W123 ce prokkis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

W123 ce prokkis

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Onpa aika kirjoitella tosta omasta projektista.

Eli projekti autona on korin vaihto w123 ce 280 e myllyllä eli m110 motti kori on vuodelta 1980 mutta
koneesta iästä ei tietoa.

Autolle olisi ajatus tehdä pientä remonttia hyvin pientä.

Eli laittaa kori kuntoon, korjata ruosteet ja hitsata paikat.

Koriin suunniteilla olisi laittaa amg etu ja taka lipat tai vastaavat, pullistaa kaaria ja vähän kohentaa sivu profiilia listojen poistolla jne mutta ei mitään yli ampuvia lasikuitu hirviö levikkeitä siihen kyllä ei tule mutta asialliset tuon ajan autoon sopivat helma levikkeet siihen voisi hankkia.

lisäksi tietenkin sisustaan pitää tehdä auton muuhun sisustaan sopivat kaiutin asennus paikat suuntauksineen ja totta kai tontitetaan mese ja huulella olevat vanteet pitää saada. mutta koska autossa ei ollut sisusta kun ostin sen niin pitää ensin hankkia toisesta coupesta sisusta.

autossa on tällä hetkellä mad madallus jouset joka nurkassa varustettuna bilsteinen iskareilla ja putkistona toimii alusta loppuun asti rosteri ränni.

kone on palasteltu osiin koska 2 pytyn puristukset olivat kateissa syyksi selvisi palanut männän rengas joka oli irronnut männästä palasiksi ja rikkonut männän. Lisäksi irronneet palat olivat hinkanneet sylinteri putkeen pienet jäljet ja kannen palotilaan oli palanut sellaisia metalli siruja kiinni. eli kansi menee plaanuulle ja puhdistukseen lohko poruulle ja plaanuulle puhdistukseen ja pitää tilata uudet ylikoon männät ja uudet alapään tiivisteet jne. homma on.

tässä vähän kuvia aloitetusta kori töistä

pellille hiottu konepeitto
Kuva

hiotut sivut. odottavat sopivien pullistus kaarien löytymistä

Kuva
Kuva

tossa tosta putkistosta kuva

Kuva

paljon on vielä tekemistä laittaa kone kuntoon hitsattavaa ja kori töitä on kans. lisäksi pitää hommata puuttuva sisusta ja kaikkea jännää muuta puuttuvaa osaa mutta jospas se tästä ajan kanssa muuttuisi parempaan päin.

tämän tyylistä tyyliä olen autolleni ajatellut rakentaa. mutta matalampi tulee mun koslasta koska se vaan tuntuu ittestä että tuo on liian korkealla.

Kuva


mutta pitää jatkaa projekti kertomusta kuhan saa taas jotain tehtya ja antaakaa anteeksi paska suomen kielen kirjallinen taitoni mutta eihän sitä kaikkea voi osata.
ke!
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

On sulla siinä puuhasteltavaa, mutta jos saat edes liki tota tavoitekuvaa niin AVOT!!! 8)
Sakemannicäbi
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

tuo on kyllä komia korimalli, onnea vain projektin kanssa... toivottavasti riittää kärsivällisyys loppuun asti :)
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

kiitosia

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

mr_aspen kirjoitti:tuo on kyllä komia korimalli, onnea vain projektin kanssa... toivottavasti riittää kärsivällisyys loppuun asti :)
pitää toivoa että riittää ja riittäähän se kun ei liikoja yritä tehä silloin kun on ei ole innostusta ja kun innostusta taas on niin tekee autoa. Sellaisia nää hommat pukkaa olemaan mutta hiljaa hyvä tuloo sano mummo lumessa. :lol:
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

nyt on kone irti ja osaa pitäs saaha.

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

eli tässä nyt on projekti edennyt aika kuluu nyt motin purkamisen kanssa ku tuon 2 mäntä näyttää tältä pahoittelen huonoa kuvaa
Kuva

Tässä kuvaa noista jousista ja iskareista jos joku tarttee taakse bilsteinen tolpat nii minulta jäävät taka tolpat tyhjän paltiksi kun vaihdan sinne nuo konin sääjettävät.
Kuva

konin tolpat.
Kuva

Sitten kysymyksiä tietääkö kukaan mistä sais noita alkuperäsiä mäntiä ylikokoisena ?
Ja jos niitä jostain saa niin kuinka suuria ne ovat maksimissaan ?

Saako lähempänä 90mm olevia mäntiä vai onko maksimi koko tuo 87.028mm?
Ja onko ylipäätään järkevää käyttää isompia mäntiä kuin nuo 87 mm tuleeko sylinteri putkien seinämä vahvuudesta liian ohut?

Sitten vielä voiko m110 konetta stroukata isommaksi kammen vaihdolla? ja jos voi niin minkä moottorin kampea voi käyttää?

kiitos vastauksista jo etukäteen.

pitää taas kirjoitella ku on saanu jotain aikaan.

:D
ke!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuo on aika mehukkaan näköinen todellakin tuo korimalli 8) Työpaikkakaupungissa yhden kerrostalon takapihalla seisoo juurikin tuommonen, mutta on korinvaihtopeli ja katsastamaton ja veroton. Kiinnosti se niin paljon, että otin selvää. Mutta eipä kiinnosta enää...

Jos olis ollu alkuperäinen CE, niin sitten olis voinu joutua soittamaan omistajalle ja kysymään paljonko omistajan vaihdos rekisteriotteeseen tulis maksamaan...

Noita ei ihan joka viikkokaan tule tien päällä vastaan. Tee kunnolla, niin onpa taas yksi klassikko lisää teitä tahkoamassa!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

AMG

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Onko kellään tiatua mistä noita AMG lippoja/helmoja saa hommattua? :?:
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3506
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Mites tää projekti etenee? Vieläkö siulla on ne taka-bilstainit jälellä; laitoin taannoin yyveetä mut ei oo tullu mitään vastausta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

jackie kirjoitti:Mites tää projekti etenee? Vieläkö siulla on ne taka-bilstainit jälellä; laitoin taannoin yyveetä mut ei oo tullu mitään vastausta.

Juu nyt on ollut sen verran tekemistä et ei oo kerinny vielä mittaamaan mitenkä noi konit istuu tonne taakse ku ne on vissiin sedaniin tarkoitettu, nii pitää mitata et onko mittoissa eroja noihin bilsteineihin verrattuna.

muuten on projekti edennyt mottia purkaessa ja pitäs alkaa toimittaa kantta ja lohkoa koneistamoon päin.

ja tää on varmaa huono paikka kysyä mut tietääkö kukaan mistä saa m110 alkuperäisiä mukeja / tarvike mäntiä ylikokoisena.

mut pitää laittaa kuvia miten projekti etenee kuhan otan kameran tallille mukaan. :D
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Re: AMG

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Tuori kirjoitti:Onko kellään tiatua mistä noita AMG lippoja/helmoja saa hommattua? :?:

streettuningcar myy ainakin jotain etu lippoja van ei taida olla amg. käytettynä voi jostain nettivaraosasta löytyä silloin tällöin.
ke!
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja Tuori »

OK ! kiitoksia tiedosta! 8)
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

AMG lipat

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Elikkä jos jotakin kiinnostaa kun kyselin noista AMG lipoista, niin löysin http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 ... 10994.html
W123 korimalliin Lippoja ajattelin keväällä tilata tuollaisen AMG tyylin tuohon omaan w123 230CE. (jos jotaki kiinnostaa :D)
coupe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 01.10.2008 19:54

Viesti Kirjoittaja coupe123 »

yksiversio lisää 123 spoileriksi,laita yv jos kiinnostaa ko mallihttp://www.rpglasfiber.com/
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D...mukavaa kertomusta :wink: ...mutta kun vedät noin hienosti pellille niin samantien pitäis vetää pikaisesti joku suojaava maali pintaan :idea: ...ei ole hyvä seisottaa tallissakaan autoa pellillä :wink:
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

cuuno kirjoitti::D...mukavaa kertomusta :wink: ...mutta kun vedät noin hienosti pellille niin samantien pitäis vetää pikaisesti joku suojaava maali pintaan :idea: ...ei ole hyvä seisottaa tallissakaan autoa pellillä :wink:

Juu talli kyllä on mahdottoman kuiva paikka, mutta silti ajattelin vedellä epoksia pohjille suojaamaan.

Projekti on sen verran edennyt että pitäisi alkaa rakentamaan kääntö penkkiä autolle nii pääsee pohjaa korjaamaan, ja lisäksi hankinnassa on toinen coupe. Yksi olisi jo tiedossa, ja haenkin sen varmaan tammikuussa ittelle jos ei ole mennyt sitä ennen.

Että näin

näillä mennään. :D
ke!
Vastaa Viestiin