CE:N DIESELÖINTI!
CE:N DIESELÖINTI!
Elikkä mitä kaikkea täytyy vaihtaa jos vaihtaa 300 coupeen 3litrasen diesel myllyn??? Onko esim tankki sama bensassa ja dieselissä, entä sähköt miten hyvin passaa yhteen........?
Ei mikään ihmeellinen projekti. Tankki käy kun ottaa täyttöputkesta romut pois että mahtuu dieselin tankkauspistooli. Bensapumppu pois ja tilalle suora putki.
Itse otin kaikki bensakoneen ylimääräiset sähköt pois että konehuoneesta tulisi kohtuullisen siisti. Öljynpaine,-taso, veden lämpötila antureiden johdot käy suoraan. Kierroslukumittari pitää vaihtaa dieselistä, ja se haistelee tietoa vauhtipyöraltä. Hehkureleelle tarvii muutaman piuhan, ja lisäksi sähköiselle tyhjäkäynnin säätöreleelle (jos haluaa laittaa).
Syyläri kannattaa laittaa dieselistä koska bensassa se on niin onnettoman pieni. Jos haluat leimaan niin etujouset pitää vaihtaa.
Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen...
Itse otin kaikki bensakoneen ylimääräiset sähköt pois että konehuoneesta tulisi kohtuullisen siisti. Öljynpaine,-taso, veden lämpötila antureiden johdot käy suoraan. Kierroslukumittari pitää vaihtaa dieselistä, ja se haistelee tietoa vauhtipyöraltä. Hehkureleelle tarvii muutaman piuhan, ja lisäksi sähköiselle tyhjäkäynnin säätöreleelle (jos haluaa laittaa).
Syyläri kannattaa laittaa dieselistä koska bensassa se on niin onnettoman pieni. Jos haluat leimaan niin etujouset pitää vaihtaa.
Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen...
C124 300CDT
C124 250CD
C124 250CD
Perävälitys on luultavasti erilainen bensa- ja dieselautossa. Onko syytä vaihtaa?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kyllä laatikko käy (ainakin automaatti). Turbiinissa on tietääkseni eroa sen verran että se tarttuu vähän alempaa, mutta hyvin on minulla pelittänyt. Lisäksi venttiilikoneisto on erilainen(?)/eri säädöissä koska laatikko ei vaihda isommalle kovilla kierroksilla(kaasu pohjassa) ennen kuin löysäät vähän kaasua. Laatikko ilmeisesti luulee että kone kietäisi enemmän.jartuo kirjoitti:Käykö vanha vaihdelaatikko vai pitääkö se kanssa vaihtaa?
Kannattaa vaihtaa jos ajaa paljon matkaa. Minulla on bensan perä 3.07, ja kierroksia on ~3200 120km/h vauhdissa.tomant kirjoitti:Perävälitys on luultavasti erilainen bensa- ja dieselautossa. Onko syytä vaihtaa?
Tallissa odottelee 5 lovinen automaatti

C124 300CDT
C124 250CD
C124 250CD
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Niin miten tuo on,voisiko joku varmasti asian tietävä kertoa.
Eli jos 300 ce vm.1993,vähäpäästöinen,ja siihen vaihdetaan om 606 turbolla.Siis väyrysen kone joka on vähäpäästöinen,niin onnistuuko muutoskatsastus ihan noin vaan?
Eli jos 300 ce vm.1993,vähäpäästöinen,ja siihen vaihdetaan om 606 turbolla.Siis väyrysen kone joka on vähäpäästöinen,niin onnistuuko muutoskatsastus ihan noin vaan?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic