mistä männät??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

mistä männät??

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

mistä sais w201:seen takomännät raakileet tai valmiit turbomännät?? mahle
tai wiseco..
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

m

Viesti Kirjoittaja esko »

:idea: bensa / diesel ??
turbotusprojekti?
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

pensa mese ja jälkiturbotus.
Viimeksi muokannut jokuuu, La 28.02.2009 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz w201 proj
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kysypä Virtala racing:sta sieltä ainakin löytyi montaa wiseco mallia. http://www.virtalaracing.com/
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

onko kukaan tilannut suoraan wisecolta mittatilauksena??? :shock: :shock:
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Saisko tarkemmin mihin koneeseen nuo tulee. 2.0, 2.3 vai 2.6?
Omassa 2.3:ssa on Wisecot.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

2.0l koneeseen.
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Jos en nyt ihan väärin muista niin 2l koneeseen sai sovellettua jotku toiset männät mutta en nyt kirveelläkään muista mitkä. Wisecot maksaa about 150-200€/kpl
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

raakileinahan ne on tietysti halvemmat... :shock:
Mercedes-Benz w201 proj
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

kannattaako tilata wiseco:lta mittatilauksena??? onko miten kallista?? :o :o
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

En usko että kannatta mittatilaus mäntiä hommata.
Tai riippu paljonko oikeasti koneesta on tarkoitus ottaa tehoa.
Jos jotain 200-300hv lukemissa pysytään niin kyllä omat pitäisi sen kestää.
Kestää ne muissakin miksei siis 2litrasessa.
Raakile männät maksaa sen about 150€/kpl
eikös siinä ole 86mm männän halkaisija??
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

NFS kirjoitti:...2litrasessa...eikös siinä ole 86mm männän halkaisija??
Kaksilitraisessa on poraus 89 mm.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

Männät oli ainakin vakio koneessa 88.975. Kyllä ne wisecot pitää laittaa ku tulee sitä hönkää vähän annettua sille niin kestää jotenki. Laittaa lyhemmät veivit ja korkeemmat männät niin on enempi sorvaus varaa.. :lol: :lol: Kestää sitten ahtaa enempi.. :twisted: :twisted:
Viimeksi muokannut jokuuu, Ma 18.05.2009 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Virtalan riston kautta tai suoraan wisecolta männät 89mm niin ei tarvi hirveästi porata. Omissa 96mm männissä on puristus korkeus 30mm ja kangen pituus 155mm alkuperäiset oli 43.2mm pk ja kangen mitta 145mm. Kanget tilasin PO-Metals:n kautta maksoi silloin 750€/Sarja männät oli 700€/sarja.
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Us-Parts sivuilla on Euro-luettelo jota pikaisesti selailin niin 89mm mäntiä on Hondassa ja nissanissa. Puristus korkeus n30mm Nuo voisi saada helposti sopimaan, kunhan venttiili kolot sopii.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

niinja voihan niihin uudet kolot aina sorvata.. :lol:
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Tuossa yksi esimerkiksi. ~500e tulee maksamaan jos itse tilaa tuolta. Muitakin vaihtoehtoja näytti olevan, eri puristuskorkeuksilla ja eri kokosilla pateilla/montuilla.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

Tuossa olisi kans yksi vaihtoehto..
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=1&N=700+
Mercedes-Benz w201 proj
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jos turbolla pistää vakiomäntään vauhtia niin miten se mäntä sitten pettää? Mäntä ja kannentiivistehhän lienee ne kakslitraisen heikoimmat paikat. Kammet kuulema samat vakiona kuin 2.3 16V:ssä.

Oisko huono idea että mäntä ois "sulakkeena" ettei mene pahemmasta paikasta rikki ja hajoa koko vehe? Vai onko ne laihan seoksen polttamia ne mäntävauriot?

Miten vakio nokat ja venakoneisto kestää? Entä vakio kampiakseli?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

Jos kunnolla ahdetaan niin alkaa paloja irtoamaan männistä vaikka seokset olisi kohdallaan. Tuttu ahto turbo kadettia 2 kilua niin kahesta männästä lähti palasia, vaikka oli matalapuristeiset männät... :( :( ja vakio veivit tahtoo vääntyillä kunnolla virittäessä..
Mercedes-Benz w201 proj
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Miten nuo vakio männät kestää? ku GTI lehessä oli 2.3 16v pikkumersu jossa oli männät sorvattu matalemmaksi ja siitä oli penkattu yli 300 heppaa. Niin miten paljon ne kestää? ja onko 8v koneessa ja 16v koneessa samanlaiset männät?? :D
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kyllä tuommoisen koneen voi tuurilla ja hetkellisesti saada kestämään lähes mitä vain, sitä ei vain kukaan osaa sanoa kuinka monta minuuttia kone pysyy kasassa. Tämä esimerkki oli ehkä vähän kaukaa haettu eikä ehkä hyvä, mutta jos meinaa ahtaa ja rakennella niin mun mielestä kannattaa tehdä heti niin hyvin kuin osaa ja on varaa laittaa, on siitä sitten pidempi ilo. Tottakai kaikki joskus hajoaa.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Eli kestääkö 200-250 heppaa :?: ja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä) :?:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaa :?: ja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä) :?:
2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

AK47 kirjoitti:
toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaa :?: ja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä) :?:
2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.
Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16v :?:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

toni.k kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaa :?: ja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä) :?:
2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.
Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16v :?:
Eri männät niissä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

AK47 kirjoitti:
toni.k kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaa :?: ja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä) :?:
2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.
Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16v :?:
Eri männät niissä.
OK. Minkälaisia tehoja ne 8v männät kestää jos ahtaa?
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

jotain 170hv
Mercedes-Benz w201 proj
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jokuuu kirjoitti:jotain 170hv
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Kiitti tiedosta :D
Vastaa Viestiin