w124 takapään puslien vaihto
w124 takapään puslien vaihto
Tarttis vaihtaa takapään puslat ja helat (kaikki). Onko minkälainen homma?
Onko paras irroittaa koko kelkka ja vaihtaa sitten?
Miten saa koko kelkan irti helpoimmin? Vinkkejä.
Onko paras irroittaa koko kelkka ja vaihtaa sitten?
Miten saa koko kelkan irti helpoimmin? Vinkkejä.
230E -85
Re: w124 takapään puslien vaihto
Ite jos joku päivä täs saan aikaseksi alottaa sen niin tiputan koko hässäkän alas. Uskoakseni pitäisi olla silleen todella helppo homma.
Jonkinlainen prässi varmasti tarvitaan ainakin. Kardaani irti, ja 4 pääpuslaa ruuvataan auki niin alas pitäs tulla. Tosin esim. jarruputket ja sen semmoset kannattaa irrotella eka
Kertokaa muut lisää vinkkejä koska mä saatan puhua ihan Pask**
Jonkinlainen prässi varmasti tarvitaan ainakin. Kardaani irti, ja 4 pääpuslaa ruuvataan auki niin alas pitäs tulla. Tosin esim. jarruputket ja sen semmoset kannattaa irrotella eka

Kertokaa muut lisää vinkkejä koska mä saatan puhua ihan Pask**

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
No varmaanki "dealer" osaisi heittää kehiin vankalla
kokemuksella jotain alkajaiseksi...????
kokemuksella jotain alkajaiseksi...????
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Aki tuossa heitti jo.
Saahan ne vaihdettua kelkka paikallaan, ei siinä mitään.
Muutamaan autoon olen tuon tukivarsipaketin vaihtanut.
Voi olla että tukivarsien pultit on lujassa; kaasupillit + rälläkkä tarpeen.
Toisaalta kelkka irtoaa aika helposti, sama kai se on ottaa irti kun aikoo kaikki varret ja helat uusia.
Pultit on syytä kiristellä pyörän ollessa suunnilleen ajoasennossa.

Saahan ne vaihdettua kelkka paikallaan, ei siinä mitään.
Muutamaan autoon olen tuon tukivarsipaketin vaihtanut.
Voi olla että tukivarsien pultit on lujassa; kaasupillit + rälläkkä tarpeen.
Toisaalta kelkka irtoaa aika helposti, sama kai se on ottaa irti kun aikoo kaikki varret ja helat uusia.
Pultit on syytä kiristellä pyörän ollessa suunnilleen ajoasennossa.
wiimax.fi
..
Takakelkka irtoaa seuraavasti: Kardaani irti perästä, käsijarruvaijerit irti etupäästä, takapyörät pois, jarrusatulat irti pyörännavoista, kallistuksen vakaaja irti pohjasta tai "koiranluiden" yläpäästä. Vakaajan kiinnityspultit pohjaan ovat joskus lujassa (ruosteessa) ja katkeavat helposti sinne
Sitten sieltä tulee vielä sellainen ylivuotoletku takakelkan läpi
se pois reiästä.
Nyt on enää jäljellä ne neljä takakelkan kiinnityspulttia, ne irti. Kelkka ei putoa välttämättä vieläkään alas, koska ne kumityynyt ovat tarttuneet pohjaan kiinni
otetaan se sorkkarauta esille.
Jos käytössä ei ole pulttipyssyä, niin vetoakselit kannattaa irrottaa auton ollessa vielä pyörillään, siihen tarvitaan erikoisavaimia. Perä on kiinni kelkassa kuusiokoloruuveilla.


Nyt on enää jäljellä ne neljä takakelkan kiinnityspulttia, ne irti. Kelkka ei putoa välttämättä vieläkään alas, koska ne kumityynyt ovat tarttuneet pohjaan kiinni

Jos käytössä ei ole pulttipyssyä, niin vetoakselit kannattaa irrottaa auton ollessa vielä pyörillään, siihen tarvitaan erikoisavaimia. Perä on kiinni kelkassa kuusiokoloruuveilla.
w115,123,124,126,210 yms.
Re: ..
Vaihtelin tossa eilen jouset ja iskarit ja samalla kattelin puslia.jarski kirjoitti: Nyt on enää jäljellä ne neljä takakelkan kiinnityspulttia, ne irti. Kelkka ei putoa välttämättä vieläkään alas, koska ne kumityynyt ovat tarttuneet pohjaan kiinniotetaan se sorkkarauta esille.
.
Näyttäis että on kelkan etummaiset kiinnityspuslat loppu. Saako ne kuin helposti vaihdettua?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Takimmaiset isot
Terve!
Palaan vielä tähän aiheeseen, kun tuli eteen (siis taakse
) takakelkan takimmaisten isojen puslien vaihto. Etummaiset tuli vaihdettua jo tuossa syyspuolella, mutta takimmaiset jäi silloin koskematta.
Nuo etummaiset revittiin pois kelkan kolosta ylöspäin ja näyttäisi, että nuo takimmaiset pitaisi kaivella alas.
Olenko tehnyt oikean huomion?
Samaan rupeamaan pitäisi vaihdella perän (banjo) kannatin kumit. Toinen näyttää sen verran kipeytyneeltä, että 2 x 7,90€ investointi on paikallaan. Nuo taasen taitavat irrota avaamalla kuusiokolopultti ja kaivelemalla taaksepäin?
Palaan vielä tähän aiheeseen, kun tuli eteen (siis taakse

Nuo etummaiset revittiin pois kelkan kolosta ylöspäin ja näyttäisi, että nuo takimmaiset pitaisi kaivella alas.
Olenko tehnyt oikean huomion?
Samaan rupeamaan pitäisi vaihdella perän (banjo) kannatin kumit. Toinen näyttää sen verran kipeytyneeltä, että 2 x 7,90€ investointi on paikallaan. Nuo taasen taitavat irrota avaamalla kuusiokolopultti ja kaivelemalla taaksepäin?
Terveisin
Tero
Tero
Re: ..
Tässä tuntus olevan aika kattavat ohjeet, mutta jäi eräs asia askarruttamaan. Kun kyseessä on bensakoneella oleva auto (200E) pitänee noihin ohjeisiin lisätä vielä polttoaineletkun irrotus: http://kuvablogi.com/nayta/1289180/ Tätä edeltää siis tankin tyhjennys... Dieselissä taitaa putket kulkea korin ja apurungon välissä, kun tässä bensaletku tulee apurungon läpi?jarski kirjoitti:Takakelkka irtoaa seuraavasti: Kardaani irti perästä, käsijarruvaijerit irti etupäästä, takapyörät pois, jarrusatulat irti pyörännavoista, kallistuksen vakaaja irti pohjasta tai "koiranluiden" yläpäästä. Vakaajan kiinnityspultit pohjaan ovat joskus lujassa (ruosteessa) ja katkeavat helposti sinneSitten sieltä tulee vielä sellainen ylivuotoletku takakelkan läpi
se pois reiästä.
Nyt on enää jäljellä ne neljä takakelkan kiinnityspulttia, ne irti. Kelkka ei putoa välttämättä vieläkään alas, koska ne kumityynyt ovat tarttuneet pohjaan kiinniotetaan se sorkkarauta esille.
Jos käytössä ei ole pulttipyssyä, niin vetoakselit kannattaa irrottaa auton ollessa vielä pyörillään, siihen tarvitaan erikoisavaimia. Perä on kiinni kelkassa kuusiokoloruuveilla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Perä tulee kelkan mukana, eli vetareihin ei tarttee ottaa perästä irti._ahma_ kirjoitti:Itsellä tarvii kanssa pudottaa kelkka pois, niin pitääkö vetaritkin irrottaa?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)