Ahtomittarin asennus !!
Ahtomittarin asennus !!
Moi
Asensin tänään ahtomittarin, mites sitä nyt sitten analysoidaan?
En ehtinyt heittämään testilenkkiä, mutta paikoillaan kaasuttelin.
Tyhjäkäynnillä se näytti 0 ja rajoittimelle asti kun kierätti niin ahtomittari kävi 1,4ssä. Vasta reilun 2000rpm:n jälken mittari alkoi reagoimaan.
Pakkasen puolle mittari ei mennyt kertaakaan.
Onko kaikki OK tuon puolelta? entäs kun ajetaan vaikka tasasta sataa, niin missä mittarin pitäisi olla?
Asensin tänään ahtomittarin, mites sitä nyt sitten analysoidaan?
En ehtinyt heittämään testilenkkiä, mutta paikoillaan kaasuttelin.
Tyhjäkäynnillä se näytti 0 ja rajoittimelle asti kun kierätti niin ahtomittari kävi 1,4ssä. Vasta reilun 2000rpm:n jälken mittari alkoi reagoimaan.
Pakkasen puolle mittari ei mennyt kertaakaan.
Onko kaikki OK tuon puolelta? entäs kun ajetaan vaikka tasasta sataa, niin missä mittarin pitäisi olla?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Dieselin ei vedä pakkasenpuolelle ,kun se pakkanen tehdään alipainepumpulla muualle kun imusarjaan ,jos autos on cdi niin kai sielä luulis satasessa olevan joku 0.3-0.4,joku cdi omistaja voipi korjata
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: Ahtomittarin asennus !!
Mihin väliin törkkäsit kun en ole itselleni saanut vastausta löytyykö ohjkaista letkua jonka vois katkaista..jartuo kirjoitti:Moi
Asensin tänään ahtomittarin, mites sitä nyt sitten analysoidaan?
En ehtinyt heittämään testilenkkiä, mutta paikoillaan kaasuttelin.
Tyhjäkäynnillä se näytti 0 ja rajoittimelle asti kun kierätti niin ahtomittari kävi 1,4ssä. Vasta reilun 2000rpm:n jälken mittari alkoi reagoimaan.
Pakkasen puolle mittari ei mennyt kertaakaan.
Onko kaikki OK tuon puolelta? entäs kun ajetaan vaikka tasasta sataa, niin missä mittarin pitäisi olla?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.
Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.
Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Mullakin oli tummalasinen autogauge aluks mutta kun tarkemmin ajattelin niin vaihdoin päivänpäästä normaali valkoiseen. En jaksa vetää valoja ja nollaus herätettä mittarille. Muutenkin sennan mittarin hanskalokeroon, siis sitten kun saisin selville mistä välistä vois syötön ottaa sille.jartuo kirjoitti:Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.
Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Itse otin syötön MAP-anturin (kai) putken letkun välistä T-haaralla. Kyseinen anturi sijaitsee koneen etuosassa oikealla, eli imusarjassa. Työläin homma oli saada se letku vietyä sinne hanskalokeroon, mutta menihän tuo, kun aikansa värkkäsi.
Ahtopaineet kävi vakio-ohjelmalla hetkellisesti 1,5 bar ja sitten jäi 1,3 bar kieppeille, vaikka olisi kuinka vedättänyt. Normaalissa tasaisessa ajossa ei paine juuri puolen kilon yli nouse. Nyt kun ohjelmaa on päivitetty, niin ahtoja saattaa olla hiukan lisää vedätettäessä(en ole tullut niin tarkkaan seuranneeksi), mutta ei se mittari yli sen 1,5 barin vieläkään nouse (eikä kyllä tarvitsekaan:)).
Ahtopaineet kävi vakio-ohjelmalla hetkellisesti 1,5 bar ja sitten jäi 1,3 bar kieppeille, vaikka olisi kuinka vedättänyt. Normaalissa tasaisessa ajossa ei paine juuri puolen kilon yli nouse. Nyt kun ohjelmaa on päivitetty, niin ahtoja saattaa olla hiukan lisää vedätettäessä(en ole tullut niin tarkkaan seuranneeksi), mutta ei se mittari yli sen 1,5 barin vieläkään nouse (eikä kyllä tarvitsekaan:)).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
mittari
Mittarin 0-4bar ostin vesijohtoliikestä 4mm muoviletkua tarvikeliikestä, ahtoputki irti egr mötikästä sisään vaikka sanomalehteä että saa lastut pois helposti, porallareikä egr mötikkään joka alumiinia imusarjan edessä,siihen sopiva läpivienti nippa mihin letkukiini letkun veto jarutehostimen alipain letkun kanssa saamaa reittiä sulake laatikolle missä etu reunassa vapaita läpivienti kumeja reikä kumiin letku siisään sulake laatikkoon mistää saamasta kolosta johtojen kanssa sisään autoon kuskin puoleela kojetaulun pääsä oleva sulakelaatiko auki letkun pää näkyy laatikon kannen ja ovitolpan välistä ylös kojetaulun kulmaan mittari päähän. homman kului vähemmän aikaa kun tän kirjotamiseensimppa80 kirjoitti:Mullakin oli tummalasinen autogauge aluks mutta kun tarkemmin ajattelin niin vaihdoin päivänpäästä normaali valkoiseen. En jaksa vetää valoja ja nollaus herätettä mittarille. Muutenkin sennan mittarin hanskalokeroon, siis sitten kun saisin selville mistä välistä vois syötön ottaa sille.jartuo kirjoitti:Moi
Meillä on näköjään hieman erillaiset mallit.
Tuossa toisessa topicissa jossa Tuikku laittoi valokuvan niin lykkäsin sen siihen väliin.
Vähän harmitti mittarin valinta. Otin savulasillisen mallin ledeillä.
Liitin sen mittariston valojenhimmentimeen, hitot se toimi kun laittaa mittaristonvaloja pienemälle niin ahtomittari menee pimeäksi.
