mistä männät??
mistä männät??
mistä sais w201:seen takomännät raakileet tai valmiit turbomännät?? mahle
tai wiseco..
tai wiseco..
Mercedes-Benz w201 proj
Kysypä Virtala racing:sta sieltä ainakin löytyi montaa wiseco mallia. http://www.virtalaracing.com/
En usko että kannatta mittatilaus mäntiä hommata.
Tai riippu paljonko oikeasti koneesta on tarkoitus ottaa tehoa.
Jos jotain 200-300hv lukemissa pysytään niin kyllä omat pitäisi sen kestää.
Kestää ne muissakin miksei siis 2litrasessa.
Raakile männät maksaa sen about 150€/kpl
eikös siinä ole 86mm männän halkaisija??
Tai riippu paljonko oikeasti koneesta on tarkoitus ottaa tehoa.
Jos jotain 200-300hv lukemissa pysytään niin kyllä omat pitäisi sen kestää.
Kestää ne muissakin miksei siis 2litrasessa.
Raakile männät maksaa sen about 150€/kpl
eikös siinä ole 86mm männän halkaisija??
Kaksilitraisessa on poraus 89 mm.NFS kirjoitti:...2litrasessa...eikös siinä ole 86mm männän halkaisija??
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Männät oli ainakin vakio koneessa 88.975. Kyllä ne wisecot pitää laittaa ku tulee sitä hönkää vähän annettua sille niin kestää jotenki. Laittaa lyhemmät veivit ja korkeemmat männät niin on enempi sorvaus varaa..
Kestää sitten ahtaa enempi..





Viimeksi muokannut jokuuu, Ma 18.05.2009 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz w201 proj
Tuossa yksi esimerkiksi. ~500e tulee maksamaan jos itse tilaa tuolta. Muitakin vaihtoehtoja näytti olevan, eri puristuskorkeuksilla ja eri kokosilla pateilla/montuilla.
Tuossa olisi kans yksi vaihtoehto..
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=1&N=700+
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=1&N=700+
Mercedes-Benz w201 proj
Jos turbolla pistää vakiomäntään vauhtia niin miten se mäntä sitten pettää? Mäntä ja kannentiivistehhän lienee ne kakslitraisen heikoimmat paikat. Kammet kuulema samat vakiona kuin 2.3 16V:ssä.
Oisko huono idea että mäntä ois "sulakkeena" ettei mene pahemmasta paikasta rikki ja hajoa koko vehe? Vai onko ne laihan seoksen polttamia ne mäntävauriot?
Miten vakio nokat ja venakoneisto kestää? Entä vakio kampiakseli?
Oisko huono idea että mäntä ois "sulakkeena" ettei mene pahemmasta paikasta rikki ja hajoa koko vehe? Vai onko ne laihan seoksen polttamia ne mäntävauriot?
Miten vakio nokat ja venakoneisto kestää? Entä vakio kampiakseli?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kyllä tuommoisen koneen voi tuurilla ja hetkellisesti saada kestämään lähes mitä vain, sitä ei vain kukaan osaa sanoa kuinka monta minuuttia kone pysyy kasassa. Tämä esimerkki oli ehkä vähän kaukaa haettu eikä ehkä hyvä, mutta jos meinaa ahtaa ja rakennella niin mun mielestä kannattaa tehdä heti niin hyvin kuin osaa ja on varaa laittaa, on siitä sitten pidempi ilo. Tottakai kaikki joskus hajoaa.
2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaaja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16vAK47 kirjoitti:2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaaja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä)

Eri männät niissä.toni.k kirjoitti:Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16vAK47 kirjoitti:2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaaja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
OK. Minkälaisia tehoja ne 8v männät kestää jos ahtaa?AK47 kirjoitti:Eri männät niissä.toni.k kirjoitti:Eli siis onko 2.3 8v eri männät ku 2.3 16vAK47 kirjoitti:2.0 8v ja 2.3 16v samat kammet. 2.3 16v eri männät. Lähde maanmainio internet, oisko peräti tällä forumilla kyseinen tieto ollut jo aikaa sitten. Jos ei pidä paikkaansa, niin joku oikaiskoot ja laittakoot tarkemman lähteen.toni.k kirjoitti:Eli kestääkö 200-250 heppaaja oliko 8v ja 16v männissä ja kangissa eroja (kestävyydellä)
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.jokuuu kirjoitti:jotain 170hv
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.