Orkkis voi olla ihan normi Garrett T3. Siis vakiona. Ei ole ongelma löytää pakosiipeen lisää mittaa tai yms tarpeellista.Mika.T kirjoitti:Mitäs kööri ehdottelee 3.5seen OM603seen fööniksi![]()
~200hp ulos OM603 turbosta, miten ?
-
- Mersumies
Niin kertoisko joku lyhyesti hyvän yhteenvedon, että mitä nyt kannattaisi laittaa, että auto kuitenkin pysyy edelleen kestävänä käyttöautona, mutta muuttuisi tuo meno hivenen rivakammaksi?
Eli olen kovasti miettinyt tuota pumpun säädättämistä, niin onko siinä loppupelissä kovinkaan suurta järkeä kustannuksiin nähden? Tosiaan itseänikin houkuttelisi sellainen 180-200hv, mutta tosin kesävyydestä en halua tinkiä, sillä olen kuitenkin autostani erittäin riippuvainen töiden kannalta.
Kuitenkaan tarkoitukseni ei ole vahvistaa laatikkoa, eikä vaihtaa alkuperäistä turboa pois tai lisätä välijäähdytintä, mahdottoman ahtauden vuoksi.
Eli olen kovasti miettinyt tuota pumpun säädättämistä, niin onko siinä loppupelissä kovinkaan suurta järkeä kustannuksiin nähden? Tosiaan itseänikin houkuttelisi sellainen 180-200hv, mutta tosin kesävyydestä en halua tinkiä, sillä olen kuitenkin autostani erittäin riippuvainen töiden kannalta.
Kuitenkaan tarkoitukseni ei ole vahvistaa laatikkoa, eikä vaihtaa alkuperäistä turboa pois tai lisätä välijäähdytintä, mahdottoman ahtauden vuoksi.
220.128 Black Mirror
Ruuvaa syöttöä kierros lisää, sekä savutuksen estokellosta vähän savua lähtöihin ja unohda hevosvoimat. Vääntömomentti sitä autoa eteenpäin loppupeleissä vie.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nyt kolmisen kuukautta olen ajanut Petehrin kunnostamalla moottorilla, Mynädieselin petraamalla pumpulla sekä Jarkon kunnostamalla vaihteistolla. Muistaakseni lodjua ei varsinaisesti vahvistettu. Turboahdin vaihdettiin uusi, mutta alkuperäisen mallinen. Tämähän sinulla on jo vaihdettu ja moottori muutenkin hyvässä kunnossa?Kryptonite kirjoitti:Niin kertoisko joku lyhyesti hyvän yhteenvedon, että mitä nyt kannattaisi laittaa, että auto kuitenkin pysyy edelleen kestävänä käyttöautona, mutta muuttuisi tuo meno hivenen rivakammaksi?
En tiedä missä suhteessa mikäkin kunnostettu alue vaikutti kokonaistulokseen, mutta uskon että suurin vaikutus on ollut pumpun säätämisellä. Auto on aivan erilainen nyt kuin jos verrataan lähtökohtaan. Ainakaan vielä n. 10 000 km:n jälkeen ei ole tullut vastaan paikkaa joka olisi mahd. lisääntyneen tehon takia prakannut. No, moottori hieman resonoi tietyllä kierroksella, samoin voimansiirto, mutta kumityynyjäpä ei vaihdettu tuolloin uusiin ja kardaanin limpuissa on halkeamia.
Suosittelen triitmenttiä joka tapauksessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
eipä tuota paremmin voisi sanoa, itellä ainoat muutokset on virtaampi putkisto ja syötöt täysille vakiopumpusta.Timo L. kirjoitti:Nyt kolmisen kuukautta olen ajanut Petehrin kunnostamalla moottorilla, Mynädieselin petraamalla pumpulla sekä Jarkon kunnostamalla vaihteistolla. Muistaakseni lodjua ei varsinaisesti vahvistettu. Turboahdin vaihdettiin uusi, mutta alkuperäisen mallinen. Tämähän sinulla on jo vaihdettu ja moottori muutenkin hyvässä kunnossa?Kryptonite kirjoitti:Niin kertoisko joku lyhyesti hyvän yhteenvedon, että mitä nyt kannattaisi laittaa, että auto kuitenkin pysyy edelleen kestävänä käyttöautona, mutta muuttuisi tuo meno hivenen rivakammaksi?
En tiedä missä suhteessa mikäkin kunnostettu alue vaikutti kokonaistulokseen, mutta uskon että suurin vaikutus on ollut pumpun säätämisellä. Auto on aivan erilainen nyt kuin jos verrataan lähtökohtaan. Ainakaan vielä n. 10 000 km:n jälkeen ei ole tullut vastaan paikkaa joka olisi mahd. lisääntyneen tehon takia prakannut. No, moottori hieman resonoi tietyllä kierroksella, samoin voimansiirto, mutta kumityynyjäpä ei vaihdettu tuolloin uusiin ja kardaanin limpuissa on halkeamia.
Suosittelen triitmenttiä joka tapauksessa.
Kyllä se tuollaisenaan jo ampuu ihan riittävästi, pintakaasulla mennään mukavasti !
mielessä jossain vaiheessa pientä piristystä mutta se onkin sitten jo toinen juttu