Terve
Miten 450:n vm 74 alipaineletkut pitää olla jakajassa eli kummalla puolella kelloa? Eilen yritin pähkäillä asiaa enkä oikein järjellä saanut asiaan mitään tolkkua. Ja sitten tietenkin myös se peruskysymys oikeasta ennakosta. Auto on euroversio.
Onko mitään kokemuksia siitä miten auto käyttäytyy, kun startatessa "aivot" ei saa sitä 9,5 voltia liittimeen 18?
450sl sytytys ja käynnistys
Jostain aikoinaan luin kuin itse tuota d-jetronicin sielun elämää tutkin että lämpämällä koneella kun alkaa starttailemaan niin ensiksi boksi syöttää todella laihaa seosta ja rikastaa sitä sen mukaan mitä pidempään starttaa yhtäjaksoisesti. Eli todennäköisesti jos tuota starttisignaalia nastaan 18 ei tule boksi ei rikasta startatessa seosta ja varmasti on käyntiin lähtenemis ongelmia lämpimällä koneella.
ennakko on m117 0+-2 astetta kaikki alipaine letkut kytkettynä tyhjäkäynnillä 700-750rpm.
noita alipaineletkuista en nyt muista mutta eiköhän sen joku muu kerro.
ennakko on m117 0+-2 astetta kaikki alipaine letkut kytkettynä tyhjäkäynnillä 700-750rpm.
noita alipaineletkuista en nyt muista mutta eiköhän sen joku muu kerro.
Moro
Euromallissa punainen tulee päälle(ulommaksi kellossa)ja valkoinen alle(sisempänä).USA-versoissa on EGR:n myötä varsinainen letkuhässäkkä.
Värit vähän vaihtelevat eri vuosimalleissa, kuitenkin ulkopäähän tulee
pun/lila tai pun sekä sisäpuolelle kelt/lila.Jos vanhempi kuin -74, vain yksi valkoinen imusarjan puolelta.
Make
Euromallissa punainen tulee päälle(ulommaksi kellossa)ja valkoinen alle(sisempänä).USA-versoissa on EGR:n myötä varsinainen letkuhässäkkä.
Värit vähän vaihtelevat eri vuosimalleissa, kuitenkin ulkopäähän tulee
pun/lila tai pun sekä sisäpuolelle kelt/lila.Jos vanhempi kuin -74, vain yksi valkoinen imusarjan puolelta.
Make
Vain yksi valkoinen letku
Niinpä niin taas kerran on malli vaihtunut. Auto on tehty 73 vuoden puolella mutta otettu käyttöön 74. Vielä pieni tarkennus letkuun eli tuliseinän puoleisesta lähdöstä kellon jakajan puoleiseen liittimeen? Silloin alipainen myöhästää sytytystä?
Kyseesähän nyt sitten on se mikä kaasuläppäkotelo ja alpineennakkosäätäjä on kyseessä, noita kombinaatioita olen nähnyt yhdeksää eri vaihtoehtoa... ja kaikista käy sitten siihen moottoriin vain se yksi.... muutoin kone käy miten sattuu. Mutta näin arvauksena, mikäli kaasuläppäkotelosta lähtee letku tuliseinän puolelta, tulee siihen alipaine vain tyhjäkäynnillä ei kaasuläppää avatessa. Ja mikäli alipaine kello vetää ennakkolevyä myötäpäivään silloin alipaine ennakko toimii...eli se myöhäistää sytytystä ja heti kun läppää avataan alipaine katoaa ja ennakko lisääntyy...tähän samaiseen kaasuläppäkoteloon olen sitten nähnyt sellaisenkin kellon joka työntää ennakkolevyä myöhäisemmälle, alipainekellossa ei ollut koskaan edes ollut vetopuoltaMiten 450:n vm 74 alipaineletkut pitää olla jakajassa eli kummalla puolella kelloa? Eilen yritin pähkäillä asiaa enkä oikein järjellä saanut asiaan mitään tolkkua. Ja sitten tietenkin myös se peruskysymys oikeasta ennakosta. Auto on euroversio.

Myöskin varaosana myytävät jakajat ovat ilmeisesti uudemapaa mallia ja niihin sitten asennetaan tuota työntävää ennakon säätäjää...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Nyt toimii
Kytkin alipaineen tulipellin puolelle ja kannen jakajam puolelle. Nyt tuntuu pelavan hyvin ja päästötkin kohdallaan. Kierroksilla co on tosin aika suuri. Ajattelin koittaa vielä alipainekellon toista puolta kokeeksi niiden alentamiseksi kierroksilla.