KIIRE!!! W124 300D ei lähde käyntiin...
KIIRE!!! W124 300D ei lähde käyntiin...
Jooh eli puolen päivän aikaan lähin kouluun ihan normisti, no tuntu heti ko käynnisti ettei nyt oikeen käy kunnolla.. No mietin et ehkä se vaa on kylmänä.. Ajelin kouluun, iskin parkkipaikalle ni koko auto heilu ihan vitusti ko oli vaihe päällä, laitto vapaalle ni vähä rauhallisempi..
Sitten tunti sit lähin koulusta, tai ainaki yritin... ei lähe käyntiin... Ravisuttaa ja yrittää mutta ei vaan lähe.. On kokeiltu kaasu pohjassa ja ilman kaasua ja kaasu välillä ja vähä missä vain.. Iskettiin lisää dieseliäki tankkiin mutta ei auta... välillä se ei edes yritä, kaasun kanssa yleensä kuitenki yrittää..
Ois aika hoppu saada auto pois sieltä! HJELP!
Sitten tunti sit lähin koulusta, tai ainaki yritin... ei lähe käyntiin... Ravisuttaa ja yrittää mutta ei vaan lähe.. On kokeiltu kaasu pohjassa ja ilman kaasua ja kaasu välillä ja vähä missä vain.. Iskettiin lisää dieseliäki tankkiin mutta ei auta... välillä se ei edes yritä, kaasun kanssa yleensä kuitenki yrittää..
Ois aika hoppu saada auto pois sieltä! HJELP!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Ei vaikuta hienojakosuodatin vikaan. Jos suodatin menee tukkoon, menee se pikku hiljaa. Lopuksi jos suodatin on niin tulossa, ei moottori enää ota kunnolla kierroksia.
Tämä vika viittaa polttoaineen siirtopumppuvikaan ( 2-venttiiliä ) tai sitten imupuolelta saa polttoainepuolelta ilmaa. Letku tai putkivaurio, tarkista liitokset. Polttoainetankkiin on voinut kondensoitua vettäkin, joten diesel 100 tankkiin tai suodattimelle. Jos edellämainitut toimenpiteet ei auta, niin vapauta alipainesammuttimen putki "kellosta ". Jos mahdollisesti virtalukon pohja ( venttiiliyksikkö ) vioittunut. Muita vikoja ei ikiliikkujasta tule heti mieleen.
Tämä vika viittaa polttoaineen siirtopumppuvikaan ( 2-venttiiliä ) tai sitten imupuolelta saa polttoainepuolelta ilmaa. Letku tai putkivaurio, tarkista liitokset. Polttoainetankkiin on voinut kondensoitua vettäkin, joten diesel 100 tankkiin tai suodattimelle. Jos edellämainitut toimenpiteet ei auta, niin vapauta alipainesammuttimen putki "kellosta ". Jos mahdollisesti virtalukon pohja ( venttiiliyksikkö ) vioittunut. Muita vikoja ei ikiliikkujasta tule heti mieleen.
Huh, no ei kait se auta ko hinata vanhempien luo ja alkaa rassailemaan... Just ko huomenna menee päivä jääkiekon parissa ja tänään piti ottaa ihan lungisti, mutta vitut!
Mut kiitoksia vinkeistä
Mut kiitoksia vinkeistä

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Älä nyt pienestä lannistu, autosi on hyvä peli kaikesta huolimatta. Vaatii vaan sekin joskus huoltoa.h3ba kirjoitti:Huh, no ei kait se auta ko hinata vanhempien luo ja alkaa rassailemaan... Just ko huomenna menee päivä jääkiekon parissa ja tänään piti ottaa ihan lungisti, mutta vitut!
Mut kiitoksia vinkeistä
jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt 

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.
Bensaa??h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
rumilus kirjoitti:Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.
käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Aku P kirjoitti:Bensaa??h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
GAAAH dieselillä mennään

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Polttoaineen siirrossa ongelma. Joko imuputki katkennut tankista tai sitten tuo siirtopumpun venttiilit. Eipä sen kummenpaa vikaa. Irrota imuletku ja koita imeä, tuleeko tavara tankista siirtopumpulle. Jos tulee, vaihda siirtopumpun molemmat venttiilit tai koko pumppu. Laita kuitenkin suodatin täyteen polttoainetta, ennenkuin yrität käyntiin, helpottaa hiukan asiaa. Ei välttämättömyys, mutta ei salli painaa kaasua ilmausvaiheessa yhtään.h3ba kirjoitti:rumilus kirjoitti:Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.
käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.
kato ettei oo muovista tarvike filtteriä tuloletkussa! ne aiheuttaa eniten ongelmia. siis sellasta pientä kiristimillä letkun väliin laitettavaa.
onko putket pohjassa ehjiä, ettei ruostuneet puhki?
onko putket pohjassa ehjiä, ettei ruostuneet puhki?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
jahaa katotaanpa tuo siirtopumppu ekana ko huomenna lähen sitä laitteleen, tämä päivä menny jääkiekon parissarumilus kirjoitti:Polttoaineen siirrossa ongelma. Joko imuputki katkennut tankista tai sitten tuo siirtopumpun venttiilit. Eipä sen kummenpaa vikaa. Irrota imuletku ja koita imeä, tuleeko tavara tankista siirtopumpulle. Jos tulee, vaihda siirtopumpun molemmat venttiilit tai koko pumppu. Laita kuitenkin suodatin täyteen polttoainetta, ennenkuin yrität käyntiin, helpottaa hiukan asiaa. Ei välttämättömyys, mutta ei salli painaa kaasua ilmausvaiheessa yhtään.h3ba kirjoitti:rumilus kirjoitti:Nythän ilmeisesti on kysymys 300 D autosta, jossa on OM 603 sarjan dieselmoottori ?h3ba kirjoitti:jeh eli nyt kuitenki päätettiin joka tapauksessa vaihtaa se polttoaine suodatin, mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta.. se kuitenkin havaittiin ettei se bensa tule suodattimelle asti.. pumppu seuraavana epäiltyjen listalla, sitä sitten sunnuntaina katsomaan kun ehtii... Missäpäin tämä polttoainepumppu muuten on ? Kokeilin bemari-kikkaa ja katoin peräkontista mutta ei näkynyt
Miten olet todennut, ettei suodattimelle tule polttoainetta, mitä teit asian havaittuasi ? Polttoaineen siirtopumppu sijaitsee ruiskutuspumpun kyljessä. Siellä on kaksi venttiiliä, joista jompi kumpi kun menee epäkuntoon, niin polttoainetta ei siirry suodattimelle ja edelleen ruiskutuspumpulle.
käynnisteltiin aikamme ennenku irrotettiin suodatin, ja oli suoraan sanottuna rutikuiva.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Joo pitää katsoa, auton hansikaslokerosta löytyki ylimääräinen tollanen filtterioilhand kirjoitti:kato ettei oo muovista tarvike filtteriä tuloletkussa! ne aiheuttaa eniten ongelmia. siis sellasta pientä kiristimillä letkun väliin laitettavaa.
onko putket pohjassa ehjiä, ettei ruostuneet puhki?

Ois ollu helpompi paikallistaa vikakohtaa ko ois ees läikkä maassa muttako ei ole mitään läikkää... No kohta paikallistamaan missä vika oli

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Jeh eli se filtteri sieltä vaihdettiinki, ei tosin ollut tukossa.. polttoainetta tulee sinne asti, eli putket pitäs olla ok tankin ja tämän filtterin välillä.. edelleenki vähän se vika kohta on hukkateillä mutta katsoo jos illempana sais selvyyttä ja huomenna kuitenkin vien sen naapuriin mersu-miehelle korjattavaks 

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Siirtopumpun venttiilit menee vaihtoon. Tai osta sähkökäyttöisen polttoainepumpun vaikka Motonetista ( noin 65 €), ja ohitat alkuperäisen siirtopumpun. Puolen tunnin homma ja varmasti toimii. Venttiilien vaihto töineen on puolet kalliinpi.h3ba kirjoitti:Jeh eli se filtteri sieltä vaihdettiinki, ei tosin ollut tukossa.. polttoainetta tulee sinne asti, eli putket pitäs olla ok tankin ja tämän filtterin välillä.. edelleenki vähän se vika kohta on hukkateillä mutta katsoo jos illempana sais selvyyttä ja huomenna kuitenkin vien sen naapuriin mersu-miehelle korjattavaks
Luulisimpa että tornion kairastakin löytyy irrallaan moottoreita josta voi tuon siirtopumpun vaihtaa jos siinä sattuu vika olemaan.
Sama pumppu käy 200, 250d ja 300d koneista. Ja 5minuutin homma vaihtaa.
Mutta kokeile eka ottaa pumpulta ylöspäin lähtevä letku irti ja startata. jos löpöä roiskuu pumpulta niin se todennäköisesti toimii.
Eniten epäilen "viaksi" tukkeutunutta tankin sihtiä.
Sama pumppu käy 200, 250d ja 300d koneista. Ja 5minuutin homma vaihtaa.
Mutta kokeile eka ottaa pumpulta ylöspäin lähtevä letku irti ja startata. jos löpöä roiskuu pumpulta niin se todennäköisesti toimii.
Eniten epäilen "viaksi" tukkeutunutta tankin sihtiä.
Kaveri ilmoitti tavaran tulevan siirtopumpulle saakka.Mika.T kirjoitti:Luulisimpa että tornion kairastakin löytyy irrallaan moottoreita josta voi tuon siirtopumpun vaihtaa jos siinä sattuu vika olemaan.
Sama pumppu käy 200, 250d ja 300d koneista. Ja 5minuutin homma vaihtaa.
Mutta kokeile eka ottaa pumpulta ylöspäin lähtevä letku irti ja startata. jos löpöä roiskuu pumpulta niin se todennäköisesti toimii.
Eniten epäilen "viaksi" tukkeutunutta tankin sihtiä.
Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Djuuh eli letkuissa oli vaan paskaa, pumpusta letkut irti ja puhtaaksi ja taas mennään
Tosin pitäis 2 o-rengasta vaihtaa, kuulemma saattaa paineet karata, eli seuraavaks jos ei auto starttaa ni o-renkaissa vika 


xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
On.. Silläpä vähän epäilinkin.Aku P kirjoitti:Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.Mika.T kirjoitti:On.. Silläpä vähän epäilinkin.Aku P kirjoitti:Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Analysoin vikaa alkuperäiseltä kysyjältä saamiin tietoihin viitaten, kun " pumpulle saakka tulee polttoaine ". Nyt putkissa oli vain paskaa !
Kyllä on sekin ihme, että putkissa on niin paljon paskaa, etteikö siirtopumppu kunnossaolevana kykenisi imemään polttoainetta siirtopumpulle. Ei ole sellaistakaan vielä minulle tullut eteen, tosin karkeasuodatin kyllä menee epäpuhtauksista ja veden seurauksesta tukkoon.
Myöskin epäilyksenä oli kun se saatiin puhdistettua että se "paska" olisi tukkinut ne venttiilitrumilus kirjoitti:Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.Mika.T kirjoitti:On.. Silläpä vähän epäilinkin.Aku P kirjoitti:Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
Analysoin vikaa alkuperäiseltä kysyjältä saamiin tietoihin viitaten, kun " pumpulle saakka tulee polttoaine ". Nyt putkissa oli vain paskaa !
Kyllä on sekin ihme, että putkissa on niin paljon paskaa, etteikö siirtopumppu kunnossaolevana kykenisi imemään polttoainetta siirtopumpulle. Ei ole sellaistakaan vielä minulle tullut eteen, tosin karkeasuodatin kyllä menee epäpuhtauksista ja veden seurauksesta tukkoon.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Ei ole ei, eikä toivottavasti tulekaan. Sillä ajattelin, että täällä on varsin vähän juttua siitä että pumppu menee ihan kaputt, eikä muillakaan tutuilla ole noissa pahemmin vikoja ollut vaikka miljoonaa kilometriä on parhaat jo ajettuna. Pientä naftantihkuttelua ei tässä vielä lasketa viaksirumilus kirjoitti:Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn.Mika.T kirjoitti:On.. Silläpä vähän epäilinkin.Aku P kirjoitti:Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä kestäviä tuntuvat olevan, tapauksessanikin kyseinen venttiilivika tuli 850000 km paikkeilla. Vikaa kun tuli, ilmeni se suuremmilla tehoilla kun veti vaunua, ei vastannut vaan kaasuun. Sitten hain vikaa aivan muualta, suodattimista , putkistoista ja ruiskutuspumpusta, ennekuin tuli mieleenkään siirtopumpun ongelma. Lopuksi tehot hävisi niin että parikymppiä pääsi nytkyttelemään eteenpäin. Moottoria ravisutti tietysti niinkuin olisi ilmavaivaa. Vaihdoin molemmat siirtopumpun venttiilit, niin alkoi taas potkua löytymään.Aku P kirjoitti:Ei ole ei, eikä toivottavasti tulekaan. Sillä ajattelin, että täällä on varsin vähän juttua siitä että pumppu menee ihan kaputt, eikä muillakaan tutuilla ole noissa pahemmin vikoja ollut vaikka miljoonaa kilometriä on parhaat jo ajettuna. Pientä naftantihkuttelua ei tässä vielä lasketa viaksirumilus kirjoitti:Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn.Mika.T kirjoitti:On.. Silläpä vähän epäilinkin.Aku P kirjoitti:Lienee aika harvinaista että 60x-koneissa siirtopumppu hajoaa ajamattomaan kuntoon.rumilus kirjoitti:Niin jos tankilta tulee tavara siirtopumpulle ja hienojakosuodatin on kuivuuttaan tyhjä, ( eli ei silloin voi startatessa polttoaine lentää ) jää vikadiaknoosiksi polttoaineen siirtopumppu.Mika.T kirjoitti:Siirtopumpulle juu. mutta tuleeko läpi...
Siirtopumppu ei pumppaa polttoainetta eteenpäin, jos jompi kumpi kahdesta venttiilistä on viallinen. Tietysti vika voi olla itse polttoainepumpun mekaanisessa rakenteessakin.
rumilus kirjoitti:Herroille ei ole näköjään tapahtunut "vielä " sellaista vikaa OM 60x moottoriin, jossa polttoaineen siirtopumpun venttiilit ovat menettäneet toimintakyvyn. Kyllä oireet olivat aivan samanlaiset kun minulla 15-vuotta sitten meni OM 603 kyseiset venttiilit epäkuntoon ja meinasi tulla kävelymies.
Tämä nyt menee täysin ohi aiheen.....mutta menköön.rumilus kirjoitti:Kyllä kestäviä tuntuvat olevan, tapauksessanikin kyseinen venttiilivika tuli 850000 km paikkeilla. Vikaa kun tuli, ilmeni se suuremmilla tehoilla kun veti vaunua, ei vastannut vaan kaasuun. Sitten hain vikaa aivan muualta, suodattimista , putkistoista ja ruiskutuspumpusta, ennekuin tuli mieleenkään siirtopumpun ongelma. Lopuksi tehot hävisi niin että parikymppiä pääsi nytkyttelemään eteenpäin. Moottoria ravisutti tietysti niinkuin olisi ilmavaivaa. Vaihdoin molemmat siirtopumpun venttiilit, niin alkoi taas potkua löytymään.
Tuota jos autollasi oli ajettu 15-vuotta sitten 850000 km niin paljonko siinä on tätäpäivänä mittarissa?? Minkä vuosimallin autosi muuten oli?
Jos se oli esim. -86 niin aika hyvin jos -93 vuonna siinä oli jo 850tkm mittarissa. Tekee noin 120000 km / vuosi.