Woimaa väyrysestä!
Onko kukaan vielä tapittanut tuota sähköpumppua tosissaan?
Onko jokin syy miksi kaikki tuntuvat sitä kaihtavan?
Eikö tuo sähköohjaus kuitenkin anna pikemminkin enemmän vaihtoehtoja kuin mekaaninen, jos sillä saadaan vaan syötettyä sama määrä soppaa.
Tuota voisi ohjelmoida käyttäytymään paremmin mm vnt:n kanssa.
Toki ainahan se on lisäkustannus kun autoa kiikutetaan Karalalle.
Onko jokin syy miksi kaikki tuntuvat sitä kaihtavan?
Eikö tuo sähköohjaus kuitenkin anna pikemminkin enemmän vaihtoehtoja kuin mekaaninen, jos sillä saadaan vaan syötettyä sama määrä soppaa.
Tuota voisi ohjelmoida käyttäytymään paremmin mm vnt:n kanssa.
Toki ainahan se on lisäkustannus kun autoa kiikutetaan Karalalle.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
[quote="Petehri"]Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.
quote]
Petehri puhuu asiaa vnt ahtimen ja sähköpumpun kanssa......mut kuka sen osaa ohjelmoida niin et se toimis! Eikös tuo OM606 oo yleinen näissä superturboissa, millasia laatikoita siel on ollu perässä? Onko kellään Mitään ehdotusta manuaaliaskeista et millasen sais kestään ja mikä sopis pienillä muutoksilla OM606 koneen perään.
quote]
Petehri puhuu asiaa vnt ahtimen ja sähköpumpun kanssa......mut kuka sen osaa ohjelmoida niin et se toimis! Eikös tuo OM606 oo yleinen näissä superturboissa, millasia laatikoita siel on ollu perässä? Onko kellään Mitään ehdotusta manuaaliaskeista et millasen sais kestään ja mikä sopis pienillä muutoksilla OM606 koneen perään.
- hokkuspokkus
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 28.12.2006 20:14
Woimaa väyrysestä
202hp ja 435nm dynottu,tuolla ajellu 50000km ilman murheita.
Ei muita muutoksia kuin lastutus
jos tuo teho riittää niin jelpin kyllä jos jotakuta kiinnostaa saada tuo omaankin käyttöpeliin.
Ei muita muutoksia kuin lastutus

-98 300tdt avantgarde 202hv 435nm
- hokkuspokkus
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 28.12.2006 20:14
woimaa väyrysestä
kulutus on ollut alle kympin kaupunki/ripeää moottoritieajoa
keveämpi ajotyyli niin 1.5-2l tippuu tuosta.Ennenkaikkea tyytyväinen
tuohon reiluun kierrosluvun käyttöalueeseen(huipputehon ja huippuväännön väli on osunut tuossa kohdilleen)huippuvääntö 2500 kohdalla.Ja kun tuo laatikon pienemmälle vaihtaminen kun vertaa 320cdi,hin ei ole niin herkässä,niin paketti on toimiva.Toki aina lisä potku ei tekisi pahitteeksi,mutta se ei sitten olekkaan enää samassa ajankäytössä/budjetissa.
Niin joo meni vähän ot vastataan kysymykseen,verraten alkuperäiseen kulutuksessa ei isoa eroa jos nyt ekoajoa haluaisi harrastaa voi olla että vois mennä jopa pienemmällä.
keveämpi ajotyyli niin 1.5-2l tippuu tuosta.Ennenkaikkea tyytyväinen
tuohon reiluun kierrosluvun käyttöalueeseen(huipputehon ja huippuväännön väli on osunut tuossa kohdilleen)huippuvääntö 2500 kohdalla.Ja kun tuo laatikon pienemmälle vaihtaminen kun vertaa 320cdi,hin ei ole niin herkässä,niin paketti on toimiva.Toki aina lisä potku ei tekisi pahitteeksi,mutta se ei sitten olekkaan enää samassa ajankäytössä/budjetissa.

-98 300tdt avantgarde 202hv 435nm
Kait se sähköpumppu nyt on kuitenkin himpun tarkempi säätää kuin mekaaninen...lassi-s kirjoitti:minkäslainen polttoaineen syöttötapa tuossa koneessa ylipäätänsä edes on. jos tuossa on om606 ja vielä ihan syöttöpumppu löytyy niin eiköhän se ole aikalailla sama onko se sähköohjattu vai vaijerilla ohjattu. ja jos siellä vielä sähköpumppu on eikä commonrail niin miksi et pidä sähköohjattuna. ihan yhtälailla sen saa säädettyä ohjelmalla mitä mekaaninen pumppu ruuveilla.

Karalalle tuo on pala kakkua. Sai jopa VNT:n toimimaan mekaanisen pumpun kanssa moitteettomasti, joten kyllähän tuo sähköpumppu helpottaa asiaa. Oikee käsi seljän takana...-Tatu kirjoitti:Petehri puhuu asiaa vnt ahtimen ja sähköpumpun kanssa......mut kuka sen osaa ohjelmoida niin et se toimis!
Saapa nähä riittääkö tuo iso VNT sitten tavoitteisiin. On se ainakin eriluokkaa kuin nämä aiemmat. Isompiakin toki löytyy...

Nii 606 tbo, vahvistettu loota, sähköpumppu 7mm ja Garrett ahistin. Tehoja riittävästi mukavaan matkantekoon. Ainut huono puoli on ettei ole munpyhimys kirjoitti:Saa kertoa enemmänkin...jeemu kirjoitti:Ei ole montaa päivää kun Karala teki ohjelman yhteen 7mm elementeillä olevaan sähköpumppuun, eli eiköhän tuo onnistu aika kivuttomasti.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Heips!
Auto on w140 -96 johon tein tuon piristyksen, 5-vaihteinen sähkölaatikko ja luonnollisesti 300 24v moottori sähköpumpulla jossa 7mm. Turbo on garrettilainen gt32 ja ahtopaineita 1.5 bar. Voimaruuvi käännettiin kohtaan jossa mittari näytti 307hv ja 510nm. Autolla on ajettu nyt reilu kuukausi ilman ongelmia ja koska laatikko tuntuu pelaavan niin hienosti on kohta tiedossa uusi reissu jyväskylään...
Auto on w140 -96 johon tein tuon piristyksen, 5-vaihteinen sähkölaatikko ja luonnollisesti 300 24v moottori sähköpumpulla jossa 7mm. Turbo on garrettilainen gt32 ja ahtopaineita 1.5 bar. Voimaruuvi käännettiin kohtaan jossa mittari näytti 307hv ja 510nm. Autolla on ajettu nyt reilu kuukausi ilman ongelmia ja koska laatikko tuntuu pelaavan niin hienosti on kohta tiedossa uusi reissu jyväskylään...
Oliko Karalalla arviota minne asti ahdin voisi riittää?juupe kirjoitti:Heips!
Auto on w140 -96 johon tein tuon piristyksen, 5-vaihteinen sähkölaatikko ja luonnollisesti 300 24v moottori sähköpumpulla jossa 7mm. Turbo on garrettilainen gt32 ja ahtopaineita 1.5 bar. Voimaruuvi käännettiin kohtaan jossa mittari näytti 307hv ja 510nm. Autolla on ajettu nyt reilu kuukausi ilman ongelmia ja koska laatikko tuntuu pelaavan niin hienosti on kohta tiedossa uusi reissu jyväskylään...
Onko ahdin muuten ympätty vakio pakosarjaan vai tehty uusi pakosarja?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Veikkailisin että 370hv ei oo mikään mahottomuus tuolle ahtimelle.
Tein uuden pakosarjan, vaikka olis varmaan pelannu kohtuudella sillä alkuperäselläkin. Mutta uudella pakosarjalla sain turbon haluamaani paikkaan niin että alkuperänen imuputki passas suoraan. Muutenkin konehuoneeltaan koitin tehdä mahdollisimman alkuperäsen näköseksi.
Tein uuden pakosarjan, vaikka olis varmaan pelannu kohtuudella sillä alkuperäselläkin. Mutta uudella pakosarjalla sain turbon haluamaani paikkaan niin että alkuperänen imuputki passas suoraan. Muutenkin konehuoneeltaan koitin tehdä mahdollisimman alkuperäsen näköseksi.
juupe kirjoitti:Veikkailisin että 370hv ei oo mikään mahottomuus tuolle ahtimelle.
Tein uuden pakosarjan, vaikka olis varmaan pelannu kohtuudella sillä alkuperäselläkin. Mutta uudella pakosarjalla sain turbon haluamaani paikkaan niin että alkuperänen imuputki passas suoraan. Muutenkin konehuoneeltaan koitin tehdä mahdollisimman alkuperäsen näköseksi.
Nonni, nytte on uus tavote :lol:
Vito 120 CDI -07, ST300TD -97,
juupe kirjoitti:täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!
ootko vielä leimannut autoa kyseisillä vermeillä vai onko mahdollisuutta saada edes leimattua nuilla hiluilla.itselläkin olisi kova hinku ruveta samoihin operaatioihin mut taitaa tuo laki tulla vastaan vai kuinka?onko muuten laatikko vahvistettu vai vakio kuosissa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Kepillä silmään joka vanhoja kaivelee..juupe kirjoitti:täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että tuliko laatikon rajat vastaan? Käytitkö Jyskylässä isompien lukujen toivossa? Tuliko lisää, hajosi jostain, onko leiman saanti ollu ongelma? muuta?
Samaa sattiä olis mahd. hakusessa.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Kepillä silmään joka vanhoja kaivelee..juupe kirjoitti:täytyyhän sen laatikon rajat hakea!!

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että tuliko laatikon rajat vastaan? Käytitkö Jyskylässä isompien lukujen toivossa? Tuliko lisää, hajosi jostain, onko leiman saanti ollu ongelma? muuta?
Samaa sattiä olis mahd. hakusessa.
