Ymmärrys ei riitä (300/24v käyntihäiriöitä)
Ymmärrys ei riitä (300/24v käyntihäiriöitä)
Kuka olisi 300/24v asaintuntia.Auto on vuosimallia -93.Vika on erikoislaatuinen.Moottori toimii normaalisti ja kaikki ok kuukausia edellisestä kerrasta kun temppuili...ja sit yks kaks tallista lähtiessä huomaakin että ei oikein halua kiertää röpeltämättä...ja saattaa jäädä sitten tienpäälle eikä käynnisty.Vaikka sahaat kuinka niin ei käynnisty.Jätät auton siihen ja kun aamulla kokeilet uudestaan on vika kadonnut??????jo toinen kerta.Odotan vain et olen jossain kauempana kun se vika iskee ja sitten onkin isompi propleema.Olisiko jollain oireillut samoin???Kiitos jo etukäteen!
Sen verran vielä et molempiin kertoihin liittyy erittäin vähäinen polttoainemäärä tankissa (merkkivalo palaa)sekä edeltänyt auton seisominen noin viikon ajan kylmässä tallissa!
Sen verran vielä et molempiin kertoihin liittyy erittäin vähäinen polttoainemäärä tankissa (merkkivalo palaa)sekä edeltänyt auton seisominen noin viikon ajan kylmässä tallissa!
Viimeksi muokannut spfire, Su 21.09.2008 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jospa tarkastaisit virranjakajan kannen ja pyörijän. Jos oireen on aina seisonnan jälkeen niin oletettavasti kostetutta jakajassa josta se sitten ajaessa höyrystyy ja aiheuttaa kipinän lentelemisen mihin sattuu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
lisää
Täältäkin ääni jakajan kannelle. On tästä omakohtaista kokemusta.
PS: silmämääräinen tarkistus ei riitä
...vastaava tapaus, jossa kansi oli kuin uusi
PS: silmämääräinen tarkistus ei riitä

...vastaava tapaus, jossa kansi oli kuin uusi
Viimeksi muokannut Henry V., Ti 23.09.2008 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Autodatan mukaan tuossa mallissa vois olla myös vikamuisti joka näyttää ainakin noista antureista jonkin verran tai ohjaa suuntaa mistä päin vikaa vois etsiä. Yhteensä oli 11 kohtaa mitä vikamuisti tietää. Ihan varma en ollut tuosta koneesta joten katsoin tuon 180hp mallin.
Ilmapuoli voi vaikuttaa myös, anturit ja putkien eheys.
Onko kelillä merkitystä?
Ilmapuoli voi vaikuttaa myös, anturit ja putkien eheys.
Onko kelillä merkitystä?
Re: Ymmärrys ei riitä
Kuulostaa IHAN SAMOILTA oireilta kun minulla. (katso 300 TE 1990 kiukuttelee).spifire kirjoitti:Kuka olisi 300/24v asaintuntia.Auto on vuosimallia -93.Vika on erikoislaatuinen.Moottori toimii normaalisti ja kaikki ok kuukausia edellisestä kerrasta kun temppuili...ja sit yks kaks tallista lähtiessä huomaakin että ei oikein halua kiertää röpeltämättä...ja saattaa jäädä sitten tienpäälle eikä käynnisty.Vaikka sahaat kuinka niin ei käynnisty.Jätät auton siihen ja kun aamulla kokeilet uudestaan on vika kadonnut??????jo toinen kerta.Odotan vain et olen jossain kauempana kun se vika iskee ja sitten onkin isompi propleema.Olisiko jollain oireillut samoin???Kiitos jo etukäteen!
Sen verran vielä et molempiin kertoihin liittyy erittäin vähäinen polttoainemäärä tankissa (merkkivalo palaa)sekä edeltänyt auton seisominen noin viikon ajan kylmässä tallissa!
Mun MB:ssä oli virranjakajan kansi ja pyöriä ihan loppu. Kannen keskinastan ympäristo ihan hiilenä

Ainakaan ei ole kertaakaan temppuillut noiden vaihdon jälkeen...
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Virranjakaja,pyörijä,tulpat,tulpanjohdot,puola ja sytytyksensäätöyksikkö on vaihdettu noin 15.000 km sitten....ja virranjakajan sisälle on suihkutettu nyt myös kosteutta syrjäyttävää lps3 aerosolia.Ko osien vaihtoa edelsi samat oireet.pelasi ja ei pelannut.juhape kirjoitti:Jospa tarkastaisit virranjakajan kannen ja pyörijän. Jos oireen on aina seisonnan jälkeen niin oletettavasti kostetutta jakajassa josta se sitten ajaessa höyrystyy ja aiheuttaa kipinän lentelemisen mihin sattuu.
Re: lisää
Voisiko kansi mennä huonoksi 15 000km ajon jälkeen jo?Alkuperäinen oli Bosch ja nyt tais olla bremi.Henry V. kirjoitti:Täältäkin ääni jakajan kannelle. On tästä omakohtaista kokemusta.
PS: silmämääräinen tarkistus ei riitä
...vastaava tapaus, jossa kansi oli kuin uusi
ilkarsi kirjoitti:Autodatan mukaan tuossa mallissa vois olla myös vikamuisti joka näyttää ainakin noista antureista jonkin verran tai ohjaa suuntaa mistä päin vikaa vois etsiä. Yhteensä oli 11 kohtaa mitä vikamuisti tietää. Ihan varma en ollut tuosta koneesta joten katsoin tuon 180hp mallin.
Ilmapuoli voi vaikuttaa myös, anturit ja putkien eheys.
Onko kelillä merkitystä?
Toi on hyvä huomio..kysynpä paikalliselta merkin edustajan huolosta et voisiko ko.mallissa olla tuo muisti.
Keli kuiva ja lämmin.En ole huomannut yhdenmukaisuutta kun se piru oireilee niin harvoin.
Molemmat kerrat nyt on olleet kuivat ja lämpöiset.
Siis puhutko nyt koko moottorin johtosarjasta jonka olet vaihtanut?spifire kirjoitti:Johdot on uudet ja näin sen kohdan voi unohtaa.Kiitos kuiteskin vastauksesta.Matti R kirjoitti:Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
kuva = Capricemanin M104
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
EN TOKI KAIKKIA JOHTOJA OLE MENNYT VAIHTAMAAN .SE MITÄ LIITTIMIÄ ON AUKAISTU JA TARKISTELTU NIIN JOHDOISSA EI OLE KYLLÄ OLLUT MITÄÄN MURENEMISENMERKKEJÄ.ONKO JOKU ERITYINEN PAIKKA TAI JOHTONIPPU JOKA VOISI OLLA KYSESSÄ?Sergey kirjoitti:Siis puhutko nyt koko moottorin johtosarjasta jonka olet vaihtanut?spifire kirjoitti:Johdot on uudet ja näin sen kohdan voi unohtaa.Kiitos kuiteskin vastauksesta.Matti R kirjoitti:Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
kuva = Capricemanin M104
Palaan tähän aiheeseen koska oma coupe teki saman källin. Lämmin, sateeton mutta kostea keli ja n. 2 viikkoa auto ollut seis. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän niin oireet katosi. Vikaa ei niissä ollut jota silmin olisi havainnut!
Kyllä, kaikki moottoriin menevät johdot mätänee käsiin ajanmyötä.ONKO JOKU ERITYINEN PAIKKA TAI JOHTONIPPU JOKA VOISI OLLA KYSESSÄ?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski