Tai minun.Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tai minun.Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
Onkos muuten automaattivaihteisissa noita I, II ja III merkintöjä mittarissa? Eli ko. vaihteiden maksiminopeuksia.Timo L. kirjoitti:...onkos tuossa edes hehkun merkkivaloa? Vaikuttaa kovasti, että olisi jonkun 4-syl. bensamallin mittaristo...
Jep, kyllä automaateissa on kanssa nuo merkinnät.Tommi R kirjoitti:Onkos muuten automaattivaihteisissa noita I, II ja III merkintöjä mittarissa? Eli ko. vaihteiden maksiminopeuksia.
No, tunnustettakoon. Olen minäkin miettinyt, notta josko laittaisin autooni kromilistat takavalojen alle...Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
Yöjuna odottaa...Timo L. kirjoitti:No, tunnustettakoon. Olen minäkin miettinyt, notta josko laittaisin autooni kromilistat takavalojen alle...Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni![]()
Kepön perjantai numerossa 2-3 viikkoa sitten pisti firman ilmoitus silmään juuri noiden w123:n osalta. Yhden niistä edelliseksi omistajaksi ilmoitettiin persian shaahi. Harmi kun tuli juuri vietyä lehdet paperin keräykseen, olisi voinut tarkistaa asian mistä autosta oli kyse.haifa kirjoitti:Mainostaa niitä myös ankarasti Kepössä. Hintaa on , mutta, jos ne joku on Saksasta uittanut, niin niistä pitää hintaa pyytääkin. Jos tullista kysyy "markkinahintaa" 123:lle niin veikkaisinpa, että se menee tuonne 6000-8000 eukon seutuville ja verot sen mukaan sitten. Ei taida Saksastakaan juuri alle 3000 eukon saada mitään helmiä.
Mikäli w123-projektini yhtään edistyy, niin minulle taitaakin olla jo piletti varattuna - MakuuvaunustaAku P kirjoitti:Yöjuna odottaa...
Jaahas, kovaa peliä Pohjolassa. 10-luvulla syntynyt eläkeläinen, autotalliauto ja alle 100th:n ajomäärä ovat tainneet kokea inflaation.Tommi M kirjoitti:Yhden niistä edelliseksi omistajaksi ilmoitettiin persian shaahi.
Hoho. Ainakaan ei ravintolavaunusta...Timo K. kirjoitti:Mikäli w123-projektini yhtään edistyy, niin minulle taitaakin olla jo piletti varattuna - MakuuvaunustaAku P kirjoitti:Yöjuna odottaa...
Kyllähän se noinkin on.. Jossain sekin raja on!Timo L. kirjoitti:Noissa alkuperäisissäkin on taas sitten oma lukunsa, että mitä käy asentamaan, eli missä kulkee se "alkuperäisyyden" raja. Ehkä sellaisissa varusteissa, jotka tarvittaessa saa pois? Jalopuut saa pois, samoin nuo listat, kuten vilkut, valot.. mutta esim. takaniskatuet tai kattoluukku ja helmasarjat ovatkin jo hiukan vaikeampia.
S ja L ilmeisesti.. äSsässä on kolme vaihdetta ja äLlässä kaksi, näin lyhyesti selostettuna!eerola kirjoitti:Kävin katsomassa paikan päällä noita Solwon Mersuja. Siistejä ovat juu, mutta joku saisi kohta ostaa ne käyttöön - alkavat nyt sateet hiekkapihalla risteyksessä seistyään olla aika suttuisia. Ja lisäksi Mersut ovat sen mallisia että ne tykkävät että sillä ajellaan!
123-Turbon automaatin vivussa oli alapäässä jotain spesiaalikirjaimia... Taisi olla "S" ja joku muu. Minulla itselläni oli 201- ja 124-automaateissani D:n alapuolella maksimivaihdetta rajoittavat numerot. Mitäköhän nuo 123:n asennot meinaavat..?
-T
Joo o..eerola kirjoitti:Juu nuo ne kirjaimet taisivat olla. Siis sama "isoimman vaihteen rajoittamistoiminto" kuin asennoista myöhemminkin löytyy, mutta vain merkittynä kuvioilla joita käytettiin ennen numeromerkkien keksimistä - vähän niinkuin roomalaisilla oli tapana![]()
-T
Joo-o. Autohan on nyt purettu aivan kokonaan ja kun peltihommat valmistuu, niin yritän saada alustan jotenkin valmiiksi (no tulee siihen tollanen 35mm madallus), jotta saan auton rullaavana maalaamoon. Peltiin asti hiottuna tietty. Autoon on tarkoitus pultata kaikki w123 kromiosat mitä niihin on saanut (myös hankkia kromatut puskurin päät). Madalluksen lisäksi ulospäin näkyvät muutokset on kirkas/harmaat etuvilkut ja takavalot + 225/45 & 235/45R17 rengastus. Sisusta onkin sitten homma sinänsä. Etupenkit menee vaihtoon, takapenkki verhoiltavaksi ja muu on vielä auki.. ei parane hätäillä.Aku P kirjoitti:Valitettavan usein vaan tapaa näitä autoja, joihin on haettu Biltemasta kärryllinen viriviri-tavaraa joka on pultattu äkkiä paikalleen kiinni, jotta päästään samana iltana ajamaan p***urallia. Naapurihallissa joku miettii (), puunaa, paklaa ja viimeistelee ja investoi autonsa virittelemiseen ja ehostamiseen monta kuukautta, ja oikein asiaan paneutuminen onkin hatunnoston paikka. Nämä hätähousut halpatuunaajat vetävät mielestäni vähän mattoa oikeiden tuning-hemmojen jalkain alta.
![]()
Heh nyt se saattaa ruveta vaikka etenemäänkin. Pääsee keskittymään työhommiin ja harrasteisiin vähän paremmin, kun sain nuo opinnot ainakin väliaikaisesti päätökseen. 16.5 pitäisi saada inssinpaperit kouraan.Aku P kirjoitti:Lycka till, Timo K. Kuulostaa siltä, että teillä tehdään oikein huolella ja viimeistellen. Odotamme innolla kertomuksia aina kun rojekti etenee...
Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään..Timo K. kirjoitti:Joo-o. Autohan on nyt purettu aivan kokonaan ja kun peltihommat valmistuu, niin yritän saada alustan jotenkin valmiiksi (no tulee siihen tollanen 35mm madallus), jotta saan auton rullaavana maalaamoon. Peltiin asti hiottuna tietty. Autoon on tarkoitus pultata kaikki w123 kromiosat mitä niihin on saanut (myös hankkia kromatut puskurin päät). Madalluksen lisäksi ulospäin näkyvät muutokset on kirkas/harmaat etuvilkut ja takavalot + 225/45 & 235/45R17 rengastus. Sisusta onkin sitten homma sinänsä. Etupenkit menee vaihtoon, takapenkki verhoiltavaksi ja muu on vielä auki.. ei parane hätäillä.Aku P kirjoitti:Valitettavan usein vaan tapaa näitä autoja, joihin on haettu Biltemasta kärryllinen viriviri-tavaraa joka on pultattu äkkiä paikalleen kiinni, jotta päästään samana iltana ajamaan p***urallia. Naapurihallissa joku miettii (), puunaa, paklaa ja viimeistelee ja investoi autonsa virittelemiseen ja ehostamiseen monta kuukautta, ja oikein asiaan paneutuminen onkin hatunnoston paikka. Nämä hätähousut halpatuunaajat vetävät mielestäni vähän mattoa oikeiden tuning-hemmojen jalkain alta.
![]()
Jos auto valmistuu kesän aikana odotetusti, niin heitän talveksi paikalleen siellä olleen juuri kunnostetun M123:n. Seuraavaksi voikin paneutua sitten tuon koneen vaihtamiseen M110+KKK pakettiin.
Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.JKL kirjoitti:Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään..Mää vain köyhempänä opiskelijana taidan tulla ajan kanssa perästä päin...
Renkaat mulla on 215/60R14 ja taakse vaihdatan jossain välis 225:t..
Juu u.. Joskus sit maalautan ku tulee tarpeen.Timo K. kirjoitti:Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.JKL kirjoitti:Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään..Mää vain köyhempänä opiskelijana taidan tulla ajan kanssa perästä päin...
Renkaat mulla on 215/60R14 ja taakse vaihdatan jossain välis 225:t..
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
Mitäs tollaseen perusteelliseen maalausurakkaan kuuluu?Timo K. kirjoitti: Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
Olisikos tuo moninkertainen kiiltolakka ilmaisu sille, että nyt lakataan oikein viimeisen päälle? Metallivärien värimassassa kun ei tuota kiiltoa ole itsessään, eli kiilto pitää tehdä sen jälkeen, kun pellit on ensin varsinaisella "maalilla" värjätty.lajunen kirjoitti:Mitäs tollaseen perusteelliseen maalausurakkaan kuuluu?Timo K. kirjoitti: Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.Tarkoitus olis auto maalata kesän aikana,
vaihtaa väriäkin (mustaan?) mutta ei haluttaisi tehdä kaikkia perusvirheitä kun maalausasiossa olen aika amatööri..![]()
(Seur paljastan tyhmyyteni) Mikä toi kirkas lakkaus on?
Sen verran tiedän että pohjatyöt pitää tehdä kunnolla!
(Ps. eihän tästä vaan ole ollu topiccia aiemmin? En ainakaan löytäny...)
Olinpa huonosti ilmaissut asiani. En ole "maalaamassa" autoa vaan "maalauttamassa".Aku P kirjoitti: Suosittelen ihan vailla sarvia ja hampaita miettimään, kannattaako varsinaiseen maalausurakkaan ryhtyä itse. Purkaminen/kokoaminen/osa pohjatöistä on mahdollista tehdä itsekin. Itse maalaus vaatii kunnolla onnistuakseen ammattilaisen a)vehkeet b)tilat c)kädentaidon. Pitää muistaa, että maalari/peltiseppä laskuttaa pitkälti sen mukaan, montako työtuntia hän joutuu autoon kuluttamaan. Noihin listojen ja kahvojen ja muiden heebelien irrottamis- ja kiinnittämistöihinhän sitä aikaa häneltäkin kuluu, sitä vastoin yhden auton ylimaalaus nyt ei kestä montaa hetkeä eikä kuivuminenkaan kuin pitkään nukutun yön.
Noi ovenkarmit oon jo huomannuAku P kirjoitti: Jos koko auton värin aikoo vaihtaa, on kannattaa koko koppa riisua melko alastomaksi. Eismerkiksi kaverini maalasi W115:n aikanaan pronssinsävyiseksi, ja auto oli ollut aiemmin punainen. Kiire oli tietysti kova, eikä ihan kaikkeajaksettu purkaa. Lopputulos oli pronssinsävyinen pystylamppu, jossa oli sisäpuolelta punaiset ovenkarmit...
Tunnelma ei ollut suorastaan kuin punaisten lyhtyjen alueella, eh.
Aku P kirjoitti: Tietysti, mitä hartaammin jaksaa purkaa, sen enemmään pieniäkin ruostekohtia löytyy ja jos jokaisen hioo peltiin ja paklaa tasaiseksi, niin aikaa + vaivaa + tupakkia saa kyllä kulumaan. Oluen kanssa on oltava tarkkana, siinä kahdeksannen pullon jälkeen ainakin pienimmät kukat kuitataan helposti tyyliin "ne sieltä maalin alta lähde kukkimaan, annetaan olla hiomatta...."
Ja varmastihan ne lähtevät.