m102 jäähdytysvesi probleema
m102 jäähdytysvesi probleema
Eli tälläinen tilanne ja auto on w124 230E '92. Kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä, että lämmöt pääsevät 90-95 asteeseen alkaa paisuntasäiliön ylivuotoletkusta puskemaan pihalle vettä. Vettä ei ole liikaa ja termostaatti ja vesipumppukin ovat uusia. Joten missä voisi vika olla?
MB 230E '92
Re: m102 jäähdytysvesi probleema
Tarkista, tuleeko pakoputkesta tavanomaista enemmän vesihöyryä tai kupliiko paisuntasäiliössä. Jos näin on, menee sylinteristä painetta jäähdytysjärjestelmään eli kannentiiviste kaipaa vaihtoa. Nimim. "Kokemusta on" ;-) Paremmalla onnella voi painesäiliön korkki / tiiviste vuotaa, kun vesi laajenee kuumetessaan. Mersun alkuperäinen korkki (1,4 bar) oli muuten halvempi kuin tarvikeosa.mjp kirjoitti:Eli tälläinen tilanne ja auto on w124 230E '92. Kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä, että lämmöt pääsevät 90-95 asteeseen alkaa paisuntasäiliön ylivuotoletkusta puskemaan pihalle vettä. Vettä ei ole liikaa ja termostaatti ja vesipumppukin ovat uusia. Joten missä voisi vika olla?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Edellinen omistaja oli teettänyt autoon kansiremontin joten voisiko sillä olla osuutta asiaan. Muuten en ole huomannu minkäänlaista kuplintaa paisuntasäiliössä tai höyryä pakoputkesta.Mika.T kirjoitti:Kyllä siellä sitten saattaa kannentiiviste vikaa olla jos se niin paljon on sitä ulos puskenut.
Ja flektinkin toiminta hieman ihmetyttää koska en ole nähnyt sen lähtevän koskaan pyörimään kunnolla vaikka lämpötilat kuinka nousevat. Se pyörii vaan sillai pikkuhiljaa kokoajan.
MB 230E '92