
190-88 2.0 kaasarikone temppuilee
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:55
- Paikkakunta: jkl
190-88 2.0 kaasarikone temppuilee
Mistähän mahtaa johtua että kun ajelee tasaista vauhtia ja sitten höllää pikkuisen kaasua moottori jarruttaa tosi voimakkaasti,aivankuin bensan saanti loppuis kokonaan,sitten kun painaa taas varovasti kaasua niin repäisee niin pirusti,on nimittäin melko nykivää menoa.Kaasarina 2kurkkuinen pierupurkki.Tyhjäkäyntikin on omasta mielestäni aika korkea 1100rpm.Saako sitä säädettyä mistään.Kaikki letkut on käyty läpi et alipainevuotoja ei ole. 

Onkos siinä lambda-anturia? Se jos on rikki niin pitäis tyhjäkäynnin vähän sahata edes takas.
Omassakin on tuo tyhjäkäynti päälle tonnissa jos kone viileä. Ohjausyksikkö pudottaa lämpötilan noustessa tarpeeksi tyhjäkäynnin alle tonniin. Jonnekin 800 hujakoille suunnilleen.
Näin huuto.netissä muutama viikko sitten pierpurgin korjauskirjan (ilmeisesti se mitä ne käyttää ihan noissa moottoripajoilla). En vaan raaskinut ostaa. Tarpeeseen varmaan tulisi, mutta nyt on oma pelittänyt hyvin...
Omassakin on tuo tyhjäkäynti päälle tonnissa jos kone viileä. Ohjausyksikkö pudottaa lämpötilan noustessa tarpeeksi tyhjäkäynnin alle tonniin. Jonnekin 800 hujakoille suunnilleen.
Näin huuto.netissä muutama viikko sitten pierpurgin korjauskirjan (ilmeisesti se mitä ne käyttää ihan noissa moottoripajoilla). En vaan raaskinut ostaa. Tarpeeseen varmaan tulisi, mutta nyt on oma pelittänyt hyvin...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
kaasuttimen ja imusarjan välinen kumilaippa on usein noissa murtunut. Heiluttele kaasutinta voimakkaasti tyhjäkäynnillä, käynti ei saa muuttua,. mikäli muuttuu, välikumi on rikki ja vuotaa ilmaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:55
- Paikkakunta: jkl
Mites onko auto lähtenyt jo pelittämään?
Ostin tuossa pierpurkin korjaamokäsikirjan ja vähän sitä olen ehtinyt lueskelemaan... Tyhjäkäynnin kierroslukua ei pysty säätämään. Ilmeisesti tyhjäkäynnin seosta pystyy hieman säätämään?!? Tyhjäkäynnin rpm tulee suoraan ohjausyksiköstä.
Ainoa mikä nyt tuli mieleen että lämpötila-anturi olisi särki tai kosketushäiriö, sillä kylmällä koneella auton kierroslukuhan on korkeampi kuin lämpimällä.
On kyllä aika kvanttifysiikkaa tuo pierupurkin toiminta...
Ostin tuossa pierpurkin korjaamokäsikirjan ja vähän sitä olen ehtinyt lueskelemaan... Tyhjäkäynnin kierroslukua ei pysty säätämään. Ilmeisesti tyhjäkäynnin seosta pystyy hieman säätämään?!? Tyhjäkäynnin rpm tulee suoraan ohjausyksiköstä.
Ainoa mikä nyt tuli mieleen että lämpötila-anturi olisi särki tai kosketushäiriö, sillä kylmällä koneella auton kierroslukuhan on korkeampi kuin lämpimällä.
On kyllä aika kvanttifysiikkaa tuo pierupurkin toiminta...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
sundiz kirjoitti:Mites onko auto lähtenyt jo pelittämään?
Ostin tuossa pierpurkin korjaamokäsikirjan ja vähän sitä olen ehtinyt lueskelemaan... Tyhjäkäynnin kierroslukua ei pysty säätämään. Ilmeisesti tyhjäkäynnin seosta pystyy hieman säätämään?!? Tyhjäkäynnin rpm tulee suoraan ohjausyksiköstä.
Ainoa mikä nyt tuli mieleen että lämpötila-anturi olisi särki tai kosketushäiriö, sillä kylmällä koneella auton kierroslukuhan on korkeampi kuin lämpimällä.
On kyllä aika kvanttifysiikkaa tuo pierupurkin toiminta...
Joo on se mielenkiintoinen hökötys ja tuohon on vielä laitettu lisäksi katalysaattorikin.
Huh huh
omastani meni aikoinaan juurikin tuo kaasarin kumilaippa ja myös kaikki alipaineletkut piti uusia kun olivat niin haprastuneet.
edesmennyt
W201
W201
Re: 190-88 2.0 kaasarikone temppuilee
En tiedä auttaako tässä tapauksessa mitään, mutta kun W124:n ylijännitesuojareleestä otti sulakkeen pois, niin tyhjäkäyntikierrokset nousivat. Kyseinen auto on 2.0 bensa KAT-malli, Pierburg 2E-E -kaasarilla. Oletko tutkinut tuota relettä? Sehän vaikuttaa tosin muihinkin laitteisiin, JOS niitä on.soothammer kirjoitti:Tyhjäkäyntikin on omasta mielestäni aika korkea 1100rpm.Saako sitä säädettyä mistään.Kaikki letkut on käyty läpi et alipainevuotoja ei ole.

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07