Terve!
Osaakohan kukaan sanoa mistä kohtaa kannattaa tutkia kolinan syytä. Tuntuu tulevan "kolahdus" oikean takapyörän tienoilta (voi tietty tulla muualtakin) terävähköön kuoppaan ajettaessa. Auto on 500SEL -87 ja siinä on takapään tasonsäätö. Iskarin alanivel tuntui olevan ehjä ja iskari muutenkin asiallisen tuntuinen pöydällä kun sitä tutki. Katsastusmiestä pyysin tutkimaan väljyyksiä alustasta, muttei löytänyt.
126 ja takapään kolina
Sama vika mulla.
124 farkku ja just kuvailemasi kolina, eikä syytä löydy. Yksi tukivarsi vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Se etummainen tukityyny vaihdettu vuosi sitten, joten ei sekään. Seuraava vaihtoehto on iskarin yläpää. Katsastuksessa ei välystä talvella löytynyt.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Minulla piti W126 280SE koiranluut takana "lotinaa". Siis ne joilla kallistuksenvakaaja oli kinni akselistossa, muoviset osat, halvat ja helppo vaihtaa. Katsastuksessa inssi näytti ja sanoi että vois vaihtaa kun ovat halvatkin
.
Tosin 500SEL lissä on toisenlainen rakenne kallistuksenvakaajassa koska "isolohkoisissa" on erillinen "anti-dive" systeemi joka estää perän nousun jarrutuksissa (ja keulan laskun vissiinkin
).

Tosin 500SEL lissä on toisenlainen rakenne kallistuksenvakaajassa koska "isolohkoisissa" on erillinen "anti-dive" systeemi joka estää perän nousun jarrutuksissa (ja keulan laskun vissiinkin

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Ensimmäiselle ja toiselle vastaajalle voisin melkoisella varmuudella ehdottaa, että vika on iskunvaimentimessa. Omissa 124:ssa molemmissa oli oikean puolen hydrauli-iskarin alapään nivelissä väljää. Toisessa oli millin välys, toista en muista. Coupeen vaihdettiin molemmat uudet, farmariin pelkästään toinen käytetty. Kyllä on ollut kyyti hyvää sen jälkeen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi