Timo L. kirjoitti:Tarkentava kysymys 500 E:n alustasta: onko siinäkin ne Sportlinen "kalliimmat-kuin-elämä" -pallonivelet edessä, eli tulee alatukivarren mukana? Vai onko vielä erilaiset? Erosikos 500:n pyöräntuenta muuten Sportlinesta?
Detali.ru antaa tällaisen kuvan 124.036 500E / E500 eturipustuksista. Mutta, epämääräistä on ollut tämän saitin tieto ... läheskään kaikkea ei löydä
tämäkin kuva oli AMG-merkinnän alla...tavallinen E500 eturipustus sivu on tyhjä Kumpi alapallo tuo sitten on - omassa E420 on muistaakseni vaihdettavat alapallot
Timo, kohta saanen syksyisen matka-ajokulutuksen jos vaan saan vaimon hakemaan minut Seutulasta ensi vkl...
Timo L. kirjoitti:Tarkentava kysymys 500 E:n alustasta: onko siinäkin ne Sportlinen "kalliimmat-kuin-elämä" -pallonivelet edessä, eli tulee alatukivarren mukana? Vai onko vielä erilaiset? Erosikos 500:n pyöräntuenta muuten Sportlinesta?
Detali.ru antaa tällaisen kuvan 124.036 500E / E500 eturipustuksista. Mutta, epämääräistä on ollut tämän saitin tieto ... läheskään kaikkea ei löydä
tämäkin kuva oli AMG-merkinnän alla...tavallinen E500 eturipustus sivu on tyhjä Kumpi alapallo tuo sitten on - omassa E420 on muistaakseni vaihdettavat alapallot
Timo, kohta saanen syksyisen matka-ajokulutuksen jos vaan saan vaimon hakemaan minut Seutulasta ensi vkl...
500:ssa on ne kalliimmat, eli koko alatukivarsi kerralla.
Mesedesi kirjoitti:Eiköhän suurin terminen kuormitus kaapeleille tule sitten, kun kuuma auto pysäytetään paikalleen.
Silloinhan ilmavirtakaan ei pysty jäähdyttämään konehuonetta.
Samoja havaintoja olen tehnyt R107:koissa, jotka on kasikoneella.
Juurikin näin. Ei ne ajossa kärsi, mutta pysähdyksen jälkeen huomaa sen kuumuudeen, joka todellakin hohkaa autosta pitkälle. Ja silloin tekee kipeätä johdoille. Ovat viellä koneessa sellaisessa paikassa, että paistuvat oikein huolella koneen lämmöstä.
pt kirjoitti:
500:ssa on ne kalliimmat, eli koko alatukivarsi kerralla.
Kiitos vastauksesta. Tämä olikin arvattavissa. Mitenköhän tuo alusta muuten pl. jarrut verrattuna Sportlineen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä vaan tuntuu tuo E420 vievän soppaa . Kaksi Helsingin reissua ja siinä välissä 100 km kaupunkiajoa - kulutus 13.2 litraa sadalla. Näiköhän tuo matala käyntilämpö nostaa kulutusta . Pitää todellakin vaihtaa termostaatti ja katsoa sitten miten lämmöt käyttäytyy.
OT: kävin Tahoellakin HKI-Vantaan kentällä ja sitten oli kaupunkiajoa loput; ajomäärä 758 km ja tankattu 121 litraa - keskikulutus siis 16 litraa sadalle. Mikä taas on odotettua alhaisempi...
JarkkoN kirjoitti:
Tuossa 500-mallissa oli vakiona lähes kaikki mahdolliset varusteet.
tuota en usko, eikös se 5satkukin ollut ihan "neekeri" siinä missä muutkin mersut, ellet lisävaruste listaa ruksinut ja yleensähän tuon luokan autossa kaikki maan ja taivaan väliltä yleensä oli ruksittukin ?
Ja vielä pitää epk:n kommenttiakin hieman spekuloida-> tosiaan ihan karvalakkimalleja olivat, mitä nyt oli valmiina nahkaratti, sporttipenkit (puolinahka), sähkölasit/sävylasit. Muu oli aikankin alkuaikana extraa ja todellapaljon noita karvalakkeja näykyy myynnissäkin Eli ei nuuka nahkahousu malttanut aina kaikkia ottaa
Tämä aina joskus hieman "sapettaa" kun myynti-ilmossa mainostetaan että KAIKILLA mausteilla ja todellisuudessa hinnat-alkaen malli......ei taida olla kun muutama tapaus jossa todella oli KAIKKI mitä noihin olisi saanut. (mulla olisi koneella 8 sivuinen pdf lista kaikista W124 036 mallien lisävarusteista, mutta en osaa niitä tänne laittaa )
edit. Lisäpitkätkin on muuten kaikissa vakiona ja sumuvalot puskurissa
piippu kirjoitti:Tämä aina joskus hieman "sapettaa" kun myynti-ilmossa mainostetaan että KAIKILLA mausteilla ja todellisuudessa hinnat-alkaen malli......ei taida olla kun muutama tapaus jossa todella oli KAIKKI mitä noihin olisi saanut. (mulla olisi koneella 8 sivuinen pdf lista kaikista W124 036 mallien lisävarusteista, mutta en osaa niitä tänne laittaa )
edit. Lisäpitkätkin on muuten kaikissa vakiona ja sumuvalot puskurissa
Samaa itsekkin monesti manannut, kun sähköikkunat ja kattoluukku on kaikki varusteet..
Jos viitsit, niin laitatko minulle spostiin tuon pdf:n.
pt kirjoitti:500:ssa on ne kalliimmat, eli koko alatukivarsi kerralla.
Samoin on omassa E420:ssäni, jonka pitäisi olla normimalli. Auton papereissa ei ainakaan lue mitään sport lineen viittaavaa, ei myöskään VIN-dekooderin listauksissa.
pt kirjoitti:500:ssa on ne kalliimmat, eli koko alatukivarsi kerralla.
Samoin on omassa E420:ssäni, jonka pitäisi olla normimalli. Auton papereissa ei ainakaan lue mitään sport lineen viittaavaa, ei myöskään VIN-dekooderin listauksissa.
Ja tänään katselin itse että on minullakin tuo kalliimpi tukivarsipallonivelpaketti, eli siis E420... toivottavasti kestävät sitten kauan .
Tuli tänään valmisteltua lootan öljynlauduttimen putken vaihtoa, mokoma kun on pahasti ruosteessa siinä missä se kulkee syylarin alareunassa. Tilasin putken merkkiliikkeestä; 74,50 EUR. Samalla pikkasen putsailin kosmeettisia pintaruosteita sieltä rakenteista; saumoissa oli sellaista alkavaa, ja etupalkissa maalia irti koska joku on varmaan tunkilla siitä nostanut (ihme juttu koska palkki on siellä pohjamuovin alla - noh taisi siinä olla reikä just palkin kohdalla).
EDIT: ei prkl, detali.ru antaa kuvan jossa vaihdettava alapallo 124.034 autossa, osa nro 62 . Mikähän on siis oikea totuus; jackien kanssa juteltiin äsken että se vaihdettava pallo saattaa näyttää äkkivilkaisulla kiinteältä...
katot auton alla mikä sinulla on . Kiinteä pitäisi olla mutta periaatteessa vakio 124 alatukivarsi irroitettavine alapalloineen menee sinne myös joten vaihtoosa (alapallo) 30 eur vs koko varsi 750 eur... no joo, ei ne varmaan ihan samat ole sitten ajossa ja miten lienee laskettu rasitukset jne.
Onkohan automaatin lauduttimen putki kaikissa W124:ssa samanlainen mitä tässä E420 on; se oli meinaan pahasti ruosteessa syylarin alta . Tosin kun vanhaa taivuttelin niin se vaikutti aika kovalta - sen verran kauhian näköinen oli kuitenkin että päätin uusia putken. Uusi maksoi 74,50 ja kupariprikat euron joten sain 15 EUR alennuskupongin käytettyä merkkiliikkeessä kun ylitin 75 EUR ostosrajan .
Tuo letkunpätkän helmiliitin oli ruostunut yhdeksi puuksi joten irroitin sen toisesta päästä jolloinka sain putken irti ja viilapenkkiin. Siinä sai sitten kierrettyä irti sen juntturin kaikkine letkuineen. Olisihan voinut uusia tuon letkunkin mutta se oli aika kallis ja sekin saksan tilaukseen menevä...
Katselin että koska konehuone on aika suljettu sen pohjamuovin avulla altapäin niin sinne sivuille oli tehty tuuletusritilät:
Tässä oli etupalkin tietämillä ja kardaanitunnelissa pikku ruosteita jota on tässä käsitelty ruosteenmuuntoaineella. Maalasin sitten ja päälle paukkupullosta Biltema-kotelosuojaa.
A k i kirjoitti:Minulla oli ne "normaalit" alapallot eli vaihdettavissa olevat. Selvisi hieman halvemmalla, onneksi.
Täh, normaalit vaihdettavat alapallot 500 E:ssä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
karra kirjoitti:Onkohan automaatin lauduttimen putki kaikissa W124:ssa samanlainen mitä tässä E420 on; se oli meinaan pahasti ruosteessa syylarin alta
Myös täällä on samalla tavalla ruosteessa, mutten ole vaihtanut. Sen sijaan vaihtokunnossa oli se mutkalla oleva letku, mikä on ennen tuota ruostetankoa. Aluksi epäilin konevuotoa, koska auton alle tuli pientä öljylammikkoa. Vein Rollelle, joka paikansi vian tohon lauhduttimen letkuun. Nyt siinä on joku hydrauliletku, josta lasku oli 30 euroa. Lisäksi prikat syylärin liitoksista piti vaihtaa, koska ne olivat syöpyneet eli vähän automaattiöljyä tuli niistäkin läpi.
karra kirjoitti:Onkohan automaatin lauduttimen putki kaikissa W124:ssa samanlainen mitä tässä E420 on; se oli meinaan pahasti ruosteessa syylarin alta
Myös täällä on samalla tavalla ruosteessa, mutten ole vaihtanut.
Itse asiassa se putki on aika paksuseinäistä tavaraa. Taivuttelin sitä eikä myötänyt ollenkaan. Mutta, koska pinta on ihan ruvella saattaa olla pistemäisiä ohentumia. Ajattelin vaan että sitä vanhaa putkea voisi ehkä vielä hyödyntää (mutta ei ole niin kallis osa että kannattasi riskiä ottaa vanhaa käyttämällä).
Tuosta pisti silmään, että turbiinin ympäristö näyttää vähän kostealta... Ei kai vuoda?
Tuo on moottoriöljyä. Vissiin takapään stefa tihkuu...lisäksi moottorin etupuolellakin on vähän "kosteaa". Kuitenkaan auto ei tiputa alleen yhtään joten en huolestu. Autoni oli ollut pois liikenteestä 2004-2006 ja otettu ajoon keväällä 2007; saattaa nuo stefat alkaa tihkumaan kun autoa ei käytä. Pitäisi päästä pesemään pohja liuottimella joten voisi seurata noita kohtia...
Eilen kirjoitinkin kulutuksesta M119 vedenkiertotopicciin; eli maantiekulutus saatiin aisoihin kun koneen lämmöt on nyt kohdallaan. Auto on vissiin kunnossa etenkin kun kellotin vartimailin aikaan 15.32 sekuntia (jossain saitissa listattiin 15.40 ajaksi) .
epk kirjoitti:sori ot, mutta karra tuliko paljon öpää ulos laatikosta kun vaihdot tuon putken, jotain erikoisjärjestelyitä ??
Ei mitn . Varmaan kahvikupillisen verran lirahti. Laitoin sitten kolmisen desiä uutta ATF:ää takaisin kun näytti olevan ihan pikkaisen liian alhaalla. Ei mitään erikoista, odottelee viitisen minuuttia kun valuu tyhjäksi.