Diiselin turbotus hommat ja päästörajoitukset?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Diiselin turbotus hommat ja päästörajoitukset?
Niin tuossa kaveri suunnittelee st:n ostoo tai sen rakentamista.
Lähinnä kysymys kuulukin että miksi noita väykkyjä ei ole niinkään superina kun noita 124:sia?
Kumminkin väykkyjä saisi monivena tekniikalla suht kohtuu hintaan.
Mitä näissä lankuissakin on käytetty.
Ei tarvittis muutakun rueta vaan virittää.
Vai onko näissä uudemmissa joku päästörajoitus homma sit sellanen et niitä ei kannata rueta turbottaa sen kummemmin kun ne on tehtaalta lähtenyt?
Vai miten nuo päästöt näissä diiseleissä yleensä menee kun ei ole kokemusta siltä puolelta.
Kun bensoissa taitaa olla että on automaattisesti vähäpäästöinen jos on -95 tai siitä uudempi.
Lähinnä kysymys kuulukin että miksi noita väykkyjä ei ole niinkään superina kun noita 124:sia?
Kumminkin väykkyjä saisi monivena tekniikalla suht kohtuu hintaan.
Mitä näissä lankuissakin on käytetty.
Ei tarvittis muutakun rueta vaan virittää.
Vai onko näissä uudemmissa joku päästörajoitus homma sit sellanen et niitä ei kannata rueta turbottaa sen kummemmin kun ne on tehtaalta lähtenyt?
Vai miten nuo päästöt näissä diiseleissä yleensä menee kun ei ole kokemusta siltä puolelta.
Kun bensoissa taitaa olla että on automaattisesti vähäpäästöinen jos on -95 tai siitä uudempi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Bensa autot on vm.91 eteen päin vähäpäästöisiä ja kiisselit vm.92 jos oikein muistin:roll:
Eli tollaseen vähäpäästöiseen et saa tehdä mitään ahtimen vaihtoja isompaan tai jos ei ole cooleria niin asentaa sellasta ilma vtt:n mittausta hinnat alk.+1100€/kerta mittaus.
Eli tollaseen vähäpäästöiseen et saa tehdä mitään ahtimen vaihtoja isompaan tai jos ei ole cooleria niin asentaa sellasta ilma vtt:n mittausta hinnat alk.+1100€/kerta mittaus.

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Luulispas EU-alueella tehdyn testin kelpaavan, kelpaahan TÜV-todistukset yms. 

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Luultavasti asiasta voi ainakin tehdä valituksen EU-johonkin jos unionin alueella virallisessa laitoksessa tehty mittaus ei kelpaa.
Jonkun muuten ihan tosissaan kannattaisi tätäkin asiaa selvittää. Ruotsi ja Viro kun eivät nyt NIIN kaukana sentään ole..
Jonkun muuten ihan tosissaan kannattaisi tätäkin asiaa selvittää. Ruotsi ja Viro kun eivät nyt NIIN kaukana sentään ole..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Joopa joo, kun olis vielä AKEkin selvillä mitä mieltä ovat ja mitä sanoo laki.
Tässä kafkamainen esimerkki heidän kotisivuiltaan - ensin sanotaan, että
Vähäpäästöisen tai kolmitoimikatalysaattorilla varustetun auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin. Tällöinkin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien (tai myöhempien) päästövaatimusten tulee täyttyä. Auton moottoria saa kuitenkin muuttaa sylinterihalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
..eli valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin, eikö niin?
Mutta sitten:
Esimerkki 6.
Vähäpäästöiseen ahdettuun moottoriin vaihdetaan suurempi itse tehty välijäähdytin.
Selvitykseksi pakokaasupäästöistä vaaditaan:
- Tutkimuslaitoksen pakokaasupäästömittaus
Ai saakin asentaa omatekoisen laitteen ilman valmistajan tai viranomaisen hyväksyntää!?
Ja termi "Tutkimuslaitoksen päästömittaus", voi jösses mitä en sano..
Tässä kafkamainen esimerkki heidän kotisivuiltaan - ensin sanotaan, että
Vähäpäästöisen tai kolmitoimikatalysaattorilla varustetun auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin. Tällöinkin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien (tai myöhempien) päästövaatimusten tulee täyttyä. Auton moottoria saa kuitenkin muuttaa sylinterihalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
..eli valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin, eikö niin?
Mutta sitten:
Esimerkki 6.
Vähäpäästöiseen ahdettuun moottoriin vaihdetaan suurempi itse tehty välijäähdytin.
Selvitykseksi pakokaasupäästöistä vaaditaan:
- Tutkimuslaitoksen pakokaasupäästömittaus
Ai saakin asentaa omatekoisen laitteen ilman valmistajan tai viranomaisen hyväksyntää!?

Ja termi "Tutkimuslaitoksen päästömittaus", voi jösses mitä en sano..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Olen seurannut autoharrastajana noin 30 vuotta suomalaista autoalan lainsäädäntöä ja se on ollut tasoltaan hyvin vaatimatonta. Lainlaatijat ja alan asiantuntijat eivät selvästikään puhu samaa kieltä. AKEn asiantuntijat ovat sitten luku sinänsä. He eivät ymmärrä edes lakitekstiä, mutta tekevät silti sujuvasti epäasiallisia määräyksiä sen pohjalta.Petteri Kivimäki kirjoitti:Joopa joo, kun olis vielä AKEkin selvillä mitä mieltä ovat ja mitä sanoo laki.
Tässä kafkamainen esimerkki heidän kotisivuiltaan - ensin sanotaan, että
Vähäpäästöisen tai kolmitoimikatalysaattorilla varustetun auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin. Tällöinkin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien (tai myöhempien) päästövaatimusten tulee täyttyä. Auton moottoria saa kuitenkin muuttaa sylinterihalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
..eli valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin, eikö niin?
Mutta sitten:
Esimerkki 6.
Vähäpäästöiseen ahdettuun moottoriin vaihdetaan suurempi itse tehty välijäähdytin.
Selvitykseksi pakokaasupäästöistä vaaditaan:
- Tutkimuslaitoksen pakokaasupäästömittaus
Ai saakin asentaa omatekoisen laitteen ilman valmistajan tai viranomaisen hyväksyntää!? :roll:
Ja termi "Tutkimuslaitoksen päästömittaus", voi jösses mitä en sano..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mahtaakohan pensiittiturbosarjaan ala mosselmann (190E) olla jossain TUV todistus? Mistä lähtien TUV todistuksia on värkätty? Asiahan helpottuisi kovasti jos tuommoisella voisi leiman "hakea" vilauttamalla pumaskoita... Sarja on valmistettu -90 ja auto johon sitä puuhataan on -88. Mosselmannille laitoin kerran viestiä sarjaa koskien (oisin ostanut osia), mutta eivät ole vastanneet. Taitaa olla niin ettei kannata englanniksi heitä lähestyä.XUX63 kirjoitti:Luulispas EU-alueella tehdyn testin kelpaavan, kelpaahan TÜV-todistukset yms.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eli ruattin malliinepk kirjoitti:jep , ellei rupea sitten "katsastus" roippeita vaihtamaan yms. yms. kerran vuodessa.Manu300cea24 kirjoitti:Eli suomeksi että -92:sta uudempaan ei kannata lähtee rakentaa ilman kottikärryllistä eukuja

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
-92 ja uudempia käsitellään aina vähäpäästöisinä vaikkei otteessa ole merkintää.ELLEI auto satu olemaan ilman vähäpäästöinen merkintää?
ei ainakan minun -94 mallin 300tdt otteessa ole mitään merkintää vähäpäästöisyydestä
Ainut mahdollisuus olisi se että auto on valmistenumeron mukaan tehty -91 eikä otteessa ole merkintää vähäpäästöisyydestä.
wiimax.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... varusteet/
Henkilö- ja pakettiauton rakennemuutokset
Moottorin muutokset
Moottorin vaihto tai muutos ja pakokaasupäästöt



wiimax.fi
Löytyi tällainen...dealer kirjoitti:http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... varusteet/
Henkilö- ja pakettiauton rakennemuutokset
Moottorin muutokset
Moottorin vaihto tai muutos ja pakokaasupäästöt
"Jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti."
Mitä mahtaakaan eripuolilla suomea sijaitsevissa konttoreissa olla huomattavasti? Johdonmukaista olisi jos tuohon tulisi joku prosenttiraja tiedossa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.