W124 vettä kynnyskotelossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Stroker
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 26.09.2007 13:48

W124 vettä kynnyskotelossa

Viesti Kirjoittaja Stroker »

Missä kohtaa kuuluisi olla vedenpoistoreiät alunperin kun eipä alustamassan alta mistään tunnu löytyvän. Kauhee lotina alkoi kuulua kuljettajan puolelta jarruttaessa joten vettä on päässyt aika lailla koteloihin. Pitää varmaan kohta porata reiät sinne koteloihin. Jos löytyis alkuperäiset reiät niin ei vaan tarttis mennä porailemaan uusia reikiä sinne. Tulipellin kohdalta olen avannut ne reiät mitkä tulevat konehuoneesta tuulilasin alareunan kohdalta alas renkaan paikkeille, olivat meinaan ihan täynnä moskaa.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minulla on sellainen tuntuma että siellä ei ole edes vedenpoistoreikiä, kun sinne ei ole tarkoituskaan päästä mistään vettä. Kattoluukun putketkin menevät lokasuojiin (eikä kynnyskoteloon kuten baijerilaisessa :x ).
1991 420 SE
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mulla on vähän sama ajatus kuin Wikella että ei siellä niitä ole, ei ole muuta kuin läpät joista voi kotelosuojaineet ruikkia, noiden läppien tilalle kyllä voi laittaa vedenpoistorei'illä olevat läpät.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

saanen olla eri mieltä.
Omassani on vedenpoistoreiät molemmissa päissä, alapuolella.
Kumitulpat, joissa on letkunpätkä.
autodidakti
Stroker
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 26.09.2007 13:48

Viesti Kirjoittaja Stroker »

Jostain se vesi sinne menee. Korin tulpat ovat kuitenkin paikoillaan joten luulisi ettei ulkokautta esim. sateella niiden läpi pääse vettä, pitäishän sen silloin päästä uloskin kotelosta samaa kautta. Vettä on ilmeisesti niin paljon koteloissa että se on tulvinut jo kuljettajan jalkotilaan. Se paksu matto on aivan litimärkä, varmaan joutuu viikon kuivattamaan sitä.
Kai pitää tehdä reiät ellei selviä mistä vuotaa. Hullua ettei siellä ole mitään, kyllähän koteloihinkin kondensoituu vettä etenkin talvella kun ajetaan kylmässä ja lämpimässä.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

tulppa 83

Onko leveälistainen :?:
Silloin helmamuovissa on tunkinreiän mutka, lähellä
autodidakti
Stroker
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 26.09.2007 13:48

Viesti Kirjoittaja Stroker »

Tämä ei ole leveälistainen malli. Auto on 88' joulukuussa käyttöönotettu, en tiedä onko sitten koriltaan 89' malli. Juurikin tuo tulppa 83 on se minkä olen jo muutamaan otteeseen puhdistanut. Senhän kautta kulkee vedenpoisto konehuoneesta tulipellin vierestä. Ei kai sieltäkään pitäisi olla yhteyttä kynyskoteloon?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Vettä syntyy ihan vaan kondensoitumallakin ( ei siis tarvitse välttämättä olla mitään vuotoa), lämmön vaihtelu riittää siihen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Ota sisälokari irti ja puhdista paskat sen takaa. Siellä on tulppa joka on luutavasti rikki/irti, se johtaa kynnyskoteloon/helmaan.

"Paras" jonka olen nähnyt niin oli hiekkaa n. 15cm kasa ja on tiukassa.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Stroker
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 26.09.2007 13:48

Viesti Kirjoittaja Stroker »

Litinän syy selvitetty. Kuljettajan oven vedenpoistoreiät olivat tukossa ja vettä tuli oven sisältä varmaan pari litraa. Samalla tuli tarkastettua kaikki muutkin vedenpoistoreiät. Suosittelen muillekkin samaa toimenpidettä näin syksyllä kun on märkää ja rapa roiskuu. Täytyy vielä tarkastaa tuon sisälokarin takana oleva tulppa. :D
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Hyvä että selvis vika. Sisäloksuja kyllä kannattaisi käyttää irti useamminkin ja putsata hyvin jokapaikka sieltä.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Vastaa Viestiin