MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pepep321
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 29.06.2008 00:59
Paikkakunta: kajaani

MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja pepep321 »

eli miten c mallin mersusta sais luistoneston pois käytöstä, tai kierrettyä jotenkin, kuitenkaan rikkomatta mitään?! neuvoja neuvoja!!

ja miks luistonesto puuttuu peliin hiljasessa noin kävely vauhdissa vauhdissa?? liittimiä on yritetty puhistaa ja jarrupaloja käytetty irti.. ..
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

rele irti. kyllähän sen pitääkin toimia noin.
Partanen.net
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pepep321 kirjoitti:eli miten c mallin mersusta sais luistoneston pois käytöstä, tai kierrettyä jotenkin, kuitenkaan rikkomatta mitään?! neuvoja neuvoja!!

ja miks luistonesto puuttuu peliin hiljasessa noin kävely vauhdissa vauhdissa?? liittimiä on yritetty puhistaa ja jarrupaloja käytetty irti.. ..
Tervetuloa foorumille.

Pistä leveä pehmeä rengas niin ei sudi tuolla sun koneella enää. Valitse myös rengaskoko niin ettei systeemi luule pyörimisnopeuksien eroa kovin suureksi sutimisen suuntaan.

Tai sitten sellainen versio ecusta ja johtosarjasta jossa löytyy asr nappula.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pepep321
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 29.06.2008 00:59
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pepep321 »

jopi62 kirjoitti:rele irti. kyllähän sen pitääkin toimia noin.

ai pitää toimia matalilla kierroksilla niin että kolmio vilkkuu ja jarrut ottaa vähän kiinnii.. ja kuuluu rutinaa sielt takaa?`?:D
pepep321
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 29.06.2008 00:59
Paikkakunta: kajaani

Re: MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja pepep321 »

AK47 kirjoitti:
pepep321 kirjoitti:eli miten c mallin mersusta sais luistoneston pois käytöstä, tai kierrettyä jotenkin, kuitenkaan rikkomatta mitään?! neuvoja neuvoja!!

ja miks luistonesto puuttuu peliin hiljasessa noin kävely vauhdissa vauhdissa?? liittimiä on yritetty puhistaa ja jarrupaloja käytetty irti.. ..
Tervetuloa foorumille.

Pistä leveä pehmeä rengas niin ei sudi tuolla sun koneella enää. Valitse myös rengaskoko niin ettei systeemi luule pyörimisnopeuksien eroa kovin suureksi sutimisen suuntaan.

Tai sitten sellainen versio ecusta ja johtosarjasta jossa löytyy asr nappula.

---------------------------------------------------------

se on kompressor koneella eli jtn 200hp melkeen.. niin se kyllä sutii.. ja rajottaa asfaltillaki kiihtyvyyttä se luistonesto, niin ei hyvä:/

mahtaa maksaa hunajaa ecun eri versiot
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pepep321 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
pepep321 kirjoitti:eli miten c mallin mersusta sais luistoneston pois käytöstä, tai kierrettyä jotenkin, kuitenkaan rikkomatta mitään?! neuvoja neuvoja!!

ja miks luistonesto puuttuu peliin hiljasessa noin kävely vauhdissa vauhdissa?? liittimiä on yritetty puhistaa ja jarrupaloja käytetty irti.. ..
Tervetuloa foorumille.

Pistä leveä pehmeä rengas niin ei sudi tuolla sun koneella enää. Valitse myös rengaskoko niin ettei systeemi luule pyörimisnopeuksien eroa kovin suureksi sutimisen suuntaan.

Tai sitten sellainen versio ecusta ja johtosarjasta jossa löytyy asr nappula.

---------------------------------------------------------

se on kompressor koneella eli jtn 200hp melkeen.. niin se kyllä sutii.. ja rajottaa asfaltillaki kiihtyvyyttä se luistonesto, niin ei hyvä:/

mahtaa maksaa hunajaa ecun eri versiot
No, Kajaanista saa Karjalaiselta kohtuuhyvin pitäviä hankuukkeja. Itellä takana 245 leveät ja ei pahasti sudi vaikka tehoa on 280hp ja vääntöä 375Nm. Puhtaalla ja kuivalla asvaltilla pitää melkein yrittää että sutis tyhjää (sutiminenhan onkin huono asia jos haluaa edetä). Tosin likainen asvaltti, märkä tai sitten sorapinta niin melkein pakko laittaa sutimisen esto päälle jos haluaa päästäkkin jonnekkin.

Levennä rengasta :)

Tarkisteleppa ne renkaiden halkaisijat että ovat niinkuin pitää. Jos sulla on takana liian pienet renkaat = kuluneet, niin järjestelmä luulee että se takapyörä sutii vaikka se pyörii sutimatta. Anturit vaan antaa liian nopsaan pulsseja. Isonnat takarenkaan halkaisijaa pikkuisen niin ei heti ala rajoittamaan. Tai sitten pienennät eturenkaiden halkaisijaa. Elikkä voit selvitä silläkin että vaihdat renkaat edestä taakse ja päinvastoin jos sattuu takana olevan kuluneemmat mikä ei ole muutenkaan hyvä asetelma.

Toimiiko vakionopeuden säädin ok? Jos pomppii pois päältä niin se kertoo että renkailta tuleva nopeustieto ei ole asianmukainen. Onhan kaikki pyörimisanturit kunnossa?

Saksanmaalla asentavat kuulemma nuita sutimisen eston on/off nappeja jälkeenkinpäin. Tällä tai kilpailevalla forumilla on ollut asiasta jotain tupinaa, käytä hakua.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Re: MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

AK47 kirjoitti:
Saksanmaalla asentavat kuulemma nuita sutimisen eston on/off nappeja jälkeenkinpäin. Tällä tai kilpailevalla forumilla on ollut asiasta jotain tupinaa, käytä hakua.
onhan tuota kyselty täällä vaan kukaan ei mitään ole tiennyt, haulla en ainakaan itse ole löytänyt asiasta mitään, jos viitsit kaivaa linkkejä mikäli on tiedossa, olisi varmaan moni 96 ets loukussa oleva kiitollinen :)
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

huomasin tossa eilen kun ajelin ilman ahtimen/laturin hihnaa että myös ets lähti pois päältä. nyt on hihna pelkästään laturissa ja ets toiminnassa eli ottaisko se virran suoraan laturista? :shock:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
linde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 26.01.2006 19:09

Re: MB C230 vm96, miten luistonesto pois?!

Viesti Kirjoittaja linde »

Kimmo! kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Saksanmaalla asentavat kuulemma nuita sutimisen eston on/off nappeja jälkeenkinpäin. Tällä tai kilpailevalla forumilla on ollut asiasta jotain tupinaa, käytä hakua.
onhan tuota kyselty täällä vaan kukaan ei mitään ole tiennyt, haulla en ainakaan itse ole löytänyt asiasta mitään, jos viitsit kaivaa linkkejä mikäli on tiedossa, olisi varmaan moni 96 ets loukussa oleva kiitollinen :)
Koitin kans selata läpi molenmat foorumit,mut ei löydy tietoa.....
Vastaa Viestiin