Forte
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Nii, noihan näyttää molemmat olevan rikitöntä "kerosiiniä", Motor Flush 80% ja Diesel Fuel Conditioner 70%.
Valopetrolia käytetään öljylampuissa, voimavalolyhdyissä, valopetrolilämmittimissä ja retkikeittimissä. Se on lentopetrolin tavoin pitkälle jalostettu ja rikitön tuote, joka nokeaa hyvin vähän palaessaan.
Taitaa minunkin toivoni jatkossa kohdistua ihan valopetroliin, sitä on työhuoneella useampi litra ensi kesän maalinsekoitussessiota odottamassa. Petroliöljymaali on hyvää ja kestävää maalia ja helppoa valmistaa.
Valopetrolia käytetään öljylampuissa, voimavalolyhdyissä, valopetrolilämmittimissä ja retkikeittimissä. Se on lentopetrolin tavoin pitkälle jalostettu ja rikitön tuote, joka nokeaa hyvin vähän palaessaan.
Taitaa minunkin toivoni jatkossa kohdistua ihan valopetroliin, sitä on työhuoneella useampi litra ensi kesän maalinsekoitussessiota odottamassa. Petroliöljymaali on hyvää ja kestävää maalia ja helppoa valmistaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tässä voisi vielä hiukan analysoida tuotatuoteturvatiedotetta. Kun hakee "kookkelilla" esim. Masinolin tuoteturvatiedotteen ja jonkun muut tutun "tökötin", huomataan, että kaikki vähänkin liuottimella haiskahtavat ja määriltään 1% ylittävät vaaralliset aineet on ilmoitettava tiedotteesta. Tästä voisi hätäisesti tehdä sellaisen päätelmän, ettei esim. tuossa Forten Motor Fushissa ainakaan kovin "ämäkkiä" muita isäaineita ole...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Eli nyt lähestytään totuutta: Jos tuoteselosteessa olis: 80% diesel-tai polttoöljyä,10% moottoriöljyä,10% vaihteistoöljyä,niin kaikki huomais että nyt kusetetaan.Mutta kun siellä lukee kerosiinia,petroolia yms. niin jopas tulee epäilys...jospa... Dieselissähän palaa jäteöljyt,vaihteistoöljyt ja kaikki muu juokseva rasva suurinakin pitoisuuksina ja ainakin sopivasti naftalla laimennettuna.Toisaalta ei suuttimiin tai syöttöputkiin jää mitään epäpuhtauksia lillumaan,paineet on senverran kovat että kyllä lähtee.Vai mitä löytyy kun otat suuttimen auki? Sitäpaitsi suodattimiin kuuluu jäädä epäpuhtaudet,sitähän varten suodattimet vaihdetaan aikaajoin.Myöskään käyntiin ei vaikuta lohkon nurkissa mahdollisesti olevat karstajäämät.Öljynsuodatin taas on niitä varten ja sekin kuuluu vaihtaa.unski kirjoitti:Tässä voisi vielä hiukan analysoida tuotatuoteturvatiedotetta. Kun hakee "kookkelilla" esim. Masinolin tuoteturvatiedotteen ja jonkun muut tutun "tökötin", huomataan, että kaikki vähänkin liuottimella haiskahtavat ja määriltään 1% ylittävät vaaralliset aineet on ilmoitettava tiedotteesta. Tästä voisi hätäisesti tehdä sellaisen päätelmän, ettei esim. tuossa Forten Motor Fushissa ainakaan kovin "ämäkkiä" muita isäaineita ole...
Katsoin Forten mainosvideon: Tyypillinen hömppävideo,jossa Ostoskanavan logokin vielä vilahti lopussa.Samaa kastia!
Mutta näitä myydään naama totisena ja mukamas ammattilaisten käyttäminä.Suurta bisnestä,hyöty on valmistajilla ja myyjillä.Muka saatavissa vain harvoista paikoista,varmaankin,koska kaikki eivät ota huuhaata myyntiin.Sitäpaitsi polttoaineissa on jo kaikki mahdolliset lisäaineet valmistajien toimesta.
Ite olen mersuillani ajanut kohta miljoonakm. Tehnyt itse kaikki huollot ja korjaukset ympärimaalausta ja kansien koneistusta lukuunottamatta.Enkä ikinä ole tarvinnut muuta kuin naftaa ja öljyä,että siltäpohjalta!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Pistin 10v seisoneeseen m114 moottoriin forte käsittelyn, sen tuloksena karstaa tuli pakoputkesta ihan mukavasta palasina 
Puristukset oli karstan vuoksi korkeat ja asettuivat sitten tehtaan arvoihin nätisti
Joten voisin sanoa että kyllä se toimii.

Puristukset oli karstan vuoksi korkeat ja asettuivat sitten tehtaan arvoihin nätisti

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
10v seisoneesta koneesta tulee karstaa palasina AINA kun sen ekakerran pistää käyntiin.Aapo.T kirjoitti:Pistin 10v seisoneeseen m114 moottoriin forte käsittelyn, sen tuloksena karstaa tuli pakoputkesta ihan mukavasta palasina
Puristukset oli karstan vuoksi korkeat ja asettuivat sitten tehtaan arvoihin nätistiJoten voisin sanoa että kyllä se toimii.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Itekin olen huomannut saman ilmiön, ihan vaan öljyt ja suodattimen vaihtamalla. Koneen laulu paranee, kehrää nätimmin, ottaa kierroksia herkemmin ja kaikki pienet kilinät meni vanhojen öljyjen myötä.Mesedesi kirjoitti:Tein moottorille tuon puhdistuskäsittelyn viime öljynvaihdossa. Vihreätä, jotenkin tutuntuoksuista lientä kippasin kahdeksan desiä masiinan sisään ja annoin rumputtaa tyhjäkäynnillä puolentuntia, välillä aina heittelin kierroksia puoleentoista - kahteentonniin.
Käsittelyn aikana en huomannut mitään ihmeellistä tapahtuvan, öljynpainemittarissa ei muutoksia, eikä myöskään moottorin käyntiäänessä. Tavallista kutosen rumputusta kuin aina ennenkin.
Sitten kone sammuksiin ja imasin mittatikusta öljyt pois, uutta tilalle ja uusi suodatin seuraksi. Kansi kiinni ja radalle.
Tyhjäkäynnissä ei sanottavaa muutosta, mutta pientä kierrosherkkyyttä oli mielestäni havaittavissa. Tuntui, että kone vastaisi kaasuun hitusen paremmin kuin ennen.
Seuraava Forten käyttäjä jos sais kaverin vierelle vaihtamaan pelkät öljyt, vois tehdä mutu testin kuinka paljon
Samoiten kylmäkäynti, kun auto päräytettiin -10 asteesta tulille, oli huomattavasti nätimmän käyntistä kuin ennen. Siinä oli selvä ja havaittava ero entiseen nähden.
Joten kyllä se siellä jotain sai aikaan.
Seuraava innokas Forte:n käyttäjä vois pyytää kaverin mukaan, kaks autoa ja toiseen pelkkä öljyn vaihto.
En sinänsä epäile, etteikö tuo Forte toimisi....enemmän uskon, että aineen teho perustuu pelkästään kerosiiniin ja siihen ettei tule suurta eroa laittaako moottoriin pelkkää kerossiiniä vaiko Fortea.
Tosin teho varmaan vähenee sitä mukaa mitä paremmin hoidettu moottori on Säännöllisesti huollettuun, hyvillä synteettisillä öljyillä ajettuun moottoriin en usko että käsittely suurta eroa tekee. Nykyöljyt ovat jo sen verran puhdistavia, kuten nykypolttoaineekin...siis Suomessa...
Tosin teho varmaan vähenee sitä mukaa mitä paremmin hoidettu moottori on Säännöllisesti huollettuun, hyvillä synteettisillä öljyillä ajettuun moottoriin en usko että käsittely suurta eroa tekee. Nykyöljyt ovat jo sen verran puhdistavia, kuten nykypolttoaineekin...siis Suomessa...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: