Kannattaako MB-klubiin liittyä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin, en tiedä voidaanko subjektiivisuutta sanoa vanhoillisuudeksi... kun kuitenkin kyseessä on merkkiharrastajan lehti. Nykytilanteessahan lehden sisällöstä vastaa aika pitkälti päätoimittaja, ei ihme että joidenkin mielestä jutut voivat todellakin tuntua subjektiivisilta kun yksi immeinen ne on kirjoittanut. Valoa on kylläkin näkynyt mukavasti tunnelin päässä, jäsenistö on aktivoitunut kirjoittamaan lehteen. Ei kannata aina odottaa valmista.

Lisäksi Klubilla on käsittääkseni Suomen oloissa ainutlaatuiset suhteet maahantuojaan, mikä kannattaa kohtuudella pitää mielessä.

Muistaakseni nykyinen puheenjohtaja otti pestin vastaan Turun juhla-ajoissa 2004? Tai hieman tätä ennen. Touhu on muuttunut koko ajan parempaan suuntaan omasta mieelstäni. Käsittääkseni puheenjohtaja on jo ilmaissut halukkuutensa luovuttaa pesti seuraajalle...

PK-seudulla on kerran viikossa kokoontuminen. Jos olet 10 vuotta sitten viimeksi osallistunut toimintaan, uskoisin, että touhu on muuttunut jonkun verran ja nuorempaa sakkia on tullut kuvioihin mukaan. Mitä jaosta lähinnä olet?

Mutta mikäli toiminnasta on toivomuksia ja halutaan muutoksia, ne kannattaa ilmoittaa suoraan klubin organisaatioon, jaospäällikölle, hallitukselle tms. Hallitushan sen linjat viimekädessä päättää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Jäseneksi velvoitteesta

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Läähätin kirjoitti: Nyt olen odotellut (3 kk) sitä jäsenkorttia, että pääsee niille suljetuille foorumeille kortissa olevalla numerolla. Sikäli tuuria, että paikallinen jaos kokoontuu n. 3 kilometrin päässä kodistani. Kyseessä siis Itä-Helsingissä oleva jaos.
Otapa yhteys toimistoon toimisto@mb-klubi.fi tai 09-3250961 ja kysy missä matskut viipyy. Kortit nähtävästi tilataan erissä Saksasta, joten niissä voi kestää jonkun aikaa.
Läähätin kirjoitti: Kun luin näitä ketjussa olevia arvioita klubin vanhoillisuudesta, aloin miettimään mitä laitan päälleni, sitten kun sinne ensimmäistä kertaa menen. Kehtaako klubi-iltaan mennä farkuissa ollenkaan, vaan pitääkö laittaa tumma puku. Pitää lisäksi aseistautua kaikilla mahdollisilla asenteilla. No, vitsit vitsinä, menen sinne avoimin mielin.
Oikein :wink: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Totta tuo mitä yllä kerrot. Jäsenistön tekemät jutut ovat olleet tosiaan niitä mielenkiintoisimpia:esim alias Kaapon W126 300 SE-juttu oli juuri hyvä esimerkki. Ja en tiedä oliko nykyisen "johtajan" idea vai jonkun muun-se eri dieselmallien vertailu, jossa oli MB:n dieselhistoria ja koeajot. Eli siinä oli kyllä yksi parhaimmista jutuista minun mielestäni. Idean kehittäjälle siitä kiitos oli se sitten AJ tai kuka tahansa-hieno juttu. Itselläni on ollut myös yksi idea lehteen, joka siis toistuisi lehdessä useamminkin, mutta vielä en sitä ole tuonut julki, koska idea ei ole ihan vielä valmis. Tuon asian kyllä esille ja uskon, että aihealue on kiinnostava.

Eihän se pomon paikka ole mikään unelmahomma ja siinä kuitenkin menee paljon aikaa. Toisaalta ei sitäkään pestiä voi kokoajan vaihtaa. Ehkä paikalle voisi seuraavaksi tulla vaikka joku juuri eläkkeelle päässyt innokas mersuharrastaja, jolla olisi hyvinkin se 10 vuotta aikaa paneutua tehtävän hoitoon? Ja vielä kun olisi markkinointialan mies. Heillä on yleensä avoimia ja uusia näkökulmia asioihin.

Silloin kymmenen vuotta sitten tosiaan kävin täällä pääkaupunkiseudun klubitalllilla-se oli ainakin silloin itähelsingin suunnalla helsingin ja vantaan rajoilla jossain. Silloin kokoontumisessa taisi olla 5-6 henkilöä. Toiminta voi olla tosiaan muuttunut sen jälkeen parempaan suuntaan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jep. Klubillahan on ollut 29 vuoden aikana tietääkseni 2 (max. 3) puheenjohtajaa. Yksi oli lähes kaksikymmentä vuotta ja nykyinen sen jälkeen. Tuosta pitkästä kaudesta olen kuullut jälkikäteen kovastikin arvostelua, ainahan ei voi miellyttää kaikkia ja pitkään kun on sama mies pallilla niin asiat saattavat alkaa kaavautumaan.

Henk. koht mielipiteenä nykyisellä puheenjohtajalla markkinointitaidot on kyllä hallussa ja sanavalmis mies on muutenkin. Esim. jaosten toiminta on aktivoitunut kaudellaan täysin uudelle tasolle ja tapahtumia on varmasti riittävästi. Tapahtumakalenterissa ajalla 1-9/2008 on 17 suurempaa tapahtumaa, eli lähes kaksi per kuukausi! Lisäksi sitten jaosten järjestämät paikalliset touhut ja kokoontumiset, jotka nekään eivät ole suljettuja "ulkopaikkakuntalaisilta".

Tietenkin tapahtumat painottuvat Etelä-Suomeen jossa valtaosa jäsenistöstäkin vaikuttaa. Tässä kohdin muun Suomen osalta kuvioihin astuvat jaokset joiden tehtävänä on järjestää paikallisia toimintoja, vaihtelevalla aktiivisuudella. Mutta ei pidä unohtaa että autot tykkäävät siitä että niillä ajetaan... :wink:

Kuten kardaanikin viittasi, itselläni on sellainen käsitys että klubin puheenjohtajuus on pa(r)h(a)immassa tapauksessa toinen työ.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Niin 8-16*5 viikossa siihen lapset ja vaimo. Perheen hoito. Kaikki omat asiat.

Vapaaehtoistoimintaa, ihmiset käyttää OMAA aikaansa siihen, että jäsenille olisi ohjelmaa ja lehti kädessä silloin kun sen kuuluukin.

Se klubin pyörittäminen ei oo mikään 15minuutin homma viikossa.

Mutta siis kehitysideoita on turha täällä julkasta. Sinne vaan palautetta, että mitä haluttaisiin ja mitä voi parantaa ja miten.

Hyvää juhannusta :shock:
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Timo L. kirjoitti:Jep. Klubillahan on ollut 29 vuoden aikana tietääkseni 2 (max. 3) puheenjohtajaa. Yksi oli lähes kaksikymmentä vuotta ja nykyinen sen jälkeen. Tuosta pitkästä kaudesta olen kuullut jälkikäteen kovastikin arvostelua, ainahan ei voi miellyttää kaikkia ja pitkään kun on sama mies pallilla niin asiat saattavat alkaa kaavautumaan.
29 vuotta ja max 3 puheenjohtajaa on kyllä sellainen lukema, ettei ole ihmekään, jos jonkun mielestä tuntuu hieman kangistuneelta..
Monesti on niin, että puheenjohtajaa/koko yhdistyksen johtokuntaa tulisi sillointällöin uusia, että jäykkäniskaisuus karsiutuisi. Senpä takia monissa yhdistyksissä jne on erovuorojärjestelmä, eli kukaan ei voi istua jakkarallaan enempää kuin on suotavaa.

Totta kai on mahdollista, että toiminta pysyy notkeana ja jäsentä kuuntelevana vaikka kaikki olisi vuodesta toiseen saman henkilön takana. Edellyttää kuitenkin ko. henkilöltä avointa mieltä toteuttaa toisten ehdotuksia.

Nimimerkillä "meidän seuran toimihenkilöt on istuneet parhaimmillaan 40 vuotta palleillaan :shock: , kaiken toiminnan kuihtumisesta huolimatta"

Jääräpäisesti hamstraten kaikki tehtävät itselleen, välittämättä toisten mielipiteistä jne. kun näin nyt vaan on aina tehty.
Ja kun koittaa puhua, että jos vaihdettaisi miestä, niin kaikki sanoo, että kukas siihen sitten rupeaisi, kun ei toiminnassa ole ketään tuoreempiakaan mukana.
Niimpä, mistähän johtuu..

Meni vähän OT:ksi, mutta toivotaan että Klubin toiminta säilyy monipuolisena ja puheenjohtaja avomielisenä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3508
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Jäseneksi velvoitteesta

Viesti Kirjoittaja jackie »

Läähätin kirjoitti:Nyt olen odotellut (3 kk) sitä jäsenkorttia, että pääsee niille suljetuille foorumeille kortissa olevalla numerolla.

Kun luin näitä ketjussa olevia arvioita klubin vanhoillisuudesta, aloin miettimään mitä laitan päälleni, sitten kun sinne ensimmäistä kertaa menen. Kehtaako klubi-iltaan mennä farkuissa ollenkaan, vaan pitääkö laittaa tumma puku.
Siinä jäsenkortin tulemisessa kesti itellänikin, liekö eivät ota Saksaan vastaan vielä sähköpostia ollenkaan, vaan kaikki asiointi hoidetaan kijekyyhkyilla tai laivarahdilla, mutta joka tapauksessa tuntuu kestävän.

Täkäläisiin klubi-iltoihin ainaski allekirjoittanut ilkeää kyllä mennä vaikka Snickersit ja turvakengät jalassa :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ei juma mitään eläkeukkoja puheenjohtajan pallille. Tuollanen AJ:n ikäinen saksankielen taitoinen sanavalmis hemmo se pitää olla..... :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

W111 kirjoitti:Ei juma mitään eläkeukkoja puheenjohtajan pallille. Tuollanen AJ:n ikäinen saksankielen taitoinen sanavalmis hemmo se pitää olla..... :D
>Tässä olen vahvasti samaa mieltä. Eläkeläiskerhot ovat asia erikseen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Klubi-kortti tuli...mutta...

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Kortti tosiaan tuli, mutta siihen oli laitettu väärä nimi, tai pikemminkin, nimeni oli kirjoitettu väärin. Kun täytin netissä jäsen anomukseni, en voi kirjoittaa nimeäni väärin. No, yritin sitten kirjoittautua sisään ID-numerolla ja väärin kirjoitetulla nimellä, se ei onnistunut. Sitten laitoin nimeni oikein kirjoitettuna, mutta sekään ei kelvannut.

Odotin korttia nelisen kuukautta päästäkseni klubin eri foorumeille, ja todentaakseni jäsenyyden. Nyt kiinnostaa tietää millaisia selityksiä saan. Joten vieläkään en osaa sanoa kannattaako jäsenyys, pikkasen arveluttaa, mutta....oodootellaan. :oops:
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Klubi-kortti tuli...mutta...

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Heh, nimeni oli kirjoitettu oikein, mutta kun yritin rekisteröityä ja kirjautua, mikään ei toiminut. Noudatin orjallisesti mukana tulleita ohjeita. Hankala systeemi tai sitten älykkyyteni ei vain riittänyt ohjeiden lukuun...
Läähätin kirjoitti:Kortti tosiaan tuli, mutta siihen oli laitettu väärä nimi, tai pikemminkin, nimeni oli kirjoitettu väärin. Kun täytin netissä jäsen anomukseni, en voi kirjoittaa nimeäni väärin. No, yritin sitten kirjoittautua sisään ID-numerolla ja väärin kirjoitetulla nimellä, se ei onnistunut. Sitten laitoin nimeni oikein kirjoitettuna, mutta sekään ei kelvannut.

Odotin korttia nelisen kuukautta päästäkseni klubin eri foorumeille, ja todentaakseni jäsenyyden. Nyt kiinnostaa tietää millaisia selityksiä saan. Joten vieläkään en osaa sanoa kannattaako jäsenyys, pikkasen arveluttaa, mutta....oodootellaan. :oops:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ottakaapa yhteyttä suoraan puheenjohtajaan... yhteystiedot löytyvät nettisivuilta. Tässä vielä ohje rekkautumiseen:

  • Voidaksesi kirjautua forumeille, rekisteröi jäsenkorttisi seuraavan ohjeen mukaan. Mikäli olet jäsen, eikä sinulla ole korttia, laita meili sihteerille osoitteeseen toimisto@mb-klubi.fi (uudet jäsenet saavat kortin noin kolmen kuukauden sisällä jäseneksi hyväksymisestään).

    1) kirjaudu Clubi-loungeen osoitteessa http://clublounge.mercedes-benz-clubs.com Sivulla kysytään käyttäjätunnusta ja salasanaa.

    2) anna tunnukset seuraavasti

    Clubcard-ID on jäsenkortin takapuolella oleva merkkisarja, joka alkaa kirjaimilla FIN. Syötä kirjaimet ja numerot yhteen pötköön ilman välilyöntejä (esim. FIN123456)

    Salasana on sukunimesi pienellä kirjoitettuna (esim. anttila)
    paina Login-painiketta

    2b) Jos selain kysyy tallennetaanko salasana, vastaa "Ei nyt" tms.

    3) syötä avautuvalle Kontaktdaten-lomakkeelle tietosi:
    Pakollisia tietoja ovat

    * passwort (salasana, jota haluat jatkossa käyttää) ja
    * email (sähköpostiosoitteesi).

    4 siirry välilehdelle Foren-Profil

    * laita ruksi kohtaan Registrierung bei Forum (TÄRKEÄÄ)
    * täytä käyttäjänimi/Username, jota haluat käyttää forumilla (kone ehdottaa nimeä, mutta sen voi vaihtaa)
    * syötä salasana, jota haluat käyttää forumilla (saa olla sama kuin kontaktidaten-lomakkeella)
    * paina sivun alareunassa Spreichern-nappia ja tiedot tallentuvat
    * sivu näyttää samalta, mutta yläreunassa lukee FIN123456 wurde erfolgreich gespeichert.

    Paina sivun alareunasta Abbrechen (=Lopeta)

    5) Kirjaudu forumiin osoitteessa http://forum.mercedes-benz-clubs.com/ käyttämällä kohdassa 4 luomaasi käyttäjätunnusta ja salasanaa.

    Valitse yläpalkista "Klubien forumit" niin pääset MBCCCI:n yhteiselle sivustolle, jossa on mm. keskustelualue pohjoismaisille klubeille

    HUOMIO! Voit kirjautua palveluihin syöttämällä käyttäjätunnukseksi jäsenkorttisi takapuolella olevan tunnuksen FI... ja salasanaksi sukunimesi pienillä kirjaimilla. Salasanan voit vaihtaa.

    Voit seurata myös muita sinua kiinnostavia keskusteluja, vaikkapa pienoismalleista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Onpa mielenkiintoista lukea näitä ajatuksia M-B Klubista. Hyvä saada palautetta näinkin. Itse olen istunut kolmisen vuotta klubin hallituksessa, ja klubiin olen kuulunut 15-vuotiaasta asti, siis liki neljännesvuosisadan. Varoitan, sillä nyt kirjoittaa todellinen jäärä. :lol: En ole ompeluseuraikäinen - ellei seuran ikäraja ole dramaattisesti asettunut kolkytjarisat-tasalle. :oops:

Nykyhallituksessa istuu minun ikäisiäni, jopa nuorempia tai hieman vanhempia hemmoja. Naisia sinne kaivattaisiin enemmän, kuten muutenkin toimintaan. Hallitus- ja aktiiviväessä on toki ikämiehiä. Itse olen kokenut sen rikkautena, että meitä on ikänsäkin puolesta moneen lähtöön, ja kuitenkin sukupolvien kuilusta huolimatta meitä yhdistää yhteinen harrastus.

Sinä aikana, kun olen itse ollut hallituksessa, ei uusia tulijoita ole ollut ainakaan haitaksi asti. Enemmänkin on ollut halukkuutta luopua hallitusvastuusta. Lähes jokainen uusi hallituslainen tai varajäsen on ollut nuori tai nuorehko, ja melkein "ylipuhuttava". Ongelma on myös se, että hallitus istuu pääkaupunkiseudulla ja sieltä tämäkin väki on lähes pakko rekrytoida. Itse hoidan vastuuni Hyvinkäältä eli jokainen kuukausikokous tarkoittaa yht. 120 km ajoa. Rintamailla olisi monia halukkaita ja hyviä hallitusjäseniä, mutta esim. Tampereelta tuleminen alkaisi vastata jo yhden työpäivän puristusta.

En halua rajoittaa mielipiteen vapautta, mutta jos joku väittää, ettei meillä tapahdu, niin sitä pidän kyllä kohtuuttomana. Tapahtumia - avoimia - on ympäri vuoden. Harvassa kysytään edes jäsenyyttä. Ja toisaalta, kun näistä tapahtumista ovat usein vetovastuussa juuri nämä kaivatut "ei-ompeluseuraikäiset", usein myös perheelliset ja muutenkin elämänsä ruuhkavuosia elävät miehet, ei ehkä ole luvassa ainakaan enempää toimintaa ellei järjestely- ja vetovastuuseen ilmaannu vielä uusia vereksiä voimia.

Klubissamme on mielestäni erinomainen puheenjohtaja: todellinen pr-mies, saksankielen taitava, energinen ja aloitteellinen. Eikä pj. ole ainakaan mikään kehityksen jarru. Homma vain on koiranhomma, jonka työmäärään äkkiä hukkuu. Jos pj. saa kerran vuodessa käydä tehtaan laskuun pääkallonpaikalla klubipresidenttien vuotuisessa möötissä, niin se ei pitemmän päälle kauhiasti motivoi. Nuo pitkät viikonloput ovat täyttä työtä. Kun nykyinen pj. on ilmaissut halukkuutensa siirtyä puheenjohtajuudesta syrjään, ei vapaaehtoisia ole juuri ollut näköpiirissä. Enkä ihmettele. Kukapa nykyään rakastaisi niin paljon vapaaehtoistoimintaa, että suostuisi tekemään liki toisen työn verran duunia, mutta käytänössä palkatta.

Tähdellisten juttuihin olen itsekin syyllistynyt, myös yrittänyt aktiivisesti rohkaista muita harrastajia kirjoittamaan. Paino on kuitenkin paljolti lehden päätoimittajan vastuulla, ja toki hänkin on mielellään ottanut vastaan kirjoituksia. Tähdellisten suhteen täytyy myös koko ajan muistaa, että kyseessä ei ole autotekniikan asiantuntijoiden toimittama julkaisu. Harva meistä harrastekirjoittajista pystyy siihen, mitä tekniikanmaailmoilta ja tuulilaseilta kuuluukin vaatia. Lehti on harrastelehti. Kieltämättä monasti harrastuksensa kohteeseen lujasti uskova. Tosin kyllähän lehdessä säännöllisesti tulee esiin myös merkkimme heikkoudet. Vaikkakin subjektiivinen mielipiteeni, lehti on mielestäni laadukas jo pelkästään kuvien osalta. Päätoimittajahan on ammattivalokuvaaja. Tämä tunnustus on useasti ollut luettavissa mm. Mobilistin sivuilla.

Veho eikä tehdas ole meille uhka tai haitta, vaan merkittävä apu. Varsinkin autonvalmistaja antaa meille täyden tuen ja se on asia, jota moni muun merkkisen auton suomalaisharrastaja kateudella sivusta katsoo. Sama pitää paikkansa maahantuojaan, jonka kanssa saavutetut nykysuhteet ovat pitkän työn tulosta. Ja silti hallituksessa suhtaudutaan terveellä kriittisyydellä myös Vehoon - silloin kun siihen on tarvetta. Lähtökohtaista tai periaatteellista räkyttämistä voi toki harjoittaa, mutta se tuskin edistää harrastustamme. Veholla ei sinänsä ole meidän suuntaamme mitään muita kuin ehkä lieviä moraalisia velvoitteita, jos edes niitäkään.

Joku valitti sitä, ettei tullut kohdatuksi tullessaan ensimmäistä kertaa klubitallille. Harmi. Sille ei vain voi mitään, että harrastajissa ja tallin aktiivikävijöissä on erilaisia persoonia varustettuna erilaisilla sosiaalisilla taidoilla. Joukossamme on kuitenkin monia, eikä vähiten pj., jotka varmasti huomioivat uuden kävijän, jos vain sattuvat paikalla olemaan. Mutta näin se vain menee. Jos haluaa saada tällaisesta toiminnasta mahdollisimman paljon irti, tarvitaan hieman omaa aktiivisuutta ja rohkeutta. Sitten pitää vain mennä sen kaikkein "lempeimmältä" näyttävän klubilaisen luo, koputtaa olkapäähän, esitellä itsensä ja kysyä: "Hei, kuka sä oot? Voitko vähän näyttää mulle tätä tallia?"

Hallituksen kk-kokoukset ovat pääsääntöisesti joka kuukauden eka maanantai. Tuolloin ennen klo 19, kun kokous alkaa, meitä hallitusvastaavia voi esim. olla nykimässä hihasta. Itse olen ainakin käytettävissä, jos vain olen maisemissa. :D
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

liityin tähän klubiin jokunen vuosisitten marraskuussa,joulukuussa maksoin jäsenmaksun ja liittymismaksun eräpäivän mukaan ja ajattelin että seuraava jäsenmaksu tulee sitten ilmeisesti maksettavaksi seuraavanvuoden joulukuussa. no kulu parikuukautta ja tuli jäsenmaksu lappu sille vuodelle eli maksoin siis liittymisvuoteni koko jsenmaksun vaikken ehtinyt kuulua klubiin kuin vajaa parikuukautta ja maksoin yli 10 kuukaudelta turhaan vaikken ollut mielestäni siihen mitenkään velvollinen. no heitin laskun roskiin ja sitte tuli muistutus joka myöskin päätyi roskiin,taisi tulla jokin lappu että erotetaan klubista jos en maksa laskua ja heitin sitte myös sen roskiin.summahan ei suuri ole mutta peraate kysymys ko tollain yritetään rahastetaa tyhjästä ni ajattelin etten halua kuulua koko klubiin ollenkaa. täyttä rahastusta ja tuubaa koko homma.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Eipä kiinnosta erityisemmin, muutamien tietämäni klubilaisen kautta olen saanut käsityksen, että ei sinne nuoria mersuista tietämättömiä pellejä tarvita aikuisten leikkejä sotkemaan. Ja vielä jos on mersu jotenkin tuunattu niin :oops:

Eikö tuo ole melko selvä miksi on tullut mersumiehille muitakin portaaleja missä monesti on nuoria käyttäjiä suurehko osa.
250CE 1969
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

johtaja300 kirjoitti:Eipä kiinnosta erityisemmin, muutamien tietämäni klubilaisen kautta olen saanut käsityksen, että ei sinne nuoria mersuista tietämättömiä pellejä tarvita aikuisten leikkejä sotkemaan. Ja vielä jos on mersu jotenkin tuunattu niin :oops:
Niin, Mersujen kanssahan voi touhuta ja tuunata menestyksellä myös ilman mitään klubijäsenyyttäkään. :wink:

Jos meillä on liki 2500 jäsentä, niin en edes arvele vaan tiedän, että siinä joukossa on monennäköistä käsitystä siitä, miten Mersuja olisi kiva harrastaa. Ison klubin monista itsellenikin tuntemattomista rivijäsenistä tai heidän erilaisuuden sietokyvyistään en voi mennä takuuseen, mutta hallituksessa ei varmasti vaikuta yhtään sellaista henkilöä, joka allekirjoittaisi johtaja300:n näkemyksen "nuorista mersuista tietämättömistä pelleistä aikuisten leikkejä sotkemassa". Aina on toki mahdollista, että isossa joukossa on joku törppö, joka tuollaisia laukoo.

Voi olla, että monen jäsenenkin ajatuksissa tuunaus ei ole kovassa kurssissa. Luulen, ja melkein tiedän, että klubissa on kuitenkin koko joukko myös tuunattujen Mersujen omistajia. Oli mielipide tuunaukseen mikä hyvänsä, klubilla on varmasti tarjottavanaan muuta yleishyödyllistä tietoa ja tapahtumaa merkin ympäriltä.

Ehkäpä lopulta Tähdelliset-lehti antaa melko hyvän kuvan siitä, miltä toimintamme näyttää ja millaista populaa siihen osallistuu.

Kohta täällä lipsahdetaan jo pikkasen ikärasismin puolelle. Jos nyt on niin, että vanhoilla parroilla on joskus epäluuloja nuorten kotkotuksille, niin vaikuttaa näitä mielipiteitä lukiessa, että ehkä (meissä) nuorissakin on omat jämähtäneet epäluulomme noita huru-ukkoja kohtaan.

Mitäs sitten, kun sääkin oot 65 vee ja harrastat vielä Mersuja? Vetäydytkö sivuun häpeissäsi ikäsi takia vain siksi, etteivät nuoret miehet ahdistuisi teistä vanhoista parroista? :( Me nimittäin satumme vanhenemaan ja joskus ne patutkin ovat olleet nuoria.

Klubin viiden vuoden takaisessa jäsenluettelossa on diagrammina jäsenkunnan silloinen ikäjakauma. Eniten oli heti vuoden 1945 jälkeen syntyneitä (siis isot ikäluokat, oman faijavainaani ikäryhmä) ja toinen piikki oli vuosien 1965-70 välissä (mihin allekirjoittanut -69 syntynyt vanhapieru kuuluu). Joka tapauksessa painopiste on selvästi enemmän vuosien 1965-80 välissä kuin ennen vuotta -45 syntyneissä. Viime vuosien jäsenhakemuksista on saanut sen vaikutelman, että merkittävä osa tulijoista on 30-40 ikävuoden väliltä, eivätkä parikymppiset tai alle kolmikymppiset ole mitään kohahduksen aiheuttavia harvinaisuuksia.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mielenkiintoisia kommentteja on satanut tähän laariin, ja olen JuhaK:n kanssa samaa mieltä, että 2500 jäsenen sekaan mahtuu varmasti niin meitä ruosteisten muttereitten kiillottajia, kuin lasikuidun levittelijöitäkin.

Ja mistä sen koskaan tietää milloin se lintulautoja takaluukkuun ruuvaileva nuori näkeekin kadunkulmassa jonkun mersunraadon, joka oli uusi hänen lapsuudessaan, ja innostuu ajatuksesta tehdä se alkuperäisloistoon? Tai milloinka esim. minunlainen pussihousupöpilisti intoutuu vääntämään liki 30 vuotiaaseen museokuntoiseen W123:seen ilokaasut ja turbot välijäähdyttimellä, sekä lyömään 21" tuumaset rillat alle...

Tuulen suunta kun ei aina ole sama.

Täytyy vielä kertoa omankohtainen kokemus jäsenistöstämme, joka sattui aivan ensimmäiseksi jäsenkontaktiksi minulle senjälkeen, kun olin pitkällisen taivuttelun kautta suostunut ottamaan jaospäällikön hommat harteilleni.

Oli tästä nimityksestä kulunut jokunen kuukausi ja pohdiskelin, että mitähän pikku tapahtumaa sitä tekisi tälle jäsenistölle, jotta saataisiin sitä aktiviteettia aikaan.

No ensimmäiseksi tuli järjestettyä erääseen Kuopiolaiseen automaaleja kauppaavaan liikkeeseen sellainen kokoontuminen, jossa liikkeen myyjä esitteli tuotteitaan ihan käytännössä minun vanhaan kupansyömään W123:seen. Tarkoituksena oli juuri näyttää se, että kuinka oikeaoppisesti tehdään tälläisia tee-se-itse pikkufixejä ja minkälaisilla aineilla.

Laitoin siitä sitten jokaiselle alueen jäsenelle kutsukirjeet postiin ja laitoin myös omat yhteystiedot, mikäli tulee kysyttävää. Kirjeitä lähti noin 80 kappaletta taipaleelle ja parin päivän päästä kesken työpäivän soi puhelin, johon vastasin tietystikin.

Siellä soitti eräs Kuopiolainen (vanhempi) mies, joka haukkui minut pystyyn, kun olin noin typerän tapahtuman tehnyt. Hän kysyi, että luuletko sinä että meidänlaisia mersumiehiä kiinnostaa jotkut automaalit ja hiontaaineet ja vahat sun muut. Hän oli sitä mieltä, että minun pitäisi ainoastaan keskittyä hankkimaan paikallisesta MB-kauppiaalta alennuksia huolloista ja varaosamyynnistä ja jättää kaikenlaiset muut jutut pois kokonaan, koska eihän kenelläkään kunnollisella jäsenellä ole alle 3 vuotta vanhaa autoa.

Hän oli sitten hyökännyt myös puheenjohtajan kimppuun ja vaatinut minun poistamista listalta ynnä muuta vastaavaa. Samoiten ko. henkilö oli myös paikallisella MB-liikkeellä käynyt haukkumassa minut pystyyn, jonka takia yhteistyö ko. liikkeen kanssa alussa vähän kangerteli.

Mutta en sitten tiedä mitenkä suurta tyydytystä ko. ihminen tekemisillään sai aikaan, toivottavasti hänen ruumiissaan tuntui hyvälle. Ko. miestä ei ole kyllä tapahtumissa näkynyt, mutta hänen poikansa on kyllä käynyt.

Että kyllä meitä moneen junaan riittää - ja osa jää asemallekin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Mesedesi kirjoitti: Täytyy vielä kertoa omankohtainen kokemus jäsenistöstämme, joka sattui aivan ensimmäiseksi jäsenkontaktiksi minulle senjälkeen, kun olin pitkällisen taivuttelun kautta suostunut ottamaan jaospäällikön hommat harteilleni.
Eikä tuo Mesedesikään ole mikään iän patinoima ukko. Ihan peräti nuari miäs vielä, mutta kauhiaan ukkokerhoon se on saatu huijattua. :lol:

Ei vaan, totta puhuen, kunnioitan Kuopion jaoksen puuhakasta jaospäällikköä suuresti. Eikä tässä nyt kehuskella vain kehuskelemisen poltteessa. Mutta voin kuvitella, minkä ärtymyksen moinen konflikti olisi saanut jossakussa toisessa aikaan (itsessäni?). Moni muu jannu olisi puhaltanut pelin heti poikki ja heittänyt jaoshommat hornan tuuttiin.

Tällä autoharrasterintamalla toimii aivan samat lainalaisuudet kuin millä tahansa muullakin suomalaisella harrastusrintamalla. Joku uhraa aikaa ja näkee vaivaa rakentaakseen toimintaa ja tapahtumaa, ja sitten tulee herra kaikkivaltias, joka uhoaa ja tuhoaa toisen innon ja rusikoi orastavan toiminnan. Ja kokemus on osoittanut, että nämä asiantuntijat ja kaiken paskaksi siltä seisomalta haukkujat eivät itse laita juuri tikkua ristiin.

Onneksi on kuitenkin - vielä - enimmäkseen sitä joukkoa, joka on rakentavassa hengessä liikkeellä. Kieltämättä kuitenkin se yksikin äänekäs toope syö rajusti miestä.

Näitten metsää puilta näkemättömien rusikoijien mielipidekirjoituksia saa tuon tuosta lukea vaikkapa Mobilisti-lehden sivuilta. Kun juuri siitä minun harrastamastani hilavitkuttimesta on lopulta saatu aikaan koeajo ja esittely ja toimittaja on ilmoittanut väärin rakastamani vitkuttimen sylinterin halkaisijan ja puristussuhteen, niin johan kaikkitietäväkaikkivaltias ilmoittaa teatraalisesti, että toimittaja pitää erottaa ja lehti julistaa kauttaaltaan skeidaksi. Haloo. Mobin päätoimittajan vastineet ovat onneksi olleet ilotulitusta. Muistan eräänkin: kun toimittajat on jouduttu olosuhteiden pakosta tähän mennessä valitsemaan ihmislajista, niin on aina olemassa riski, että virheitä ja erheitä sattuu. Täyteen virheettömyyteen päästään vain sillä, ettei tehdä mitään.

Siis soveltaen vaikkapa liki kaksijapuolituhatpäiseen M-B Klubiin. Kun klubi ei miellytä kaikkia, siellä on muutamia yrmeitä naamoja ja liikaa mersupappoja eikä juuri se minun fanittamani W-mallisarja tai rakennustyyli saa enempää huomiota, niin parempi lopettaa koko pulju tai vähintään julistaa se nollaksi. Niin, sittenkös näille muutamille on/off-asentoisille herra "mustavalkoisille" vasta harrastuksen taivas aukeaa ja saavat rauhan?

Ei tietenkään. Provosoin ja provosoidun - sehän on perin suomalaiskansallista? :wink:
Viimeksi muokannut Juha K., Ti 22.07.2008 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Itsekin kuulun tähän mersuklubiin ja tapahtumiin on aina ollut tarkoitus mennä, mutta tuli aina työkiireitä eteen niin en viime enkä tänä kesänä päässyt tulemaan. Tiedän kyllä että miitinkeissä yleensä suurin osa on keski-iästä ylöspäin olevia jannuja, mutta en itse ainakaan koe sitä ongelmaksi. Jos ei halua niitten kanssa puhua niin ei sitten puhu käy kattomassa autot ja vaikka piipahtaa kahvilla jossain, autojen takiahan sinne suurimmaksi osaksi tullaankin. Jotain asiantynkää voi tietenkin yrittää saada aikaiseksi, mutta arvaanpa että minut voitettaisin mersutiedoissa aika 6-0 :oops: , kun en ihan hirveästi tähtiä ole vielä ruuvannut. Ikä tuo mukanaan kokemuksen, niin se vain on. Positiivisena puolena näen sen että aina noista miitinkeistä jotain uutta oppii.

Ai niin, nyt muistu mieleen että kerran olen Tikkurilan MB-miitissä käynyt ja kyllä uskaltaisin sanoa että suurin osa sieltä oli ns "nuorisoa" ja aika monta tuning-autoa sielläkin oli osaanottajamäärään nähden. Oma SEC edusti arvokkaasti vanhempaa sukupolvea autoista muutaman W123:sen kanssa :shock: . Tämä miitti nyt tietenkin oli järjestetty sen rennomman foorumin kanssa joten varmaan sen takia siellä vähän nuorempaa sakkia pyörikin. Tiedä sitten. :roll:

Kannustan kuitenkin kaikkia siellä miiteissä käymään kun ne kerran suurella vaivalla on saatu järjestetyksi. Ettei turha työ valuisi hukkaan.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

MB-klubi

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

Hei taas ,

eiköhän ole niin, että nostetaan hattua ja kunnioitetaan kaikkia, jotka uhraavat vapaa-aikansa yhteisien harrastustoimintojen jatkumiseen.

Täytyy muistaa, että toiminta on täysin vapaaehtoista, ja uskoakseni pyyteetöntä.

Itse en ole kovin aktiivisesti osallistunut kerhoiltoihin, mutta ainakin yhden tapahtuman olen saanut aikaiseksi (jääpuhallus). Työssä sitten pystynkin auttamaan alan harrastajia ememmän.

Hyvää kesän jatkoa ja jaksamista kaikille toiminnassa oleville!
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: MB-klubi

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

jokilre1 kirjoitti:...eiköhän ole niin, että nostetaan hattua ja kunnioitetaan kaikkia, jotka uhraavat vapaa-aikansa yhteisien harrastustoimintojen jatkumiseen. Täytyy muistaa, että toiminta on täysin vapaaehtoista, ja uskoakseni pyyteetöntä.
Kiitokset tästä kaikkien niiden puolesta, jotka tätä toimintaa ovat ideoimassa ja toteuttamassa. Kehitysideat, toiveet ja rakentavat kritiikit otetaan toki mielellään klubissa vastaan. Uskallan sanoa tämän muunkin hallituksen puolesta. Juuri tällä tavoinhan toimintaa ajetaan eteenpäin. Näistä "mä en leiki teidän kanssanne enkä osallistu toimintaan kun olette kaikki niin vanhoja ja parkkiintuneita" -palautteista ei tietenkään ole kovin suuresti apua. Jos nuoremmat harrastajat eivät osallistu ja rekrytoi muita osallistumaan, niin on aivan turha valittaa, että joku kerhotoiminta on ikämiesten valtaamaa.

Ja edelleen on syytä muistaa, ettei Mersuklubiin kuuluminen ole varmaankaan harrastamisen kannalta mikään välttämättömyys. Vapaassa maassa on liittymisenkin vapaus.

Ilmeisesti meistä ns. "aktiiveista" jokainen toimii mersuklubissa todellakin vain harrastamisen ilosta. Äärimmäisen ryppyotsainen asenne - tuli se sitten suunnasta eli toisesta - tuntuu tietenkin tylsältä. Kyse on kuitenkin vain harrastuksesta ja vapaa-ajan vietosta, ei suomalaisen yhteiskunnan kannalta välttämättömästä toiminnasta. :roll:
Itse en ole kovin aktiivisesti osallistunut kerhoiltoihin, mutta ainakin yhden tapahtuman olen saanut aikaiseksi (jääpuhallus). Työssä sitten pystynkin auttamaan alan harrastajia ememmän.
Tämä tapahtuma olikin hieno osoitus siitä, kuinka jäsenistömme tietotaito voi tulla laajemminkin ajoneuvoharrastustuksemme iloksi ja hyödyksi. Kiitos siis tästä!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vaikka en itse ollutkaan paikalla siellä jääpuhallusesittelyssä, niin tahdon kanssa kiittää jokilre1:stä, mikäli olet ollut asiaa ideoimassa.

Toivottavasti tuollaisia tapahtumia, joissa esitellään uusia työstö/korjaus/puhdistustapoja olisi enemmänkin.

Ja niistä esittelyistä olisi myös yrittäjälle itselleen taloudellisesti jotain hyötyä aina tulevaisuudessa.

Hooh...se olis taas syksy tulossa ja pitäis ruveta käytäntöön siirtämään sitä dieseljärjestelmien koulutustilaisuutta sinne JAKK:n puoleen.

Hetkinen hei...minullahan itselläni ei ole tällähetkellä yhtään dieseljyrää...kaikki härvelit toimii pensselinpesuaineella. Noh, eiköhän tuohon vielä jokin syöttöpumppu ja suuttimet löydetä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klubi-kortti tuli...mutta...

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Läähätin kirjoitti:Kortti tosiaan tuli, mutta siihen oli laitettu väärä nimi, tai pikemminkin, nimeni oli kirjoitettu väärin. Kun täytin netissä jäsen anomukseni, en voi kirjoittaa nimeäni väärin. No, yritin sitten kirjoittautua sisään ID-numerolla ja väärin kirjoitetulla nimellä, se ei onnistunut. Sitten laitoin nimeni oikein kirjoitettuna, mutta sekään ei kelvannut.

Odotin korttia nelisen kuukautta päästäkseni klubin eri foorumeille, ja todentaakseni jäsenyyden. Nyt kiinnostaa tietää millaisia selityksiä saan. Joten vieläkään en osaa sanoa kannattaako jäsenyys, pikkasen arveluttaa, mutta....oodootellaan. :oops:
Asia saatiin kuntoon, kiitos siitä Anssille. :lol:
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Olin "virkani" puolesta lauantaina 26.7. Sipoon vanhassa kyrkkanissa. Parkkipaikalla oman W201:seni viereen oli asettunut W123-kirjainnumerosarjalla (itse asiassa WDB123 etc.) alkavan sosiaaliturvatunnuksen omaava lajitoveri. Allekirjoittanut, yrmeä, M-B-pöpilisti rohkeni kuitenkin tervehtiä harrastajatoveria, ja sai ilokseen kuulla, että mies oli juuri liittynyt klubiin ja saanut opastusta mallisarjan saloihin eräältä aktiivisesti maanantaisin klubitallilla tavattavalta 123-spesialistilta! :wink:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Vastaa Viestiin