Purimme tuossa kaverin kanssa G-mersun OM603:sen turbokoneen pois nokalta ja aukaisimme sen ihan tarkastus ja laakerin vaihtomielessä. Kuutossylinterissä oli pieni hiushalkeama venttiilien välissä, nelosessa oli myös mutta se ei ollut koko seetien väliä vaan hiukan toisesta reunasta.
Kuutosen männässä olevan kuopan pohjalla vaikuttaisi myös olevan pieni halkeama. Onko tämä normaalia saati kuinka vaarallista? Mitä pitäisi tehdä?
Hitsata kansi, vaihtaa mäntä?
Kansi halki???
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Kansi halki???
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Kyllä se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus tuo kannen halkeaminen noissa moottoreissa.
Hitsaamallakin kestää, mutta saattaa joskus löytyä edullisia vaihtokansejakin.
Korjatahhan se pittää jokatappauksessa.
-Risto
Hitsaamallakin kestää, mutta saattaa joskus löytyä edullisia vaihtokansejakin.

Korjatahhan se pittää jokatappauksessa.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Täytyykö hitsaamisen jälkeen tehdä seetihommia? Olen kuullut että toiset on kasanneet tuollaiset hiushalkeaman omaavat kannet ihan niine hyvineen mutta kun en viitsisi tehdä turhaa työtä niin ajattelin kysellä täältä viisammilta neuvoa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Entäs se männän montun halkeaminen? onko muille sattunut vastaavaa ja mistä mahtaa johtua? Moottori on kyllä päässyt muutaman kerran ihan helvetin kuumaksi, kerran meni remmi poikki keskellä mutalammikkoa ja kerran kiristäjäpyörän laakeri leikkasi kiinni kesken kauhean suorevityksen.
Mahtaisikohan keneltäkään löytyä sellaista mäntää? Moottorissa olleissa männissä oli osassa kirjain B ja osassa X, mitähän ne meinaa? Jotain välyksiä kenties.
Mahtaisikohan keneltäkään löytyä sellaista mäntää? Moottorissa olleissa männissä oli osassa kirjain B ja osassa X, mitähän ne meinaa? Jotain välyksiä kenties.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55