tömähdys takaa kuoppiin ajettaessa
tömähdys takaa kuoppiin ajettaessa
124 farmarin takapäästä kuuluu outo tömähdys aina ajettaessa terävään kuoppaan tärinäraitaan yms. Ääni kuuluu etenkin hiljaisissa nopeuksissa. Ääni ei kuulu kun ajaa suuriin kuoppiin joissa ei ole terävää reunaa. Kaikki ripustusten puslat vaikuttavat ehjiltä ja takajousi on ehjä. Takaiskarin yläpään puslat ovat ehjät. Millä tavalla tuo iskarin alapään metallinen kiinnityskappale on kiinni itse iskarissa?
Ääni kuuluu vain pelkääjän puolelta ko. pyörän osuessa kuoppaan ja muistuttaa ääntä joka kuuluu kuin joku raskas ja pehmeä tavara takakontissa "pomppaisi" kuoppaan ajettaessa - tosin kaikki irtonainen (tunkki, pesunestesäiliö ym. eliminoitu)
Ääni kuuluu vain pelkääjän puolelta ko. pyörän osuessa kuoppaan ja muistuttaa ääntä joka kuuluu kuin joku raskas ja pehmeä tavara takakontissa "pomppaisi" kuoppaan ajettaessa - tosin kaikki irtonainen (tunkki, pesunestesäiliö ym. eliminoitu)
Olisko iskari?
Onhan tämä ehkä hiukan kaukaa haettua mutta, näin pakkasella saattaa iskari jäätyä ja siksi pitää pahaa ääntä. Mersussani ei tosin ole jäätänyt, vaan edellisessä merkissä. Mutta kannattaa tarkistaa.
-Mikko-
-Mikko-
-MB SLK-
Omasta autostani moinen kolaus hävisi oikealta puolelta, kun vasemman takapyörän narinahela vaihdettiin ehjään
. Samalla myös suunnattiin takarenkaatkin uudelleen, ne olivat todella reilusti auraus asennossa. Että ainakin tässä tapauksessa monttuun ajettiin siis liki takrengas sivuttain. Iskarin jäätyminen tuo tosi kovan ¨pajavasaralla pohjaan¨ -tyylisen paukauksen.
Ne helat + muut koiran luut voivat näyttää/tuntua ihan kunnollisilta, jos ei tiedä mistä kohdasta vääntää. Käytin pajalla omaani jossa väänneltiin rekkaraudalla + asentaja roikkui renkaassa, eikä mitään haittaavaa välystä löytynyt. Vein asiaa ennenkin tutkineelle toiselle asentajalle, joka väänsi takapyörää raudalla oikeasta kohdasta, josta koko rengas liikkui n.sentin ulospäin.

Ne helat + muut koiran luut voivat näyttää/tuntua ihan kunnollisilta, jos ei tiedä mistä kohdasta vääntää. Käytin pajalla omaani jossa väänneltiin rekkaraudalla + asentaja roikkui renkaassa, eikä mitään haittaavaa välystä löytynyt. Vein asiaa ennenkin tutkineelle toiselle asentajalle, joka väänsi takapyörää raudalla oikeasta kohdasta, josta koko rengas liikkui n.sentin ulospäin.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Hannu V. kirjoitti: Ne helat + muut koiran luut voivat näyttää/tuntua ihan kunnollisilta, jos ei tiedä mistä kohdasta vääntää. Käytin pajalla omaani jossa väänneltiin rekkaraudalla + asentaja roikkui renkaassa, eikä mitään haittaavaa välystä löytynyt. Vein asiaa ennenkin tutkineelle toiselle asentajalle, joka väänsi takapyörää raudalla oikeasta kohdasta, josta koko rengas liikkui n.sentin ulospäin.
juuri tämän takia kannattaa olla tarkkana noitten mersun puslien kanssa.
monesti haetaan vikaa muualta, kun puslat näyttää päältäpäin ehjältä, vaikka todellisuus toista
Onko 124 T:ssä Kuormantuntevat taka iskarit?Mulla oli 123 Tssä iskarien kiinnitykset menny väljiksi...muistan vain histanneeni ne takas tikkiin,on aikaa sen verran ettei muista ku et tais olla jompi kumpi pää sellainen kuula kuppi tsydeemi.mikä oli väljähtyny ja tömähteli montuissa...hmm...jäikin tuolta ajoneuvolistasta toi farkku pois,,,
Kyllä, 124 farmareissa on tasonsäätö, sen "iskarin" alapään kiinnitys kannattaa tarkistaa. Oireet kyllä sopivat.
("Narinahela" eli taka-alatukivarren ulompi hela tutkitaan näin:
Nosta rengas koholle ALATUKIVARREN alta, läheltä pyörää.
Väännä rengasraudalla ETUPUOLELTA alatukivarren ja vetonivelen välistä.)
("Narinahela" eli taka-alatukivarren ulompi hela tutkitaan näin:
Nosta rengas koholle ALATUKIVARREN alta, läheltä pyörää.
Väännä rengasraudalla ETUPUOLELTA alatukivarren ja vetonivelen välistä.)
W124ssa on niitä koiran luita melko läjä, niistä on todella löytää väljyyksiä. Ainakin omassa ex farkussa vaihdettiin vehossa kaikki koiran luut kerralla, kaikissa oli hieman väljää..... Samalla kertaa vaihdettiin lavetin puslat (kolahti vaihdetta vaihtaessa) Aurauskulmat säädettiin samalla kertaa.......Tuli muutes melko hyvä ja hiljanen merssu sen jälkeen
Ajo ominaisuudetkin paranivat samalla kertaa melko paljon......

Ajo ominaisuudetkin paranivat samalla kertaa melko paljon......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
tömähdykset
Omassa oli sama vika, aiheuttajana iskarin alapallonivel, piti vaihtaa koko iskari. Kokeile pyöräyttää iskaria n. neljännes kierros, jos tömähdykset tämän jälkeen katoavat joksikin aikaa on tapaus selvä, itsellä kesti n. 2 viikkoa mutta olen kuullut tapauksista joissa on kestänyt yli vuoden.