200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Jotain sain tehtyä, vaikka migreenipäivä olikin.
"Vanha" ahdin lähti Kuopioon "huoltoon", kun eihän mesestä turbot särjy...
Irroitus on jo sen verran tuttu homma, että tunnisssa jo auto purkautuu....
Uuutta on timmailtu paikoilleen.
Näyttää itse ahdin aikas kivuttomasti menevän, kunhan uuden pakosarjan teen siten, että ahdin tulee pari senttiä vakiota lähemmäs lokia.
Mahtuu vivutkin liikkumaan sitten ilman "tilan tekoa".
Pakosarjaa sain tehtyä melkein kolmen pytyn verran, ei huono päivä, kun kerkesin vielä koirallekin metsässä pari tuntia huutamaan.
Kun pakopesiä vertaa sitten 320cdi,n ahtimen kanssa, niin huomaakin, ettei tuo ero nyt kuitenkaan niin kamalan suuri ole.

Ahdin tosiaan hyvinkin mahtuu, kunhan vähän lähemmäs moottoria siirtää.
Siipiä ohjaavalle sähkömoottorille vaan jää melko ahdas tila.
Täytyy koettaa sille jotain keksiä.

Jotain sain tehtyä, vaikka migreenipäivä olikin.
"Vanha" ahdin lähti Kuopioon "huoltoon", kun eihän mesestä turbot särjy...
Irroitus on jo sen verran tuttu homma, että tunnisssa jo auto purkautuu....
Uuutta on timmailtu paikoilleen.
Näyttää itse ahdin aikas kivuttomasti menevän, kunhan uuden pakosarjan teen siten, että ahdin tulee pari senttiä vakiota lähemmäs lokia.
Mahtuu vivutkin liikkumaan sitten ilman "tilan tekoa".
Pakosarjaa sain tehtyä melkein kolmen pytyn verran, ei huono päivä, kun kerkesin vielä koirallekin metsässä pari tuntia huutamaan.

Kun pakopesiä vertaa sitten 320cdi,n ahtimen kanssa, niin huomaakin, ettei tuo ero nyt kuitenkaan niin kamalan suuri ole.

Ahdin tosiaan hyvinkin mahtuu, kunhan vähän lähemmäs moottoria siirtää.
Siipiä ohjaavalle sähkömoottorille vaan jää melko ahdas tila.
Täytyy koettaa sille jotain keksiä.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jaahas, se alkaa tuikunkin auto näyttämään "tuunatulta" kun tulee noita sinisiä putkiatuikku kirjoitti:[ http://i36.tinypic.com/2hod4e1.jpg ]

Lisää tietoa: www.skg.fi
Omastani vetäisin siniset mutkat mattamustalla sprayllä asiallisemman värisiksi
Saa sitten nähdä kauankao kestää. Kaverin autossa laitettiin sähköerkkaa niiden päälle ja sekin toimi aika kätevästi. Tosin lätkäerkka saattaisi kestää tuossa paremmin ja kerätä itseensä vielä naamiointipölyä paremmin.

diipa daapa...
Ehkä vulkanoituva eristysnauha, silikonin päällä ei varmasti pysy yhtään mikään, ainakaan maali
Saa niitä muuten mustiakin kulmia, ja vielä halvemmalla

Saa niitä muuten mustiakin kulmia, ja vielä halvemmalla

Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Tulipahan hätäpäissään ostettua.
Pakosarja on nyt siistimistä ja laippojen kiinnitystä ja suoristusta lukuunottamatta valmis.
En laita kuvaa, kun nyt ei tule mitenkään nuoltu malli.
Sanoisin, että tarkoituksenmukainen ja lyhyt tuli.
Ahdin itsessään mahtuu nyt hyvin olemaan.
Sähkömoottorin kanssa voi olla vielä vaikeuksia.
Jospa tuo mahtuisi, muuten pitää vielä palauttaa ahdin pajalle odottamaan toisenlaista kompurakoteloa, jossa ahtoputki lähtee valmiiksi etuviistoon.
Ei liikoja tiloja tosiaan jää, jospa tuo ei sulata kovin paljoa muuta ympäriltään.
Tulipahan hätäpäissään ostettua.
Pakosarja on nyt siistimistä ja laippojen kiinnitystä ja suoristusta lukuunottamatta valmis.
En laita kuvaa, kun nyt ei tule mitenkään nuoltu malli.
Sanoisin, että tarkoituksenmukainen ja lyhyt tuli.
Ahdin itsessään mahtuu nyt hyvin olemaan.
Sähkömoottorin kanssa voi olla vielä vaikeuksia.
Jospa tuo mahtuisi, muuten pitää vielä palauttaa ahdin pajalle odottamaan toisenlaista kompurakoteloa, jossa ahtoputki lähtee valmiiksi etuviistoon.
Ei liikoja tiloja tosiaan jää, jospa tuo ei sulata kovin paljoa muuta ympäriltään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Harva pystyy laittamaan hitsauksistaan kuvaa, joten laita vain, kyllä me kestetään...
Ehkä jopa opitaan jotain, tiedä koska alkaa innostumaan pakosarjan hitsuusta kun on neitsyt sen suhteen
Ehkä jopa opitaan jotain, tiedä koska alkaa innostumaan pakosarjan hitsuusta kun on neitsyt sen suhteen

Lisää tietoa: www.skg.fi
Oliko tosta tapin poistosta oikeasti hyötyä? Vihdoin ja viimein sain turbon Suomeen ja pitäs ens viikolla ruveta asentamaan (piti viikonloppuna ,mut en muistanu käydä hakee uusia tiivisteitä:( ) niin on tullut kerättyä noita tehtäviä muutoksia tästä topicista.tuikku kirjoitti:.
[ http://i17.tinypic.com/6xj6t5w.jpg ]
Kokeiltukkin jo on.
Kiihtyvyydet pikkuisen parani, suunnilleen 0,5sek.
Mitattuna aina tarkalla kännykällä, niin että totuudestakin voi olla montaa mieltä.
60-120 nyt ~5,5sek, tai ainaskin lähellä tuota.
100-160 ~8sek.
Jotain vaikutusta siis on varmasti ollut.
Vieläpä "toivottuun" suuntaan, perstuntumalla ei huomaa kyllä mitään.
Savusta ei voi sanoa mitään, nyt on niin pimeää, mutta ei sitä oikein saa vieläkään olla, ahtoja ja ilmamäärää on niin paljon kuiteskin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami kirjoitti:Oliko tosta tapin poistosta oikeasti hyötyä? ...
No eihän siitä sellaista tehollista hyötyä ollut, kun kuvittelin.
Tehohan ei ole noussut piiiitkään aikaan.
Eikä noussut tälläkään patentilla.
AMG,n suuttimissa se kuitenkin ruiskutukseen vaikuttaa.
Samalla ahtimen tangon säädöllä ahtopaine alkaa piikittämään.
Ajotietokoneen näytön perusteella kulutus laskee, eli entisellä kaasupolkimen asennolla menee polttoainetta enemmän läpi.
Todellinen kulutushan ei tietenkää muutu.
Vakioissa suuttimissa en ole kokeillut, mutta niissä taitaa olla rajoittavana tekijänä suutinkoko, AMG,ssä ei taida vielä rajoittaa mikään, ehken siinä syy, miksi vaikutusta on.
Tämän tarkemmin en osaa vastata.
AMG-Power plussista tulee tavaraa yli 30% vielä yli AMG,n suuttimien ja tappeihin ei ole koskettu, eikä tarvi.
320cdi,n ahtimen kanssa "riittää" hyvin perus AMG,t, tai niitä vastaavat.
Niillä pääset matalammallakin paineella 55hv/syl vauhtiin, mihin ahdinkin sitten viisipyttyisessä käytännössä loppuu.
Tappien poistoa voi sitten kokeilla, mikäli vääntöä haluttaa lisää, max teho ei kasva, koska ahdin (=ilmamäärä) ei siihen riitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No niin.
Ei nyt varsinaisesti mikään niin helppo synnytys ollut...
Uskomaton määrä joutavaa nypläämistä.
Tuo siipien säätö piti rakennella moneen kertaan.
Vielä loppusiistimiset ja naplailut.
Tukien tekoa, tiivisteet...
En nyt varsinaisesti kenellekkään tervepäiselle osaa suositella.
Ja tässä on vasta alkuvoimistelu.
Toimivuudesta ei vielä mitään takeita.

No niin.
Ei nyt varsinaisesti mikään niin helppo synnytys ollut...
Uskomaton määrä joutavaa nypläämistä.
Tuo siipien säätö piti rakennella moneen kertaan.
Vielä loppusiistimiset ja naplailut.
Tukien tekoa, tiivisteet...
En nyt varsinaisesti kenellekkään tervepäiselle osaa suositella.
Ja tässä on vasta alkuvoimistelu.
Toimivuudesta ei vielä mitään takeita.


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Mikä oikia hitsarituikku kirjoitti:.
Oikea tuuninkisarja.
Oikeilla hitsareilla, niinkuin konjamiineilla, on tietty nyt paha olla.
[ http://i38.tinypic.com/mrwokw.jpg ]


Jatkappa samaa rataa vain, tätä on mukava seurailla.
Alakaa jostain syystä mieli tehä uuempaa kalustua.


.
No niipäs kävi, että illalla tuli savut otettua.
Noki näytti pysyvän putkien sisällä.
Ahdin herää ja toimii paikallaan kaasuttelun perusteella hyvin.
Heräämisen suhteen ei tosiaankaan mitään ongelmia.
Ajettu ei.
Nythän sen sitten voikin huomenna sitten taas purkaa.
Sähkömoottorin vivun liikerata on liian laaja.
Yltää painamaan siivet ihan kiinni.
Täytyy korjata systeemiä, niin ei tarvi rajoitinruuvilla pakottaa siipiä auki.
Supsuttelee kummasti, kun kaasua höllää ?
Sakkaakohan pakosiipi, siltä se kuulostaisi.
No niipäs kävi, että illalla tuli savut otettua.
Noki näytti pysyvän putkien sisällä.
Ahdin herää ja toimii paikallaan kaasuttelun perusteella hyvin.
Heräämisen suhteen ei tosiaankaan mitään ongelmia.
Ajettu ei.
Nythän sen sitten voikin huomenna sitten taas purkaa.

Sähkömoottorin vivun liikerata on liian laaja.
Yltää painamaan siivet ihan kiinni.
Täytyy korjata systeemiä, niin ei tarvi rajoitinruuvilla pakottaa siipiä auki.
Supsuttelee kummasti, kun kaasua höllää ?
Sakkaakohan pakosiipi, siltä se kuulostaisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hyvä hyvä!
Täällä jännityksellä odotellaan ensimmäisen koeajon tuloksia.
Kyllähän se pakosiipi ihmeissään on jos tuloluukku vedetään täysin kiinni, alkaa kummasti kelpaamaan 'väärällä' puolella eli pakoputken puolella olevat kaasut.
Sama kuin kaadat täyden virvoitusjuomapullon ylösalaisin, välillä haukkaa ilmaa että pullo tyhjenee (isot pojat kertoi).
Tulikohan vieläkin liian pieni ahdin kun kerran hyvin herää
.
Täällä jännityksellä odotellaan ensimmäisen koeajon tuloksia.
Kyllähän se pakosiipi ihmeissään on jos tuloluukku vedetään täysin kiinni, alkaa kummasti kelpaamaan 'väärällä' puolella eli pakoputken puolella olevat kaasut.
Sama kuin kaadat täyden virvoitusjuomapullon ylösalaisin, välillä haukkaa ilmaa että pullo tyhjenee (isot pojat kertoi).
Tulikohan vieläkin liian pieni ahdin kun kerran hyvin herää

.
No niin...
Viiden päivän nysvääminen, ja alkaa olla loppuraportin aika.
Monen monta kertaa piti muutosta muutoksen perään tehdä.
Ja tämänkin mööpelin irroitus ja kiinnitys tuli kyllä tutuksi.
Pientä optimismia on kuitenkin pinnassa.
Näyttäisi toimivan.
Vetää alhaalta aivan riittävän hyvin.
Ahtopaine nousee rajusti.
Niin rajusti, ettei nyt tällä asetuksella ja ohjelmalla saa ahtoja kuriin, jos ahtopaineen pyyntiä koettaa rajoittaa alle kahden kilon.
Pakopaine on koko ajan = ahtopaine.
Ei yli eikä alle.
Ahdin rupeaa kyllä kunnolla toimimaan, kun ahtopaineen antaa sitten suosiolla nousta tarpeeksi.
Ohivuotoa mapille lisäämällähän se nousee.
Ahtopainemittari loppu pariin kiloon, mutta pakopainemittari näyttää ~3bar painetta lopussa, eli luulisin, että jossin +2,5bar on ahdotkin.
Pitää hommata tyon tyttömallin mittarin tilalle harrastajamalli.
No, pakopainettahan tämä ahdin nyt kyllä kestää.
Ilmaakin näyttäisi menevän, kun ei minkäänlaista savumerkkiä saa aikaiseksi.
Tarkempien mittausten aika on sitten myöhemmin.
Että tämmöistä.
Olisin erittäin tyytyväinen, jos ahtoja saisi suunnilleen kolmen baarin pakopaineilla vielä ~2,5bar, senhän pitäisi periaatteessa jo riittää.
No aika näyttää.
Tuossa kuva vihon viimeisestä siipien ohjauksesta.
Ennen viimeistä muutosta, ahtimen vivun jatkamista.

Ja konehuoneesta.
Lopulta jää täysin vakion näköiseksi.
Ahdasta on.

Laitetaanpas edittiä perään.
Kävin ajamassa hiukan pidemmän lenkin "testiluontoista" ajelua, niin että moottorikin kunnolla lämpesi.
Pakopaine asettui max ~2,5bar,iin.
Pakopaine pysyy koko ahtomittarin näkyvällä osalla alle ahtojen.
Pikkuisen, mutta kuitenkin.
Samalla ilmmaantui "tutut" vikatilatkin liian alhaisesta ahtopaineesta suurella vaihteella sopivasti vedätettäessä.
Niin, että luulisimpa ahtimen säädön olevan nyt mallissaan.
Kyllä tämä nyt hyvältä näyttää, ei voi mittään...
... Vakavia vaurioita odotellessa...
No niin...
Viiden päivän nysvääminen, ja alkaa olla loppuraportin aika.
Monen monta kertaa piti muutosta muutoksen perään tehdä.
Ja tämänkin mööpelin irroitus ja kiinnitys tuli kyllä tutuksi.
Pientä optimismia on kuitenkin pinnassa.
Näyttäisi toimivan.
Vetää alhaalta aivan riittävän hyvin.
Ahtopaine nousee rajusti.
Niin rajusti, ettei nyt tällä asetuksella ja ohjelmalla saa ahtoja kuriin, jos ahtopaineen pyyntiä koettaa rajoittaa alle kahden kilon.
Pakopaine on koko ajan = ahtopaine.
Ei yli eikä alle.
Ahdin rupeaa kyllä kunnolla toimimaan, kun ahtopaineen antaa sitten suosiolla nousta tarpeeksi.
Ohivuotoa mapille lisäämällähän se nousee.
Ahtopainemittari loppu pariin kiloon, mutta pakopainemittari näyttää ~3bar painetta lopussa, eli luulisin, että jossin +2,5bar on ahdotkin.
Pitää hommata tyon tyttömallin mittarin tilalle harrastajamalli.
No, pakopainettahan tämä ahdin nyt kyllä kestää.
Ilmaakin näyttäisi menevän, kun ei minkäänlaista savumerkkiä saa aikaiseksi.
Tarkempien mittausten aika on sitten myöhemmin.
Että tämmöistä.
Olisin erittäin tyytyväinen, jos ahtoja saisi suunnilleen kolmen baarin pakopaineilla vielä ~2,5bar, senhän pitäisi periaatteessa jo riittää.
No aika näyttää.
Tuossa kuva vihon viimeisestä siipien ohjauksesta.
Ennen viimeistä muutosta, ahtimen vivun jatkamista.


Ja konehuoneesta.
Lopulta jää täysin vakion näköiseksi.
Ahdasta on.

Laitetaanpas edittiä perään.
Kävin ajamassa hiukan pidemmän lenkin "testiluontoista" ajelua, niin että moottorikin kunnolla lämpesi.
Pakopaine asettui max ~2,5bar,iin.
Pakopaine pysyy koko ahtomittarin näkyvällä osalla alle ahtojen.
Pikkuisen, mutta kuitenkin.
Samalla ilmmaantui "tutut" vikatilatkin liian alhaisesta ahtopaineesta suurella vaihteella sopivasti vedätettäessä.
Niin, että luulisimpa ahtimen säädön olevan nyt mallissaan.
Kyllä tämä nyt hyvältä näyttää, ei voi mittään...

... Vakavia vaurioita odotellessa...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kuullostaa hyvältä..! =Dtuikku kirjoitti: Samalla ilmmaantui "tutut" vikatilatkin liian alhaisesta ahtopaineesta suurella vaihteella sopivasti vedätettäessä.
Niin, että luulisimpa ahtimen säädön olevan nyt mallissaan.
Kyllä tämä nyt hyvältä näyttää, ei voi mittään...![]()
... Vakavia vaurioita odotellessa...
numeroita odotellessa..
.


Laitanpas pari kuvaa, että Hatemilla olisi paha olla...
Pakosarjan paine vasemmalla, ahdot oikealla.
Ahtimen säätelyt alkaa olla kohdillaan nyt.
Ahtopaineen kuvaaja varmistaa sen, minkä jo takapuoli kertoi aikaisemmin.
Parin tonni jälkeen ahdot pomppaa.
Koska imusarjan läpätkin aukeaa juuri tässä kohden, luulen, että niilläkin on oma osuutensa tässä kohtaa.
Tarkoitus onkin ne tehdä toimettomiksi.
Ja yrittää saada ahtimen ryntäily kuriin ja toiminta hillitymmäksi.
Alavääntökin siinä hiukan kasvaa, kun heräämistä tapahtuu aikaisemmin.
Ohjelmasta sitten loppuja.
Max ahdot saavutetaan juuri oikeassa kohden, ~3000rpm tuntumassa, johon sitten max vääntökin tulee asettumaan.
Näillä ahdoilla (2,5bar) ja ilmamäärillä alkaakin cooleri olla jo kovilla.
Ulkoilman lämpö ~20 astetta
Ilmamäärä alkaa nyt olla melkolailla kaksinkertainen vakioon moottoriin.
Jees, ihan mukavalta tuntuu, pitkääästä aikaa.
Ihmeen hyvin tuntuu taas tuurilla sattuneen paikat kohdilleen.


Laitanpas pari kuvaa, että Hatemilla olisi paha olla...

Pakosarjan paine vasemmalla, ahdot oikealla.
Ahtimen säätelyt alkaa olla kohdillaan nyt.
Ahtopaineen kuvaaja varmistaa sen, minkä jo takapuoli kertoi aikaisemmin.
Parin tonni jälkeen ahdot pomppaa.
Koska imusarjan läpätkin aukeaa juuri tässä kohden, luulen, että niilläkin on oma osuutensa tässä kohtaa.
Tarkoitus onkin ne tehdä toimettomiksi.
Ja yrittää saada ahtimen ryntäily kuriin ja toiminta hillitymmäksi.
Alavääntökin siinä hiukan kasvaa, kun heräämistä tapahtuu aikaisemmin.
Ohjelmasta sitten loppuja.
Max ahdot saavutetaan juuri oikeassa kohden, ~3000rpm tuntumassa, johon sitten max vääntökin tulee asettumaan.
Näillä ahdoilla (2,5bar) ja ilmamäärillä alkaakin cooleri olla jo kovilla.
Ulkoilman lämpö ~20 astetta
Ilmamäärä alkaa nyt olla melkolailla kaksinkertainen vakioon moottoriin.
Jees, ihan mukavalta tuntuu, pitkääästä aikaa.
Ihmeen hyvin tuntuu taas tuurilla sattuneen paikat kohdilleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
.
Olisko jollain nyt vähän hjelppiä...
Näyttää siltä, että starttimoottorin irroitukseen pitää myös ainakin vaihdelaatikon keskikannake irroittaa, vai ?
W211 korimallissa kuulemma ei tarvi, mutta tässä pienemmässä kopassa on kyllä niin ahtaan näköistä, ja on sitä vähän jo kopeloitukkin...
Sitten vähän toisenlaista juttua.
Ahdinta on tänään vaihteeksi käytetty pois.
Enää menee irroitukseen ja vivuston hitsuuseen ja takaisin kiinnitykseen kolme tuntia.
Tietty, mieluumminhan tuota ei irroittelisi ollenkaan, mutta kun ei osaa tehdä kerralla oikeanlaista, niin pitää paikkailla jälkiään.
AMG power plussat on heitetty paikoilleen...
Toimivat nyt aikas kivasti jo ilman uudelleenohjelmointiakin.
Kuumana on vielä "superien roklatusta" pienillä kierroksilla, kun syöttöä on liikaa ilmaan nähden.
Muttei oikeastaan juurikaan volkkaria enempää.
"Normaalilämpöisenä" ja varsinkin kylmänä käyvät siististi.
Voimaa tulee kivasti.
Vauhtipyörä alkaa jo kevyesti pohjailemaan, 3000 ja 3500rpm välissä.
Tuntuu nyt vähän siltä, että saattaisi olla voimaakin tulollaan...
Kahden tonnin jälkeen vetää aika hyvin.
Alussa on syöttöjä ihan liikaa, savuttaa.
Mutta ihan lopussa voisi ehken vieläkin lisätä.
Taitaa läpät saada jäädä kuitenkin, jollei joku tiedä "poppakonstia" startin irroitukseen.
Alavääntö kyllä riittää.
Olisko jollain nyt vähän hjelppiä...
Näyttää siltä, että starttimoottorin irroitukseen pitää myös ainakin vaihdelaatikon keskikannake irroittaa, vai ?
W211 korimallissa kuulemma ei tarvi, mutta tässä pienemmässä kopassa on kyllä niin ahtaan näköistä, ja on sitä vähän jo kopeloitukkin...
Sitten vähän toisenlaista juttua.
Ahdinta on tänään vaihteeksi käytetty pois.
Enää menee irroitukseen ja vivuston hitsuuseen ja takaisin kiinnitykseen kolme tuntia.

Tietty, mieluumminhan tuota ei irroittelisi ollenkaan, mutta kun ei osaa tehdä kerralla oikeanlaista, niin pitää paikkailla jälkiään.
AMG power plussat on heitetty paikoilleen...
Toimivat nyt aikas kivasti jo ilman uudelleenohjelmointiakin.
Kuumana on vielä "superien roklatusta" pienillä kierroksilla, kun syöttöä on liikaa ilmaan nähden.
Muttei oikeastaan juurikaan volkkaria enempää.
"Normaalilämpöisenä" ja varsinkin kylmänä käyvät siististi.
Voimaa tulee kivasti.
Vauhtipyörä alkaa jo kevyesti pohjailemaan, 3000 ja 3500rpm välissä.
Tuntuu nyt vähän siltä, että saattaisi olla voimaakin tulollaan...
Kahden tonnin jälkeen vetää aika hyvin.
Alussa on syöttöjä ihan liikaa, savuttaa.
Mutta ihan lopussa voisi ehken vieläkin lisätä.
Taitaa läpät saada jäädä kuitenkin, jollei joku tiedä "poppakonstia" startin irroitukseen.
Alavääntö kyllä riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No niinhän siinä sitten kävi, että näitä juttuja kun aikansa lueskeli, niin pitihän se omankin auton (C200CDi -05) ohjelma käydä päivittämässä Karalan softalla.
Nyt noin kuukauden jälkeen on kuitenkin alkanut esiintyä pitovaikeuksia, -kytkimessä nimittäin. Siksipä pitikin alkaa kyselemään, että oliko homma niin, että tähän 200 koneen päähän käy suoraan sekä 220, että 270 levy sekä asetelma? Tuollaista ainakin se softapäivittäjä muisteli, kun kyselin häneltä, että tuppaako näissä useinkin tulla vastaavanlaisia murheita vastaan. Ei kuitenkaan viitssi laittaa samanlaista kytkintä tilalle, jos sen kestävyys on kovin rajallinen ja kuukauden käytön jälkeen vakio-ohjelman takaisin laittokin tuntuu kovin ikävälle ratkaisulle.
Nyt noin kuukauden jälkeen on kuitenkin alkanut esiintyä pitovaikeuksia, -kytkimessä nimittäin. Siksipä pitikin alkaa kyselemään, että oliko homma niin, että tähän 200 koneen päähän käy suoraan sekä 220, että 270 levy sekä asetelma? Tuollaista ainakin se softapäivittäjä muisteli, kun kyselin häneltä, että tuppaako näissä useinkin tulla vastaavanlaisia murheita vastaan. Ei kuitenkaan viitssi laittaa samanlaista kytkintä tilalle, jos sen kestävyys on kovin rajallinen ja kuukauden käytön jälkeen vakio-ohjelman takaisin laittokin tuntuu kovin ikävälle ratkaisulle.