiedä minäkään, niin onko oikea lovi P vai N 

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
P:llä ainakin pysyy paremmin paikallaan. 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Missä tälläinen katsastusasema on? Omaani kierrätettiin useamman kerran tappiin saakka. Sitä on kyllä sivusta todella epämiellyttävä seurata. Ja tietystihän auto pitää sammuttaa heti kun kierrokset on laskenut.AM kirjoitti:Ja eikä tomaattia edes kierrätetä kunnolla testissä.Tai ainakin kun itse käytin setä käytti kierrokset jossain 2500 paikkeilla ja heti poisOn melkoisen turha testi.

W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Edellisen W203 200 cdia:n kun käytin niin N oli päällä ja inssi antoi lämää oikein kunnolla. Meinasin jo puuttua asiaan. 5 kertaa paino tallan pohjaan ja sanoi että automaattien ongelma kun "tukkoinen" ja poltti karstaa niin s........
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Sähkölaatikon asento savutustestissä
Kannattaa automaattilaatikkoisessa ajella käsivalintaisena pienellä vaihteella useita kilometrejä suht kovilla kierroksilla ennen katsastusta, niin eivät siellä ryntäytä täysillä montaa kertaa. Kone on puhdas ennen katsastusta.
Kävi hakematta mielessä myös, taidanpa tehdä juuri näinkaselin kirjoitti:Käytä pakokaasutestissä korjaamolla on halvempi ja asiallisempi eivät huudata konetta paskaks.honkonen kirjoitti:Joo täytyy ruveta polttelemaan karstoja itse tosta nykyisestä ennen leimalle vientiä niin ei tarvii kauhistella konttorilla.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Sähkölaatikon asento savutustestissä
Niin ja nimenomaan pakoputki.Lokari kirjoitti:Kannattaa automaattilaatikkoisessa ajella käsivalintaisena pienellä vaihteella useita kilometrejä suht kovilla kierroksilla ennen katsastusta, niin eivät siellä ryntäytä täysillä montaa kertaa. Kone on puhdas ennen katsastusta.
Joo se on tiisselissä ja pensassa pikkasen erilainen tuo savutustestiEre866 kirjoitti:Minunkään ässää ei ole huudatettu. Pistetty molemmissa eri katsastuspaikoissa letku putkeen kiinni samalla kun jarruja on testailtu ja sitten ennen nosturille ajoa otettu pois.


Antaa huudattaa vaan, ei se mihinkään hajoa.
Niin ja vaikka kävis jossain muualla mittaamassa ne savut niin saattaa ne kuitenkin tarkistaa ne uudelleenkin.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Sähkölaatikon asento savutustestissä (= katsastus)
Kaapo kirjoitti:No niin, seuraavanlainen kysely epävarmuuden varmistamiseksi. Tuossa tulee katsastus piakkoin vastaan ja välttämättä en tietystä varauksellisuudesta johtuen luota, että katsastusmies tietää satavarmasti, missä kohdin 5-vaihteisen sähkötomaatin keppi pitää savutusrankaisuhuudatustestissä olla - ettei polta lootasta levyjä, jollaista kauhutarinaa aina silloin tällöin kuulee. Koska en tiedä minäkään, niin onko oikea lovi P vai N
Kyllä ne täällä Oulussa pisti testissä N-päälle ja paino 2 kertaa sen 4500,ja sanoi etteihän täältä tuu kuin vesihöyryä,ajelin kyllä ennen katastusta 2-vaihteella 3500 jengaa muutaman kilsan.(Epäilyttää vähän ne 2500 kierrosta polkaisseet,missähän semmoinen konttori.)Eikai sitä testiä tarvi pelätä on siinä koneessa rajoitin,ja luulen ettei siinä testissä ole Suomessa hajonnut,yhtään mersua,varmaan ne muutamat jotka korkannu remmivehkeitä,joista hampaat remmissä loppuneet.
Tehonmittaus automaattivaihteisella on jo toinen juttu,kun penkissä 200vauhdissa nakataan automaatti vapaalle,en ainakaan omaa autoa rupeais penkittään.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Sähkölaatikon asento savutustestissä (= katsastus)
Eikös tässä nyt ollut kyse automaatilaatikon kestämisestä.jussilampi kirjoitti:Eikai sitä testiä tarvi pelätä on siinä koneessa rajoitin,ja luulen ettei siinä testissä ole Suomessa hajonnut,yhtään mersua,
Kyllä siinä ilmeisesti joku pelko on, että laatikkoon jäisi vielä paineita joka polttaisi kytkinpintoja.
Volvohan esim. on kieltänyt huhujen mukaan automaattien ryntäystestin.
Monia pensa BMW:n laatikoita on netin mukaan poltettu kierroksilla testaamalla, kun sitä ei ole osattu tehdä oikein.
Omassakin 300Dt saksantuonnissa oli mukana katalysaattorin asennuksen papereissa lappu jossa kerrottiin, että automaattilaatikkoista moottoria saa käyttää maksimi kierroksilla savukaasutestissä vain jotain muistin mukaan 1,2 sek.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Sähkölaatikon asento savutustestissä (= katsastus)
juhaoh kirjoitti:Eikös tässä nyt ollut kyse automaatilaatikon kestämisestä.jussilampi kirjoitti:Eikai sitä testiä tarvi pelätä on siinä koneessa rajoitin,ja luulen ettei siinä testissä ole Suomessa hajonnut,yhtään mersua,
Kyllä siinä ilmeisesti joku pelko on, että laatikkoon jäisi vielä paineita joka polttaisi kytkinpintoja.
Volvohan esim. on kieltänyt huhujen mukaan automaattien ryntäystestin.
Monia pensa BMW:n laatikoita on netin mukaan poltettu kierroksilla testaamalla, kun sitä ei ole osattu tehdä oikein.
Omassakin 300Dt saksantuonnissa oli mukana katalysaattorin asennuksen papereissa lappu jossa kerrottiin, että automaattilaatikkoista moottoria saa käyttää maksimi kierroksilla savukaasutestissä vain jotain muistin mukaan 1,2 sek.
Kylläkai tehdas olisi kieltänyt kyseisen testin jos siitä olisi todellista vaaraa,moottorille tai vaihteistolle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Jotenki tuntuis paremmalta se korjaamolla käynti savutustestin tekoon. Tosin muistelen että ainakin vanhoissa Boschin mittavermeissä on käsikapulan näytössä ohjelma, joka neuvoo että jotakuinkin: "Paina kaasupoljin pohjaan" ja "hetken päästä: "voit vapauttaa kaasupolkimen"...
Mutta se kovilla kierroksilla kierrättäminen N tai P -asennossa, sekin on ilmeisestoi hiukan vaihteistosta kiinni - ainakin Bemarin kohdalla lueskelin että kovia kierroksia ei olisi hyvä käyttää, öljynpaineet on jostain syystä turhan korkeat just N:llä ja P:llä. Sama lähde suositteli että Bemarien kanssa on parempi välttää turhaa tyhjäkäyttelyä talvella. Että heti pykälä päälle ja menoksi.
Joissain laatikoissa taitaa vielä olla eroa siinäkin, mitä kautta öljy kiertelee kun kerran GM:n laatikoissa öljy tarkistetaan P:llä ja Moparin laatikoissa N:llä...
Kyllähän sitä saattaa kuvitella että vanhassa autossa, kun kerta vuodessa nostetaan kierrokset tappiin ja laatikon öljypumppu samalla tekee vuotuisen ennätyksensä pumppaamansa öljyn suhteen, niin jos siellä jokin stefa on paineen alla hivenen riutunut, niin silloin se saattaisi olla sopiva hetki antautua.
Mutta se kovilla kierroksilla kierrättäminen N tai P -asennossa, sekin on ilmeisestoi hiukan vaihteistosta kiinni - ainakin Bemarin kohdalla lueskelin että kovia kierroksia ei olisi hyvä käyttää, öljynpaineet on jostain syystä turhan korkeat just N:llä ja P:llä. Sama lähde suositteli että Bemarien kanssa on parempi välttää turhaa tyhjäkäyttelyä talvella. Että heti pykälä päälle ja menoksi.
Joissain laatikoissa taitaa vielä olla eroa siinäkin, mitä kautta öljy kiertelee kun kerran GM:n laatikoissa öljy tarkistetaan P:llä ja Moparin laatikoissa N:llä...
Kyllähän sitä saattaa kuvitella että vanhassa autossa, kun kerta vuodessa nostetaan kierrokset tappiin ja laatikon öljypumppu samalla tekee vuotuisen ennätyksensä pumppaamansa öljyn suhteen, niin jos siellä jokin stefa on paineen alla hivenen riutunut, niin silloin se saattaisi olla sopiva hetki antautua.

Oiskohan kellään kokemusta laatikon tai moottorin tuhoutumisesta katsastusryntäyksen johdosta? Mutua ja kaverin kaverin autoa ei lasketa.
Minun mielestä on suotavampi, että se antautumassa oleva stefa tai mikä tahansa osa antautuu savutestissä eikä maantiellä kriitisimmällä hetkellä, rekan nokan edessä ohitusta lopettettaessa.
Rajoitin on pumpussa syystä. Se rajoittaa kierrokset hyväksyttävälle tasolle. Ne kierrokset ovat laskutoimituksen tulos, ei arvottu luku.
Vähän luottamusta autoon.
Minun mielestä on suotavampi, että se antautumassa oleva stefa tai mikä tahansa osa antautuu savutestissä eikä maantiellä kriitisimmällä hetkellä, rekan nokan edessä ohitusta lopettettaessa.
Rajoitin on pumpussa syystä. Se rajoittaa kierrokset hyväksyttävälle tasolle. Ne kierrokset ovat laskutoimituksen tulos, ei arvottu luku.
Vähän luottamusta autoon.

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
[quote="v6sa"]Oiskohan kellään kokemusta laatikon tai moottorin tuhoutumisesta katsastusryntäyksen johdosta? Mutua ja kaverin kaverin autoa ei lasketa.
sori ei ollu oma auto mutta meille tuli katsastuksen jälkeen korjattavaks yks 200d kun tuli laakerivaurio savumittauksessa
oishan se tietenkin hajonnu muutenkin,mutta valitushan oli kova että kun silelin menevät auton rikkomaaan siellä
sori ei ollu oma auto mutta meille tuli katsastuksen jälkeen korjattavaks yks 200d kun tuli laakerivaurio savumittauksessa

oishan se tietenkin hajonnu muutenkin,mutta valitushan oli kova että kun silelin menevät auton rikkomaaan siellä

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Aivan oikein, turvallisuusjuttu sekin. Rajoitin tosiaan estää liiallisen käyntinopeuden, mutta toisinaan niissä on ollut sellaisia jostain ulkopuolisesta syystä aiheutuneita toimintahäröjä, jotka kannattaa kyllä muistaa korjata katsastukseen...v6sa kirjoitti:Oiskohan kellään kokemusta laatikon tai moottorin tuhoutumisesta katsastusryntäyksen johdosta? Mutua ja kaverin kaverin autoa ei lasketa.
Minun mielestä on suotavampi, että se antautumassa oleva stefa tai mikä tahansa osa antautuu savutestissä eikä maantiellä kriitisimmällä hetkellä, rekan nokan edessä ohitusta lopettettaessa.
Rajoitin on pumpussa syystä. Se rajoittaa kierrokset hyväksyttävälle tasolle. Ne kierrokset ovat laskutoimituksen tulos, ei arvottu luku.
Vähän luottamusta autoon.
