
C 126 alapallo
C 126 alapallo
Syynissä tuli käytettyä,tuomio oli väljä alapallo! Elikkäs onko kiinnitys periaate sama kuin w 124, josta löytyy haulla kauhu tarinoita vaikka kuinka paljon. 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tässä linkissä reportaasi operaatiosta mutta harmi että kuvat ei näy.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä räjäytyskuvaa aiheesta:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
Alapallo on osaa nro 8.
Jos tarvit sitä holkkia millä painetaan uusi nivel paikalleen niin tule lainaamaan. Saatiin työmaalla sen avulla isossa viilapenkissä painettua paikoilleen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä räjäytyskuvaa aiheesta:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
Alapallo on osaa nro 8.
Jos tarvit sitä holkkia millä painetaan uusi nivel paikalleen niin tule lainaamaan. Saatiin työmaalla sen avulla isossa viilapenkissä painettua paikoilleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Ja tuodaan vanha aihe pinnalle taas.karra kirjoitti:Tässä linkissä reportaasi operaatiosta mutta harmi että kuvat ei näy.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä räjäytyskuvaa aiheesta:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
Alapallo on osaa nro 8.
Jos tarvit sitä holkkia millä painetaan uusi nivel paikalleen niin tule lainaamaan. Saatiin työmaalla sen avulla isossa viilapenkissä painettua paikoilleen.
Ei kukaan pysty kuvailemaan minkänäköinen haarukka/holkki tuohon kannattaa väsätä.
Tuossa hetki sitten irroitin tuon W126 olka-akselin ja sovittelin sitä prässiin. Mutta täytyy sanoa että onpa tuo alapallonivel harvinaisen v-mäiseen paikkaan kuoppaan sijoitettu että ei tuossa prässin viereen kertyneistä rautakappaleista yksikään sopinut suoraan helpottamaan asiaa.
Kun nyt ei ole varsinaista kiirettä niin ajattelin kysäistä mallia ennen kuin tartun hitsiin ja valmistan oman version aiheesta.
Ja sitten toinen aiheeseen liittyvä asia. Kuinka monella tonnilla sen uuden pallon pitäisi sinne vähintään upota niin että se saa vielä hyväksytyn? Ei vissiin kovin paljoa jos sen ilmeisesti viilapenkissäkin saa kasaan. Mutta välittyyhän siihen koko ripustuksen voima joten ei kai se saa kovin löysäkään olla.
terv. Tero
Noin 4 minuuttia sitten linkitin nämä kuvat Klubin Foorumille kun joku niitä haikailitero kirjoitti: Ei kukaan pysty kuvailemaan minkänäköinen haarukka/holkki tuohon kannattaa väsätä.
Tuossa hetki sitten irroitin tuon W126 olka-akselin ja sovittelin sitä prässiin. Mutta täytyy sanoa että onpa tuo alapallonivel harvinaisen v-mäiseen paikkaan kuoppaan sijoitettu että ei tuossa prässin viereen kertyneistä rautakappaleista yksikään sopinut suoraan helpottamaan asiaa.
Kun nyt ei ole varsinaista kiirettä niin ajattelin kysäistä mallia ennen kuin tartun hitsiin ja valmistan oman version aiheesta.
Ja sitten toinen aiheeseen liittyvä asia. Kuinka monella tonnilla sen uuden pallon pitäisi sinne vähintään upota niin että se saa vielä hyväksytyn? Ei vissiin kovin paljoa jos sen ilmeisesti viilapenkissäkin saa kasaan. Mutta välittyyhän siihen koko ripustuksen voima joten ei kai se saa kovin löysäkään olla.
terv. Tero

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010005.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010006.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010007.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010008.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010009.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010010.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... tykalu.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... rrotus.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... l/irti.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... otilas.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... tykalu.jpg
Toisen kerran kun homman tein niin työkaveri siis painoi uudet nivelet paikoilleen isossa viilapenkissä tuon holkin avulla. En ehtinyt edes katsomaan kun niin sutjakasti kävi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Mulla kävi sitten kuitenkin niin että samalla kun kävin pitskun Vehossa sen olkanivelen kanssa ostamassa uutta palloa niin kysyin samalla asennusta ja se tuli sen verran sopivasti että en sitten viitsinyt ruveta itse sen kanssa väsäämään. Jälkeenpäin kävi ilmi että asentaja saa 5 minuutissa sen lyömällä irti ja tuurnalla naputtamallakin ympäri kehää takaisin kiinni eikä siihen mitään ruuvipenkkiä, prässiä eikä holkkia edes tarvita.karra kirjoitti: Toisen kerran kun homman tein niin työkaveri siis painoi uudet nivelet paikoilleen isossa viilapenkissä tuon holkin avulla. En ehtinyt edes katsomaan kun niin sutjakasti kävi.
Tuli taas ajatuksisa turhaan tehtyä yksinkertaisesta asiasta vaikea kun elävästi muistu mieleen noi jenkkihelvettien alustan puslat. On marsu kuitenkin sivistynyt laite.
terv. Tero
Tuon kanssa tuli touhutta juuria ja ei se mitään helppoa hommaa ollu.tero kirjoitti:Mulla kävi sitten kuitenkin niin että samalla kun kävin pitskun Vehossa sen olkanivelen kanssa ostamassa uutta palloa niin kysyin samalla asennusta ja se tuli sen verran sopivasti että en sitten viitsinyt ruveta itse sen kanssa väsäämään. Jälkeenpäin kävi ilmi että asentaja saa 5 minuutissa sen lyömällä irti ja tuurnalla naputtamallakin ympäri kehää takaisin kiinni eikä siihen mitään ruuvipenkkiä, prässiä eikä holkkia edes tarvita.karra kirjoitti: Toisen kerran kun homman tein niin työkaveri siis painoi uudet nivelet paikoilleen isossa viilapenkissä tuon holkin avulla. En ehtinyt edes katsomaan kun niin sutjakasti kävi.
Tuli taas ajatuksisa turhaan tehtyä yksinkertaisesta asiasta vaikea kun elävästi muistu mieleen noi jenkkihelvettien alustan puslat. On marsu kuitenkin sivistynyt laite.
terv. Tero
Foorumeilla annettu ristiriitaisia kuvia asiasta, jotkut sanoo et parin minut naputtelu ja irti, toiset et vaatii tonneja.
Uskoisin et ratkaiseva tekijä on kuinka monta kertaa nivel on vaihdettu olka-akseliin ja millä tavalla irroitus ja asennus on tehty.
Itse jouduin käyttää reilu 6tonnia voimaa et lähti irti toisesta ja toinen lähti 4.5tonnin voimalla (oli vaihdettu joskus).
Takaisinlaitto meni hyvin kun sai työkalun tehtyä niin et kesti voimaa, nivel alko menee sisään reilussa 5tonnissa.
Jos joku tuota alkaa tekee niin kandee tilata kiinalainen Klann kopio hinta noin 100dollaria niin säästyy ongelmilta.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä pitskun Veho veloitti tuosta operaatiosta?tero kirjoitti:Mulla kävi sitten kuitenkin niin että samalla kun kävin pitskun Vehossa sen olkanivelen kanssa ostamassa uutta palloa niin kysyin samalla asennusta ja se tuli sen verran sopivasti että en sitten viitsinyt ruveta itse sen kanssa väsäämään. Jälkeenpäin kävi ilmi että asentaja saa 5 minuutissa sen lyömällä irti ja tuurnalla naputtamallakin ympäri kehää takaisin kiinni eikä siihen mitään ruuvipenkkiä, prässiä eikä holkkia edes tarvita.karra kirjoitti: Toisen kerran kun homman tein niin työkaveri siis painoi uudet nivelet paikoilleen isossa viilapenkissä tuon holkin avulla. En ehtinyt edes katsomaan kun niin sutjakasti kävi.
Tuli taas ajatuksisa turhaan tehtyä yksinkertaisesta asiasta vaikea kun elävästi muistu mieleen noi jenkkihelvettien alustan puslat. On marsu kuitenkin sivistynyt laite.
terv. Tero