lämmityslaitteen säätimien polttimot.
lämmityslaitteen säätimien polttimot.
jep.keskikonsolissa on ne lämpöhanikat ylös ja alas säädöille. mitään valoa ei näihin tule. myös ne mistä säädetään haluttua lämpötilaa kuskille tai hanttarille ovat pimeinä. onko hankala vaihtaa polttimot ja minkälaiset sinne kuuluu? eihä tuo muuten mutta pimeässä vähän hakuammuntaa. ja autohan on 200 d vm 88
Partanen.net
palaako kaikki muut valot keskikonsolissa? esim hätävilkku? tuolla on miten keskikonsoli puretaan tossa on linkki http://www.onpatilanne.com/img/ koko juttu http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %F6paneeli vähän eri aihe mutta käy tässäkin 

W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
kaikki muut toimii paitsi nuo valot. kiitos linkistä.Risto V kirjoitti:palaako kaikki muut valot keskikonsolissa? esim hätävilkku? tuolla on miten keskikonsoli puretaan tossa on linkki http://www.onpatilanne.com/img/ koko juttu http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %F6paneeli vähän eri aihe mutta käy tässäkin
Partanen.net
Suosittelen kiertokatkaisimiin alkup. 0,36W mattapolttimoita, ettei seuraavan kerran jää pelkkä hanikka käteen pohjan jäädessä polttimon ympärille. Sen alta löytyviin prismoihin vaikka laitat sen huoltiksen 1,2W:n, muuten tuppaa jäämään lämpötilansäätörulla himmeäksi. Kokeilin vastikään omassa kun laitoin farkun rullaan mattapolttimon. Hyvä että selvän saa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nykyään löytyy LED-polttimoita joka makuun ja tehoon. Maksavat himppu enemmän, mutta säästät joutavat purkukerrat kun laitat aina kojetaulun simahtaneen polttimon tilalle LED-polttimon. Voit kikkailla eri tehoilla ja väreillä haluamallasi tavalla. Polttimoiden valinnassa saa tosin olla tarkkana, vaikka kanta olisikin sama kuin vanhanssa niin runko voi olla joissakin malleissa liian pitkä tai paksu esim vaihteenvalitsimen ja lämmönsäätimien valoissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 25.10.2007 16:03
LEDeistä sen verran, että kannattaa katsoa ennen hehkulankapolttimon (siis T5 tai T10 lattakanta) korvaamista sellaisella, ettei mene kanta oikosulkuun. Sorruin kokeilemaan Mätänetin T10-kantaisia ledejä, jotka muuten ovat kokoisikseen aivan sukuelimen himmeät, ja kaksi sulaketta paloi ja lakkaa levyltä johtimen päältä W123:n mittaristosta. Ledipolttimon muovisessa pyrstössä oli johtimet taivutettu molemmille puolille kantaa, kun oikeanlaisessa lasisessa oli vain vastakkaisissa nurkissa. Caveat emptor...
Mullakin on laidoilla 1,2:t, silloin valaistus on kaikissa hanikoissa tasainen.Timo L. kirjoitti:Suosittelen kiertokatkaisimiin alkup. 0,36W mattapolttimoita, ettei seuraavan kerran jää pelkkä hanikka käteen pohjan jäädessä polttimon ympärille. Sen alta löytyviin prismoihin vaikka laitat sen huoltiksen 1,2W:n, muuten tuppaa jäämään lämpötilansäätörulla himmeäksi. Kokeilin vastikään omassa kun laitoin farkun rullaan mattapolttimon. Hyvä että selvän saa.

1991 420 SE
itselläni on pimeänä: apparin säätörullan valo, oikean ja vasemman lämmönsuuttimen rullat. Eikö näihin mene suoraan se 1.2w lamppu?
Näiden lisäksi karttavalon katkaisija (kattoluukun avausnupissa palaa valo) on pimeänä. Eikö siinäkin pitäisi palaa pieni viiva, kun kattoluukun katkaisijassa on valaistuna neliö? Mikä lampu siinä on ja miten se vaihdetaan?
Näiden lisäksi karttavalon katkaisija (kattoluukun avausnupissa palaa valo) on pimeänä. Eikö siinäkin pitäisi palaa pieni viiva, kun kattoluukun katkaisijassa on valaistuna neliö? Mikä lampu siinä on ja miten se vaihdetaan?
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
mikäs nyt eteen
Tuon kolmos ja nelos-kuvien tilanteeseen saan paneelin ja vaihdettavat valot näkyvät. Miten saan "kasetin" ulos, jotta voin vaihtaa valot
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli03.jpg
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli04.jpg
Siis jotta saan aikaan kuvan 6 tilanteen
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli06.jpg
Tuon kolmos ja nelos-kuvien tilanteeseen saan paneelin ja vaihdettavat valot näkyvät. Miten saan "kasetin" ulos, jotta voin vaihtaa valot
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli03.jpg
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli04.jpg
Siis jotta saan aikaan kuvan 6 tilanteen
http://www.onpatilanne.com/img/W124_paneeli06.jpg
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
Olis ollu kaks sekuntia lyhyemmät hermot niin olisivat prismat säpäleinä jalkatilassa. Onneksi huomasin sen kiinnitys-systeemin, eli ruuvarilla haitta pois ylhäältä ja alhaalta. Kiitoksia vielä ohjeista, nyt palaa kaikki muut paitsi karttavalon katkaisija on pimeä, veholla meinasivat myydä koko katkaisinmodulin, mutta ehkä tuo pieni valo saa olla pimeänä.Wikke kirjoitti:Siis jos haluat vaihtaa nuo lämpöasterullien/puhalluksen suuntamerkkien valot, ei tarvitse piirilevylle asti purkaa. Otat vain tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyvät pyöreänmalliset "prismat" pois, sen alta pääsee käsiksi polttimoihin huomattavasti helpommin.
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
Jeps.ismoq kirjoitti:Olis ollu kaks sekuntia lyhyemmät hermot niin olisivat prismat säpäleinä jalkatilassa. Onneksi huomasin sen kiinnitys-systeemin, eli ruuvarilla haitta pois ylhäältä ja alhaalta. Kiitoksia vielä ohjeista, nyt palaa kaikki muut paitsi karttavalon katkaisija on pimeä, veholla meinasivat myydä koko katkaisinmodulin, mutta ehkä tuo pieni valo saa olla pimeänä.Wikke kirjoitti:Siis jos haluat vaihtaa nuo lämpöasterullien/puhalluksen suuntamerkkien valot, ei tarvitse piirilevylle asti purkaa. Otat vain tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyvät pyöreänmalliset "prismat" pois, sen alta pääsee käsiksi polttimoihin huomattavasti helpommin.


1991 420 SE