kuningas väyrysen kone
kuningas väyrysen kone
Mikäköhän väykky 300turbo diesel-97koneelle tuli
moottoritiellä 120 vauhtia ,konealkaa naputtamaan ja voimasauhut
putsesta ulos.Ehdotuksia.
Avataan kun keretään. On se ihme että kahden mersun taloudessa
kummatkin hajalla(sprintteri jo vikatilassa) Tämä haiskahtaa
isommalta rempalta ,ellei uuden koneen hankkimiselta
jamppa
moottoritiellä 120 vauhtia ,konealkaa naputtamaan ja voimasauhut
putsesta ulos.Ehdotuksia.
Avataan kun keretään. On se ihme että kahden mersun taloudessa
kummatkin hajalla(sprintteri jo vikatilassa) Tämä haiskahtaa
isommalta rempalta ,ellei uuden koneen hankkimiselta
jamppa
Re: kuningas väyrysen kone
Männän päälle menee öljyä, syitä on monia. Kansi halkesi, huohotin tukkeutunut, turboahdin petti. Halvimman remontin mukaan katselisin vikaa.jamppa kirjoitti:Mikäköhän väykky 300turbo diesel-97koneelle tuli
moottoritiellä 120 vauhtia ,konealkaa naputtamaan ja voimasauhut
putsesta ulos.Ehdotuksia.
Avataan kun keretään. On se ihme että kahden mersun taloudessa
kummatkin hajalla(sprintteri jo vikatilassa) Tämä haiskahtaa
isommalta rempalta ,ellei uuden koneen hankkimiselta
jamppa
Ps. Olisikohan ollut liikaa öljyä moottorissa ? Kerran on minullekin käynyt niin, että moottoriöljyä oli hivenen liikaa ja moottoritiellä 120 nopeudessa samat tapahtumat, hirveä naputus ja sauhua maisema täynnä. Onneksi ei sillä kertaa tapahtunut sen kummenpaa.
kone ongelma
terveisiä konepellin alta
turbo tuntuu ehjältä,suutinputkien löysäys ei paranna kolkotuta.
pakoputkesta tulee nafta raakana
venttiilikoneisto ja nokat näyttää ehjiltä
Mikä on suutinten avainkoko?
Mitä niksejä kannen poisotossa, näyttää erillaiselta kun opelin 1,9
kone 20 vuotta sitten
viluttaa ja vi-----taa
jamppa
turbo tuntuu ehjältä,suutinputkien löysäys ei paranna kolkotuta.
pakoputkesta tulee nafta raakana
venttiilikoneisto ja nokat näyttää ehjiltä
Mikä on suutinten avainkoko?
Mitä niksejä kannen poisotossa, näyttää erillaiselta kun opelin 1,9
kone 20 vuotta sitten
viluttaa ja vi-----taa
jamppa
Re: kone ongelma
Nyt tuntuu olevan jotakin pahasti vialla, naftaa tulee raakana pakoputksesta !! Nyt olisi viisasta ottaa heti suosiolla sylinterinkansi pois niin näkee mitä siellä palotiloissa on tapahtunut.jamppa kirjoitti:terveisiä konepellin alta
turbo tuntuu ehjältä,suutinputkien löysäys ei paranna kolkotuta.
pakoputkesta tulee nafta raakana
venttiilikoneisto ja nokat näyttää ehjiltä
Mikä on suutinten avainkoko?
Mitä niksejä kannen poisotossa, näyttää erillaiselta kun opelin 1,9
kone 20 vuotta sitten
viluttaa ja vi-----taa
jamppa
Nokka-akselit pois ja kaikki kannenpultit ja onhan siellä monenlaista huomioitavaa, ennenkuin kansi lähtee pois. Jos et ole ennen tehnyt vastaavaa remonttia, olisi parempi ottaa ammattimieheen yhteyttä.
Tuntuu siltä että jokin mäntä ottaa kanteen kiinni tai mäntä rikki männäntapin kohdalta tai jokin kiertokangen laakerointi pettänyt (kiertokangen alapää pettänyt ), älä käytä moottoria yhtään ennekuin vika on selvinnyt. Voi pahimmassa tapauksessa mennä koko moottori paskaksi.
Viimeksi muokannut rumilus, Ti 16.09.2008 21:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
väykky
niin löytyykö sitä avain kokoa suuttimelle, sais kurkattua,että
kannattaako koko kantta edes irroittaa.
Jopa minä erotan naftan ja veden
Painetta ei ole kampikammiossa,kun ei ole heittänyt öljyjä ulos
toivottavasti olis vaan joku venttiili ongelma
Jamppa
kannattaako koko kantta edes irroittaa.
Jopa minä erotan naftan ja veden
Painetta ei ole kampikammiossa,kun ei ole heittänyt öljyjä ulos
toivottavasti olis vaan joku venttiili ongelma
Jamppa
Re: väykky
Suuttimen avainkokoa ei ole, kun se on erikoisavain. Mikään tavallinen hylsy ei siihen käy. Hylsy on juoksuradan muotoinen ja sen suorat sivut 17 mm. Kiintoavaimella tai muullakaan vastaavalla avaimella suutinta ei oikein saa irti, täytyy olla siihen sopiva erkoisavain.jamppa kirjoitti:niin löytyykö sitä avain kokoa suuttimelle, sais kurkattua,että
kannattaako koko kantta edes irroittaa.
Jopa minä erotan naftan ja veden
Painetta ei ole kampikammiossa,kun ei ole heittänyt öljyjä ulos
toivottavasti olis vaan joku venttiili ongelma
Jamppa
Ota nyt kuitenkin ensiksi nokka-akselit pois, niin sitten pääset hydraulisiin venttiilinnostimiin käsiksi ja tutkia olisiko niissä vikaa. Tuntuu vaan epätodennäköiseltä venttiilivika. On tietysti mahdollista että hydraulinen venttiilinostin on mennyt jumiin, mutta se rikkoontuu samantien. Jos näin on, venttiili siinä sylinteriryhmässä ei aukea. Jos venttiili joka ei aukea on pakoventtiili, pakokaasut ei pääse oikeaa reittiä pois palotilasta ja aiheuttaa kertomasi mukaisen nakutusilmiön. Mutta tuo polttoaineen pääsy pakoputkistoon raakana on aivan uskomattomalta tuntuva asia.
Re: väykky
Mitäs jos siellä on vain yksinkertaisesti suutin koko ajan auki
Naftaa menee sylinteriin sitä tahtia kun nokka sitä sinne painaa...eikä syty oikeaan aikaan / kunnolla.

Naftaa menee sylinteriin sitä tahtia kun nokka sitä sinne painaa...eikä syty oikeaan aikaan / kunnolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: väykky
Tästä kuuluu kaamea kolina.veskola kirjoitti:Mitäs jos siellä on vain yksinkertaisesti suutin koko ajan auki![]()
Naftaa menee sylinteriin sitä tahtia kun nokka sitä sinne painaa...eikä syty oikeaan aikaan / kunnolla.

Re: väykky
En ole kuullut että Mersussa käytettävä suutintyyppi menisi epäkuntoon niin että se jäisi aukiasentoon, voihan sekin olla mahdollista. Yleensä tuontyyppinen suutinkärki menee totaalisesti jumiin, eikä avaudu ruiskutuspumpun paineen myötä.veskola kirjoitti:Mitäs jos siellä on vain yksinkertaisesti suutin koko ajan auki![]()
Naftaa menee sylinteriin sitä tahtia kun nokka sitä sinne painaa...eikä syty oikeaan aikaan / kunnolla.
Kyllä se polttoaine palaa siellä palotilassa aika helposti, kun moottori on käyttölämmössä ja paineet kunnossa vaikka suutin kusisi eli suihkutus olisi nestemäistä.
Ps. Kysymyksen asettaja kertoi että on kokeillut suutinputkien löyhdyttämistä, eikä vaikutusta ollut käyntiin. Se poissulkisi suutinvaurion, mutta jos epäilee, niin ei muutakuin suuttimet pois ja penkkiin testattavaksi.
kuningas väykky
se oli sitten etukammio menny pas---si , ja sen suosiollisella avustuksella
myös mäntä menee vaihtoon.
Eli miten tuo esikammio on kiinnitetty,miten otetaan pois
tarvitaan mäntä kiertokangen kanssa ja jos on venttiilejä,
niin sitten niitäkin mukillinen
Tarjoukset yv nä
jamppa
myös mäntä menee vaihtoon.
Eli miten tuo esikammio on kiinnitetty,miten otetaan pois
tarvitaan mäntä kiertokangen kanssa ja jos on venttiilejä,
niin sitten niitäkin mukillinen
Tarjoukset yv nä
jamppa
väykyn kone
Edelleen kaipaisi mäntää kiertokankineen ja niitä 4 venttiili
osat passais varmaan myös monivena 250 turbo dieselista
Terveisin jamppa
osat passais varmaan myös monivena 250 turbo dieselista
Terveisin jamppa