Ymmärrys ei riitä (300/24v käyntihäiriöitä)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Ymmärrys ei riitä (300/24v käyntihäiriöitä)

Viesti Kirjoittaja spfire »

Kuka olisi 300/24v asaintuntia.Auto on vuosimallia -93.Vika on erikoislaatuinen.Moottori toimii normaalisti ja kaikki ok kuukausia edellisestä kerrasta kun temppuili...ja sit yks kaks tallista lähtiessä huomaakin että ei oikein halua kiertää röpeltämättä...ja saattaa jäädä sitten tienpäälle eikä käynnisty.Vaikka sahaat kuinka niin ei käynnisty.Jätät auton siihen ja kun aamulla kokeilet uudestaan on vika kadonnut??????jo toinen kerta.Odotan vain et olen jossain kauempana kun se vika iskee ja sitten onkin isompi propleema.Olisiko jollain oireillut samoin???Kiitos jo etukäteen!
Sen verran vielä et molempiin kertoihin liittyy erittäin vähäinen polttoainemäärä tankissa (merkkivalo palaa)sekä edeltänyt auton seisominen noin viikon ajan kylmässä tallissa!
Viimeksi muokannut spfire, Su 21.09.2008 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

pösön taudilta kuullostaa, vikana oli sytytyksen ohjausyksikkö jolla hintaa 15€, mersusta en sitten tiedä
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jospa tarkastaisit virranjakajan kannen ja pyörijän. Jos oireen on aina seisonnan jälkeen niin oletettavasti kostetutta jakajassa josta se sitten ajaessa höyrystyy ja aiheuttaa kipinän lentelemisen mihin sattuu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Täältäkin ääni jakajan kannelle. On tästä omakohtaista kokemusta.
PS: silmämääräinen tarkistus ei riitä :wink:
...vastaava tapaus, jossa kansi oli kuin uusi
Viimeksi muokannut Henry V., Ti 23.09.2008 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Autodatan mukaan tuossa mallissa vois olla myös vikamuisti joka näyttää ainakin noista antureista jonkin verran tai ohjaa suuntaa mistä päin vikaa vois etsiä. Yhteensä oli 11 kohtaa mitä vikamuisti tietää. Ihan varma en ollut tuosta koneesta joten katsoin tuon 180hp mallin.

Ilmapuoli voi vaikuttaa myös, anturit ja putkien eheys.

Onko kelillä merkitystä?
Avatar
Hannu B
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 20.12.2003 17:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Ymmärrys ei riitä

Viesti Kirjoittaja Hannu B »

spifire kirjoitti:Kuka olisi 300/24v asaintuntia.Auto on vuosimallia -93.Vika on erikoislaatuinen.Moottori toimii normaalisti ja kaikki ok kuukausia edellisestä kerrasta kun temppuili...ja sit yks kaks tallista lähtiessä huomaakin että ei oikein halua kiertää röpeltämättä...ja saattaa jäädä sitten tienpäälle eikä käynnisty.Vaikka sahaat kuinka niin ei käynnisty.Jätät auton siihen ja kun aamulla kokeilet uudestaan on vika kadonnut??????jo toinen kerta.Odotan vain et olen jossain kauempana kun se vika iskee ja sitten onkin isompi propleema.Olisiko jollain oireillut samoin???Kiitos jo etukäteen!
Sen verran vielä et molempiin kertoihin liittyy erittäin vähäinen polttoainemäärä tankissa (merkkivalo palaa)sekä edeltänyt auton seisominen noin viikon ajan kylmässä tallissa!
Kuulostaa IHAN SAMOILTA oireilta kun minulla. (katso 300 TE 1990 kiukuttelee).
Mun MB:ssä oli virranjakajan kansi ja pyöriä ihan loppu. Kannen keskinastan ympäristo ihan hiilenä :shock:
Ainakaan ei ole kertaakaan temppuillut noiden vaihdon jälkeen...

@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja spfire »

juhape kirjoitti:Jospa tarkastaisit virranjakajan kannen ja pyörijän. Jos oireen on aina seisonnan jälkeen niin oletettavasti kostetutta jakajassa josta se sitten ajaessa höyrystyy ja aiheuttaa kipinän lentelemisen mihin sattuu.
Virranjakaja,pyörijä,tulpat,tulpanjohdot,puola ja sytytyksensäätöyksikkö on vaihdettu noin 15.000 km sitten....ja virranjakajan sisälle on suihkutettu nyt myös kosteutta syrjäyttävää lps3 aerosolia.Ko osien vaihtoa edelsi samat oireet.pelasi ja ei pelannut.
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja spfire »

Henry V. kirjoitti:Täältäkin ääni jakajan kannelle. On tästä omakohtaista kokemusta.
PS: silmämääräinen tarkistus ei riitä :wink:
...vastaava tapaus, jossa kansi oli kuin uusi
Voisiko kansi mennä huonoksi 15 000km ajon jälkeen jo?Alkuperäinen oli Bosch ja nyt tais olla bremi.
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja spfire »

Matti R kirjoitti:Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
Johdot on uudet ja näin sen kohdan voi unohtaa.Kiitos kuiteskin vastauksesta.
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja spfire »

ilkarsi kirjoitti:Autodatan mukaan tuossa mallissa vois olla myös vikamuisti joka näyttää ainakin noista antureista jonkin verran tai ohjaa suuntaa mistä päin vikaa vois etsiä. Yhteensä oli 11 kohtaa mitä vikamuisti tietää. Ihan varma en ollut tuosta koneesta joten katsoin tuon 180hp mallin.

Ilmapuoli voi vaikuttaa myös, anturit ja putkien eheys.

Onko kelillä merkitystä?

Toi on hyvä huomio..kysynpä paikalliselta merkin edustajan huolosta et voisiko ko.mallissa olla tuo muisti.
Keli kuiva ja lämmin.En ole huomannut yhdenmukaisuutta kun se piru oireilee niin harvoin.
Molemmat kerrat nyt on olleet kuivat ja lämpöiset.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bensapumpun rele tai itse pumppu.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mika.T kirjoitti:Bensapumpun rele tai itse pumppu.
Tai molemmat, niinkuin mulla
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

spifire kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
Johdot on uudet ja näin sen kohdan voi unohtaa.Kiitos kuiteskin vastauksesta.
Siis puhutko nyt koko moottorin johtosarjasta jonka olet vaihtanut?

kuva = Capricemanin M104
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja spfire »

Sergey kirjoitti:
spifire kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Murenevat johtosarjatkin voi olla kyseessä tuossa vuosimallissa.
Johdot on uudet ja näin sen kohdan voi unohtaa.Kiitos kuiteskin vastauksesta.
Siis puhutko nyt koko moottorin johtosarjasta jonka olet vaihtanut?

kuva = Capricemanin M104
EN TOKI KAIKKIA JOHTOJA OLE MENNYT VAIHTAMAAN .SE MITÄ LIITTIMIÄ ON AUKAISTU JA TARKISTELTU NIIN JOHDOISSA EI OLE KYLLÄ OLLUT MITÄÄN MURENEMISENMERKKEJÄ.ONKO JOKU ERITYINEN PAIKKA TAI JOHTONIPPU JOKA VOISI OLLA KYSESSÄ?
spfire
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2008 16:12
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja spfire »

Fenton kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Bensapumpun rele tai itse pumppu.
Tai molemmat, niinkuin mulla[/

Pitänee etsiä kyseinen rele ja vaikka vaihtais varmuuden vuoksi.Kiitti myös vinkistä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Palaan tähän aiheeseen koska oma coupe teki saman källin. Lämmin, sateeton mutta kostea keli ja n. 2 viikkoa auto ollut seis. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän niin oireet katosi. Vikaa ei niissä ollut jota silmin olisi havainnut!
ONKO JOKU ERITYINEN PAIKKA TAI JOHTONIPPU JOKA VOISI OLLA KYSESSÄ?
Kyllä, kaikki moottoriin menevät johdot mätänee käsiin ajanmyötä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Mulla oli sama probleema ja pienen päänraapimisen jälkeen huomasin, että ilmanputsarin sivulle menevä piuha oli irronnut. Pistin takasi paikoilleen ja avot, jo pelaa.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Vastaa Viestiin