Kansi halki???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Kansi halki???

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Purimme tuossa kaverin kanssa G-mersun OM603:sen turbokoneen pois nokalta ja aukaisimme sen ihan tarkastus ja laakerin vaihtomielessä. Kuutossylinterissä oli pieni hiushalkeama venttiilien välissä, nelosessa oli myös mutta se ei ollut koko seetien väliä vaan hiukan toisesta reunasta.
Kuutosen männässä olevan kuopan pohjalla vaikuttaisi myös olevan pieni halkeama. Onko tämä normaalia saati kuinka vaarallista? Mitä pitäisi tehdä?
Hitsata kansi, vaihtaa mäntä?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kyllä se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus tuo kannen halkeaminen noissa moottoreissa.

Hitsaamallakin kestää, mutta saattaa joskus löytyä edullisia vaihtokansejakin. ;)

Korjatahhan se pittää jokatappauksessa.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Täytyykö hitsaamisen jälkeen tehdä seetihommia? Olen kuullut että toiset on kasanneet tuollaiset hiushalkeaman omaavat kannet ihan niine hyvineen mutta kun en viitsisi tehdä turhaa työtä niin ajattelin kysellä täältä viisammilta neuvoa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jos ei aikasemmin ole oireillu kansiviasta (nesteen häviämistä ym) niin voi olla että se kestää ilman vaurioita ihan niinkun ennenkin. voi kestää 1km 100km 1tkm 10tkm 100tkm? taikka sitten hukkaa heti nestettä kun kasaatte sen.
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Entäs se männän montun halkeaminen? onko muille sattunut vastaavaa ja mistä mahtaa johtua? Moottori on kyllä päässyt muutaman kerran ihan helvetin kuumaksi, kerran meni remmi poikki keskellä mutalammikkoa ja kerran kiristäjäpyörän laakeri leikkasi kiinni kesken kauhean suorevityksen.

Mahtaisikohan keneltäkään löytyä sellaista mäntää? Moottorissa olleissa männissä oli osassa kirjain B ja osassa X, mitähän ne meinaa? Jotain välyksiä kenties.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Ruostekasa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55

Viesti Kirjoittaja Ruostekasa »

............................
Vastaa Viestiin