W124 vettä kynnyskotelossa
W124 vettä kynnyskotelossa
Missä kohtaa kuuluisi olla vedenpoistoreiät alunperin kun eipä alustamassan alta mistään tunnu löytyvän. Kauhee lotina alkoi kuulua kuljettajan puolelta jarruttaessa joten vettä on päässyt aika lailla koteloihin. Pitää varmaan kohta porata reiät sinne koteloihin. Jos löytyis alkuperäiset reiät niin ei vaan tarttis mennä porailemaan uusia reikiä sinne. Tulipellin kohdalta olen avannut ne reiät mitkä tulevat konehuoneesta tuulilasin alareunan kohdalta alas renkaan paikkeille, olivat meinaan ihan täynnä moskaa.
Mulla on vähän sama ajatus kuin Wikella että ei siellä niitä ole, ei ole muuta kuin läpät joista voi kotelosuojaineet ruikkia, noiden läppien tilalle kyllä voi laittaa vedenpoistorei'illä olevat läpät.
-Risto
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Jostain se vesi sinne menee. Korin tulpat ovat kuitenkin paikoillaan joten luulisi ettei ulkokautta esim. sateella niiden läpi pääse vettä, pitäishän sen silloin päästä uloskin kotelosta samaa kautta. Vettä on ilmeisesti niin paljon koteloissa että se on tulvinut jo kuljettajan jalkotilaan. Se paksu matto on aivan litimärkä, varmaan joutuu viikon kuivattamaan sitä.
Kai pitää tehdä reiät ellei selviä mistä vuotaa. Hullua ettei siellä ole mitään, kyllähän koteloihinkin kondensoituu vettä etenkin talvella kun ajetaan kylmässä ja lämpimässä.
Kai pitää tehdä reiät ellei selviä mistä vuotaa. Hullua ettei siellä ole mitään, kyllähän koteloihinkin kondensoituu vettä etenkin talvella kun ajetaan kylmässä ja lämpimässä.
Tämä ei ole leveälistainen malli. Auto on 88' joulukuussa käyttöönotettu, en tiedä onko sitten koriltaan 89' malli. Juurikin tuo tulppa 83 on se minkä olen jo muutamaan otteeseen puhdistanut. Senhän kautta kulkee vedenpoisto konehuoneesta tulipellin vierestä. Ei kai sieltäkään pitäisi olla yhteyttä kynyskoteloon?
lisää
Vettä syntyy ihan vaan kondensoitumallakin ( ei siis tarvitse välttämättä olla mitään vuotoa), lämmön vaihtelu riittää siihen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Litinän syy selvitetty. Kuljettajan oven vedenpoistoreiät olivat tukossa ja vettä tuli oven sisältä varmaan pari litraa. Samalla tuli tarkastettua kaikki muutkin vedenpoistoreiät. Suosittelen muillekkin samaa toimenpidettä näin syksyllä kun on märkää ja rapa roiskuu. Täytyy vielä tarkastaa tuon sisälokarin takana oleva tulppa. 
