- jouduimme edellisen talven aikana käyttämään 124 - 88 coupea arkiautona, kun ollaan myyty kaikki muut ja nyt se sen teki - suolaus ja paskat tiet ym. shit- Lokasuojien alareunassa löytyy kukkaa ja kipeää vähitellen ylös. Voinko sen siististi korjata ja kuinka pitkäksi aikaa?
Suomessa pitäis ajaa muoviautoilla - ainaskin talvella. Keep on shining ......
Korjaamiseen en ota kantaa, mutta ajoissa kunnolla tehty kotelosuoja + lisälokasuojat ja säännöllinen vahtaaminen helpottaa.
Tosin mulla lahosi edellisestä farkustani etulokasuojat lisälokareista huolimatta. Vaan 20 vuotta kestivät. Mutta ovet on edelleen ruosteettomat ja Finikor -täyskäsittely on tarran mukaan tehty joskus viime vuosituhannella..
Täytyy sanoa että oli viime talvena aika äkäset suolat. 30 tkm nelostietä jätti jäljet myös meidän kalustoon, ja paljon ankarammin kuin koskaan aikaisemmin.
Minustakin jälki oli pahempaa kuin aiempina talvina..
Liekö sitten vaikuttanut, kun sellaista kuivaa pakkasjaksoa ei ollut ollenkaan, vaan joka päivä sai ajella suolavellissä, eikä auto edes kuivunut kertaakaan..
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Onneksi muutkin on tuota mieltä. Mun c-malli otti kuppaa itteensä oikein reilusti viime talvena. Ja muutenkin tuo jankki oli tosi lujassa kiinni. Ehkä syy on juuri tuossa, ettei pakkasjaksoja juuri ollut ja suola sai muhia kosteassa rauhassa.
Nyt kun on kummassakin väykyssä kuppaa, taitaa seuraava auto olla eri merkkinen saksalainen. Koritakuukin kun kuulemma erääntyy ekaan korjaukseen, eli seuraavana talvena korjauksen jälkeen onkin jo makseltava itse.
Ruostuu ne eri merkkisetkin saksalaiset (ja muut kanssa)
Aika ällistyttävä oli alakerran poitsun n. vm. 2000 Baader-Meinhof Wagenin muutos vajaassa puolessa vuodessa ruosteettomasta aivan kukkaisautoksi kerrassaan.
Miten se noin voi - kukkaa pukkaa siellä täällä joka paikkaan, ihan oikeasti! Onneksi appensa on maalarimiehiä niin laittavat kimpassa kondikseen.