KLEEMAN Boost Kit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

KLEEMAN Boost Kit

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Onko kukaan asennuttanut autoonsa
yleensäkkään mitään KLEEMANNIN Moottori päivitystä.
Entä onko Minkä laisia kokemuksia.

Itse olen katsellut Boost kittia.
Mutta arvelulttaa vähän toi koko paketin tuomahyöty.
http://lobster.avenla.fi/~luokyio/kleem ... cekits.htm
Kuvassa oleva paketti ei ole sama kuin M111 koneesen asennettava.
Tääsä käsittääkseni kuva oikeasta sarjasta.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/l ... tKitG1.jpg
Paketilla hintaa 850€ + noin 200 asennus.
Entä kannattaako rinnalle vetästä ton paketin kanssa vielä
mootorinohjainpäivitys.

CLK230 compressor capriolet 2002. Final edition
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Oletko ollut yhteydessä Autokorjaamo Koskiseen Hyllykalliolla? Karilta saa hyvin jalat maassa seisovaa tietoa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vielä yhteystiedot tuosta.
Ilmoitukseen ei vielä ole ehtinyt KLEEMANN -edustustiedot.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Juu u

Kariahan minä olen tässä viime päivät asian tiimoilta kiusannut.
Lähdin vain kyselemään josko täällä olisi todellista omakohtaista tietoa.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Pistäkää heti infoo kun tiedätte ja kokemuksia. Mielessä pyöriny samat ajatukset. Heppoja ja vääntöö alkaa kaipaamaan kans tohon uudempaan autoon. Edellisessä vanhempi koneisessa oli hihnapyörä setti,vapaavirtaus suodatin ja putkisto hengittävämpi. Kulki ihan kiitettävästi. Onko minkälainen toimitus/asennus aika? Eli minkälaisia ruuhkia/jonoja?
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

olin itse juuri yhteydessä ja lupas mulle boostkitin 2800e asennettuna c32:seen. auto joutuu kuulemma olemaan viikon siellä kun poksi menee kleemannille päivitettäväsi.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

skeletorR kirjoitti:olin itse juuri yhteydessä ja lupas mulle boostkitin 2800e asennettuna c32:seen. auto joutuu kuulemma olemaan viikon siellä kun poksi menee kleemannille päivitettäväsi.
2800 € ja auto on viikon kanissa, jätä väliin...
Kyllä oikealta tuunarita pitää löytyä softa "hyllystä", eli edes meilillä päämieheltä saatavilla ja itse flashaa palikat kondikseen paikan päällä.
ASP pulley kit maksaa muutaman satasen ja siihen ohjelmointi karalalla päälle niin ollaan edelleen hiukan reilussa tonnissa ja saa kaiken irti/just sitä mitä haluaa. Toisekseen ASP on isompi halkaisijaltaan, enempi ahtoja=enempi tehoa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

kukas tätä myy?
Avatar
markos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 16.04.2006 15:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja markos »

Mulle tuli karalalta setti. Pyörä on jo paikalla ja uutta ohjelmaa tulee ens viikolla. Laitoin myös supersprintin pakosarjan ja 2,5" rosteri putkiston. Kuulin sellast ettei kleemannin sarjoilla saa luvattuja tehoja!!! Ja kun ovat vielä hintaviakin... :?
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Kukas toi "KARALA" on.
pitänee yrittää googlettaa.


[/quote]
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Nyt löyty varmaan oikea osote.

Kuulostaa aika lupaavalta pitää laittaa sähköpostia menemään.
http://www.turbotec.com/index.html

Jotenkin tuntuu vaan että tähän vanhempi koriseen CLK:hon ei oikeen löydy mistään esim pakosarjoja ja putkistoja. eikä kukaan tunnu tietävän ton vaihdelaatikon kestävyyttä. Kun kuitenkin yritetän liikkua auton ehdoilla enkä ehdoin tahdoin rikkoa sitä. tässä virittämisessäkin parempi pysyhä hyvän maun rajoilla.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

markos kirjoitti:Mulle tuli karalalta setti. Pyörä on jo paikalla ja uutta ohjelmaa tulee ens viikolla. Laitoin myös supersprintin pakosarjan ja 2,5" rosteri putkiston. Kuulin sellast ettei kleemannin sarjoilla saa luvattuja tehoja!!! Ja kun ovat vielä hintaviakin... :?
Mulle laitto Karala viestiä alku vuodesta. Ei saatavilla.
Eli tohon M271 moottoriin sitä pyöräsettiä. :roll:
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Joskus kuukausia sitten meilasin Karalalle, ei vielä ole ehtinyt vastaamaan :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Joo näyttää olevan aika vaikeeta yleensäkkin yritysten vastailla noihin sähköposti kyselyihin.

Aika paljon olen laittanut postia tämänkin asian tiimoilta moneen eri verstaaseen mutta harvassa on ne jotka ovat vastanneet.

Onhan se tietenkin vaikea sähköpostin kautta tulkita kuka on oikeasti potenttiaalinen ostaja ja kuka ei.

EVVK ei ole enään muodissa nyt se on EVG Eti kettu Googlesta.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

joo karalalta ei saa sitä pyörää.. onko muita ehdotuksia?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Itse kävisin kyllä ehdottomasti Pohjanmaalla. Jotenkin vain ratkaisu tuntuisi turvalliselta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

eerola kirjoitti:Itse kävisin kyllä ehdottomasti Pohjanmaalla. Jotenkin vain ratkaisu tuntuisi turvalliselta.
Täytyy myöntää että olen samaa mieltä, kaveri vaikuttaa erittäin asiantuntevalta ja ennenkaikkea jalat maassa tyypiltä.

Tosiaankin se että chipsi ohjelmoidaan Tanskan maalla on hankaluus, toisaalta jos kone kilahtaa syystä taikka toisesta ei sekään ole mukavaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:Itse kävisin kyllä ehdottomasti Pohjanmaalla. Jotenkin vain ratkaisu tuntuisi turvalliselta.
Kyllä minäkin siihen kallistuisin..

Olkoonkin että tuo Kleemannin setti tuntuu olevan jonkin verran hinnakas, mutta olen kyllä myös aika vahvasti sitä mieltä ettei tässäkään asiassa halvalla saa hyvää.
Kleemann on kuitenkin suhteellisen tunnettu Mersujen tuunaaja kautta Euroopan ja sitä se tuskin olisi jos sen tuotteet olisivat roskaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

no sitä mieltä olen itsekkin ollut kokoajan.

miten muuten kokemuksia brabuksen jutuista? missähän liike nykyään ku nettisivuilla ei ilmoitettu osoitetta vaan että muutamme?????
Avatar
Janivaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.06.2007 16:56

Viesti Kirjoittaja Janivaa »

OT: KLEEMANN-kompressorijärjestelmä (M112)
Hinta ilmeisesti asennettuna (Koskinen) 10000e luokkaa..
huh, melko kallista! Eikö tuohon rahaan saa jo 3.2 AMG tekniikan?
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

10,000€ kyllä kuulostaa aika kovalta hinnalta.
Ja vielä enemmän jos sillä rahalla saisi AMG 3.2 tekniikan.

Mitähän noi kompressorit oikeestaan maksaa. Pitääkin ruveta tutkimaan,
löytyskö omaan vekottimeen vähän isompaa kompuraa :twisted:
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

No vasta oli myynnissä E55 kompura 9900 USD, samaten M112K kone on ollut myynnissä vastaavaan hintaan. Ei ole halpaa ei... Jos edukkaasti haluaa kompurasetin isompikoneiseen vaparimersuun niin kannattaa tsekata HPS:n tuotteet. Niistäkin on kyllä vähän kahta mainetta markkinoilla, hyvää ja hyvin huonoa.

Mieluummin kyllä laittaisin kompuran M112:n kylkeen kuin vaihtaisin koko koneen. Kivampi myydä sitten joskus kun ei ole tekniikanvaihtopeli. Toki täytyy muistaa että jälkiahdettu M112 ei ole lähelläkään originaalia M112K:ta. Samaa niissä ei oikeastaan ole kuin lohko. Samoin koneenvaihdon yhteydessä menee moottorin, vaihteiston jne.. ohjainrasiat uusiksi. M112:n vaihteistonohjaus ei esim toimi M112K:n moottorinohjauksen kanssa, joka on luonnollisesti pakko vaihtaa, tästä sitten syntyy aikamoinen kierre. mbworldista löytyy nimimerkillä 1FASTC32 kaveri joka on kyseisen operaation toteuttanut.

Tokihan ne ohjainrasiat voisi lähettää sinne Tanskaan jos ne vaikka viikossa osaisi tehdä ne uusiksi :twisted:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Tuntuu uskomattomalta että tuohon m271 180k ei saa pyöräsettiä.
Mutta kleemann k-boxilla saa 193hv ja 275nm
Eli taitaa niin kun muuttua vastaamaan vakio 230k
Kai se on uskottava mitä kleemann lupaa.
Korjatkaa jos oon väärässä.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

mikal kirjoitti:Tuntuu uskomattomalta että tuohon m271 180k ei saa pyöräsettiä...
Valitettavasti havaintosi on täysin oikea. Koneissa on sen verran eroa, että matalaviritteisimpään M271-koneeseen ei saa pulley kitiä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

eerola kirjoitti:
mikal kirjoitti:Tuntuu uskomattomalta että tuohon m271 180k ei saa pyöräsettiä...
Valitettavasti havaintosi on täysin oikea. Koneissa on sen verran eroa, että matalaviritteisimpään M271-koneeseen ei saa pulley kitiä.
Kyllä tuo 50hv ja 55nm lisää. Piristää sekin mieltä.
Ja jos vielä pikkusen lisää niin pakosarjan vaihto. Ja jos vielä lisää niin sitten AMG. Jos yrittäis elokuulle saada aikaiseksi k-box asennuksen. Kannattaako?
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

skeletorR kirjoitti:...miten muuten kokemuksia brabuksen jutuista? missähän liike nykyään ku nettisivuilla ei ilmoitettu osoitetta vaan että muutamme?????
Minulla on Brabuksen putkisto. Kivasti murisee. :wink:

Mutta jos ei puhuta pakoputkituunaamisesta vaan moottorin ominaisuuksien säätämisestä, Brabus on melko eksoottinen vaihtoehto. Brabuksen tapa virittää tuo kohtuullisen laajoja muutoksia moottoriin. Lisäksi minulla on sellainen ymmärrys, että moottorin Brabus-muutokset edellyttävät suuria operaatioita, jotka Brabus haluaa tehdä juurillaan Saksassa. (Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, sillä en ole Brabuksen enkä minkään muunkaan edustaja. :wink: ) Useat näistä muutoksista ovat peruuttamatonta laatua olevia. Hienoja kylläkin ja takuulla laadukkaasti tehtyjä.

Kleemannin muutokset puolestaan ovat pääasiassa sellaisia, että lähtöruutuun palaaminen on mahdollista, jos haluaa syystä tai toisesta palauttaa moottorin "normaaliksi".
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

mikal kirjoitti:Mutta kleemann k-boxilla saa 193hv ja 275nm
En vaan jaksa uskoa et joku lisä purkki tuo M271 koneeseen noin paljon tehoa.
Karalalta tuli kysyttyä niin lastulla 10-15hp maksimissaan, siis 180k koneeseen.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Nyt kun katselen tämän keskustelun kulkua rupee tuntuu että tähän rojektiin uuppoo rahaa enemmän kuin säästöpossussa on ikinä ollutkaan :P

1. kleemanin boost kitti asennettuna noin 1050euroa.
2. joku pakoputkisto Brabus...!? ehkä kleemannilta ei ainakaan saa pakosarjaa eikä muutakaan tätä pitää tutkia seuraavaksi. Kukahan suomessa Myy CLK.hon sopivia putkistoja.
3. parempaa moottorin ohjelmaa...
4. vapaavirtaus suodatin sarja. vieläkun löytäs jonkun muunkin kuin ton N&K panelisuodatin omaan koteloon. kaipa siihen joku on jollain koska 200 läytyy 57i Performance-Kit

Sitten tuleekin vaihteiston kesto kysymykseen.
Ja jarrut. nene vasta maksaakin. :evil:
Ja isommat jarrut tarvitsee isommpaa aluvannetta.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Näin se homma etenee, itsellä oli myös mielessä lukkoperää ja monenmoista KITtiä sitten vaan alkoi vtuttaa autoon rahan kaataminen ja löin hommat jäihin :?
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ootko muuten käyny /soittanut Mb-Stockille? J Laakso on mies paikallaan, tietää mersuista todella paljon ja tietää mitä niille kannattaa tehdä. www.mb-stock.fi Sieltä voisi löytyä fiksu viritys paketti, putkistoineen slk:hon.
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Vastaa Viestiin