Mb: 190, 2.0l,vm:89

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heresia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 15.07.2007 22:53
Paikkakunta: Hyvinkää

Mb: 190, 2.0l,vm:89

Viesti Kirjoittaja Heresia »

Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
Tohtori sarvilahti
-----------------
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Mb: 190, 2.0l,vm:89

Viesti Kirjoittaja tomant »

Heresia kirjoitti:Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
Ainakin 190E-malli kestää kevyen ahtamisen, kun huolehtii ahtoilman jäähdyttämisestä ja/tai sytytyksen myöhentämisestä, joten kai tuo kaasarimallikin (190) sen kestää.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Heresia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 15.07.2007 22:53
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb: 190, 2.0l,vm:89

Viesti Kirjoittaja Heresia »

tomant kirjoitti:
Heresia kirjoitti:Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
Ainakin 190E-malli kestää kevyen ahtamisen, kun huolehtii ahtoilman jäähdyttämisestä ja/tai sytytyksen myöhentämisestä, joten kai tuo kaasarimallikin (190) sen kestää.

tomant
Okei..pitää vaan katella täält sivult suht halpaa turbosarjaa.
Tohtori sarvilahti
-----------------
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

nii jospa se kestäs sen kevyen ahtamisen. just nyt on turbotus meneillään omaan kopperoon..
Bansku87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2009 21:45

Millassia kokemuksia tullu??

Viesti Kirjoittaja Bansku87 »

Elikkäs joko on kasassa kaasari turboja?

Ei viittis heti posauttaa mottia.. mutta tehoja kaipaa, tuntuu laiskalle vanhan diiselin bemun jäljiltäkin :evil:

Itsellä pihassa ekaa viikkoa vm-87 190 kaasari mese ja tehoja tartteis. hyllystä löytyy ahinta ja cooleria joita jäi yliten, mutta tartteis pakosarjan, sekä vinkkejä rakentamiseen.
Ei sellaista mekaanista vikaa ole mitä ei raaka voima ratkaise..
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Millassia kokemuksia tullu??

Viesti Kirjoittaja tomant »

Bansku87 kirjoitti:Elikkäs joko on kasassa kaasari turboja?

Ei viittis heti posauttaa mottia.. mutta tehoja kaipaa, tuntuu laiskalle vanhan diiselin bemun jäljiltäkin :evil:

Itsellä pihassa ekaa viikkoa vm-87 190 kaasari mese ja tehoja tartteis. hyllystä löytyy ahinta ja cooleria joita jäi yliten, mutta tartteis pakosarjan, sekä vinkkejä rakentamiseen.
Tuolta löytyy tarinaa M102 ruiskukoneen ahtamisesta. Osa soveltuu suoraan kaasarikoneeseenkin, esim. pakosarjojen laitto. Kaasarien kanssa voi seoksen säätäminen olla vaativampaa kuin ruiskun kanssa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Bansku87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2009 21:45

Ei välttämättä kaasari hankala säätää..

Viesti Kirjoittaja Bansku87 »

Kummiskin kävin tuossa konttorilla katsurin juttusilla ja satuinkin sopivasti kahvitauolle :lol:

No siinä mukavia juteltiin ja läksiäiseksi napsahti käteen viimenen rakenne ja moottori muutoksia käsittelevä aken selkokielinen listaus ja uudet prosentti säännökset. Jotka muuten ovat kivat :P ei sentäs kaikkea kivaa kielletä suomessa, tai no. se 7kg per heppa pykälä hiukka jurppii :evil:

Muuten saa näemmä näprätä alustansa miten haluaa uusiin puihin tekniikan vaihdossa ja prosentit ei ylity :D

Aloin miettimään josko etsisi ehkä uudemman diesel tekniikan tuonne pellin alle...

Kuitenkin diesel matkassa halpaa ja se 200 hummaa ei ole tiukassa ottaa irti.
Ei sellaista mekaanista vikaa ole mitä ei raaka voima ratkaise..
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

mut kun sulla on nyt pensa koppa nii tietysti polttoaine linjat muutettava ja hehkun johdot yms. melkeen helpoin ostaa jos löytyy hyväkuntoinen kori jossa jo vaikka vähän väsynyt tekniikka ja rakentaa siihen uus kone jos meinaa sit tehojakin ottaa joskus ku kuitenkin se on ett vähän aikaa se 200 riittää ja sit tekee mieli lisää.... ja eikös se ollu että 190 jos meinaa 3,0 diiselin laittaaa nii sen kanssa joutuu muutkoksia tekee koriin, mut 2,9 vitonen menee viel ilman muutoksia ja tietysti siitä pienemmät.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Ei välttämättä kaasari hankala säätää..

Viesti Kirjoittaja tomant »

Bansku87 kirjoitti:...ei sentäs kaikkea kivaa kielletä suomessa, tai no. se 7kg per heppa pykälä hiukka jurppii...
Painoraja on 7 kg kilowattia kohti, ei hevosvoimaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin