w124 200D ja 250D erot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
Paikkakunta: Helsinki

w124 200D ja 250D erot

Viesti Kirjoittaja dieselonpop »

Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.

Tietenkin on teho jne.... mutta vähän syvällisemmin, onko tekniikan kestävyydessä eroja, jarrut, jousitus, vaihteisto, moottori ja tietenkin se kaiken ratkaiseva oma MIELIPIDE kumpi on parempi !

Kiitos etukäteen !
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eiköhän ne ole tekniikaltaan aikalailla samanlaisia.. ei juuri eroa.. jossei sit perävälityksessä... vaihteistot perät sun muut on samoja...
300sessa on sitten perä vähän järeämpi.. ja on noissa 250sissäkin tullut noita järeämpiä periä vastaan mutta pääosin "pienellä" perällä. 250sessä on hiukka jäykemmät etujouset. kestäävyydestä ei oikein voi muuta sanoa ku oikealla huollolla ajaa varmaan lähemmäs miljoonan molemmilla tekniikoilla...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 200D ja 250D erot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dieselonpop kirjoitti:Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.

Tietenkin on teho jne.... mutta vähän syvällisemmin, onko tekniikan kestävyydessä eroja, jarrut, jousitus, vaihteisto, moottori ja tietenkin se kaiken ratkaiseva oma MIELIPIDE kumpi on parempi !

Kiitos etukäteen !
Rakenteellisesti ei pääasiassa mitään eroa: jouset, iskarit, nivelet, korin osat ym. samat. Kestävyydessäkään ei mitään eroa, mutta aiempi käyttö ja huolehdinta ratkaisee. Eli yksilöitä kaikki.
250 D ehdottomasti:

+ hintataso lähes sama
+ viisi vaihdetta vakiona
+ tehokkaampi lähes samalla kulutuksella
+ vitosen kurnutus
+

Perheessä ollut 250 D n. 710 tkm:n ajan, ja ei tuosta ole vielä tarvinnut luopua :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: w124 200D ja 250D erot

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

dieselonpop kirjoitti:Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.
Kiitos etukäteen !
Oleellinen ero: 200D on 4 mukinen kone (M601), 250D:ssä 5 (M602).
Samalla kaavalla: 300D on kaikkina versioina 6 mukinen...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kallistuksenvakaaja ja jouset edessä vahvemmat.

Nuo nyt tuollaisia mitättömiä eroja,tärkeämpänä tuo kaikissa 250:ssä oleva 5 vaihteinen laatikko ja ehdottomasti nuo 5 pyttyisen äänet!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Noista jousista ym.: toki samat käyvät myös 200 D:hen. Esimerkiksi jos 200 D on varustettu ABS:lla, ilmastoinnilla ynnä parilla muulla lisälaitteella, siihen on jo tehtaalla varmasti laitettu jäykemmät jouset. Mersuissa jousia on kyllä aika paljon erilaisia, eri jäykkyyksillä, ja mielestäni mallisarjan sisällä kaikki käyvät "ristiin". Tarkentakaa joku, jos näin ei ole.

t. nimim. "vahvistettu jousi 15 mm, normaali jousi 14,8 mm, heavy-duty 16 mm (W123)"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi. Niin ja kuten jo tässä tulikin esille, mageeta 250D:ssä kakssataseen verrattuna on tietenkin noi viitosen soundit 8)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

m4rcuz kirjoitti:No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi.
Juu, ja osin tuosta seikasta johtuen nelisylinteristen mallien cW-arvo on 0,26, kun muissa se on 0,27.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:
m4rcuz kirjoitti:No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi.
Juu, ja osin tuosta seikasta johtuen nelisylinteristen mallien cW-arvo on 0,26, kun muissa se on 0,27.
Nus.. ko. cw arvot ovat 0,29 ja 0,30.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Leka kirjoitti:
Nus.. ko. cw arvot ovat 0,29 ja 0,30.
Juu niin olikin, hyvä kun korjasit. Kaikkea iei näköjään muista ulkoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: w124 200D ja 250D erot

Viesti Kirjoittaja Mikky »

250D:ssä on kierroslukumittari ja sen alla pieni kello (siis 200D:n kellon kohdalla).

Olen ainakin omaan 250D:hen ollut oikein tyytyväinen ja varsinkin kun on automaaginen... ruuhkista melkein nauttii (no ehkä poppikoneillakin on osuutensa). Täydellä kuormalla vain moottoritiellä kaipaa lisää tehoa. Tosin olen monta vuotta ajanut rättärillä :) Ennen mersua mulla oli jonkun aikaa Audi coupe, jossa oli hyvää nykyiseen verrattuna vain kiihtyvyys :roll:

Kulutus tuolla 250D:llä on paljon moottoritieajoa sisältävässä työmatka-ajossa 4 hengen kuormalla n. 7,6-8,2 ja kesällä matka-ajossa 6,0-7,5. Kaupunkiajossa tuo diesel-automaatti -yhdistelmä on yllättävän taloudellinen ja kulutus pysyy alle 7 litran.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

ASiasta viidenteen. Mitä, mikky, sinun autossa lukee takana vai lukeeko mitään?

Ajattelin vaan, kun kerran olen ollut koeajamassa ihan ostomielessä 250D automaattia, jossa oli peräpeilissä sekä "250D" että "automatic"-listat.
Ennen ko. yksilöä tai sen jälkeenkään en ole koskaan livenä nähnyt W124:ssa tuota automatic-tekstiä :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 200D ja 250D erot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

mikky kirjoitti:250D:ssä on kierroslukumittari ja sen alla pieni kello (siis 200D:n kellon kohdalla).
Ei pidä paikkaansa tuo kierroslukumittari. Lisävaruste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Aivan kuten Timo L. sanoi niin 200D, 250TD/D ja 300D/TD jouset sopivat ristiin mutta materiaalivahvuudessa on eroa ja tätä myöten haettu kantavuutta suuremalle akselimassalle. Itsekkin hommasin 250D/TD madallusjouset koska asiantunteva myyjä tiesi kertoa että jos autossa on ilmastointi ja/tai automaatti on käytettävä suuremman moottoritilavuuden jousia. En tiedä on näin tehty kun nämä aikoinaan tehtaalta rullasivat ulos.

Omassa 200D:ssa vm88/89 on muuten kierrosluvullinen mittaristo, en tiedä onko sitten ollut lisävaluste optiona vai mistä moinen.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Aku P kirjoitti:ASiasta viidenteen. Mitä, mikky, sinun autossa lukee takana vai lukeeko mitään?:
Ei lue mitään.

Olen vieläkin sitä mieltä, että kierroslukumittari on 250D:ssä vakiona ja 200D:ssä lisävaruste.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Se varmaankin tuli jossain vaiheessa vakiovarusteeksi. Mutta ainakaan tuossa '85 250D:ssä sitä ei ole, eikä sellaista varustelukoodia ole olemassakaan, jolla eliminoitaisiin kiekkamittari suuremman kellon tilalta :) En tiedä sitten, vaikuttaisiko asiaan se, että autossa on automaattivaihteisto.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

190 -89 2.5d tomaatti, ja kiekka lyötyy.

en tiedä onko lisävaruste vai ei
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kierroslukumittari oli lisävaruste ainakin alkuaikoina. Mm. faijan entisestä -86 250TD:stä puuttui rundikello.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Samoin perheen 1985 250 D:ssäkään ei ole. Myöskään 12/84 painetussa esitteessä sitä ei ole. Mielestäni kierroslukumittari tuli vakioksi vasta E-faceliftin myötä, mutta voi olla, että myös pahvikylkien myötä...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

200D:n vakiovaihteiston on sitten tehty heikommin. Siinä on mm. edullisempi laakerointi kuin isompien mallien vaihteistoissa. Jos asian ihan suoraan sanon niin vähänkään kiireisempi mies ei tule toimeen 200d:n kanssa, pumpun erikoissäätö on vähintä mitä sille voi tehdä. Suosittelen tuota isonpaa mallia 200d:n ja 250d:n hintaero ei tule tyhjästä, ne ovat todella erilaisia autoja.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

pidän kyllä enemmän 6-pyttyisen äänestä

Viesti Kirjoittaja Ekku »

AM kirjoitti: ehdottomasti nuo 5 pyttyisen äänet!
mulle tulee tuosta" 5-sylinterisen kurnutuksesta" aina mieleen 850-Volvot ja VAG:n dieseli, joka ei kyllä ole mikään kaunisääninen.


:D
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

miksu.80 kirjoitti: .....300sessa on sitten perä vähän järeämpi.. ja on noissa 250sissäkin tullut noita järeämpiä periä vastaan mutta pääosin "pienellä" perällä.
200D ja 250D Taxi malleissa (code 450) on iso perä vakiona.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kyllähän 200D:kin riittää mainiosti jos pääasiassa yksin ajelee. Ohitukset maantiellä (varsinkin ylämäkeen) vaativat kyllä sitten ennakointia ja aktiivisista vaihteiden vaihtamista :oops: mutta sama juttu on kaksviiskymppisessäkin . Laiskojat ovat kummatkin kannattanee ostaa paras minkä löytää oli se sitten kummalla koneella tahansa.
c203 180K -05
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Soundi..

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

AM kirjoitti:... ja ehdottomasti nuo 5 pyttyisen äänet!
Kyllä vitosen erottaa jo äänestä.
Kun vähän raskaammin nojaa pedaliin, niin kyllä se jo kuminallaan julistaa, että nyt mennään.
Vaikka vääntö ei alle 2500 olekaan taivaita hipovaa, niin kyllä se rapsakkaan liikkeellelähtöön riittää. Jyväskylässäkin Cygnauksen kadun alapää on melko jyrkkä - siinä autokouluissa käydään tekemässä mäkilähtöjä - kärry perässä kone murahti siihen malliin, että jos juna ei liikahda, niin maapallo pyörähtää alla...

Ääni ei eroa kovin paljoa kutvosesta, äkkinäinen voi hyvin sekottaa.
Vinkkelikasi on sitten jo omaa luokkaansa. Siitä huvista on vaan maksettava tonkalla...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

mulle tulee tuosta" 5-sylinterisen kurnutuksesta" aina mieleen 850-Volvot ja VAG:n dieseli, joka ei kyllä ole mikään kaunisääninen.
No sillai sama juttu, että mulle tulee noista mainitsemistasi autoista mieleen 5-pyttyinen Mesen dieseli, joskin ... tämä vanhin konstruktio käy mielestäni kauneiten ja kiertää korkeimmalle ;)

BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.
Pitäis tohon 250D:hen vissiinkin vaihtaa venttiilinnostimet, raksuttelee hieman tyhjäkäynnillä. Toisaalta taitaa olla aika kosmeettinen juttu. Samallahan sitä vois käyttää pumpun penkissä ja ... hauska juttu, tuossa autossa katsastuksessa päästöarvot paranee vuosi vuodelta :) Että kai se säädöissään on? Tai sitten tarkoittaa sitä, että tehoja hukkuu koko ajan jonnekin... :roll:
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Soundi..

Viesti Kirjoittaja Leka »

jorma-k kirjoitti:Ääni ei eroa kovin paljoa kutvosesta, äkkinäinen voi hyvin sekottaa.
Kuulostaa kutoselta, josta on yksi pytty sammunut :wink:

Yleisesti ottaen viisimukisisten saundeissa on fiilistä (paitsi volvoissa, jonka pakoputken pörinä on kaameaa kuunneltavaa.)
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti

Viesti Kirjoittaja Ekku »

BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.

Ei muuten noissa mersunkaa uudemmissa nelipyttyisissä tuo käyntiääni mitenkään korviahivelevä ole.

Meikäläisen edellinen 22o cdi ainakin ronksotti aika rumasti. Kumma kyllä, kun laittaa kaksi pyttyä lisää niin se ääni kyllä tasottuu.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ekku kirjoitti:BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.

Ei muuten noissa mersunkaa uudemmissa nelipyttyisissä tuo käyntiääni mitenkään korviahivelevä ole.

Meikäläisen edellinen 22o cdi ainakin ronksotti aika rumasti. Kumma kyllä, kun laittaa kaksi pyttyä lisää niin se ääni kyllä tasottuu.
Se on nimen omaan siirtyminen kammiorakenteesta suoraruiskutukseen, joka on muuttanut dieselautojen käyntiä karkeammaksi. Joo ei ole nelipyttysten CDI:den käyntiääni mitenkään kaunis, vaikka hyviä moottoreita ovat.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Leka kirjoitti: Se on nimen omaan siirtyminen kammiorakenteesta suoraruiskutukseen, joka on muuttanut dieselautojen käyntiä karkeammaksi. Joo ei ole nelipyttysten CDI:den käyntiääni mitenkään kaunis, vaikka hyviä moottoreita ovat.
CDI on vähän sellainen fergussonin tekniikka :wink:
Terveisin
Tero
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

200D ja 250D Taxi malleissa (code 450) on iso perä vakiona
Mistä tuon isomman perän erottaa käytännössä
Vastaa Viestiin