Niinkuin ihan lähiaikoinakin on todettu niin alakerran laakerit ovat pettäneet 600-700 tkm. ajetuissa yksilöissä. No onhan tuo ihan riittävästi kilometrejä ja kertoo moottorin vahvuudesta, mutta se maaginen miljoona on vähän eri juttu mistä aina puhutaan.
Itse tiedän yhden melko varmasti yli miljoonan ajetun W124 dieselin-ehkä 1,2 miljoonaa, jolloin moottorista tuli kyljestä sisuskalut ulos.
Varmasti en tiedä muita yksilöitä-kuullut olen toki tällä foorumillakin yhden W124 200 D:n miljoonan ylityksen.
Siis enemmän olen kuullut alakerran pettämisistä alle 700 tkm:ssä kuin yli miljoonan ajetuista koneista.
Tällä jutulla en tahdo väittää etteikö W124 diesel kestäisi, mutta miljoonaa en kyllä kenellekkään uskalla luvata varmasti alakerran puolesta. Vai onko se nimenomaan W124 200 D:n "ongelma" vai 5-ja 6-sylinteristenkin.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että W123:sessa on kestävämpi alakerta laakereiden puolesta, mutta sylinterit kuluvat ilmeisesti W123:sissa W124:sta nopeammin. Eli W124:sissa hajoaa koneet (sylinterit pysyvät tiiviinä) alakerran laakereiden takia. W123:sissa kestää puolestaan alakerta hyvin mutta moottorin puristus katoaa nopeammin kilometrien myötä, mutta moottori ei noissa vanhemmissa niinsanotusti "räjähdä", kuten W124:sissa. Mitäs mieltä muut tuosta miljoonan kilsan pyykistä? Ilmoittautukaa ihmeessä jos olette ajanut W124:sella samalla korjaamattomalla moottorilla millin rikki.
PS. vai onko niin, että W124:sessa hajoaa alakerta 600-700tkm:n kohdalla siitä syystä, että mittarista on poistettu edellisten omistajien toimesta se vakio 400-500tkm???