Kaasarin alla oleva motukka.
Kaasarin alla oleva motukka.
Mikäs mahtaa olla tuossa 190 2.0 kaasarin alla oleva motukka ja siihen tulee johto. Mihin vaikuttaa jos lukitus mutterin avaa ja pyöräyttää jompaan kumpaan suuntaan. Se keltä auton ostin niin meinas että sen pyöräyttäminen vaikuttaa päästöihin?
Mb 190 2.0 B vm-88
Ex:
Gti golf Edition 2.0 8v vm-94
Passat 1.9td vm-95
Kiireettömyys on mahtavaa, ajan myötä sitä oppii arvostaan.
Ex:
Gti golf Edition 2.0 8v vm-94
Passat 1.9td vm-95
Kiireettömyys on mahtavaa, ajan myötä sitä oppii arvostaan.
Ei nyt ihan, kaasutinmoottorissa ei ole moista.tyhjäkäyntimoottori
Se on yhdistetty polttoaineensyötön katkaisin moottorijarrutuksessa ja suutinputken pidike.
Härvelissä oleva solenoidi nostaa neulan suutinputkea moottorijarrutuksessa hieman, jolloin polttoaineensyöttö katkeaa, kunnes syöttökierrosluku saavutetaan. Tällöin suutin palaa normaalitilaaan.
Solenoidia pyörittämällä säädetään myös tyhjäkäynnin seosta. Tällöin suutinputken korkeus muuttuu, jollloin alakierrosrekisterin ja tyhjäkäynninen seos muuttuu. Moottorijarrutustoimintoon säätäminen ei vaikutaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Nythän puhuttiin Mersuissa käytettävistä Strömbergin 175 klooneista... niissä ei erillistä sähköllä ohjattua "tyhjäkäyntimoottoria" ole koskaan ollut. Alipaineella toimivia säätöhässäköitä kylläkin.Eikö? Täytyy sitten opiskella lisää kun olen luulut, että tuossa BMW:n E30:n vm 88 kaasarissa olisi sellainen.
Mikäli taas Bemarissasi on taas Pierburgin 2e2, on se jo melkoinen sekasotku kaasutinta ja ruiskua. Ensiökurkun rikastus toimii erillisellä sähköisellä rikastussläpällä, joka onkin sitten melkoinen keksintö. E2e:ssä muistakseni (en kylläkään hirveästi haluaisi muistella, on niin "mielenkiintoinen" laite) tyhjäkäyntiä ohjataan alipainekelloilla.... toimiessaan tosin 2e2 on erittäin pieniruokainen ja varma keksintö.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
juu anteeksi mutta onko mesessäkin ollu römppää?unski kirjoitti:Nythän puhuttiin Mersuissa käytettävistä Strömbergin 175 klooneista... niissä ei erillistä sähköllä ohjattua "tyhjäkäyntimoottoria" ole koskaan ollut. Alipaineella toimivia säätöhässäköitä kylläkin.Eikö? Täytyy sitten opiskella lisää kun olen luulut, että tuossa BMW:n E30:n vm 88 kaasarissa olisi sellainen.
Mikäli taas Bemarissasi on taas Pierburgin 2e2, on se jo melkoinen sekasotku kaasutinta ja ruiskua. Ensiökurkun rikastus toimii erillisellä sähköisellä rikastussläpällä, joka onkin sitten melkoinen keksintö. E2e:ssä muistakseni (en kylläkään hirveästi haluaisi muistella, on niin "mielenkiintoinen" laite) tyhjäkäyntiä ohjataan alipainekelloilla.... toimiessaan tosin 2e2 on erittäin pieniruokainen ja varma keksintö.
Partanen.net
ainakin w115, w201, w123 kaasutinmallit ja taisipa alkusarjan w124 200:kin saadaa kunnian imeä menovetensä Strömbergin keksinnön läpi...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
tarkoittaakos tou 2e2 samaa kuin mun entisessä romussa ollut pierburgin 2-ee se oli melko surkea esitys kun alkoi vikaantumaan?unski kirjoitti:Nythän puhuttiin Mersuissa käytettävistä Strömbergin 175 klooneista... niissä ei erillistä sähköllä ohjattua "tyhjäkäyntimoottoria" ole koskaan ollut. Alipaineella toimivia säätöhässäköitä kylläkin.Eikö? Täytyy sitten opiskella lisää kun olen luulut, että tuossa BMW:n E30:n vm 88 kaasarissa olisi sellainen.
Mikäli taas Bemarissasi on taas Pierburgin 2e2, on se jo melkoinen sekasotku kaasutinta ja ruiskua. Ensiökurkun rikastus toimii erillisellä sähköisellä rikastussläpällä, joka onkin sitten melkoinen keksintö. E2e:ssä muistakseni (en kylläkään hirveästi haluaisi muistella, on niin "mielenkiintoinen" laite) tyhjäkäyntiä ohjataan alipainekelloilla.... toimiessaan tosin 2e2 on erittäin pieniruokainen ja varma keksintö.
Onneksi pääsi eroon siitä kaasarivirityksestä kun auton möi pois!
edesmennyt
W201
W201
Pitää pyytää anteeksi huolimattomuusvirhettä. Siis tarkoitin Pierburgin sähkökaasuttimella juuri tuota 2-ee:tä enkä 2e2:ta. 2e2 on normaali 2-kurkkuinen vakuumiohjattu kaasutin, kun taas 2-ee on sähköohjattu kaasutin, jota on käytetty mm. w124 200:ssa. Pahoittelen 

"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vaikuttaako kyseisen motukan pyörittäminen bensiinin syöntiin? Kun ostin auton niin tuntui kun se olisi syönyt bensaa vähemmän. Nyt kun pyöräytin sitä niin auto tuntuu syövän enemmän bensaa. Kylmänä tyhjäkäynti noin 1000, lämpimänä 800-900 pintaan. Auto käy hyvin, mutta kylmänä hieman nykii kun taas lämmetessään pelaa kuin unelma.
Mb 190 2.0 B vm-88
Ex:
Gti golf Edition 2.0 8v vm-94
Passat 1.9td vm-95
Kiireettömyys on mahtavaa, ajan myötä sitä oppii arvostaan.
Ex:
Gti golf Edition 2.0 8v vm-94
Passat 1.9td vm-95
Kiireettömyys on mahtavaa, ajan myötä sitä oppii arvostaan.
vaikuttaa ja melko ratkaisevasti tyhjäkäynti- ja osakaasuseokseen ja kulutukseen. Asia on aivan sama kuin moottoripyörien luistikaasuttimien neulan kerkeuden säätö, nyt vain muutetaan suutinputken korkeutta. Oikea säätö voidaan tehdä vain pakokaasuanalysaattorilla.Vaikuttaako kyseisen motukan pyörittäminen bensiinin syöntiin?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.