W208 tunarointia

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W208 tunarointia

Viesti Kirjoittaja norsu »

Tässä kaverin coupe AMG-paketilla ja vähän enenmälläkin. 320-vapari tekniikka olis tarkoitus vielä talven aikana tuplaturbottaa. Maalauksesta vastaa allekirjoittanut. Oli muuten hopea.

Kuva

Kuva

8-mäntäinen D2-jarrukitti se sieltä pilkistää. Tolpat on myös samaa sarjaa.
Kuva
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Sinänsä siisti auto, mutta onko nuo sivulistat ihan oikeasti maalattu hopeisiksi? Eivät nimittäin sovi tuohon ollenkaan. Jarrut on ok, mutta vanteet voisivat olla laatuauton imagon mukaiset. Ja oletteko todellakin sitä mieltä, että tulpaturbo on järkevin vaihtoehto? Eikö järkevintä (kustannustehokkainta) olisi vaihtaa koko auto clk55amg malliin? Tehoa olisi reilut 100hv enemmän ja rahaa säästyy turbotukseen verrattuna 5000€.
Ex. S202 cdi -99
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tctic kirjoitti:Sinänsä siisti auto, mutta onko nuo sivulistat ihan oikeasti maalattu hopeisiksi? Eivät nimittäin sovi tuohon ollenkaan.
Ne on maalattu kromisiksi, ei hopeiksi. Kamera ei vaan pysty toistamaan niiden kiiltoa. Tosin ovat kaukana oikeasta kromista, koska ovat siis normimaalatut, eivät tyhjiömaalattuja. Listat olivat liian pitkiä Suomen suurinpaan tyhjiökoppiin. Mies itse pitää noista, samoin minä, joten...
Tctic kirjoitti:Jarrut on ok, mutta vanteet voisivat olla laatuauton imagon mukaiset.
Oletko tosissasi tuon laatuauton kanssa? Vaikka tämä nyt mekefoorumi onkin, niin siltikin...:lol:
Tctic kirjoitti:Ja oletteko todellakin sitä mieltä, että tulpaturbo on järkevin vaihtoehto? Eikö järkevintä (kustannustehokkainta) olisi vaihtaa koko auto clk55amg malliin? Tehoa olisi reilut 100hv enemmän ja rahaa säästyy turbotukseen verrattuna 5000€.
Varmaankin noin, mutta tämän auton tarkoitus on miehelle toimia harrasteautona, jota nyppiä vapaa-aikoinaan. Tottapuhuen tuosta turbotuksesta tuskin kovin kallis tulee, ainakin omat projektini on melko sopuhintaisia olleet. Kaveripiiristä löytyy koneistukset, turbot, moottorinohjaukset, säädöt, dyno, kokemusta ym. riittävästi, tosin miehen on toki tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon itse. Tuo sataheppaa enenpi 55amg:ssä jäi minua ihmetyttämään. Eikö 3,2L 24-v koneesta saa kuin 350-400hv...? :roll:
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Listat voivat tosiaan olla ok livenä, kuvissa ne vain näyttävät markettihopeisilta. Laatuautosta kyllä olet oikeassa, mutta saksalaiseen autoon sopivat ainakin minun mielestä saksalaiset vanteet (bbs lemans tai vastaavat).

Tarkoitin lähtötilanteeseen verrattuna. Nyt 231hv (?) ja 55:ssa 347hv. Tuplaturbon tehot ovat sitten jotain ihan muuta jos kone tehdään kokonaan uusiksi. Vai kestääkö alakerta barin ahdot vakiona?
Ex. S202 cdi -99
EeKi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Oha toi yllättävän siisti väykkykupeeks, listat on kyllä aika...erikoiset. No jos omistaja tykkää ei siinä mitään, olis kyllä paljon tyylikäämpi jos olis mustat.
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

No jos täällä nyt mielipiteitä kysytään niin: Musta noi listat on hyvät. Sopii mun silmään. Vanteet taas, no, jos omistaja tykkää...

Jotenkin en itse vaan tykkää tuollaisista "risukasa" vanteista. Harvoja poikkeuksiakin kyllä on. Esim. työpaikan pihalla seisoo nyt avo Aston-Martin DB9, ja siihen ne jotenkin luontuu. Ovat kylläkin mustat, kromisia kehäpultteja lukuunottamatta. (vieressä SL 550, komea pari).

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jeh noista vanteista en väittele, mutta pakkohan niiden on olla miehen mieleen, kun ne itse valkkasi. Noiden hinnalla olisi kait saanut jo mitä vanteita vaan.

Listojen kanssa on varmaankin vähän sama juttu kuin vanteidenkin. Mustia listoja on jo nähty riittävästi, kuten mersuvanteita mersuissa. Olen itse kyllä hieman samaa mieltä, sillä kokomusta auto on vain --- musta, ja mustia autoja on maailma väärällään fiiateista lähtien. Ainakin auton livenä nähneet on kertoneet pitävänsä noista listoista tuollaisena, mutta mitä ne mistään tietää...

Kyllähän tuossa on muitakin omituisuuksia, kuten se ettei mies kelpuuta kirkkaita umpioita noihin orkkis xenoneihin. Sanoo niitä olevan jo jokatoisella. Itse kyllä kelpuuttaisin. Takavaloiksi ei kelvannut kuin orkkikset tummennettuina. Hyvähän se on ettei näitä tuunata samanlaisiksi. Samanlaisia saa jo tehtaalta.

Tuossa vielä kuva listoista heti maalauksen jälkeen. Kuvissa tuo kromiefekti vaan häviää bittiavaruuteen.
Kuva
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Kyllä on hieno peli.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Eihän tuo ollenkaan pahalta näytä,ja vanteet pitäisi nähdä liikkuvassa autossa,niin voisi arvioida paremmin,mutta rumempiakin olen kyllä todellakin nähnyt..
C 30 cdi ////AMG
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nuo listat tuntuvat jakavan mielipiteitä aika paljon. Itse pidän niitä melko onnistuneina mitä nyt autoa olen livenä katsellut. Jos listat olisi vedetty perus mustaksi saattaisi kokonaisuus näyttää melko tylsältä.

Listojen väri on luonnossa kuitenkin huomattavasti parempi kuin kuvissa ja toimii hyvin vanteiden värin kanssa. Vanteethan eivät ole perus cromi pallot vaan tuollaiset hieman dark chrome eli kiilloitetun alumiiin väriset.

Tällähetkellä tuohon pitäisi kyllä olla tullossa cristalli valot ympäri auton...takavalot ehkä tummennettuina. Uskoisin näyttävän melko maukkaalta, kun uudet lyhdyt on paikoillaan
aadolf
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aadolf »

onkohan muuten foorumin tarkoitus (melkein) aina mollata ja arvostella negatiivisesti kanssa Autoilevien rakenteluja :evil: Jokainen tallaa tyylillään, toki mielipiteitä pitää olla :D :D . Tuskin ne teidänkään ns. oikeet vanteet sun muut sydemit on kaikkien mieleen :wink:
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

tosi nätti ja tyylikäs!!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

timi.lin kirjoitti:tosi nätti ja tyylikäs!!

Samaa mieltä. Eikä mulla ainakaan ollut tarkoitus mollata mitenkään vaikka mielipiteeni noista vanteista sanoinkin. Sen sijaan antaisin 10 pistettä tälle norsun kaverille (vai onko asiakas) siitä, että mies selvästikkin TIETÄÄ mitä haluaa. Hatunnosto sille. Ja mitäs me muut siihen.

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Todella nätti klassikko, jossa on jotain omaa. Minua erityisesti ilahduttaa, ettei re-design ole jäänyt junnaamaan tuohon vakio-mersu-pappa -konseksukseen. Itse olisin ollut jopa hieman radikaalimpi vanteissa ja madalluksessa mutta erittäin kiitettävä kokonaisuus. 8)
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, mitäpä tuohon sanomaan, auto on varmasti sen näköinen kuin omistaja sen haluaakin olevan.

Omaan makuunhan nuo vanteet on liian isot ja kapeat, tulee tuollanen kärrynpyörä efekti... listat..no ei oikein näin kuvista osaa sanoa. Mutta väliäkö tuolla, jos omistaja tykkää niin sehän riittää. Ja eihän tuo missään tapauksessa ruma ole, hieno pirssi.

Mites tuo turbotus, meinasitteko oikein leimata muutokset?
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Tarttee sanoo että on tyylikäs clk. Onko auto muuten forssan seudulta kun, täysin samanlainen clk pyörii forssassa.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mas@ kirjoitti:Tarttee sanoo että on tyylikäs clk. Onko auto muuten forssan seudulta kun, täysin samanlainen clk pyörii forssassa.
Tuskin noita montaa on...

Arvostelusta vielä. Kaikki arvostelu on tervetullutta, niin nega- kuin positiivinen. Itse olen jo niin kauan autoja rakentanut, että haaveet täydellisestä autosta on jo vuosia sitten karisseet. Siksipä tyydynkin nykyään autoihin, jotka kelpaavat ensisijaisesti itselle. Kaikille ne eivät kuitenkaan kelpaa, joten turha edes yrittää. Pistin auton kuvat nimenomaan näytille arvosteltavaksi, joten...

Turbotus on tarkoitus tehdä lailliseksi. Toki miehen mieli voi vielä muuttua, mutta alustavasti näin on puhuttu. Dynoqueen-tehoja tuosta ei olla ottamassa, vaan käyttöominaisuuksien ehdoilla mennään. Tästä on tullut hankittua jo jonkinnäköistä kokemusta omissa projekteissa. Täytyy tosta tietenkin vakio AMG:tä nopeampi tulla. :lol:
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Ihan nätti auto ja varmasti erottuu massasta.

Tuohon AMG55 vs 320 turbotettuna asiaan pitää sanoa sen verran että projektina turbotus on varmasti mielenkiintoinen ja omista kokemuksista tiedän myös sen että ahdettu auto on aikalailla eri luonteinen ja ajajalle eri tuntuinen kuin vapari.
Eli jos/kun 320:n ahtamalla pääsee suunnilleen samoihin tehoihin kuin AMG55 niin taatusti se on kuitenkin eri tuntuinen kuin vapari, eikä välttämättä ollenkaan hassumpi! Joten siinä mielessä ahtamisprojekti on hyvinkin perusteltu.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
wipes
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja wipes »

On kyllä todella komia peli... innolla odotan kuulla miten turbotus onnistuu, jos vaikka innostuisi omaakin ahertamaan :lol:
W210 E 320CDI farkku - 00
SL 500 avo -91
AK47
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Makuasioitahan nämä. Mielestäni mersun parhaat värit on hopea ja musta, mutta ei molempia samassa autossa minkäänlaisena yhdistelmänä..... Siis kokomustana ois ollut tyylikkäämpi peilit+ listat mustina siis. Puhdas kiiltävä musta näyttää hyvältä.

Turbottamisesta en valita. Auto tykkää siitä että sitä turbotetaan :)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jameri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jameri »

Komea auto hyvä että joku uskaltaa tehdä ja kokeilla persoonallisia ratkaisuja 8)

Ilmi asu muuttuu pienelle listan "kromauksella" kummasti
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
laineracing
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja laineracing »

clk bongattu eilen hämeenlinnan yössä ajelemassa.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Komia on.

Ja todellakin erottuu joukosta ja vielä ihan hyvään suuntaan.
Jotenkin toi oma "mustanpuhuva caprioletti" näyttää vähän tylsältä tohon verrattuna, vaikka onhan minullakin tietenkin cromi listat autossa ja cromi kehät vanteissa :twisted:
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Onko muuten noi kylkilistat peilit yms maalattu tolla starpaintin uudella starchrome III maalilla vai jollain muulla Toin uuden cromi maalin heijastavuuskun olisi noin 95% luokkaa ja hakee varmasti vertaansa.
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Per2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Per2 »

Mistä muute tuohon vanhempaan clk:on löytäis suomesta etupuskinta? ois sellane hakuses muttei meinaa mistää löytyä
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

per2 olet viikon liian myöhässä. juuri lähti tilaus tulemaan jenkeistä. Samalla olisi sulle tullut AMG:N etu puskuri jos sellasta haluat kun tilasin itselleni AMG:n taka puskurin ja sivu helmat. olis vielä saanut huokeemmalla hinnalla koko pakettina mutta kun en tee mitään itse etu puskurilla niin jätin sen pois. :(
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Olen myös itse hankkimassa AMG:n sivuhelmat. Takapäähän tulee ilmeisesti myös AMG:n peffa, mutta haluan neliulostulon, joten mietin vielä sopivaa palikkaa. Etupäähän ei tule ainakaan vakio AMG-etuhelmaa, koska en pidä siitä lainkaan. Tarkoituksena on hankkia näitä keväällä, kun auto pääsee tallista pois.
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

hmm..eikös nuo vanteet käy auton arvoon, kun käsittääkseni nuo oxyginin vanteet ovat aika hyvän hintaisia?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Olen myös itse hankkimassa AMG:n sivuhelmat. Takapäähän tulee ilmeisesti myös AMG:n peffa, mutta haluan neliulostulon, joten mietin vielä sopivaa palikkaa. Etupäähän ei tule ainakaan vakio AMG-etuhelmaa, koska en pidä siitä lainkaan. Tarkoituksena on hankkia näitä keväällä, kun auto pääsee tallista pois.
Samat suunitelmat täällä Itsekään en pidä nimeksikään AMG:n etu puskimesta joten Ostin yhden CLK:N alkuperäisen puskimen jonka katkaisin keskeltä ja jatkoin 4cm Ilme muuttui totaalisesti ja keula uhkuu mukavasti RACE henkeä. :twisted:

Vieläkun talven aikana ruuvailen ja maalailen kaikki osat paikalleen tulee auto varmasti herättämään keskustelua. :!:
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuulostaa todella hyvältä... :lol:

Itse olen miettinyt uudempaa AMG-tyyppistä ilmettä tuplasumareilla Brabus-tyyliin, mutta en tiedä vielä.
Vastaa Viestiin