Ahtomittarin asennus !!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Ahtomittarin asennus !!

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Asensin tänään ahtomittarin, mites sitä nyt sitten analysoidaan?
En ehtinyt heittämään testilenkkiä, mutta paikoillaan kaasuttelin.
Tyhjäkäynnillä se näytti 0 ja rajoittimelle asti kun kierätti niin ahtomittari kävi 1,4ssä. Vasta reilun 2000rpm:n jälken mittari alkoi reagoimaan.
Pakkasen puolle mittari ei mennyt kertaakaan.
Onko kaikki OK tuon puolelta? entäs kun ajetaan vaikka tasasta sataa, niin missä mittarin pitäisi olla?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Dieselin ei vedä pakkasenpuolelle ,kun se pakkanen tehdään alipainepumpulla muualle kun imusarjaan ,jos autos on cdi niin kai sielä luulis satasessa olevan joku 0.3-0.4,joku cdi omistaja voipi korjata
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

100ahto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ahtopaine riippu myös kuormituksesta,ylämäki,vastatuuli,tasamaa...
esim vuoden 01 W203 200 paine 0.93
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Ahtomittarin asennus !!

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jartuo kirjoitti:Moi
Asensin tänään ahtomittarin, mites sitä nyt sitten analysoidaan?
En ehtinyt heittämään testilenkkiä, mutta paikoillaan kaasuttelin.
Tyhjäkäynnillä se näytti 0 ja rajoittimelle asti kun kierätti niin ahtomittari kävi 1,4ssä. Vasta reilun 2000rpm:n jälken mittari alkoi reagoimaan.
Pakkasen puolle mittari ei mennyt kertaakaan.
Onko kaikki OK tuon puolelta? entäs kun ajetaan vaikka tasasta sataa, niin missä mittarin pitäisi olla?
Mihin väliin törkkäsit kun en ole itselleni saanut vastausta löytyykö ohjkaista letkua jonka vois katkaista..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.

Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jartuo kirjoitti:Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.

Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
Mullakin oli tummalasinen autogauge aluks mutta kun tarkemmin ajattelin niin vaihdoin päivänpäästä normaali valkoiseen. En jaksa vetää valoja ja nollaus herätettä mittarille. Muutenkin sennan mittarin hanskalokeroon, siis sitten kun saisin selville mistä välistä vois syötön ottaa sille.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Itse otin syötön MAP-anturin (kai) putken letkun välistä T-haaralla. Kyseinen anturi sijaitsee koneen etuosassa oikealla, eli imusarjassa. Työläin homma oli saada se letku vietyä sinne hanskalokeroon, mutta menihän tuo, kun aikansa värkkäsi.

Ahtopaineet kävi vakio-ohjelmalla hetkellisesti 1,5 bar ja sitten jäi 1,3 bar kieppeille, vaikka olisi kuinka vedättänyt. Normaalissa tasaisessa ajossa ei paine juuri puolen kilon yli nouse. Nyt kun ohjelmaa on päivitetty, niin ahtoja saattaa olla hiukan lisää vedätettäessä(en ole tullut niin tarkkaan seuranneeksi), mutta ei se mittari yli sen 1,5 barin vieläkään nouse (eikä kyllä tarvitsekaan:)).
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

jep, samoja lukemia täälläkin mittari näyttää.
Toi diesel dumppi olisi kiva lelu, siitähän ei ole mitään muuta hyötyä kuin saisi pikkupojilta rispektii
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

mittari

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.

Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
Mullakin oli tummalasinen autogauge aluks mutta kun tarkemmin ajattelin niin vaihdoin päivänpäästä normaali valkoiseen. En jaksa vetää valoja ja nollaus herätettä mittarille. Muutenkin sennan mittarin hanskalokeroon, siis sitten kun saisin selville mistä välistä vois syötön ottaa sille.
Mittarin 0-4bar ostin vesijohtoliikestä 4mm muoviletkua tarvikeliikestä, ahtoputki irti egr mötikästä sisään vaikka sanomalehteä että saa lastut pois helposti, porallareikä egr mötikkään joka alumiinia imusarjan edessä,siihen sopiva läpivienti nippa mihin letkukiini letkun veto jarutehostimen alipain letkun kanssa saamaa reittiä sulake laatikolle missä etu reunassa vapaita läpivienti kumeja reikä kumiin letku siisään sulake laatikkoon mistää saamasta kolosta johtojen kanssa sisään autoon kuskin puoleela kojetaulun pääsä oleva sulakelaatiko auki letkun pää näkyy laatikon kannen ja ovitolpan välistä ylös kojetaulun kulmaan mittari päähän. homman kului vähemmän aikaa kun tän kirjotamiseen :wink:
Vastaa Viestiin