w210 -01, 200cdi menee vikatilaan
w210 -01, 200cdi menee vikatilaan
eli menee satunnaisesti vikatilaan ja korjaantuu ottamalla virran pois ja laittaa takas päälle.. Talven aikana auto ei tehnyt tätä lainkaan mut nyt taas alkanu..eli olisko ilmamäärämittari joka ei tykkää lämpösestä kelistä vai voiko tähän vaikuttaa vanne/rengaskoko kun laitto kesänakit alle?? testeri ei näyttänyt mitään vikaa.. vai kannattaisko vaan suoraan ruveta noita perinteisiä vikoja ruveta tutkimaan (katti tukos, ahtoputket, imusarjan läpät ja mitä niitä nyt onkaan..)
Tuossahan nuo pääsääntöisesti jo luettelitkin. Miten vikatila tulee päälle? Täyskaasu kiihdytyksessä vian päälle lyönti viittaisi ilmamassa mittariin. Bosch laitteella pystyy tarkastamaan sen että kuinka paljon ilmaa virtaa tyhjäkäynnillä joten ilmamassa mittarin toiminta on helppo todeta,jos ei jää vikamuistiin tietoa.
En oikein usko, että renkaat tekevät mitään vikatilan suhteen, ellei ole törkeän paljon eri halkaisialla edessä ja takana eroa. Ohituksen alussahan yleensä lisätään nopeasti kaasua,joten..... Tarkista ny nää ainakin Polttoaine suodatin,ilman suodatin, egr:n toiminta, hukkaportin toiminta,ahtovuodot,katin kunto(poisto). Ilmamäärä mittarilta kun nappaa piuhan irti ja ajaa pienen lenkin niin pitäisi ero huomata,koska ohjelma heittää vikatilan heti päälle, jos ei muutosta tapahdu niin ilmamäärämittari on viallinen, ja tuostahan jää sitten vikamuistiin merkintä joten nollaus edessä. Piuhan päähän se on hyvä viedä kyllä muutenkin ja mielellään Bosch:seen koska kaikilla laitteilla ei ilmamäärämittari viat näy. Niin kävi minulle.
Sen verran tuore mersumies etten ihan tarkkaan tekniikka tunne ko. mallista, mutta muutama havainto mitä muilla merkeillä on vikana vastaavissa tilanteissa.
Tuossahan pitäisi olla muuttuvasiipinen ahdin? Tod. näk. siipien säätö takkuaa ja näin ollen ahtaa liikaa -> vikatilaan. Kait siinä on myös jonkinmoinen ahtopaineesäädinventtii joka ainaki VAGilaisissa takkuaa ja aiheuttaa vikatilaan menoa. Hukkaporttia ei näinollen varmaan ole.
Kattia en ihan suinpäin lähtis pilkkomaan jos se ei ole oikeasti rikki. Enkä usko vian johtuvan pa/ilmasuodattimistakaan, vaikka tokihan nekin on hyvä olla vaihdettuna ajallaan.
Tuossahan pitäisi olla muuttuvasiipinen ahdin? Tod. näk. siipien säätö takkuaa ja näin ollen ahtaa liikaa -> vikatilaan. Kait siinä on myös jonkinmoinen ahtopaineesäädinventtii joka ainaki VAGilaisissa takkuaa ja aiheuttaa vikatilaan menoa. Hukkaporttia ei näinollen varmaan ole.
Kattia en ihan suinpäin lähtis pilkkomaan jos se ei ole oikeasti rikki. Enkä usko vian johtuvan pa/ilmasuodattimistakaan, vaikka tokihan nekin on hyvä olla vaihdettuna ajallaan.
Kohta jalkamies...
Hitto, mulla teki tänän ihan saman. Nyt vain risteyksestä (normaalisti) lähdettäessä oli voima pois. Auto stopppiin ja käyntiin, taas pelitti. Paitsi n. 5 min ajon jälkeen sama, nyt vain kesken tasaisen ajon. Uusi boottaus ja sitten pysyi kuosissa. Ensimmäisellä kertaa vakionopeudensäädinkään ei suostunut menemään päälle, toisella kertaa kyllä. Jotenka hieman erilaiseen jumiin meni, mitenkähän tuo on mahdollista? Molemmilla kerroilla käytin nopeudensäädintä, mutta tarkkaa vikatilaan siirtymisen hetkeä en tiedä. Eihän tuosta sinänsä kai mitään ilmoa pitäisi tulla, kiekat ei vain nouse kick-down ei toimi jne?
Edittiä:
Vika diagnosoitu Vänttisellä: Imusarja pazkana
Edittiä:
Vika diagnosoitu Vänttisellä: Imusarja pazkana

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01