W124 250d:sen ja 300d:sen erot.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

W124 250d:sen ja 300d:sen erot.

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Elikkäs mitä eroo on kakspuolikkaassa ja kolmisatasessa w124 mesessä? Esimerkiksi onko jarrut samallaiset ja onks konehuone saman kokoinen...... Jos alkais rakentaa ST meseä ja istuttas OM606:sen turbo koneen et mahtuuko kakspuokkiin tai onko ahtaampi? vai pitääkö suosiolla ostaa kolmesatanen? Eiks OM606:nen passanu (korvakoiltaan) kuitenkin suoraan w124:seen?
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

mb

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Vastatkaa joku!!!! jos tietää.....
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jarruista en tiedä hevon...
Vaan konehuone on varmasti mitoiltaan ihan sama molemmissa.
OM606:n pitäis kyllä mennä 124:n pellin alle, olihan sitä siellä tehtaan jäljiltäkin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, ainakin merteilin mukaan samat jarruosat on läpi koko dieselmalliston.

Tämähän on tuttu juttu mersusta jo 123:n ajalta, 200D:ssa on muistaakseni samat jarrut kuin 280E:ssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Aku P kirjoitti:No, ainakin merteilin mukaan samat jarruosat on läpi koko dieselmalliston.
Eikös nyt kuitenkin 300 turbossa oo jäähdytetyt levyt eessä.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

300d:ssä on isompi perämurikka ja vetarit kuin 250d:ssä. Jarrut muistaakseni samat vaparimalleissa, turbossa etulaikat jäähdytetyt.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D...OM606 koneisessa 124:ssä myös jäähdytetyt edessä :wink:
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

mb

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Kiitti vastauksista, tuo helpotti jo paljon.....Toki saa kertoa enemmänkin eroavaisuuksia, jos tietää.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

juhaoh kirjoitti:
Aku P kirjoitti:No, ainakin merteilin mukaan samat jarruosat on läpi koko dieselmalliston.
Eikös nyt kuitenkin 300 turbossa oo jäähdytetyt levyt eessä.
No joo joo... :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tiikeritapaus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 30.11.2006 22:29
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

ei muuta ku kl-sivut auki ja varaosa numerosn perusteella katteleen osia. sillai se helpoiten selviää. muistaakseni joutuu etujarrut vaihtaa ja etujouset ja kallistuksenvakajan.
Pensa on pensselin pesua varten!!!
Vastaa Viestiin