KIIRE!!! W124 300D ei lähde käyntiin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

KIIRE!!! W124 300D ei lähde käyntiin...

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jooh eli puolen päivän aikaan lähin kouluun ihan normisti, no tuntu heti ko käynnisti ettei nyt oikeen käy kunnolla.. No mietin et ehkä se vaa on kylmänä.. Ajelin kouluun, iskin parkkipaikalle ni koko auto heilu ihan vitusti ko oli vaihe päällä, laitto vapaalle ni vähä rauhallisempi..

Sitten tunti sit lähin koulusta, tai ainaki yritin... ei lähe käyntiin... Ravisuttaa ja yrittää mutta ei vaan lähe.. On kokeiltu kaasu pohjassa ja ilman kaasua ja kaasu välillä ja vähä missä vain.. Iskettiin lisää dieseliäki tankkiin mutta ei auta... välillä se ei edes yritä, kaasun kanssa yleensä kuitenki yrittää..

Ois aika hoppu saada auto pois sieltä! HJELP!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suodatin tukossa.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

polttoaine suodatin ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ei vaikuta hienojakosuodatin vikaan. Jos suodatin menee tukkoon, menee se pikku hiljaa. Lopuksi jos suodatin on niin tulossa, ei moottori enää ota kunnolla kierroksia.
Tämä vika viittaa polttoaineen siirtopumppuvikaan ( 2-venttiiliä ) tai sitten imupuolelta saa polttoainepuolelta ilmaa. Letku tai putkivaurio, tarkista liitokset. Polttoainetankkiin on voinut kondensoitua vettäkin, joten diesel 100 tankkiin tai suodattimelle. Jos edellämainitut toimenpiteet ei auta, niin vapauta alipainesammuttimen putki "kellosta ". Jos mahdollisesti virtalukon pohja ( venttiiliyksikkö ) vioittunut. Muita vikoja ei ikiliikkujasta tule heti mieleen.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Huh, no ei kait se auta ko hinata vanhempien luo ja alkaa rassailemaan... Just ko huomenna menee päivä jääkiekon parissa ja tänään piti ottaa ihan lungisti, mutta vitut!

Mut kiitoksia vinkeistä :)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

h3ba kirjoitti:Huh, no ei kait se auta ko hinata vanhempien luo ja alkaa rassailemaan... Just ko huomenna menee päivä jääkiekon parissa ja tänään piti ottaa ihan lungisti, mutta vitut!

Mut kiitoksia vinkeistä :)
Älä nyt pienestä lannistu, autosi on hyvä peli kaikesta huolimatta. Vaatii vaan sekin joskus huoltoa.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Bensaa??
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

rumilus kirjoitti:
h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.

käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Aku P kirjoitti:
h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Bensaa??


GAAAH dieselillä mennään :wink:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

h3ba kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.

käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.
Polttoaineen siirrossa ongelma. Joko imuputki katkennut tankista tai sitten tuo siirtopumpun venttiilit. Eipä sen kummenpaa vikaa. Irrota imuletku ja koita imeä, tuleeko tavara tankista siirtopumpulle. Jos tulee, vaihda siirtopumpun molemmat venttiilit tai koko pumppu. Laita kuitenkin suodatin täyteen polttoainetta, ennenkuin yrität käyntiin, helpottaa hiukan asiaa. Ei välttämättömyys, mutta ei salli painaa kaasua ilmausvaiheessa yhtään.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

kato ettei oo muovista tarvike filtteriä tuloletkussa! ne aiheuttaa eniten ongelmia. siis sellasta pientä kiristimillä letkun väliin laitettavaa.

onko putket pohjassa ehjiä, ettei ruostuneet puhki?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

rumilus kirjoitti:
h3ba kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt :P
Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.

käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.
Polttoaineen siirrossa ongelma. Joko imuputki katkennut tankista tai sitten tuo siirtopumpun venttiilit. Eipä sen kummenpaa vikaa. Irrota imuletku ja koita imeä, tuleeko tavara tankista siirtopumpulle. Jos tulee, vaihda siirtopumpun molemmat venttiilit tai koko pumppu. Laita kuitenkin suodatin täyteen polttoainetta, ennenkuin yrität käyntiin, helpottaa hiukan asiaa. Ei välttämättömyys, mutta ei salli painaa kaasua ilmausvaiheessa yhtään.
jahaa katotaanpa tuo siirtopumppu ekana ko huomenna lähen sitä laitteleen, tämä päivä menny jääkiekon parissa 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

oilhand kirjoitti:kato ettei oo muovista tarvike filtteriä tuloletkussa! ne aiheuttaa eniten ongelmia. siis sellasta pientä kiristimillä letkun väliin laitettavaa.

onko putket pohjassa ehjiä, ettei ruostuneet puhki?
Joo pitää katsoa, auton hansikaslokerosta löytyki ylimääräinen tollanen filtteri :P Putket ovat ehjiä..


Ois ollu helpompi paikallistaa vikakohtaa ko ois ees läikkä maassa muttako ei ole mitään läikkää... No kohta paikallistamaan missä vika oli :)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jeh eli se filtteri sieltä vaihdettiinki, ei tosin ollut tukossa.. polttoainetta tulee sinne asti, eli putket pitäs olla ok tankin ja tämän filtterin välillä.. edelleenki vähän se vika kohta on hukkateillä mutta katsoo jos illempana sais selvyyttä ja huomenna kuitenkin vien sen naapuriin mersu-miehelle korjattavaks 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

h3ba kirjoitti:Jeh eli se filtteri sieltä vaihdettiinki, ei tosin ollut tukossa.. polttoainetta tulee sinne asti, eli putket pitäs olla ok tankin ja tämän filtterin välillä.. edelleenki vähän se vika kohta on hukkateillä mutta katsoo jos illempana sais selvyyttä ja huomenna kuitenkin vien sen naapuriin mersu-miehelle korjattavaks 8)
Siirtopumpun venttiilit menee vaihtoon. Tai osta sähkökäyttöisen polttoainepumpun vaikka Motonetista ( noin 65 €), ja ohitat alkuperäisen siirtopumpun. Puolen tunnin homma ja varmasti toimii. Venttiilien vaihto töineen on puolet kalliinpi.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Luulisimpa että tornion kairastakin löytyy irrallaan moottoreita josta voi tuon siirtopumpun vaihtaa jos siinä sattuu vika olemaan.

Sama pumppu käy 200, 250d ja 300d koneista. Ja 5minuutin homma vaihtaa.

Mutta kokeile eka ottaa pumpulta ylöspäin lähtevä letku irti ja startata. jos löpöä roiskuu pumpulta niin se todennäköisesti toimii.

Eniten epäilen "viaksi" tukkeutunutta tankin sihtiä.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:Luulisimpa että tornion kairastakin löytyy irrallaan moottoreita josta voi tuon siirtopumpun vaihtaa jos siinä sattuu vika olemaan.

Sama pumppu käy 200, 250d ja 300d koneista. Ja 5minuutin homma vaihtaa.

Mutta kokeile eka ottaa pumpulta ylöspäin lähtevä letku irti ja startata. jos löpöä roiskuu pumpulta niin se todennäköisesti toimii.

Eniten epäilen "viaksi" tukkeutunutta tankin sihtiä.
Kaveri ilmoitti tavaran tulevan siirtopumpulle saakka.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Djuuh eli letkuissa oli vaan paskaa, pumpusta letkut irti ja puhtaaksi ja taas mennään 8) Tosin pitäis 2 o-rengasta vaihtaa, kuulemma saattaa paineet karata, eli seuraavaks jos ei auto starttaa ni o-renkaissa vika :P
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
On.. Silläpä vähän epäilinkin.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
On.. Silläpä vähän epäilinkin.
Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.
Analysoin vikaa alkuperäiseltä kysyjältä saamiin tietoihin viitaten, kun " pumpulle saakka tulee polttoaine ". Nyt putkissa oli vain paskaa !
Kyllä on sekin ihme, että putkissa on niin paljon paskaa, etteikö siirtopumppu kunnossaolevana kykenisi imemään polttoainetta siirtopumpulle. Ei ole sellaistakaan vielä minulle tullut eteen, tosin karkeasuodatin kyllä menee epäpuhtauksista ja veden seurauksesta tukkoon.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no jooo... Mitäpä näistä tinkaamaan....
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
On.. Silläpä vähän epäilinkin.
Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.
Analysoin vikaa alkuperäiseltä kysyjältä saamiin tietoihin viitaten, kun " pumpulle saakka tulee polttoaine ". Nyt putkissa oli vain paskaa !
Kyllä on sekin ihme, että putkissa on niin paljon paskaa, etteikö siirtopumppu kunnossaolevana kykenisi imemään polttoainetta siirtopumpulle. Ei ole sellaistakaan vielä minulle tullut eteen, tosin karkeasuodatin kyllä menee epäpuhtauksista ja veden seurauksesta tukkoon.
Myöskin epäilyksenä oli kun se saatiin puhdistettua että se "paska" olisi tukkinut ne venttiilit 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
On.. Silläpä vähän epäilinkin.
Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn.
Ei ole ei, eikä toivottavasti tulekaan. Sillä ajattelin, että täällä on varsin vähän juttua siitä että pumppu menee ihan kaputt, eikä muillakaan tutuilla ole noissa pahemmin vikoja ollut vaikka miljoonaa kilometriä on parhaat jo ajettuna. Pientä naftantihkuttelua ei tässä vielä lasketa viaksi :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon. :?
On.. Silläpä vähän epäilinkin.
Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn.
Ei ole ei, eikä toivottavasti tulekaan. Sillä ajattelin, että täällä on varsin vähän juttua siitä että pumppu menee ihan kaputt, eikä muillakaan tutuilla ole noissa pahemmin vikoja ollut vaikka miljoonaa kilometriä on parhaat jo ajettuna. Pientä naftantihkuttelua ei tässä vielä lasketa viaksi :wink:
Kyllä kestäviä tuntuvat olevan, tapauksessanikin kyseinen venttiilivika tuli 850000 km paikkeilla. Vikaa kun tuli, ilmeni se suuremmilla tehoilla kun veti vaunua, ei vastannut vaan kaasuun. Sitten hain vikaa aivan muualta, suodattimista , putkistoista ja ruiskutuspumpusta, ennekuin tuli mieleenkään siirtopumpun ongelma. Lopuksi tehot hävisi niin että parikymppiä pääsi nytkyttelemään eteenpäin. Moottoria ravisutti tietysti niinkuin olisi ilmavaivaa. Vaihdoin molemmat siirtopumpun venttiilit, niin alkoi taas potkua löytymään.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

rumilus kirjoitti:Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.
rumilus kirjoitti:Kyllä kestäviä tuntuvat olevan, tapauksessanikin kyseinen venttiilivika tuli 850000 km paikkeilla. Vikaa kun tuli, ilmeni se suuremmilla tehoilla kun veti vaunua, ei vastannut vaan kaasuun. Sitten hain vikaa aivan muualta, suodattimista , putkistoista ja ruiskutuspumpusta, ennekuin tuli mieleenkään siirtopumpun ongelma. Lopuksi tehot hävisi niin että parikymppiä pääsi nytkyttelemään eteenpäin. Moottoria ravisutti tietysti niinkuin olisi ilmavaivaa. Vaihdoin molemmat siirtopumpun venttiilit, niin alkoi taas potkua löytymään.
Tämä nyt menee täysin ohi aiheen.....mutta menköön.

Tuota jos autollasi oli ajettu 15-vuotta sitten 850000 km niin paljonko siinä on tätäpäivänä mittarissa?? Minkä vuosimallin autosi muuten oli?

Jos se oli esim. -86 niin aika hyvin jos -93 vuonna siinä oli jo 850tkm mittarissa. Tekee noin 120000 km / vuosi.
Vastaa Viestiin