
Voihan vito....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 12.04.2008 13:22
- Paikkakunta: kalajoki
Re: Voihan vito
meillä on -96vm vito 110d neljäs turbo hajalla ja viidettä haetaan että ei kannata olla huolisaan niitä menee...
vuokko saari
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Taitaa olla kytkin/vauhtipyörä joka tuon väännön rajottaa.norsu kirjoitti:Joko tahallaan rajoitettu tuohon 360Nm tienoolle tai sitten jokin estää normaalin vääntökäyrän syntymisen. Rajoitetut nykynakut tekee juurikin tuollaisen käppyrän. Se että huipputeho tulee noinkin ylös ja ahdin silti herää alhaalla lupaa hienoa...
Siihen tulossa parannusta tässä kesän aikana.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jaaha, laatikolla taitaa tulla tunnit täyteen. Sopivasti ennen lomia 
Vedättäessä nopeusmittari alkaa hyppimään.
Laatikossa, perässä on impulssi anturi joka laskeskelee pyörimisnopeutta.
Perässä taitaa olla nyt niin paljon välystä että vedättäessä anturi ei enää toimi kun ilmaväli kasvaa liikaa. Täytyy vielä skoopilla varmistaa...

Vedättäessä nopeusmittari alkaa hyppimään.
Laatikossa, perässä on impulssi anturi joka laskeskelee pyörimisnopeutta.
Perässä taitaa olla nyt niin paljon välystä että vedättäessä anturi ei enää toimi kun ilmaväli kasvaa liikaa. Täytyy vielä skoopilla varmistaa...
Tai sitten anturin päähän on kerääntynyt "metallipölyä". Pölyt pois ja lisää vääntöä koneeseenvito500tkm kirjoitti:Perässä taitaa olla nyt niin paljon välystä että vedättäessä anturi ei enää toimi kun ilmaväli kasvaa liikaa. Täytyy vielä skoopilla varmistaa...

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Putsauksen tein ensimmäisenä. Ei auttanut. Täytyy tänään tutkailla lisää.veskola kirjoitti:Tai sitten anturin päähän on kerääntynyt "metallipölyä". Pölyt pois ja lisää vääntöä koneeseen
Melkein tässä vois hommata toisen laatikon, tai vaikka koko auton, varaosiksi. Avk:lla romu vito 2800e lähtö.
Edittiä pukkaa: eturenkaissa oli 40g heittoa /kpl. (Lukkojarrutuksesta johtuen)
Se saattais jo tehdä sen että mittari sekoaa kun laatikon kierrosnopeus heittelee....toivottavasti.
Testaamaan

Re: peilit..
ceemeli kirjoitti:Mitkäs peilit tossa veskolan vitossa on ja mistä moisia on mahdollista hankkia?!




Onpas halpa Vito, onko siinä ehjä kone ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: peilit..
Eihän niistä koskaan tiedä. Keula on kyllä mennyt aika pitkälle kasaan. Syyläri on painunut koneeseen/pumppuun kiinni, mutta ei välttämättä ole konetta rikkonut. Oli siellä v-mallikin cdi nahkapenkeillä, jotain 7500e. Eikä ollut pahasti läjässä. Mutta ei nyt jaksa... odottelen kunnes laatikko leviää tästä kokonaan ja korjaan sitten jos on enää korjattavissa. Pumpun kelloa kääntelin kierroksen pienemmälle. Nyt max pakopaineet jää alle 1bar, tehoa tuntuu olevan samaan malliin, ainoastaan herää vähän hitaammin ja savua vähemmän, mikä oikestaan on vain hyvä asia. Jos se nyt vaikka söis vähemmän polttoainettakin. Kulutus ollut 14L/100km, matka-ajossa 8,5L, 1000kg vaunu perässä 10L. Eli muuten kohillaan, mutta kaupunki ajossa vie liikaa. No, ei tuolla kovin nätisti ole tullut ajettuakaan. Takajarrut pitäis saada ottamaan enemmän. Täytyy tässä säädin purkaa jos siellä on tukosta, tai laittaa joku oma säätö takajarrupaineille.veskola kirjoitti:Onpas halpa Vito, onko siinä ehjä kone ?
Re: peilit..
Ei kaupunkikulutusta kannata seurata virivehkeistä, meneehän sitä kun liikuttelee 2t massaa. Osta kolarivito pois ja myy mulle siitä kone satasella 

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tais joku onnellinen viedä jo sen viton...
Motonetin vetareita en sitten suosittele vitoon. Kolmannet vetarit menossa.
Kestää tasan yhden vedon. Sen jälkeen kaikki neljä niveltä väljänä
.
Kävisköhän cdi:n vetoakset vanhempaan malliin.
Vakio cdi:ssä on enemmän vääntöä jos vaikka kestäis paremmin.
Ja jotain eri merkkiä kuin interparts.
Olikos nyt kukaan tehnyt laatikko remonttia vitoon? Kuvia olisin vailla. Kiinnostaa että miten puretaan ja kasataan ja mitä sinne kannattaa uusia. Laatikossa on perässä väljää. Vasen vetoakselin lähtö laatikosta tuntuu melko väljälle. Laatikko ei kuitenkaan äännä yhtään. Myös 3-vaihde menee huonosti päälle, kylmänä.
Motonetin vetareita en sitten suosittele vitoon. Kolmannet vetarit menossa.
Kestää tasan yhden vedon. Sen jälkeen kaikki neljä niveltä väljänä

Kävisköhän cdi:n vetoakset vanhempaan malliin.
Vakio cdi:ssä on enemmän vääntöä jos vaikka kestäis paremmin.
Ja jotain eri merkkiä kuin interparts.
Olikos nyt kukaan tehnyt laatikko remonttia vitoon? Kuvia olisin vailla. Kiinnostaa että miten puretaan ja kasataan ja mitä sinne kannattaa uusia. Laatikossa on perässä väljää. Vasen vetoakselin lähtö laatikosta tuntuu melko väljälle. Laatikko ei kuitenkaan äännä yhtään. Myös 3-vaihde menee huonosti päälle, kylmänä.
No niinpä niin, enkös jne.vito500tkm kirjoitti:Motonetin osia

jos ongelma on nivelessä niin vetaria ei kannata vaihtaa. Onko meillä nyt eri kamaa autoissa kun mulla ne kestää vai hajottaako se manuaalin rykäisy ne

Lisää tietoa: www.skg.fi
jaakeef kirjoitti:- kyllä veskolan vetarit/nivelet on kestäviävielä veskolan vanhoilla mennään.


Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Laplandin reissulla sitten laatikko päätti lopullisesti antautua. 535tkm ajettu väljä laatikko ei oikeen tykännyt vaunun vedosta...näillä tehoilla
. Oireitahan oli jo ennen reissua. Nopeusmittari hyppi kiihdyttäessä 80 ja 160 väliä. Onneksi laatikko levisi rovaniemelle. Hajottamolta löyty 200tkm ajettu ehjä laatikko. Lisäksi laatikon pääsin vaihtamaan korjaamolla. Kiitokset tallia/nosturia lainanneelle. Nyt tuli öljytkin mersun tynnyristä(mobilin MB GTR 235.10), että ei sen takia ainakaan uusi laatikko hajoa.
Joku laakeri tai hammaspyörä hajosi laatikosta, luultavasti tasauspyörästöstä. Ruumiinavaus tehdään tässä kun keretään.
Ei muuten ole vitossa enää kuin moottorin alakerta vaihtamatta

Joku laakeri tai hammaspyörä hajosi laatikosta, luultavasti tasauspyörästöstä. Ruumiinavaus tehdään tässä kun keretään.
Ei muuten ole vitossa enää kuin moottorin alakerta vaihtamatta

Luulen että sitä ei saa rikki muuten kuin ajamalla ilman öljyä 100 kmvito500tkm kirjoitti:Ei muuten ole vitossa enää kuin moottorin alakerta vaihtamatta

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Seuraavaksi ohjelmassa olisi ahtimen vaihtoa. Paikalleen olisi menossa vnt ahdin jonka käsitykseni mukaan pitäisi riittää nykyisille tehoille. Herääminen vaan tapahtuu reilusti pienemmillä kierroksilla kuin mitä nyt. Ja sitähän tässä haetaan.
Rintapeltiä joutuu muokkaamaan ahtimen pakopesän kohdalta. Tilaa tarvii noin 40mm lisää. Näyttäis olevan aika rajoilla, kun lämmityslaite on siellä sisäpuolella lähes pellissä kiinni.
Ja sitten jos joutoaikaa ja hermoja jää vnt ahtimen asennuksen ja säätötankojen säätö taistelun jälkeen niin pakoputkikin vaatisi uudistusta. Ajatuksena laittaa 3" kylkiputket. Vaimennin pönttö keskelle auton pohjaa, tankin etupuolelle. Siitä sitten lähdöt kylkiputkeille.
Nii, ja 270 kytkin ja vauhtipyörä....
Rintapeltiä joutuu muokkaamaan ahtimen pakopesän kohdalta. Tilaa tarvii noin 40mm lisää. Näyttäis olevan aika rajoilla, kun lämmityslaite on siellä sisäpuolella lähes pellissä kiinni.
Ja sitten jos joutoaikaa ja hermoja jää vnt ahtimen asennuksen ja säätötankojen säätö taistelun jälkeen niin pakoputkikin vaatisi uudistusta. Ajatuksena laittaa 3" kylkiputket. Vaimennin pönttö keskelle auton pohjaa, tankin etupuolelle. Siitä sitten lähdöt kylkiputkeille.
Nii, ja 270 kytkin ja vauhtipyörä....
Vai ahtimen vaihtoa välillä
Kirjotappa nyt artikkeli siitä kojelaudan purkamisesta.
Ei kai tuolla konstruktiolla tule tangon kanssa ongelmia, jos ohjaat sitä painekellolla. Pelkään kyllä tosin, että sulla tulee olemaan ahdot tapissa pintakaasulla ajaessa, jollet laita kaasupolkimeen kytkintä, joka vapauttaa siivet pintakaasuajossa. Sen kanssa sitten varmasti saakin säädellä.
Paras tulisi kun otat Karalalta kunnollisen ohjausboxin, joka älykkäästi ohjaa VNT ahdinta.

Ei kai tuolla konstruktiolla tule tangon kanssa ongelmia, jos ohjaat sitä painekellolla. Pelkään kyllä tosin, että sulla tulee olemaan ahdot tapissa pintakaasulla ajaessa, jollet laita kaasupolkimeen kytkintä, joka vapauttaa siivet pintakaasuajossa. Sen kanssa sitten varmasti saakin säädellä.
Paras tulisi kun otat Karalalta kunnollisen ohjausboxin, joka älykkäästi ohjaa VNT ahdinta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mitä kaikkea Karalan boxi pitää sisällään?
Ohjaako se sähköistä turbonsäätömoottoria vai sähköventiiliä(kellon painetta)?
Taitaa kuitenkin maksaa sen verran paljon että ei taida rahat riittää Karalan laitteisiin
.
Ohjaustangon ajattelin viritellä niin että kello tulisi koneen päälle niin että tankoa on siitä helppo säädellä. Sinne koneen taakse kun ei mitään mahdu.
Taitaa vaan turbon vaihto lykkääntyä
. Tänään alko jokin pitämään hirveetä kalinaa ja kolinaa. Mahdollisesti vauhtipyörä koki viimeisen kiihdýtyksen. Jouset poikki tai jotain. Tai jos ei siinä vika niin uusi laatikko alko poikimaan
. Ei ku taas laatikkoa irrottamaan... jes. Pultit ei pitäis ainakaan olla tiukassa kun tämän vuoden aikana on laatikko käynnyt neljä kertaa irti. Cdi:n vp tehdastilauksessa meneekin sitten 6 viikkoa...jes (vitonräjäytyshymiö)
Onneksi lanceri pelaa
Ohjaako se sähköistä turbonsäätömoottoria vai sähköventiiliä(kellon painetta)?
Taitaa kuitenkin maksaa sen verran paljon että ei taida rahat riittää Karalan laitteisiin

Ohjaustangon ajattelin viritellä niin että kello tulisi koneen päälle niin että tankoa on siitä helppo säädellä. Sinne koneen taakse kun ei mitään mahdu.
Taitaa vaan turbon vaihto lykkääntyä


Onneksi lanceri pelaa
Tuo Peterhi varmaan kertoo kohta kun saa sellaisen autoonsa.vito500tkm kirjoitti:Mitä kaikkea Karalan boxi pitää sisällään?
Ohjaako se sähköistä turbonsäätömoottoria vai sähköventiiliä(kellon painetta)?
Pelkän painekellon käytössä kun on juuri se ongelma, että se pyrkii ahtamaan täysillä matka-ajossa. Pitäisi olla erillinen alipainekello, jolla siivet vapautetaan kun kaasu ei ole esimerkiksi yli puolenvälin.
Toisaalta jos sen säätää siten, että se ei ahda liikaa niin silloin menetetään se VNT ahtimen paras puoli...mutta käytännön kokeissahan tuo sitten selviää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kaksoismassapyörä tilattu (270cdi). Muutaman viikon päästä nähdään miten se käy vitoon. 270:n kytkinpaketti odottelee hyllyllä. Se kun ei viton vauhtipyörään käynnyt. Nämä kun saan vitoon kiinni niin kytkin ongelmat pitäisi olla poissa. Viton oma vauhtipyörä ja kytkin kun ei 7mm pumpulla ole missään vaiheessa kunnolla pitänyt.
Sen jälkeen päästään sitten vnt turboa rakentelemaan ja kojelautaa irrottamaan...
Sen jälkeen päästään sitten vnt turboa rakentelemaan ja kojelautaa irrottamaan...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Siinäpä olisi uusi vauhtipyörä, kliks.
Asentamaan pääsee tulevalla viikolla.
Asentamaan pääsee tulevalla viikolla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No joo, eihän tässä mitään ensi viikkoa jaksa odottaa
Hommiin
Loota pois, mitat talteen viton maasapyörästä, kytkimestä, kytkinhaarukasta plaaplaaplaa...
Suurin piirtein näyttäis vauhtipyörä menevän paikalleen, mutta keskilaakeri pitäisi saada pois. Sitä kun ei viton massapyörässä ole, vaan paikalla on 47mm reikä josta vaihteiston akseli tulee läpi. Toinen ahdistus on cdi:n pyörimisnopeusanturin hammaskehä, se siinä rajoilla että ottaako moottoriin kiinni
vasaraa.
Muuten mitat tuntuis olevan kohillaan, tai ainakin siellä päin.
Taidan vain prässätä laakerin pois ja laittaa osat paikalleen ja kokeilla pelaako kytkin vai ei. Ainii vauhtipyörän pultit täytyis jostain hommata. Täytyy käydä mittaamassa jos vaikka 200D pultit kävisi, ne kun on lyhyemmät kuin viton vp pultit.
Laatikon irrotusta:
Kuva1, kuva2, kuva3, kuva4, kuva5, kuva6, kuva7, kuva8, kuva9, kuva10
Kaksoismassa vauhtipyörä:
Osat1, osat2, osat3
Cdi:n laakeri
viton vp
Manuaali viton 7mm tapituksessa saa sitten varautua n.3000-4000e menetykseen, osat siis.


Loota pois, mitat talteen viton maasapyörästä, kytkimestä, kytkinhaarukasta plaaplaaplaa...
Suurin piirtein näyttäis vauhtipyörä menevän paikalleen, mutta keskilaakeri pitäisi saada pois. Sitä kun ei viton massapyörässä ole, vaan paikalla on 47mm reikä josta vaihteiston akseli tulee läpi. Toinen ahdistus on cdi:n pyörimisnopeusanturin hammaskehä, se siinä rajoilla että ottaako moottoriin kiinni

Muuten mitat tuntuis olevan kohillaan, tai ainakin siellä päin.
Taidan vain prässätä laakerin pois ja laittaa osat paikalleen ja kokeilla pelaako kytkin vai ei. Ainii vauhtipyörän pultit täytyis jostain hommata. Täytyy käydä mittaamassa jos vaikka 200D pultit kävisi, ne kun on lyhyemmät kuin viton vp pultit.
Laatikon irrotusta:
Kuva1, kuva2, kuva3, kuva4, kuva5, kuva6, kuva7, kuva8, kuva9, kuva10
Kaksoismassa vauhtipyörä:
Osat1, osat2, osat3
Cdi:n laakeri
viton vp
Manuaali viton 7mm tapituksessa saa sitten varautua n.3000-4000e menetykseen, osat siis.
.
Vauhtipyörän numero näyttäisi olevan sama, kun mullakin.
Tuo Sachsin kytkinpaketti voi olla tosiaan alkuperäistä parempikin.
Etköhän nyt tuon puolesta pärjäile jonkin aikaa.
Rupeaa laatikkokin kestämään, kun ei nakuteta koko ajan metallia vastakkain.
Ainut huono puolihan tuossa on vaan se hinta, muuta huonoa ei ole vielä ilmennyt.
Pultteja saat Veholta.
Siihen on omansa, joista kuuluisi mitata se venyminen, mutta minä vaihdatin varulta.
Ei olleet montaa euroa.
Vauhtipyörän numero näyttäisi olevan sama, kun mullakin.
Tuo Sachsin kytkinpaketti voi olla tosiaan alkuperäistä parempikin.
Etköhän nyt tuon puolesta pärjäile jonkin aikaa.
Rupeaa laatikkokin kestämään, kun ei nakuteta koko ajan metallia vastakkain.
Ainut huono puolihan tuossa on vaan se hinta, muuta huonoa ei ole vielä ilmennyt.
Pultteja saat Veholta.
Siihen on omansa, joista kuuluisi mitata se venyminen, mutta minä vaihdatin varulta.
Ei olleet montaa euroa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jep, jep.
Pientä ongelmaa pukkaa. Näyttää että keskilaakeria ei saiskaan irrottaa. Se taitaa pitää vauhtipyörän ulompaa ja sisempää osaa yhdessä. Samassa laakerissa on siis kaksi laakeria. Pienempi on nyt prässätty pois. Sen halkasia on 28mm. Sama kuin vaihteiston akselin halkasia. Akseli tulee tuosta isommasta laakerista läpi. Nyt vaan tulee turhan tiukka. Tilaa pitäisi tehdä lisää jotta laatikon akseli ei ota vauhtipyörään kiinni.
Olikos tuikulla pulttien osanumeroa jossain ylhäällä? Oisko ne 0019909112 ?
200D pultit ei käynny, niissä on eri kanta. Eikä ne mahdu vauhtipyörän reijistä läpi.
Laakerin irrotus: kuva1, kuva2, kuva3.
Pienemmän laakerin mitta.
Vaihteiston akselin mitta ja vauhtipyörän laakerin reijän mitta.
Edit: Nyt on reikää kairattu isommaksi. Tilaa sai 2mm lisää, toivottavasti se riittää
. kliks.
Pientä ongelmaa pukkaa. Näyttää että keskilaakeria ei saiskaan irrottaa. Se taitaa pitää vauhtipyörän ulompaa ja sisempää osaa yhdessä. Samassa laakerissa on siis kaksi laakeria. Pienempi on nyt prässätty pois. Sen halkasia on 28mm. Sama kuin vaihteiston akselin halkasia. Akseli tulee tuosta isommasta laakerista läpi. Nyt vaan tulee turhan tiukka. Tilaa pitäisi tehdä lisää jotta laatikon akseli ei ota vauhtipyörään kiinni.
Olikos tuikulla pulttien osanumeroa jossain ylhäällä? Oisko ne 0019909112 ?
200D pultit ei käynny, niissä on eri kanta. Eikä ne mahdu vauhtipyörän reijistä läpi.
Laakerin irrotus: kuva1, kuva2, kuva3.
Pienemmän laakerin mitta.
Vaihteiston akselin mitta ja vauhtipyörän laakerin reijän mitta.
Edit: Nyt on reikää kairattu isommaksi. Tilaa sai 2mm lisää, toivottavasti se riittää

.
Niitä pultteja on kahta mittaa.
Pitäiskö mitata, kummat mahtuu.
Alunperin mulla oli senttiä lyhyemmät.
200cdi

270cdi,n

Tuossa on kuva pulteista ja pussissa varaosanumero.
Laita nuo pidemmät, jos vain sopivat, eipähän jää huolettamaan.
Saattaa olla, ettei löydy hyllystä, mutta tiluuta, voipi olla menekki kohti pientä.

Niitä pultteja on kahta mittaa.
Pitäiskö mitata, kummat mahtuu.
Alunperin mulla oli senttiä lyhyemmät.
200cdi

270cdi,n

Tuossa on kuva pulteista ja pussissa varaosanumero.
Laita nuo pidemmät, jos vain sopivat, eipähän jää huolettamaan.
Saattaa olla, ettei löydy hyllystä, mutta tiluuta, voipi olla menekki kohti pientä.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vitossa vauhtipyörän pultti tulee 19mm kampiakselin sisälle. Juuri se mitta on varmaan tärkein, se että paljonko se pultti tulee sieltä vauhtipyörästä ulos.
Cdi vauhtipyörä on n.10mm paksu, siitä mistä pultti menee läpi. Sen perusteella tähän pitäisi laittaa 29mm pitkät pultit.
Silloin juurikin noi M10X28,5 A0089900504 on ne oikeat pultit.
Sais ne tietenkin noista viton pulteista pilkkomalla. Ei malttais huomista odotella. Taitaa olla vaan parempi odotella.
Cdi vauhtipyörä on n.10mm paksu, siitä mistä pultti menee läpi. Sen perusteella tähän pitäisi laittaa 29mm pitkät pultit.
Silloin juurikin noi M10X28,5 A0089900504 on ne oikeat pultit.
Sais ne tietenkin noista viton pulteista pilkkomalla. Ei malttais huomista odotella. Taitaa olla vaan parempi odotella.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Pultti pussukka on haettu, vauhtipyörä ja kytkinasetelma asennettu.
Nyt unohtu katsoa että oliko asetelman automaattisäätö alkuasennossaan. Noin ne väkäset oli, ilmeisesti ei ihan niin kuin pitäisi. Laatikkokin on jo paikallaan. Eikä sinne enää näe mitään. Saattaa tulla ongelmia kun kytkinsylinterin kiinnitystasopinnasta oli vanhalla viton omalla paketilla matkaa haarukkaan 27mm, nyt cdi paketilla mitta on 43mm. Ei taida auttaa kuin kokeilla että alkaako kytkin toimimaan vai pitääkö laatikko vielä napata pois.
Edit: työkalut löyty kytkimen säätöön. Tosin liian myöhään kun laatikko on jo paikallaan. Mutta kuitenkin, ens kerralla sitten.
Nyt unohtu katsoa että oliko asetelman automaattisäätö alkuasennossaan. Noin ne väkäset oli, ilmeisesti ei ihan niin kuin pitäisi. Laatikkokin on jo paikallaan. Eikä sinne enää näe mitään. Saattaa tulla ongelmia kun kytkinsylinterin kiinnitystasopinnasta oli vanhalla viton omalla paketilla matkaa haarukkaan 27mm, nyt cdi paketilla mitta on 43mm. Ei taida auttaa kuin kokeilla että alkaako kytkin toimimaan vai pitääkö laatikko vielä napata pois.
Edit: työkalut löyty kytkimen säätöön. Tosin liian myöhään kun laatikko on jo paikallaan. Mutta kuitenkin, ens kerralla sitten.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No juu... kytkin toimii, se on hyvä asia.
Tämä taas ei.
Taidan päästä korjaamaan remonttia.
E: 50km ajettu ja pikku hiljaa ääni tasottuu pois. Vauhtipyörä hiotuu kohilleen
.
Ääni kuitenkin kuuluu vielä selvästi kun kytkimen painaa pohjaan.
Kytkin toimii muuten hyvin. Poljin tuntuma muuttui hieman. Polkimen ala-asennossa kevyempi kuin vakiolla. Ajossa pelaa hienosti. Ei luista enää! Kakkosellakin voi lähteä ja renkaat saa sutimaan. Suuremmillakin nopeuksilla (4-5, 5-4 vaihdossa) kytkin pitää.
Nyt ei tarvis muuta kun turbo saada paremmin alakierroksilla mukaan.
Herääminen jää inhottavasti 500rpm liian ylös. Eli seuraavaksi vnt:n ihmeelliseen maailmaan
.
Tämä taas ei.
Taidan päästä korjaamaan remonttia.
E: 50km ajettu ja pikku hiljaa ääni tasottuu pois. Vauhtipyörä hiotuu kohilleen

Ääni kuitenkin kuuluu vielä selvästi kun kytkimen painaa pohjaan.
Kytkin toimii muuten hyvin. Poljin tuntuma muuttui hieman. Polkimen ala-asennossa kevyempi kuin vakiolla. Ajossa pelaa hienosti. Ei luista enää! Kakkosellakin voi lähteä ja renkaat saa sutimaan. Suuremmillakin nopeuksilla (4-5, 5-4 vaihdossa) kytkin pitää.
Nyt ei tarvis muuta kun turbo saada paremmin alakierroksilla mukaan.
Herääminen jää inhottavasti 500rpm liian ylös. Eli seuraavaksi vnt:n ihmeelliseen maailmaan
