Kyseessä W 202 1.8 bensa vm-94 M111 moottori.
Vaihdoin kannentiivisteen autooni. Kannen hionnan yhteydessä myös nokka-akselit olivat irroitettuna.
Kun eilen käynnistin moottorin kannentiivisteen vaihdon jälkeen, koneesta kuului ratatata ääni. Toivottavasti ei hajonnut vielä mitään. Ilmeisesti nokka-akselit ja jakopää eivät ole synkronissa. Mielestäni laitoin merkkeihin, jotka tein nokka-akselien hammasrattaisiin moottorin ollessa 20 astetta. Moottoria pyörittäessäni käsin se tuntui pyörivän.
Tänä iltana olisi tarkoitus avata moottori uudelleen. Miten voi jaon tarkistaa, mitkä pitäisivät olla nokka-akselien asennot, kun esim. moottori on 20 asteessa tai jossain muussa. Ei tullut otettua valokuvaa, kun aloitin työn, tein vain merkit. Onko tällaiseen jotain ohjetta olemassa jossain ? minä en ainakaan netistä löytänyt M111 moottorille, (tässä forumissa oli vastaavaa asiaa diesel-moottoreista)
Huonossa mallissa kansipahvin vaihdossa.
