w124 200D ja 250D erot
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
- Paikkakunta: Helsinki
w124 200D ja 250D erot
Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.
Tietenkin on teho jne.... mutta vähän syvällisemmin, onko tekniikan kestävyydessä eroja, jarrut, jousitus, vaihteisto, moottori ja tietenkin se kaiken ratkaiseva oma MIELIPIDE kumpi on parempi !
Kiitos etukäteen !
Tietenkin on teho jne.... mutta vähän syvällisemmin, onko tekniikan kestävyydessä eroja, jarrut, jousitus, vaihteisto, moottori ja tietenkin se kaiken ratkaiseva oma MIELIPIDE kumpi on parempi !
Kiitos etukäteen !
eiköhän ne ole tekniikaltaan aikalailla samanlaisia.. ei juuri eroa.. jossei sit perävälityksessä... vaihteistot perät sun muut on samoja...
300sessa on sitten perä vähän järeämpi.. ja on noissa 250sissäkin tullut noita järeämpiä periä vastaan mutta pääosin "pienellä" perällä. 250sessä on hiukka jäykemmät etujouset. kestäävyydestä ei oikein voi muuta sanoa ku oikealla huollolla ajaa varmaan lähemmäs miljoonan molemmilla tekniikoilla...
300sessa on sitten perä vähän järeämpi.. ja on noissa 250sissäkin tullut noita järeämpiä periä vastaan mutta pääosin "pienellä" perällä. 250sessä on hiukka jäykemmät etujouset. kestäävyydestä ei oikein voi muuta sanoa ku oikealla huollolla ajaa varmaan lähemmäs miljoonan molemmilla tekniikoilla...
Re: w124 200D ja 250D erot
Rakenteellisesti ei pääasiassa mitään eroa: jouset, iskarit, nivelet, korin osat ym. samat. Kestävyydessäkään ei mitään eroa, mutta aiempi käyttö ja huolehdinta ratkaisee. Eli yksilöitä kaikki.dieselonpop kirjoitti:Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.
Tietenkin on teho jne.... mutta vähän syvällisemmin, onko tekniikan kestävyydessä eroja, jarrut, jousitus, vaihteisto, moottori ja tietenkin se kaiken ratkaiseva oma MIELIPIDE kumpi on parempi !
Kiitos etukäteen !
250 D ehdottomasti:
+ hintataso lähes sama
+ viisi vaihdetta vakiona
+ tehokkaampi lähes samalla kulutuksella
+ vitosen kurnutus
+
Perheessä ollut 250 D n. 710 tkm:n ajan, ja ei tuosta ole vielä tarvinnut luopua

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 200D ja 250D erot
Oleellinen ero: 200D on 4 mukinen kone (M601), 250D:ssä 5 (M602).dieselonpop kirjoitti:Haluaisin tietää mitä eroa on w124 korisen 200D ja 250D moottorisissa mersuissa. Vapaasti hengittävät mallit.
Kiitos etukäteen !
Samalla kaavalla: 300D on kaikkina versioina 6 mukinen...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Noista jousista ym.: toki samat käyvät myös 200 D:hen. Esimerkiksi jos 200 D on varustettu ABS:lla, ilmastoinnilla ynnä parilla muulla lisälaitteella, siihen on jo tehtaalla varmasti laitettu jäykemmät jouset. Mersuissa jousia on kyllä aika paljon erilaisia, eri jäykkyyksillä, ja mielestäni mallisarjan sisällä kaikki käyvät "ristiin". Tarkentakaa joku, jos näin ei ole.
t. nimim. "vahvistettu jousi 15 mm, normaali jousi 14,8 mm, heavy-duty 16 mm (W123)"
t. nimim. "vahvistettu jousi 15 mm, normaali jousi 14,8 mm, heavy-duty 16 mm (W123)"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi. Niin ja kuten jo tässä tulikin esille, mageeta 250D:ssä kakssataseen verrattuna on tietenkin noi viitosen soundit 

Juu, ja osin tuosta seikasta johtuen nelisylinteristen mallien cW-arvo on 0,26, kun muissa se on 0,27.m4rcuz kirjoitti:No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nus.. ko. cw arvot ovat 0,29 ja 0,30.Timo L. kirjoitti:Juu, ja osin tuosta seikasta johtuen nelisylinteristen mallien cW-arvo on 0,26, kun muissa se on 0,27.m4rcuz kirjoitti:No ainakin sellainen juttu tuli mieleen, että 200D:n vakiorengastus on 185/65R15 6" leveillä vanteilla, kun 250D:ssä on 195/65R15 6.5" vanteilla. Lisäksi - johtuisiko juuri renkaista, 200D on ainakin jossain olleiden speksien mukaan hieman matalampi.
Juu niin olikin, hyvä kun korjasit. Kaikkea iei näköjään muista ulkoa.Leka kirjoitti:
Nus.. ko. cw arvot ovat 0,29 ja 0,30.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 200D ja 250D erot
250D:ssä on kierroslukumittari ja sen alla pieni kello (siis 200D:n kellon kohdalla).
Olen ainakin omaan 250D:hen ollut oikein tyytyväinen ja varsinkin kun on automaaginen... ruuhkista melkein nauttii (no ehkä poppikoneillakin on osuutensa). Täydellä kuormalla vain moottoritiellä kaipaa lisää tehoa. Tosin olen monta vuotta ajanut rättärillä
Ennen mersua mulla oli jonkun aikaa Audi coupe, jossa oli hyvää nykyiseen verrattuna vain kiihtyvyys
Kulutus tuolla 250D:llä on paljon moottoritieajoa sisältävässä työmatka-ajossa 4 hengen kuormalla n. 7,6-8,2 ja kesällä matka-ajossa 6,0-7,5. Kaupunkiajossa tuo diesel-automaatti -yhdistelmä on yllättävän taloudellinen ja kulutus pysyy alle 7 litran.
Olen ainakin omaan 250D:hen ollut oikein tyytyväinen ja varsinkin kun on automaaginen... ruuhkista melkein nauttii (no ehkä poppikoneillakin on osuutensa). Täydellä kuormalla vain moottoritiellä kaipaa lisää tehoa. Tosin olen monta vuotta ajanut rättärillä


Kulutus tuolla 250D:llä on paljon moottoritieajoa sisältävässä työmatka-ajossa 4 hengen kuormalla n. 7,6-8,2 ja kesällä matka-ajossa 6,0-7,5. Kaupunkiajossa tuo diesel-automaatti -yhdistelmä on yllättävän taloudellinen ja kulutus pysyy alle 7 litran.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
ASiasta viidenteen. Mitä, mikky, sinun autossa lukee takana vai lukeeko mitään?
Ajattelin vaan, kun kerran olen ollut koeajamassa ihan ostomielessä 250D automaattia, jossa oli peräpeilissä sekä "250D" että "automatic"-listat.
Ennen ko. yksilöä tai sen jälkeenkään en ole koskaan livenä nähnyt W124:ssa tuota automatic-tekstiä
Ajattelin vaan, kun kerran olen ollut koeajamassa ihan ostomielessä 250D automaattia, jossa oli peräpeilissä sekä "250D" että "automatic"-listat.
Ennen ko. yksilöä tai sen jälkeenkään en ole koskaan livenä nähnyt W124:ssa tuota automatic-tekstiä

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 200D ja 250D erot
Ei pidä paikkaansa tuo kierroslukumittari. Lisävaruste.mikky kirjoitti:250D:ssä on kierroslukumittari ja sen alla pieni kello (siis 200D:n kellon kohdalla).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aivan kuten Timo L. sanoi niin 200D, 250TD/D ja 300D/TD jouset sopivat ristiin mutta materiaalivahvuudessa on eroa ja tätä myöten haettu kantavuutta suuremalle akselimassalle. Itsekkin hommasin 250D/TD madallusjouset koska asiantunteva myyjä tiesi kertoa että jos autossa on ilmastointi ja/tai automaatti on käytettävä suuremman moottoritilavuuden jousia. En tiedä on näin tehty kun nämä aikoinaan tehtaalta rullasivat ulos.
Omassa 200D:ssa vm88/89 on muuten kierrosluvullinen mittaristo, en tiedä onko sitten ollut lisävaluste optiona vai mistä moinen.
Omassa 200D:ssa vm88/89 on muuten kierrosluvullinen mittaristo, en tiedä onko sitten ollut lisävaluste optiona vai mistä moinen.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Ei lue mitään.Aku P kirjoitti:ASiasta viidenteen. Mitä, mikky, sinun autossa lukee takana vai lukeeko mitään?:
Olen vieläkin sitä mieltä, että kierroslukumittari on 250D:ssä vakiona ja 200D:ssä lisävaruste.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Samoin perheen 1985 250 D:ssäkään ei ole. Myöskään 12/84 painetussa esitteessä sitä ei ole. Mielestäni kierroslukumittari tuli vakioksi vasta E-faceliftin myötä, mutta voi olla, että myös pahvikylkien myötä...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
200D:n vakiovaihteiston on sitten tehty heikommin. Siinä on mm. edullisempi laakerointi kuin isompien mallien vaihteistoissa. Jos asian ihan suoraan sanon niin vähänkään kiireisempi mies ei tule toimeen 200d:n kanssa, pumpun erikoissäätö on vähintä mitä sille voi tehdä. Suosittelen tuota isonpaa mallia 200d:n ja 250d:n hintaero ei tule tyhjästä, ne ovat todella erilaisia autoja.
pidän kyllä enemmän 6-pyttyisen äänestä
mulle tulee tuosta" 5-sylinterisen kurnutuksesta" aina mieleen 850-Volvot ja VAG:n dieseli, joka ei kyllä ole mikään kaunisääninen.AM kirjoitti: ehdottomasti nuo 5 pyttyisen äänet!

kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
200D ja 250D Taxi malleissa (code 450) on iso perä vakiona.miksu.80 kirjoitti: .....300sessa on sitten perä vähän järeämpi.. ja on noissa 250sissäkin tullut noita järeämpiä periä vastaan mutta pääosin "pienellä" perällä.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Kyllähän 200D:kin riittää mainiosti jos pääasiassa yksin ajelee. Ohitukset maantiellä (varsinkin ylämäkeen) vaativat kyllä sitten ennakointia ja aktiivisista vaihteiden vaihtamista
mutta sama juttu on kaksviiskymppisessäkin . Laiskojat ovat kummatkin kannattanee ostaa paras minkä löytää oli se sitten kummalla koneella tahansa.

c203 180K -05
Soundi..
Kyllä vitosen erottaa jo äänestä.AM kirjoitti:... ja ehdottomasti nuo 5 pyttyisen äänet!
Kun vähän raskaammin nojaa pedaliin, niin kyllä se jo kuminallaan julistaa, että nyt mennään.
Vaikka vääntö ei alle 2500 olekaan taivaita hipovaa, niin kyllä se rapsakkaan liikkeellelähtöön riittää. Jyväskylässäkin Cygnauksen kadun alapää on melko jyrkkä - siinä autokouluissa käydään tekemässä mäkilähtöjä - kärry perässä kone murahti siihen malliin, että jos juna ei liikahda, niin maapallo pyörähtää alla...
Ääni ei eroa kovin paljoa kutvosesta, äkkinäinen voi hyvin sekottaa.
Vinkkelikasi on sitten jo omaa luokkaansa. Siitä huvista on vaan maksettava tonkalla...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No sillai sama juttu, että mulle tulee noista mainitsemistasi autoista mieleen 5-pyttyinen Mesen dieseli, joskin ... tämä vanhin konstruktio käy mielestäni kauneiten ja kiertää korkeimmallemulle tulee tuosta" 5-sylinterisen kurnutuksesta" aina mieleen 850-Volvot ja VAG:n dieseli, joka ei kyllä ole mikään kaunisääninen.

BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.
Pitäis tohon 250D:hen vissiinkin vaihtaa venttiilinnostimet, raksuttelee hieman tyhjäkäynnillä. Toisaalta taitaa olla aika kosmeettinen juttu. Samallahan sitä vois käyttää pumpun penkissä ja ... hauska juttu, tuossa autossa katsastuksessa päästöarvot paranee vuosi vuodelta


Re: Soundi..
Kuulostaa kutoselta, josta on yksi pytty sammunutjorma-k kirjoitti:Ääni ei eroa kovin paljoa kutvosesta, äkkinäinen voi hyvin sekottaa.

Yleisesti ottaen viisimukisisten saundeissa on fiilistä (paitsi volvoissa, jonka pakoputken pörinä on kaameaa kuunneltavaa.)
ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti
BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.
Ei muuten noissa mersunkaa uudemmissa nelipyttyisissä tuo käyntiääni mitenkään korviahivelevä ole.
Meikäläisen edellinen 22o cdi ainakin ronksotti aika rumasti. Kumma kyllä, kun laittaa kaksi pyttyä lisää niin se ääni kyllä tasottuu.
Ei muuten noissa mersunkaa uudemmissa nelipyttyisissä tuo käyntiääni mitenkään korviahivelevä ole.
Meikäläisen edellinen 22o cdi ainakin ronksotti aika rumasti. Kumma kyllä, kun laittaa kaksi pyttyä lisää niin se ääni kyllä tasottuu.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti
Se on nimen omaan siirtyminen kammiorakenteesta suoraruiskutukseen, joka on muuttanut dieselautojen käyntiä karkeammaksi. Joo ei ole nelipyttysten CDI:den käyntiääni mitenkään kaunis, vaikka hyviä moottoreita ovat.Ekku kirjoitti:BTW on yleensäkin hämmentävää, miten kauniisti noi MB:n vanhat dieselit käy, kun vertaa näihin uusiin VAG-dieseleihin. Tietysti ne ovat yleensä nelosia ja kaipa tuo suoraruiskutuskin vaikuttaa käyntiääneen.
Ei muuten noissa mersunkaa uudemmissa nelipyttyisissä tuo käyntiääni mitenkään korviahivelevä ole.
Meikäläisen edellinen 22o cdi ainakin ronksotti aika rumasti. Kumma kyllä, kun laittaa kaksi pyttyä lisää niin se ääni kyllä tasottuu.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: ei käy uudet mersutkaan kovin siisitisti
CDI on vähän sellainen fergussonin tekniikkaLeka kirjoitti: Se on nimen omaan siirtyminen kammiorakenteesta suoraruiskutukseen, joka on muuttanut dieselautojen käyntiä karkeammaksi. Joo ei ole nelipyttysten CDI:den käyntiääni mitenkään kaunis, vaikka hyviä moottoreita ovat.

Terveisin
Tero
Tero