350 SL:n mittarivalot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
lapinpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 30.03.2008 13:36
Paikkakunta: Rovaniemi

350 SL:n mittarivalot

Viesti Kirjoittaja lapinpoika »

Missähän vika?? Vm -72 SL:stä hävisi mittarivalot ja "lämppärilaitteen ympäristön" valot. Sulakkeet on tarkistettu, mutta onko himmentimelle erikseen sulake jossain mittariston takana? Vaidekepin vieressä oleva hätävilkun merkkivalo pelaa.
Antaa hevosten surra,niillä on isompi pää.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

mittarivalojensäädön vastuslanka on luultavimmin poikki. Säädin löytyy mittariston takaa. Säädintä ei voi korjata, niin että se kestäisi kauemmin ja toimisi varmasti, kovinkaan helposti. Joten vaihtoehdoiksi jää, säätimen ohittaminen tai uusiminen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
lapinpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 30.03.2008 13:36
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja lapinpoika »

Eli jos vastuslanka on poikki niin mittarivalot ei toimi ollenkaan.Pitääkö koelauta purkaa että säätimeen pääse käsiksi vai selviääkö ratin alus muovipalan irroituksella.
Antaa hevosten surra,niillä on isompi pää.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Eli jos vastuslanka on poikki niin mittarivalot ei toimi ollenkaan.
Ei toimi. Asiaa voi todentaa pyörittelemällä mittarivalojen säätönupikkaa mittaristossa. Valot saattavat välähdellä silloin tällöin, tai jopa jäädä palamaankin hetkeksi tai pitemmäksi...
Pitääkö koelauta purkaa että säätimeen pääse käsiksi vai selviääkö ratin alus muovipalan irroituksella.
Koelautaa ei tarvitse purkaa, eikä alusmuovin irrotuksella pääse eteenpäin, vaan mittaristo tulee irrottaa vetämällä sitä taaksepäin. Mittaristo tosin saattaa olla tiukastikkin paikoillaan, mutta sitä ei ole kiinnitetty millään, ainoastaan kitka pitää sen paikoillaan. Ratti tulee irrottaa myös mittariston irrottamista varten. kun mittaristo on irti, niin öljynpainemittarinputki tulee kiertää irti mittariston takaa, kuten nopeusmittarin vaijeri ja irrottaa muutama sähköjohto.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
lapinpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 30.03.2008 13:36
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja lapinpoika »

Kiitos tiedoista :D Kyllä kaveri on uskomaton tietopankki!!
Antaa hevosten surra,niillä on isompi pää.
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Unski on! :)

Mulla muuten voisi löytyä ylimääräinen potikka.
Vastaa Viestiin