250 turbodiesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

250 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Tuli pikkasen piristeltyä tota vaparia, alkoi 90hp vähän tuntuun arkiselta. Kai tällä talvella ajelee...

Muutokset:

-sprinter pakosarja
-ahdin MP 802314
-pakoputki 3"
-cooleri riittävä
-turbon imusarja muutettuna
-pumppu itse ruuvattuna(täysille!?)
-automaatille jäähdytin

kysymys:
-Kuinka paljon kannattaa/voi laittaa ahtoja, nyt 0.8 (vakio pumppu)

Sitte tarvis viä muutoskatsastaa, vertaan turbodieseliin (125hp) eli tuuletetut jarrut eteen ja paksumpi vakaaja eteen. penkkilappukin tarvis viä käydä hakemassa. Näillä pitäis leima irrota.

pari kuvaa:

http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... b124%20td/
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Hienosti näyttää cooleri natsaavan keulalle. Minkä kokoinen / mistä tuo on tilattu?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

cooleri on kennoltaan 600*300*70mm, eikä kyllä sovi ilman radikaaleja muutosia keulalle.
Kyllä muuttu mersun kulku reilusti näillä toimenpiteillä, ahdot on nyt 1.1 bar. Kannattaako vielä nostaa ahtoja, vai onko vakio pumpun rajat saavutettu?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakio pumppu riittää noin 150hv saakka. Sen enempää siitä ei saa vaikka paineita nostelee kuinka.

Soppeli ahtopaine on kun kone ei savuta enää täyskaasulla. Turhaan sitä liikaa ahtaa. Teho tippuu ja kone kärsii.
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

Missäpäin tämä auto vaikuttaa.. vähän tässä itsekkin suunnitellu samanlaista hommaa ku saan tuon tallin pian valmiiksi.
Vois käydä vähän vakoilemassa :)

Sattuu itelläki olemaan tuo 250 vapari.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

DuPu kirjoitti:Hienosti näyttää cooleri natsaavan keulalle.
Mitenkäs tuohon keulalle ajovalot natsaa :?:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

jackie kirjoitti:
DuPu kirjoitti:Hienosti näyttää cooleri natsaavan keulalle.
Mitenkäs tuohon keulalle ajovalot natsaa :?:
Juu kyllä "pikkasen" joutuu työstään valoja/lukkopeltiä, mutta kyllä siinä valot on! on kyllä aika iso homma saada ton kokonen cooleri paikalleen.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ite laitoin tollasen 450x400x76, menee lankun keulaa nätisti.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1368422.jpg
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Nyt on sitten muutoskatsastettu, 114hv/197nm, 1.1 bar, savu 1,5.Katsastus meni oikein hianosti, ei ollu katsurilla mitään huomauttamista, autoa verrattiin 2,3 8v bensa koneeseen. Tosin prosentteja on 40%!!! koneesta meni sen 14 ja sit on joskus vaihdettu katto ja peräosa, tuuletetut jarrut myös laitoin. No eipähän tolla merkitystä oo, ei ole enää mikään ruusu, mutta kukkii kuitenkin!

Mitenkäs toi pumppu, jos sen kääntää täyisille, niin tyhjäkäynti kierrokset on 1500, voiko asialle tehdä näin kotikonstein mitään? nii ja se tasainruuvi on aivan selällään. noin pari kiarrosta olis varaa...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kylläpä se kotisäätöjen raja tulee siinä vastaan kun tyhjäkäyntiä ei saa enää alas.
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Kansipahvi meni sököksi, elikä ykkösen pyttyyn pärähti öljyt, oli meinaan tianoo savussa kun päästelin menee, oli pakko ajaa pari kilsaa tallille...

Elikä kansi on nyt irti, Eikös se ollut se heikoin paikka tuo ykkösen öljykanavan kohta/jakopään alue???
korjaantuskohan nyt se pieni tikitys mikä koneesta on kuulunyt?(öljynpaineet ollut kuumana alta 1,5), pitemmän aikaa on jo kylmänä päästänyt sellaset valkoset/siniset savut käynnistettäessä.
Vastaa Viestiin