KLEEMAN Boost Kit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Harrastukset vie rahaa ja aikaa. Mutta mihinkäs tässä on kiire. Laittelee pikku hiljaa niin pysyy kiinnostus samaan autoon eikä tarvi autoo koko ajan olla vaihtamassa. Nyt menny pikkasen yli 3000€ reilun vuoden aikana. Ei siis kauheesti. Jos kleemann k-box paketin laittaa eli 1200€
Niin eiköhän sillä taas ainakin puol vuotta pärjäile. Ennen kun iskee taas joku uusi idea ja kuume. Kannattaa vähän seurailla hintoja ja miettiä tarkkaan mitä on hankkimassa. Jos tähän mennessä olisin kaikki tuning palikat hankkinu suoraan ja holtittomasti niin rahaa olis varmaan palanu puolet enemmän. Ja jos jotain uutta mielii niin myy vanhoja palikoita pois.
Tuossahan olis jo uusia tuulia eli pakosarjaa kleemann:lta.
Onko kukaan vielä kysyny mitä maksaa? Saako 1000€ Ja uskotaanko tehojen nousuun..

Enemmän tehoa nelisylinterisiin moottoreihin
Myös nelisylinterisiin M271-moottoreihin (uudet 180-, 200- ja 230-mallit) KLEEMANN tarjoaa pakosarjoja, jotka kasvattavat kompressorimoottoriin asennettuna tehoa jopa 25 hevosvoimaa.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Totta.

Harrastukset vie rahaa ja aikaa.
Etenkin autot on oikee raha reikä.

Ei kaise auta kuin ruveta miettimään mistä sitä sitten alottaisi. :?
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

peetzie kirjoitti:Totta.

Harrastukset vie rahaa ja aikaa.
Etenkin autot on oikee raha reikä.

Ei kaise auta kuin ruveta miettimään mistä sitä sitten alottaisi. :?
Oikein! :wink:
Laitetaan kokemuksia aiheesta kun saadaan toteutuksia aikaiseksi.
On ainakin harrastus mitä varten käydä töissä.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Taas löytyi uusia taulukoita:

Performance data for M271, example C-Class W203:

C 180 Kompressor Stock up to 143 HP, 220 Nm
C 18 K Performance kit up to 190 HP, 275 Nm
C 18 K2 Performance kit + Header up to 215 HP, 300 Nm
C 200 Kompressor Stock up to 163 HP, 240 Nm
C 20 K Performance kit up to 210 HP, 200 Nm
C 20 K2 Performance kit + Header up to 235 HP, 325 Nm
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Taas löytyi uusia taulukoita:

Performance data for M271, example C-Class W203:

C 180 Kompressor Stock up to 143 HP, 220 Nm
C 18 K Performance kit up to 190 HP, 275 Nm
C 18 K2 Performance kit + Header up to 215 HP, 300 Nm
C 200 Kompressor Stock up to 163 HP, 240 Nm
C 20 K Performance kit up to 210 HP, 200 Nm
C 20 K2 Performance kit + Header up to 235 HP, 325 Nm
Mistas tollasen loysit. ei sattunut osumaan silmiin W208 mitaan taulukkoa :wink:
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

peetzie kirjoitti:
Taas löytyi uusia taulukoita:

Performance data for M271, example C-Class W203:

C 180 Kompressor Stock up to 143 HP, 220 Nm
C 18 K Performance kit up to 190 HP, 275 Nm
C 18 K2 Performance kit + Header up to 215 HP, 300 Nm
C 200 Kompressor Stock up to 163 HP, 240 Nm
C 20 K Performance kit up to 210 HP, 200 Nm
C 20 K2 Performance kit + Header up to 235 HP, 325 Nm
Mistas tollasen loysit. ei sattunut osumaan silmiin W208 mitaan taulukkoa :wink:
Nyt on kaikki taulukot hukassa. Se vaatii aikaa että löytää. :cry:
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

http://www.tuninglinx.com/html/high-flo ... -m271.html

Tuolta löytyy ainakin taulukko M271 koneisiin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Herätellääs vanhaa aihetta eloon. Onkos kukaan päivitellyt viimeaikoina mootoripuolta?

Harmikseni itse huomasin että Kleemanin kompressori kitti on noussut hinnassa huimasti kun alottelin tätä keksustelua hinta tais olla noin 850 nyt pojat huutaa jo 1200+ on kuulemma hinta noussut niin rajusti. No olis pitänyt silloin ostaa.

Joten tässä tapauksessa ei ainakaan rahallisesti tainnut tää jahkailu auttaa :cry:

Mutta pakko se kai on tilata että ei jää uusien pikku diisseleiden jalkoihin :D
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sitten kun kittejä ei löydy, joutuu teettämään. Eihän tuollaisen hihnapyörän teettäminen poskettoman kallista ole... Ite laitoin just tilaukseen yhden alumiinisen ja kaveri sanoi hinnan olevan siinä 100€ luokkaa 144mm halkasijaltaan. Kuittiahan tuosta työstä ei tule ja takuuta ei oo... Sitten kun pyörät löytyy, jää homma uupumaan vain eletroniikan osalta. Mutta sitähän ei mun autossa edes ole...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Miten sen kompuran pään hihnapyörän saa irti? Onko iso homma vaihtaa tuo pyörä, tossa 180k ei mun mielestä ole sitä vapaa kytkintä ollenkaan kompuran päässä, tossa vanhemassa M111 koneisessa taasen on.

Tohon M271 koneiseen saa ebaystä kompuran hihnapyörää 130e, mut kun on kyselly asennus ohjeita ei ole kuulunu mitään.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Sergey kirjoitti:sitten kun kittejä ei löydy, joutuu teettämään. Eihän tuollaisen hihnapyörän teettäminen poskettoman kallista ole... Ite laitoin just tilaukseen yhden alumiinisen ja kaveri sanoi hinnan olevan siinä 100€ luokkaa 144mm halkasijaltaan. Kuittiahan tuosta työstä ei tule ja takuuta ei oo... Sitten kun pyörät löytyy, jää homma uupumaan vain eletroniikan osalta. Mutta sitähän ei mun autossa edes ole...
No ei ole ollut kallis!

Itsellakin on ollut mielessä että jos sorvauttaisi customina kun tahtoo nuo kaupasta saatavat olla vähän pieniä (lue: isommankin voisi laittaa). Jotakin hiukan alle 190mm ajattelin kokeilla, kun 192mm alkaa kompuran kytkin luistamaan.

Mahtaisikohan tuon kompuran kytkimen saada purettua ja käämittyä uusiksi ettei luistaisi?...

Toisekseen herää kysymys että miten tarkka tuo kompura mahtaa olla noista essolla kerrotuista 22 krpm maksimikierroksista?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jani Anttila kirjoitti:Toisekseen herää kysymys että miten tarkka tuo kompura mahtaa olla noista essolla kerrotuista 22 krpm maksimikierroksista?
Lysholm pitäisi "kestää". Kuullut juttua että joillakin tosiaan on yli 20krpm ahtimia. En oikein näe sitä kyllä mitenkään järkevänä vaihtoehtona, ei ole halpa ahdin korjata jos hajoaa, toisin kuin roots-ahdin.

Eaton ei kestä, tiedän joitakin jotka ajaa Eaton M45 ja M62 (suositus max 14k) 18 krpm, mutta niissä on vahvistetut sisuskalut, muovi osien tilalla pronssi/teräs ja SKF:n vahvistetut laakerit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Itse taidan kuitenkin luottaa tohon kleemanin sarjaan kun sitä nyt vielä tuntuu saavan.

onhan se ehkä suolanen hinta muutamasta osasta mutta saahan siinä hienon kleeman tarran :P

silleen ehkä vähän mietityttää vielä miten auto kestää tota rakentelua.
jos vaihdelaatikko pettää tai kone sanoo yhteistyö sopimusta irti. hirvittää kun auto on reilusti alle 40 ajettu :roll:
asentaja jolta autoon olen ostamassa tota kittiä kehu että sillä oli vuosi takaperin vielä CLK230 juts tolla kitillä varustettuna ja automaatilaatikolla
+ voimasoftaa + putkistoa + suodatinta yms... oli kuulemma penkitetty pari heppaa alle 300 eikä ollut mitään ongelmia koneessa tai vaihdelaatikossa.

tiedä sitten onko vain puhetta.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

peetzie kirjoitti:...oli kuulemma penkitetty pari heppaa alle 300...

tiedä sitten onko vain puhetta.
Pelkkiä puheita 230K koneelle noilla muutoksilla, mutta kyllä voimansiirto kestää...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

No toivoa sopii että vaihteisto kestää. uusi taitaa maksaa jonkun kympin.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Herätellään
taas vanhaa Treadia henkiin.

Onko kukaan kerennyt päivittää konetaan kleemannin tai jonkun muun sarjalla tai onko kukaan rakennellut itse, entä minkä laisia tuloksia on saatu.

Satuin tossa lukemaan Uusinta GTI magazinea ja huomasin jutun Erittäinkin rakennetusta SLK:sta

Autohan siis on SLK230 R4 mootorilla jossa kleemanin modifioima mekaaninen ahdin. Forgen huippu virtaava välijäähdytin, HKS:n dumppi 2.5" itse tehty putkisto simonsin vaimentimella 2.5" ahtoputket, pipercross sin vapaavirtaus suodatin, modattu ECU, Forfen bensiinipaineventtilit, yms yksityis kohtia Ja marjana kakun päällä 75hp märkä NOS.setti hukka portilla. Spekseistä sen verran vielä 300hp + NOS tarvittaessa.

tollanen paketti olis kiva minunkin mersun keulalla. :twisted:
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Löytyhän tällekin aiheelle oma toikki ja koitetaan jälleen herätellä henkiin samoin kysymyksin, kuin peetzie reilu vuosi sitten koitti nostaa aihetta.

Eli onko tästä kellään jo kokemuksia, tai muuta tietoa vaikkapa kaverin kokemuksista.

Myös ne Karalan (turbotec) sarjat ja softat ja niitten kokemukset kiinnostaa.
Tiedossa on, että ainakin pikkuturbovolvoja on kovasti kiristetty Karalan toimesta ja häntä pidetään taitavana velhona tehonlisäyshommissa.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Itse juuri tiedustelin Kleemanin stage 4 kittiä ja en pitänyt hintaa enkä asennusta 55 kompuraan kalliina ajatellen mitä pitää sisällään.

Jos joku tietää muitakin virikitti toimittajia 55 kompurakoneeseen kuin nämä yleisesti tunnetut niin vinkkejä otetaan mielellään vastaa.. :?:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

peetzie kirjoitti:Joo näyttää olevan aika vaikeeta yleensäkkin yritysten vastailla noihin sähköposti kyselyihin.

Aika paljon olen laittanut postia tämänkin asian tiimoilta moneen eri verstaaseen mutta harvassa on ne jotka ovat vastanneet.

Onhan se tietenkin vaikea sähköpostin kautta tulkita kuka on oikeasti potenttiaalinen ostaja ja kuka ei.

EVVK ei ole enään muodissa nyt se on EVG Eti kettu Googlesta.
Taisin laittaa vuosikausia sitten sähköpostilla perustavanlaatuisia kyssäreitä tuohon firmaan sähköpostitse, joskin jostain aivan toisesta merkistä kuin MB Sain niin hyvän, ammattitaitoisen ja "selittävän" sähköpostivastauksen, että ihmettelen sitä edelleen. En käsittääkseni ole saanut samanlaista vastausta ikinä mistään tekniikkaan saati sitten autoihin liittyvästä lähettämästäni tiedustelusta.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Herätellääns keskustelua kun näyttää siltä että joutuu koneistamaan itse kampuran hihnapyörän ja vesipumpun pyörän kun ei tunnu pelkkiä pyöriä saavan mistään..

Kysymys onko painonmuutoksella suurta merkitystä kenenkin mielestä?
Kysymys tietääkö kukaan kuinka paljon välityssuhdetta voisi muuttaa? Karalan mielestä about 15 %.. mielipiteitä..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: KLEEMAN Boost Kit

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Laitoin tossa heinäkuun alussa omaan C 200 kompressoriin tollasen Kleemanin Boostkitin, siihen kuulu kampurapyörän päälle tuleva hihnapyörä, suurempi laturin rulla ja pidempi hihna. Asennukseen meni n.3 tuntia.
Ohjelma muutosta ei tähän mallin ole pakkotehdä, joten sitä ei tehty. Ajossa on ihan selvä ero vakioon verrattuna, vastaa paljon herkemmin kaasuun, ahtopaineista ei ole tieto kun ei ole mittaria.
Vakio tehot on 163hv/230nm ja Kleemann ilmottaa teho lisäystä 200hv/280nm, no kävin nyt mittamassa tehon dynossa, ja moottoritehoa tuli 205hv/289nm eli se mitä pitikin.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: KLEEMAN Boost Kit

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

jr85 kirjoitti:Laitoin tossa heinäkuun alussa omaan C 200 kompressoriin tollasen Kleemanin Boostkitin, siihen kuulu kampurapyörän päälle tuleva hihnapyörä, suurempi laturin rulla ja pidempi hihna. Asennukseen meni n.3 tuntia.
Ohjelma muutosta ei tähän mallin ole pakkotehdä, joten sitä ei tehty. Ajossa on ihan selvä ero vakioon verrattuna, vastaa paljon herkemmin kaasuun, ahtopaineista ei ole tieto kun ei ole mittaria.
Vakio tehot on 163hv/230nm ja Kleemann ilmottaa teho lisäystä 200hv/280nm, no kävin nyt mittamassa tehon dynossa, ja moottoritehoa tuli 205hv/289nm eli se mitä pitikin.

Mistä hommasit nuo kamat?

Edelleenkään ei taida olla kellään kokemuksia C180K:n asennetusta k-box -setistä? En oikein jaksa uskoa noihin boxin tehoihin 193hv/275Nm, ainakaan ilman pakosarjojen vaihtoa.

Seuraa tyhmä kysymys :oops:

Ei kai C180K:ta voi lastulla piristää? Lastu virittelyt lienee turbojen juttuja?
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: KLEEMAN Boost Kit

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Vesa T kirjoitti:
jr85 kirjoitti:Laitoin tossa heinäkuun alussa omaan C 200 kompressoriin tollasen Kleemanin Boostkitin, siihen kuulu kampurapyörän päälle tuleva hihnapyörä, suurempi laturin rulla ja pidempi hihna. Asennukseen meni n.3 tuntia.
Ohjelma muutosta ei tähän mallin ole pakkotehdä, joten sitä ei tehty. Ajossa on ihan selvä ero vakioon verrattuna, vastaa paljon herkemmin kaasuun, ahtopaineista ei ole tieto kun ei ole mittaria.
Vakio tehot on 163hv/230nm ja Kleemann ilmottaa teho lisäystä 200hv/280nm, no kävin nyt mittamassa tehon dynossa, ja moottoritehoa tuli 205hv/289nm eli se mitä pitikin.

Mistä hommasit nuo kamat?

Edelleenkään ei taida olla kellään kokemuksia C180K:n asennetusta k-box -setistä? En oikein jaksa uskoa noihin boxin tehoihin 193hv/275Nm, ainakaan ilman pakosarjojen vaihtoa.

Seuraa tyhmä kysymys :oops:

Ei kai C180K:ta voi lastulla piristää? Lastu virittelyt lienee turbojen juttuja?
Mä ostin tuon boostkitin APH Racingiltä kirkkonummelta, sieltä sai kohtuu hintaan ja nopeella toimituksella.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Vastaa Viestiin