Mb: 190, 2.0l,vm:89
Mb: 190, 2.0l,vm:89
Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
Re: Mb: 190, 2.0l,vm:89
Ainakin 190E-malli kestää kevyen ahtamisen, kun huolehtii ahtoilman jäähdyttämisestä ja/tai sytytyksen myöhentämisestä, joten kai tuo kaasarimallikin (190) sen kestää.Heresia kirjoitti:Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mb: 190, 2.0l,vm:89
Okei..pitää vaan katella täält sivult suht halpaa turbosarjaa.tomant kirjoitti:Ainakin 190E-malli kestää kevyen ahtamisen, kun huolehtii ahtoilman jäähdyttämisestä ja/tai sytytyksen myöhentämisestä, joten kai tuo kaasarimallikin (190) sen kestää.Heresia kirjoitti:Kestääkö vakio kone turbottamisen et tarviiko koneesee vaihtaa kestävempiä osia? omal autol olis ajettu 260tuhatta.
tomant
Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
Millassia kokemuksia tullu??
Elikkäs joko on kasassa kaasari turboja?
Ei viittis heti posauttaa mottia.. mutta tehoja kaipaa, tuntuu laiskalle vanhan diiselin bemun jäljiltäkin
Itsellä pihassa ekaa viikkoa vm-87 190 kaasari mese ja tehoja tartteis. hyllystä löytyy ahinta ja cooleria joita jäi yliten, mutta tartteis pakosarjan, sekä vinkkejä rakentamiseen.
Ei viittis heti posauttaa mottia.. mutta tehoja kaipaa, tuntuu laiskalle vanhan diiselin bemun jäljiltäkin

Itsellä pihassa ekaa viikkoa vm-87 190 kaasari mese ja tehoja tartteis. hyllystä löytyy ahinta ja cooleria joita jäi yliten, mutta tartteis pakosarjan, sekä vinkkejä rakentamiseen.
Ei sellaista mekaanista vikaa ole mitä ei raaka voima ratkaise..
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
Re: Millassia kokemuksia tullu??
Tuolta löytyy tarinaa M102 ruiskukoneen ahtamisesta. Osa soveltuu suoraan kaasarikoneeseenkin, esim. pakosarjojen laitto. Kaasarien kanssa voi seoksen säätäminen olla vaativampaa kuin ruiskun kanssa.Bansku87 kirjoitti:Elikkäs joko on kasassa kaasari turboja?
Ei viittis heti posauttaa mottia.. mutta tehoja kaipaa, tuntuu laiskalle vanhan diiselin bemun jäljiltäkin :evil:
Itsellä pihassa ekaa viikkoa vm-87 190 kaasari mese ja tehoja tartteis. hyllystä löytyy ahinta ja cooleria joita jäi yliten, mutta tartteis pakosarjan, sekä vinkkejä rakentamiseen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Ei välttämättä kaasari hankala säätää..
Kummiskin kävin tuossa konttorilla katsurin juttusilla ja satuinkin sopivasti kahvitauolle
No siinä mukavia juteltiin ja läksiäiseksi napsahti käteen viimenen rakenne ja moottori muutoksia käsittelevä aken selkokielinen listaus ja uudet prosentti säännökset. Jotka muuten ovat kivat
ei sentäs kaikkea kivaa kielletä suomessa, tai no. se 7kg per heppa pykälä hiukka jurppii
Muuten saa näemmä näprätä alustansa miten haluaa uusiin puihin tekniikan vaihdossa ja prosentit ei ylity
Aloin miettimään josko etsisi ehkä uudemman diesel tekniikan tuonne pellin alle...
Kuitenkin diesel matkassa halpaa ja se 200 hummaa ei ole tiukassa ottaa irti.

No siinä mukavia juteltiin ja läksiäiseksi napsahti käteen viimenen rakenne ja moottori muutoksia käsittelevä aken selkokielinen listaus ja uudet prosentti säännökset. Jotka muuten ovat kivat


Muuten saa näemmä näprätä alustansa miten haluaa uusiin puihin tekniikan vaihdossa ja prosentit ei ylity

Aloin miettimään josko etsisi ehkä uudemman diesel tekniikan tuonne pellin alle...
Kuitenkin diesel matkassa halpaa ja se 200 hummaa ei ole tiukassa ottaa irti.
Ei sellaista mekaanista vikaa ole mitä ei raaka voima ratkaise..
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
mut kun sulla on nyt pensa koppa nii tietysti polttoaine linjat muutettava ja hehkun johdot yms. melkeen helpoin ostaa jos löytyy hyväkuntoinen kori jossa jo vaikka vähän väsynyt tekniikka ja rakentaa siihen uus kone jos meinaa sit tehojakin ottaa joskus ku kuitenkin se on ett vähän aikaa se 200 riittää ja sit tekee mieli lisää.... ja eikös se ollu että 190 jos meinaa 3,0 diiselin laittaaa nii sen kanssa joutuu muutkoksia tekee koriin, mut 2,9 vitonen menee viel ilman muutoksia ja tietysti siitä pienemmät.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Re: Ei välttämättä kaasari hankala säätää..
Painoraja on 7 kg kilowattia kohti, ei hevosvoimaa.Bansku87 kirjoitti:...ei sentäs kaikkea kivaa kielletä suomessa, tai no. se 7kg per heppa pykälä hiukka jurppii...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020