Ovet ruosteessa eemelistä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ovet ruosteessa eemelistä...

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Joo, nyt se kuppaantuminen sitten alko munkin autossa. Joka ...keleen ovenkahvan alta pukkaa kuprua. Ja katolla myös :?: Ajatti ihan kaljan hakuun kyllä. Vieläköhän sais puskettua -00 väykyn takuu laittoon? Jumaliste, kyllä ottaa hattuun. Nyt kun muihin korjauksiin upotettu tuhansia ja koppa senkun mätii...
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Se on semmosta... :?
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Maalaus maksaa "yksityisellä" 3.000 euroa. Veholla se maksaa 10.000 euroa, josta tehdas maksaa 70%.

Elämä on.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Chili kirjoitti:Maalaus maksaa "yksityisellä" 3.000 euroa. Veholla se maksaa 10.000 euroa, josta tehdas maksaa 70%.

Elämä on.
:roll: ettätuota mikä maalaus veholla maksaa veholla nuin paljon :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ovet ruosteessa eemelistä...

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jussi77 kirjoitti:Joo, nyt se kuppaantuminen sitten alko munkin autossa. Joka ...keleen ovenkahvan alta pukkaa kuprua. Ja katolla myös :?: Ajatti ihan kaljan hakuun kyllä. Vieläköhän sais puskettua -00 väykyn takuu laittoon? Jumaliste, kyllä ottaa hattuun. Nyt kun muihin korjauksiin upotettu tuhansia ja koppa senkun mätii...
Niin... eiks se 8 vuotta nyt ole tuo 100% tehdaskorvauksen ikäraja? Ei kysymällä mitän häviä, mutta kiirua pukkaa.

OT: kiikutin maanantaina juuri oman -01:n korjattavaksi, kulemma kaikkien ovien tiivisteiden alta, sekä kylkilistojen alta löytyi kipeetä...
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Voihanrontti kirjoitti:
Chili kirjoitti:Maalaus maksaa "yksityisellä" 3.000 euroa. Veholla se maksaa 10.000 euroa, josta tehdas maksaa 70%.

Elämä on.
:roll: ettätuota mikä maalaus veholla maksaa veholla nuin paljon :roll:
Ei mikään? Väyrysen täydellinen uudelleenmaalaus maksaa Veholla 4000-5000 € riippuen ruostevaurioiden laajuudesta. Ja tämä on fakta, just kysyin muutama viikko sitten huvikseen tulevaisuuden varalle :) Eihän tommosta toki oo mitään järkee tehä, jos muutamasta kohdasta vaan on ruostetta pukannut. Korjautat vaan ne ongelmakohdat ja sitten vaikka joskus muutaman vuoden päästä ylimaalaus tms...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ihan haistapas.an hommaa koko takuu käsittelyt. Oma resu kävi syys talvesta "meikattavana" takuuseen. Lopputulos: kuskin ovi ihan eri hopea vaikka muuten maalattiin kylkeä omaankin piikkiin ja oli puhetta että jos saatais samaan väriin ku maalais tuon viimesenkin palasen. Siihen jäi lisäksi ruosteet alanurkkaan. Pari kolme kuukautta niin korjattu takaovi kuplii jo pahemmin kuin ennen korjausta :evil: :evil: :evil: . Lisäksi leikattujen karmien ansiosta tiivisteet on liimattu päin persettä paikalleen. En kummemmin viitsi mainostaa tämän seudun takuu korjareita!

Seuraavaksi auto tehdään AMMATTI MAALAREILLA ja käytetään luotin värejä :!:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 916
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Metallivärit on nykyään vesiohenteisia mutta normaalit värit tehdään vielä kovilla ohenteilla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tunti sitten maalattiin toinen auto metalli sinisellä ja liuotin väreillä :idea:
Joku mersupurkaamo??
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

saa niitä liuottinvärejäkin vielä. jos itse tekee pohjat niin ylimaalaus ruiskutus-uunitus-maalit niin pysytään 600-1000e hintaluokassa. Se värimassan ohenne ei siihen ruostumiseen vaikuta, jotkut sävyt on pikkusen muuttunut vesivärien myötä, mutta nehän on sävytetty uudelleen sitten.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Nyt on väykky haettu Treen Veholta... puoltoista viikkoo kesti. Hyvin on ainakin tiivisteet liimailtu ja uudet listat ikkunan vierustoihin laiteltu. Pikaisella katsomisella yksi maalauksen valumajälki näkyy kuskin oven kahvamontun alareunassa, muuten en havainnut pikakierrossa ihmeempiä. Tarttee katella kun saa kunnolla ITSE pestyä (pesivät kyllä tuolla, mutta niin paljon jäi pesun valumia listojen alta ettei joka paikkaa pysty tarkistamaan). Ja jumalattomaan pölyyn jättivät auton sisältä! Ovien ikkunanvierustat ovat oikein kunnon mönjässä, keksikonsoli yms.vain muutoin tasaisen pölyn peitossa (ollut varmaan ilman ovia hallissa). Nyt vain kaikki sormet ristissä odottaa ja toivoa että paikkaukset pitää...
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

MiHe kirjoitti:Nyt on väykky haettu Treen Veholta... puoltoista viikkoo kesti. Hyvin on ainakin tiivisteet liimailtu ja uudet listat ikkunan vierustoihin laiteltu. Pikaisella katsomisella yksi maalauksen valumajälki näkyy kuskin oven kahvamontun alareunassa, muuten en havainnut pikakierrossa ihmeempiä. Tarttee katella kun saa kunnolla ITSE pestyä (pesivät kyllä tuolla, mutta niin paljon jäi pesun valumia listojen alta ettei joka paikkaa pysty tarkistamaan). Ja jumalattomaan pölyyn jättivät auton sisältä! Ovien ikkunanvierustat ovat oikein kunnon mönjässä, keksikonsoli yms.vain muutoin tasaisen pölyn peitossa (ollut varmaan ilman ovia hallissa). Nyt vain kaikki sormet ristissä odottaa ja toivoa että paikkaukset pitää...
Äkkiä sitten huomenna viet sen takaisin sinne ja käsket tehdä ja maksaa sisäpesun! Ei tuommonen peli vetele meilläkään maalaamolla. Kyllä vehot ja muut maalauttajat aina maksattaneet meillä sisäpesun, jos jätetty likaiseksi. Pututaskut näemmä sitten itse jättävät siivoomatta. Kaikenlaasta :evil:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vajaa kaks vuotta sitten maalaillut ovet näkyy olevan C-mallissa listojen kouruista enemmän ruosteessa, kuin ennen maalausta...Mutta elämä on.
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 08.12.2007 15:00

Re: Ovet ruosteessa eemelistä...

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

jussi77 kirjoitti:Joo, nyt se kuppaantuminen sitten alko munkin autossa. Joka ...keleen ovenkahvan alta pukkaa kuprua. Ja katolla myös :?: Ajatti ihan kaljan hakuun kyllä. Vieläköhän sais puskettua -00 väykyn takuu laittoon? Jumaliste, kyllä ottaa hattuun. Nyt kun muihin korjauksiin upotettu tuhansia ja koppa senkun mätii...
Voihan sitä aina kysyä. Sitä sanotaan tuonikäisessä tehtaan "goodwill" takuuksi. Yleensä ainakin väyrysessä ovien sisäkarmeissa olevat ruosteet kuuluu siihen. Esim. lokareissa ja katossa olevat ruosteet on taas eri asia ja niihin vaikuttaa auton iän lisäksi ajokilometrit. Merkkiliikkeessä niistä tehdään raportti ja lähetetään eteenpäin. Jos on yli 300tkm. ajettu auto niin luultavasti bumerangi tulee. Ps.kokemusta.
Pate
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

No niin, aiheesta kyselin tree:n veholta. Auto on siellä jo kertaalleen tutkittu ja taas kukkii tosiaan. Sanoivat et tuo auto syyniin, kun käyttöön otto on 11/2000. Saa nähdä paljonko joutuu pulittaan vai meneekö "takuuseen". Ajokilometrit tässä yksilössä 247tkm.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Vastaa Viestiin